Buď celý v tunelu, nebo raději vůbec. Suchdol i Dolní Chabry tvrdě ostřelují Pražský okruh

Mimoúrovňová křižovatka Přední Kopanina, odkud má pokračovat Pražský okruh k Suchdolu. Foto: okruhprahy.czMimoúrovňová křižovatka Přední Kopanina, odkud má pokračovat Pražský okruh k Suchdolu. Foto: okruhprahy.cz

Podle radnice nesmí být tunel budován hloubenou metodou. Zvážit by se také opět měla severní varianta.

236 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Proč se vlastně nepředělá na dálnici ta silnice ze Slaného do Nové Vsi? To by pak žádná severní část okruhu ani nebyla potřeba.

Kreketuse

Netušil jsem že předcházel to je plán severnější trasy(?!) jinak je zajímavé jak vytlačení jihovýchodní části okruhu dále na jih má vliv na očekávané intenzity na severu. Začátek článku: https://18400.cz/jake-vyhody-ma-trasa-prazskeho-okruhu-prosazovana-ministerstvem-dopravy/ Vnější okruh kolem Prahy byl v územním plánu až do devadesátých let minulého století veden severně od Roztok (viz mapa). V září 1999 zastupitelstvo hl. m. Prahy schválilo svůj plán a v něm umístilo severozápadní část SOKP v alternativě „J“ (A‑ZÚR) přes Suchdol, a to bez řádného projednání a přes nesouhlas městských částí Suchdol, Dolní Chabry a Lysolaje (viz historie). Důvody, kterými tehdejší vedení Magistrátu změnu trasy okruhu zdůvodňovalo a… Číst vice »

Jiří Siváček

Pokud by se před 15ti lety rovnou řešila intenzivně i severní varianta, mohlo se dnes už stavět. Místo toho si Praha a ŘSD stále tlačí slepě jih a cokoliv jiného vždy politici rovnou odmítli bez jakékoliv debaty, takže výsledek je, že okruh jako takový kudykoliv nebude ani za 20 let (což obecně tímto kritizuji). A arogantní pan Mádl (viz jeho prohlášení v podcastu „bylo jim sděleno, že to povede tudy“ na tom nezmění nic, resp. tam za pár let už ani on snad nebude. Arogance moci mě vadí víc, než chybějící okruh.

ZdendaP

Mě by zajímalo kde se bere v lidech ta myšlenka, že ta severní varianta je „bezproblémová“ a kdyby se před 15 lety zvolila, mohlo se už stavět. To si vážně myslíte že za hranicemi Prahy je poušť? Nebo že tam lidem, kteří se tam pravděpodobně bydlí hlavně kvůli klidu nebude vadit dálnice? Nebo že ti lidé tam jsou hloupější a nevšimnou si toho? Řekněte mi jediný důvod, proč by se např. přílepští, líbezničtí či bořanovičtí, neměli stavět na zadní podobně, jako se teď na zadní staví suchdolští a chaberští. Jestliže stát není schopen protlačit aktuální variantu, proč by měl být… Číst vice »

PSP

„Je přece nelogické“ aby lidé z Kobylis jezdili na Suchdol po obchvatu !!! Ale tranzitní Suchdolský provoz může obtěžovat celý sever Prahy, protože obyvatelé přípražských sídel se do Prahy jinak dostat nemůžou a každý den způsobují v Praze 6 dopravní kolaps. Suchdol o plánoveném obchvatu ví už prakticky 100 let, všichni chápou, že obchvat jinudy nemůže fungovat. Naproti tomu všichni musí respektovat jejich práva a trpět zcela zbytečný automobilový smrad způsobený jejich tranzitní dopravou. Jak se do lesa volá! Můžem jednat stejně, zachránit Prahu 6 a zbourat Kamýckou? Suchdoláci nechť pendlují před Kralupy. Nebo místo auta využijí parník. Do Bohnic,… Číst vice »

-mm

S okruhem souhlasím, ale ten přivaděč zkrz Suchdol jako nejkratší spojka okruhu s Blankou ten kolaps na Praze 6 ještě zhorší (jak je vidět i v té mapce). Ten by tam být nemusel.

Hafan

Tak nejak mne napada odpoved: „Suchdol v CR nechceme!“ Par let jsem tam bydlel. Za tu dobu jsem dosel k poznani, ze obyvatele, i treba jinak rozumne smyslejici, maji (vetsina) uz uplne vyplachle mozky bandou kolem soucasneho politickeho vedeni a nic jako argument nejsou schopni ani slyset, natoz nad nim premyslet i kdyby ho pak nakonec vyhodnotili jinak. Klapky na usich, ocich, tralalala, panika. Ostatne postoj vuci okruhu je skoro to jedine, co muze suchdolska vladnouci garnitura vubec nabidnout. Je to prilis hluboko zakorenene, zejmena starsi obyvatelstvo v zastavbe cca z 30.-50.let je z predstavy existence okruhu uprimne (a zcela… Číst vice »

Vojtech

Jenže to bídě za tak dlouho, ze současní NIMBYsti už tu nebudou… 30 let už to trvá

SYN

Inu, když už do toho vnášejí termín „tendenční“… já bych řekl že interpretace faktů v podobě argumentace Suchdola definici tohoto termínu plně splňuje…
A proč chtějí rušit křižovatku Horoměřice když vůbec neleží na jejich KÚ, dokonce vůbec ne v Praze?

Petr

Pořád tvrdím, že dopravní infrastruktura už je realizovatelná pouze pod zemí.

Orange pilled

A platit to budete z ceho?

Martin

Ironii je, ze nejlevnejsi je ta varianta stredoceska… a prakticky by uz stala, pac je lip pruchodna.

ZdendaP

Proč myslíte že je „líp průchodná“. Myslíte si snad, že středočechům nevadí mít za barákem dálnici? Prakticky by nestálo nic. Jen by to blokovali jiní lidé.

lojzik

kdo chce opici, musí mít i na banány, prostě si připlatíte

SYN

Chtěl jste říct, připlatíme? Nebo se snad dokážete nějak vyhnout daní v ČR? To by bylo důležité k vašemu názoru případně připodotknout…

lojzik

já s tim nemám problém, když chci jezdit, tak by mělo být normální, že za mnou jdou náklady a nemám právo po nikom vyžadovat, aby měl kvůli mému pohodlí zhoršené životní podmínky jenom abych to měl co nejlevnější. A ještě abych mu nadával, že se mu to nelíbí? tvl

Petr

No tak nebude, to je jednoduché. Bez peněz do hospody nelez.

ksz

Ovšem, tunel pod Vltavou, to bude výzva 🙂

Martin

Neni to problem, ale bude to jen prujezd, zadne vyusteni na povrch…
Pod Vltavou, i kdyz jen tesne je i Bubenecsky tunel…

SYN

A co ty sklony, to nic? Souhlasím s formulací „výzva“…

Martin

ano, muselo by se jit dolu, tedy dlouhy tunel, ono by to take jinak neslo, nez sklonove jit dolu uz nekde pred Suchdolem s vyustit az u Chaber… proto take pisi jen prujezd bez napojeni ma povrchu…

Ten Onen

Pokud městské části Suchdol a Dolní Chabry nechtějí, aby lidé ze Středočeského kraje dojížděli do Prahy a aby okolní obce nebyly noclehárnami, tak ať dostanou za povinnost zajistit adekvátní bydlení pro všechny zájemce na svém území a to za ceny odpovídající cenám v okolí Prahy. A až postaví dost bytů, tak třeba doopravdy nebude nutné stavět okruh 😀

Je to sice nesmysl, ale úplně na stejné úrovni, jaký si vymysleli oni…

Vojtech

Branná povinnost už taky skončila. A neboj, nám na severovýchodě se toto daří, značně omezit průjezd stredocechum. Taková rozkopana silnice Cakovice -Ctenice = přes Miskovice a Kbely je desetinovy provozní i ranní kolony zázrakem zmizely. Takže omezovat je ta správná verze

Petr H

Pan starosta Suchdola má bombardování obchvatu ve svém programu už od roku 2006. Ty argumenty o dojíždění středočechů ani netřeba komentovat. Chápu částečně diskuzi o posunutí. Realitou bohužel je, že kdekoliv severně od Prahy kopnete, bude někdo protestovat, protože je tam hustá síť obcí. Takže posunutí obchvatu za Klecany nevidím jako realistické. Jen se vymění protestující MČ za jiné obce. Navíc by vše začalo od začátku a obchvat by byl hotový za 15 let. :-/

Pako

Ehm. Když zůstane v současné stopě, tak by se za těch cirka 15 let možná mohl stavět. Pokud se má posunout severně od současné stopy tak přidejte klidně za pětku nulu.

Martin

To zas si nemyslim, spise by se za tech 15 let mohl stavet severni, nez pres Suchdol a Chabry, pac ten boj uz tech min. 15 let trva a obavam se, ze i dalsich 15 let trvat bude…

SYN

Tak samozřejmě, a čím dál od Prhy se postaví severní obchvat tak tím jistě lépe, a hlavně aby neměl žádné přípojky… jenže víte, ostatní lidé by rádi aby když už se to staví, byl taky trochu užitečný…
Najlíp kdyby to bylo někde těsně u hranic s DE/PL, tam bude protestů obyvatel nejmíň…

Vesper

Spíš je blbé, že stát takovou důležitou stavbu neumí protlačit silou i proti vůli obcí.

Gwann

Neumí protože nechce. Kdyby se před deseti let začali soudit, uz je dosouzeno. Těmi neustálými jednáními s lidmi, kteří se nechtějí dohodnout, se akorát ztrácí čas

Pavel Dostal

Usek přes Suchdol a dále je připraven od 2.sv.v. koridor pro nej je. Na Suchdole je pruh, kde se nesmí stavět. Je tam s tím počítáno a místní s tím srozumeni. Místní i na ten obchvat čekáme. Je potřeba pro nás, pro Pražany a další. Varianta už je dávno vyprojektovana. Neměla by do toho už žádná samostatná skupina bez podpory obyvatel mluvit a mělo by se stavět. Měl by to být národní zájem.

Jiří Šrámek

Bohužel si to asi budete muset vyřešit „doma“.

Martin

Jo, ale to je na vas, … a taky na normach, pac se dela nova EIA…

Richard

ˇusek 511 měl být prioritou a již dávno hotový. Je neskutečné nechat jezdit stovky kamionů téměř do centra Prahy po D1, aby mohli jet směrem na Hradec…

ABCD

Priroritou má být spravedlivé, odborné, racionální rozhodnutí za zachování demokratických principů a splnění hlukových hygienických a všech dalších norem, již ve fázi projektu. To se v tomto případě lehce řekne, ale zrovna tady mám pocit, že vůle k dohodě ze strany obcí je minimální a způsobem dohody s ŘSD a orgány obce to zrovna tady asi nepůjde, protože maximalisticky využívají všech možností, který jim právní systém (a spíše obecně celý systém EIA, územního a stavebního řízení) dává. Odpůrce (rozuměj obce a další soukromé spolupracující osoby) mají zřejmě k dispozici odborníky a dostatek finančních prostředků. Jedna z možností, je že orgány… Číst vice »

Jaaa

Obce mají z Ústavy právo obhajovat svoje zájmy. Mají právo, aby jejich připomínky byly zapracovány, vypořádány a reflektovány.

Pokud je podle nich dopad autostrády takový, že narušuje zákonem chráněné zájmy obyvatel natolik, že nezbývá než razit tunel, mají plné právo toto požadovat.

Jakýkoli “speciální” zákon, který by chtěl tyto základní zásady rovného zacházení obcházet, je protiústavní a bude zrušen.

Caracas

Nemáte pravdu. V roce 2001 byl Parlamentem ČR přijat Zákon o dálničním obchvatu Plzně, který výrazně pomohl při řešení patové situace při budování této strategické stavby. Tento zákon byl Ústavním soudem opakovaně přezkoumán a shledán v souladu s ústavou. Nevím proč vynášíte kategorické soudy o něčem, o čem evidentně nic nevíte.

Jiří Šrámek

Mám za to, že by celý povolovací proces mohla urychlit změna předpisů / zákonů, mající za cíl stav, kdy by bylo možné veškeré námitky všech zainteresovaných stran podat pouze jednou jedinkrát v průběhu řízení. Nejlépe hned na začátku. Námitky by byly vyřešeny, případně zakomponovány do výsledné podoby projektu a bylo by to. Situace, kdy může prakticky kdokoli, víceméně kdykoli, házet do projektu vidle, dokud nebude po jeho, je prostě zvrácená.

Frantík

Obecně by bylo nejlepší, aby se všechno projednali najednou… klidně by setkání mohla trvat dva měsíce, ale v budoucnu by se pak nehazeky vidle vždycky na konci lhůty.

Digi

Devils advocate: Zase v Čechách je obecně zvůle orgánů státní správy velká a tak se snadno může stát že starostuv domek bude shledan za objekt veřejného zájmu a bude zadotovan ze státního… pokud by stát byl schopen dodržovat vlastní zákony (viz hlukové mapy ČR a překročení limity pro hluk u 1,7 mil lidí) tak by se možná lidi tak nebránili … Ale dokud stát nebude dodržovat vlastní zákony, nemůže si od občanů vynucovat vstřícný přístup, ani zákonem ne…

Vojta_7

Před pár lety se objevil návrh na okruh kolem Středočeského kraje. Kde je?
Místo toho se mají stavět šestiproudé dálnice do Prahy…
Tranzit by měl jít úplně mimo Prahu, nikoliv de facto průtahem. Tj. někde u Plzně, Tábora, Humpolce, Kolína, MB + využít zbytečnou D6…
Mě osobně trasa okruhu nevadí, protože u nás už hluk je a těžko to může být horší. Když ten bordel vidí jiné MČ, tak si mohou utvořit obrázek, jak to pak u nich bude vypadat…

Mikitrabi

Vy o tom tedy nevíte vůbec nic . . .

Jaaa

To byl ovšem argument jak noha od stolu…

Jiří Šrámek

Ano, něco jako jakýsi velký středočeský okruh by jistě pomohlo. Ale samotný okruh kolem Prahy by to nenahradilo. Trasa velmi zhruba: Slaný – Mělník – Mladá Boleslav – Nymburk – Kolín – Čáslav – Humpolec – Tábor – Příbram – Zdice – Slaný.

Petr

Což je bohužel jen sen daleké budoucnosti.Jedině zpoplatnit všechny výjezdy z Prahy, aby se to zafinancovalo.

SYN

Jak říkáte, užitečné by to bylo, ale ten pražský to nenahradí… A všude tam také žijí lidé, i oni nechtějí za domem dálnici, a když už někde lidé vysloveně nejsou tak je to tím že je tam chráněné úzeí anebo obtížný terén… navíc taková trasa je výrazně delší, a tedy nejen dražší ale také se tam těch konfliktních míst může vyskytnout víc…
Ne nadarmo je pražský okruh veden víceméně po hranici Pha-StČK (a to i na jihu, jen tam Praha „zasahuje dál“ než na severu. exkurz do kraje je u Jesenice stejně i na severu u Horoměřic)…

Honza84

Stat by mel usilovat o to, aby do Prahy vubec nikdo nejezdil. To tam jako vazne napsali? Takovou pitomost. Vzdyt Chabry a Suchdol taky nejsou Praha. Spis vesnice, ktere komunisti administrativne priclenili k Praze.

Jaaa

Takhle postavené je to samozřejmě úplně na hlavu, ale nedivil bych se, kdyby to redaktor posunul.

Co je problém, je denní dojížďka autem. Jeden člověk na 15 m2 a 60 dB ve 2 m fakt není udržitelný způsob rozvoje.

Chronosphere

V podstatě by vyžadovalo zrušit hlavní město v Praze. Pak by tam opravdu nemusel nikdo jezdit.

Kleist

Shrnutí: obce požadují samé nesmysly. Od „nocleháren“ které nemají s okruhem nic společného, až po semafory pro středočechy. Nejlepší za mě je tranzitní pěší a cyklistická doprava místo aut a kamionů 😀. Severní odsunutí okruhu nesmí chybět. Tady jde o to jestli někam umístit protihlukovou zeď, val, nebo nějaký ekodukt, v nejhorším jestli někde o kousek prodloužit tunel.

Otto

V tom případě odřízněme MČ Suchdol a Dolní Chabry od zbytku republiky. Přece není možná, aby v době dovolených indukovali dopravu na Jižní Moravě

Jaaa

Že nerozumíte tomu, že urbanismus a územní plánování má s dopravou sakra co společného, to je u zdejších přispěvatelů velice obvyklé.

Problém je, že tihle lidé mají svůj obraz na ministerstvu dopravy. Výsledkem je současný stav.

Gwann

Sorry jako ale za satelity kolem Prahy můžou jednotlivé obce, ne ministerstvo dopravy

Caracas

Vašemu příspěvku nerozumím. Jací lidé mají jaký obraz na MD?

Radek N

EIA na dálnici už z principu nemůže řešit vlivy potenciální budoucí tramvajové dopravy, ani budování městského mostu do Suchdola, natož snížení potřeby dojíždění do města. To jsou všechno věci města a příměstské tramvaje nemají prakticky na okruh vliv, a pokud, tak pozitivní – terminály.
Požadavkem na zrušení některých sjezdů by jen docílili toho, že se nadměrně zvýší doprava na zbývajících.
Odsazení na severní variantu je nemožné a projednávání variant už bylo provedeno.
Argument transevropské dálnice 6km od hradu je lichý ve chvíli, kdy už vede transevropská dálnice 100m od hradních bastionů (Blanka)

Jaaa

“ EIA na dálnici už z principu nemůže řešit vlivy potenciální budoucí tramvajové dopravy…”

To toho o těch principech EIA asi holt moc nevíte… 🙁

praktik

Jaká transevropská dálnice? Od kdy smějí tranzitující kamiony do blanky? To čtu prvně!

Luboš Beneš

Podobní idioti zablokovali sjezd na D5 v Mýtě. Dnes by ho chtěli, ale nikdo ho už nepostaví. Navíc jim všem po postavení okruhu stoupne cena nemovitostí. Ale ne okruh je hrůza a smrt.

Joker

Ostřelovat to můžou, ale jakou mají reálnou moc. Možná budou nějaké obstrukce ,ale ta stavba nakonec stejně bude. Je to pro ČR jedna z nejvíc strategických staveb.
Každopádně doufám, že se s nimi ŘSD co nejrychleji domluví a dospějí ke společnému konsenzu.

Pepa

To myslíte vážně? Reálnou moc mají zásadní, jinak by ten okruh už 20 let stál, jako jeho jižní část …

Leinad

Bude, otázkou je v jaké podobě. Co nejlevnější (jako chce ŘSD) nebo co nejcitlivější (hlukové valy, tunely, ekodukty) jako chtějí místní.

Chronosphere

Místní nechtějí nic. Respektive maximálně tak cyklotrasu.

Petr K

V Suchdole jde hlavně o tom, aby příslušní dotčení a zainteresovaní mohli zpeněžit pozemky v trase budoucího okruhu na stavební parcely pro mnohadesetimilionové vilky. Dneska je v trase budoucí dálnice neudržovaný koridor skládající z náletové zeleně, rozpadlých zahrádkářských kolonii atd. nad kterými vedou dvě linky vvn 110 kV. Pokud by se podařilo zamezit stavbě okruhu a vymístit vedení, tak tam leží možná miliarda korun v pozemcích na obytnou výstavbu. Už asi 3. generace Hejlů (starosti Suchdola) hrdě bojuje za ekologii, ale primárně hlavně jim jde o tu miliardu, ze které by taky něco káplo „za snahu“. No a zblbnout lidi… Číst vice »

Kebab

O ekologii jde tím míň, čím víc se o ní mluví. Bez výjimky.

Luboš Beneš

Vždy je nutno se ptát pro čí prospěch. A. co za to.

OndraG

Nechci být zlým prorokem, ale s tímto přístupem všech zainteresovaných stran se okruhu okolo Prahy nedočkáme.

Antonín Prachař

Přesně tak, MD má v suplíku od roku 2014 regionální variantu jak alternativu okruhu původně plánovaného v roku 1960 – Ladův okruh kde v jeho trase podstatná část Prahy vubec nebyla. Není objektivně posouzena variantnost trase s dopadem na dotčená uzemí , ekonomiku atd.
Vice na http://www.rozumnadoprava.cz

SYN

A jen tak mimochodem, neargumentuje se tu pravidelně „zabetonováním republiky“? Takže tato trasa je minimálně dvojnásobně delší, takže dvojnásobná zabetonovaná plocha… to jeden tunel rozhodně nevyřeší… no a o takových drobnostech jako je spotřeba paliva na dvojnásobně delší trase nemluvím vůbec. Jistě, tranzit by to o moc neprodloužilo, ale jízdy Praha-Praha dokonce několikanásobně.

daniel.brvnistan

Keď sa budú požiadavky MČ stupňovať týmto smerom, tak bude časom lacnejšie namiesto okruhu postaviť dva tunely do kríža s razenou MÚK v mieste kríženia niekde pod Můstkem 😀

Otto

Jako vtip dobrý, ale bohužel částečně i pravda. Měla se D1 postavit v trase Baťovy dálnice a byl by klid…. D3 na Prahu by byla pouze jedna z mnoha odboček

Jaaa

Je to tak, ale bolševik chtěl tomu jinak – roštové řešení bylo podle něj nejvhodnější…

praktik

Pro Prahu bylo roštové řešení prosazeno, pro Čechy (resp. Československo) ovšem nikoli – v Čechách je (bohužel) prioritou radiální uspořádání s centrem v Praze a problémy s okruhem jsou především právě toho následkem …

SYN

Tak jasně, přece by se nějaká dálnice nevyhnula Praze že!

Karel Mio

Osvetli mi prosim nekdo znaly, na zaklade ceho bylo rozhodnuto o variante J a ne Ss? Jen kvuli tomu, ze je J kratsi?
Neoficialni schema jsem nasel zde“ https://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1-sever.pdf

Karel Mio

Diky za minusy, a odpovedet by nekdo nemohl?

Petr

Podle mě čistá spekulace, dá se na tom více vydělat – severní je levnější a méně zatíži životní prostředí. Vedení té jižní je neuvěřitelně špatně, nerespektuje ani rozvoj města. Stejně tak jako vedení okruhu jihovýchod přímo na černý most. Už teď lituji všech co tam žijí. Žil jsem 33 let u D1 na opatove, vím co to je mít dálnici za domem. Peklo. Nonstop hluk, prach a hnusný smog. Přes 100 tisíc lidí denně doplácí na „komunistické vedení“ dálnice napřímo do centra. V Německu nebo Rakousku se takto blízko měst okruhy ani dálnice nestaví. Mrkněte na Vídeň, Linz, Berlin, Mnichov.… Číst vice »

Krusty55

Mrkam na Viden, a vidim ze lzete. A23 vede mestem jeste daleko vic, nez to ma byt na severni casti okruhu v Praze.

Vojtěch C

Opět někdo, kdo nepřesnost, zevšeobecnění či ledabylost nazývá tím hrozným obviňujícím výrazem „lhát“.

SYN

A někdo kdo seznamem měst (která při bližším pohledu zdaleka nepodporují jeho argument) chce nalhat že „všude jinde to dělají líp“??

DavidS

Dát Linz jako příklad dálnice daleko od města se vám úplně nepovedlo… Dokonce i nyní stavěný okruh vede skrze město.

Vojtěch C

Děkuji. Dá se reagovat i slušně, přestože komentovaný příspěvek mi připadá „úplně mimo mísu“.

SYN

Ano jistě, jakmile se to nehodí vám tak je to mimo mísu, samozřejmě. Takže pro lepší přehled: https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=14.3024549&y=48.2888837&z=13

Ten Onen

Pokud se nepletu, tak město by se právě kvůli efektivní dopravě nemělo rozplizávat do okolí. Tedy okruh dostatečně blízko města by měl být zárukou, že se tam nebude dál a dál rozšiřovat sídelní kaše. A pokud se podívám na vámi zmiňovaná města, tak asi byste měl zajít k očnímu. Podívejte se na A100 v Berlíně, A99 v Mnichově, A7 v Linzi a i na dálnice v a okolo Vídně. Jejich uctivá vzdálenost je veškerá žádná.

Caracas

Podívejte se lépe na mapu.

lojzik

další diletant, který si nevšiml, že ZUR varianta má přetíženouo východní část na 510 a bude v této lokalitě přetížená a nefunční. Nechápu, jak tenhle nejzásadnější parametr každé komunikace může být neuveden mezi riziky ZUR varianty a místo toho se porovnávají nesmysl jako zábor ZPF. Jestli tyhle lidi dělaj po škole pro ŘSD, tak se nedivim, že jim pak ujížděj dálnice. Podobná porovnání jako je odkazované jsou jen cár papíru.

Martin J.

Je k tomu celé obsáhlé hodnocení vlivu na udržitelný rozvoj uzemi v rámci aktualizace c.1 Zásad územního rozvoje HMP, kde se o tom rozhodlo, prošlo to i přes všechny správní soudy…

lojzik

jeden z problémů těhle vyhodnocení vlivů je, že vůbec nehodnotí vliv variant na dopady kolem 510. Tam se to přechází s tím, že „tam už silnice stojí, tam se to nemusí řešit“, takže se ignoruje, že na komunikaci původně natrasované a naprojektované pro předpokládanou budoucí zátěž 24tis/den bude nakonec jezdit >133tis/den a že jsou schopný tam realizovat kapacitu maximálně pro nějakých 100tis/den s odřenejma ušima, takže tam relevantní kapacitní posudky předpokládají po dokončení okruhu zásadní problémy s dopravou. Takže VVURU k ZUR konstatovalop problematickou lokalitu ZUR varianty někde u Dubče a ignorovalo, že na okruhu bude mnohem problematičtější lokalita, protože… Číst vice »

SYN

Když si tu mapu o jeden level zvětšíte, uvidíte že tam kde je zdánlivě „bílo“ jsou často též obydlené oblasti, takže problém pouze odsouváte stylem „hlavně ne u nás“… anglicky toto popisuje termín NYMBY…

Paco28

Ponechme Suchdolským právo bránit svém zájmy do roztrhání těla. Ale chtějme po odpovědných osobách konečné a nezvratitelné rozhodnutí o dokončení okruhu. Rovněž soud/y (bez nichž se další jednání neobejde) musí rozhodnout nikoliv ve lhůtě mnoha let, nýbrž do 60 dnů, ani o den déle.

Granja

Do 60 dnů? Tak tohle je vtipem století.

Stepan Kocourek

Tesat do kamene!

Herold

Jakože soud má ve lhůtě 60 dnů nastudovat tisíce stran vysoce odborného textu, vyzvat účastníky k vyjádření a k replikam, nařídit jednání a rozhodnout? To opravdu nevidím reálně…

Paco28

A proto jsme tam, kde jsme: namísto vytvoření podmínek pro rychlé, ale odpovědné rozhodování (lhostejno, zda soudů nebo státních úředníků) jsou neustále předkládány důvody, proč něco nejde udělat. Alibizmus, schopnost vyhýbat se jakékoliv osobní odpovědnosti, nabírání nových a nových úředníků s odkazem na složitost problému a právního prostředí. Namísto zjednodušení systému a stanovení závazných, nepřekročitelných termínů. Zodpovídá: vláda a PS. Odporné dědictví, co po nás převezmou další generace. Prý, že se chceme dotáhnout na Evropu! Prdlajs- nastudování tisíců stran vysoce odborného textu přece nedovoluje rozhodnout (odpovědně) v rozumně krátké lhůtě. Tak jo, pojedeme dál, necháme problém na stole a budeme… Číst vice »

Ondřej

No, takže co nám z toho plyne: I když to nechtějí za barákem, ta dostavba reálná je. Některé argumenty jsou žvásty, některé naprosto pravdivé. Tunelové vedení, valy a výsadba jsou pochopitelné, a když ten okruh chceme, tak za něj budeme muset zaplatit. Stejně tak chápu rušení MÚK. Čím víc MÚK, tím víc lokální dopravy to přitáhne a tím horší tam budou zácpy. Když tam nebudou ty nadbytečné křižovatky, tak to teprve bude plnit svůj účel – bude to obchvat pro dálkovou dopravu. MÚK Rybářka by se měla zrušit v první řadě, protože to Dejvice totálně zaseká – podobně jako tam… Číst vice »

qěcy

Ty zácpy lze řešit mýtem pro všechna auta. Možná s výjimkou rezidentů.

oja

Když se zruší sjezdy, tak je nesmysl vést dálnici městem v drahých tunelech.
Ten okruh sice potřeba je, ale má sloužit výlučně tranzitní dopravě (včetně regionální, která nemíří do ani z Prahy), dělat z něj novou Jižní spojku je nesmysl.
Takže ano: postavit, ale min. 10km dál od centra města. Doprava mezi Prahou 6 a 8 se musí řešit nezávisle na tom.

Dachs

Pak by ale takový okruh se měl jmenovat Středočeský. Jmenuje se Pražský, protože slouží a má sloužit do značné míry i Praze. Vynořit, objet kus a zanořit, nemít důvod jet přes ani širší centrum. Nebo situace v Holešovičkách či v Břevnově je cajk? Pak je cílem, aby se těžký tranzit trošku diverzifikoval, rozlil do obou směrů. Efektivita bude dosažena, pokud to po obou stranách bude na km aspoň přibližně stejné. 10 kilometry to vyosíte až ke Kralupům a bude to nepoužitelné. „Lepší“ proti tomu by byla varianta, která bývala označena tuším Ss, ta ovšem spouští velký řev pro změnu v… Číst vice »

Otto

Klidně ať to vede přes středočeký kraj.. ale v tom případě – ani jeden sjezd mimo D7/D8/D10/D11… a na městský okruh ze státního rozpočtu ani vorla

Roman

No jasně… a v případě nehody zablokovaných 20 km dálnice bez možnosti sjezdu… nejdřív přemýšlej, než něco napíšeš.

Radek N

…má sloužit výlučně tranzitní dopravě…
říkáte vy.
Já říkám, že okruh má sloužit všem, těm co jedou okolo, těm co mají ve městě start a cíl a těm, co mají ve městě buď start, nebo cíl cesty.
Odsunutí o 20km dál, kde není v souladu ani s ZUR StČ kraje a ani s jedním jediným UP obcí StČ kraje, věst tučnou čáru přes baráky rezidentů středočeských obcí, to je nesmysl.

Suchdolák

Tak znovu: chtít sedět jednou řití na několika židlích současně, to dost dobře nelze a výsledek nedopadne dobře – to vaše „má sloužit všem“ způsobí jen to, že spokojen nakonec nebude nikdo, ale napravit to bude těžké a drahé.

SYN

No, ale kdo kde řekl že jediným účelem obchvatu je přenášet dálkovou dopravu? Proč přijímat takové omezení a vnitropražskou dopravu si nechat pěkně „dusit“ na současných komunikacích? Objížděy město se nesmí, musí se pěkně projíždět středem?

Radek Janata

Když může být tunel na jihu, tak proč ne na severu. Terén (hluboké údolí Vltavy) k tomu přímo vybízí.

A je tam hned několik chráněných území, které samozřejmě povrchová dálnice znehodnocuje.

marek hudec

trochu jste si odpovedel – hluboke udoli vltavy – teoreticky je mozna varianta pouzita napriklad v Rakousku, tedy tunel – uzavreny tunelovy most – tunel vysoko nad rekou Vltavou
https://mapy.cz/s/hokekevedo

Radek Janata

Myslel jsem samozřejmě dostatečně dlouhý tunel na obou stranách řeky. Přes řeku most. Nikoliv tunel i pod Vltavou. Prostě to, co je na jihu. Ale oni zatím plánují, aby už kolem Čimic a Chaber byla ta dálnice na povrchu, což je samozřejmě problém, protože to je celkem cenné území.

A zavěsil bych na ten most i lávku pro pěší a cyklisty, protože to v té oblasti taky dost chybí.

panda

Ale tramvajku na letiště to už suchdolští chtějí 😀 směšné, jak si nevidí do úst

Granja

Nebude to tím, že ta tramvajka nejezdí na naftu?

MP22

To než bude hotové, tak bude půlka osobních a čtvrtina nákladních aut po tom okruhu jezdit na elektřinu…

Pat

Ale jak to tady Suchdolák brání že oni tam žádnou tramvaj nechtějí 😄

Suchdolák

Co jsem bránil? Já jsem pouze konstatoval, že TT na |Suchdol (resp. do polí za místní částí Výhledy) je pitomost, která vlastnímu Suchdolu nepomůže, protože místním občanům dopravní obslužnost spíše zkomplikuje než zlepší. Důkazem je třeba tato mapka: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/06/tram_Sedlec-1.jpg vložená do zdejšího textu – kdyby TT neměla končit v těch polích za Výhledy, ale stočila se odtud dál na východ minimálně někam poblíž suchdolské ZŠ, případně ještě dále na východ podél zástavby Nového Suchdola, tak by to snad bylo možno „se skřípáním zubů“ ještě akceptovat, ale to, co je DPP ochoten postavit a zaplatit, je k ničemu a parciální trolejbusy… Číst vice »

Adam

Suchdol by se mĕl nĕjak penalizovat za to, že sabotuje úplně všechno. Ideálnĕ z nĕj udělat trestaneckou kolonii

Y.K.

Taky byste sabotoval, nikdo nemá povinnost vyžrat problém toho že lidi chtějí drandit po dálnici. Buďte rád, že takový problém nemáte. Rozhodně je v jejich zájmu vyjednat co nestriktnější (hlukově) provedení, v zájmu státu je někde najít dohodu a trasu.

E.V.

Je zde bohužel velký vliv papalášů, kteří nakoupili pozemky a postavili si nové baráčky v okolí, kde má vést tento obchvat…a teď si prostě nechtějí snižovat cenu nemovitostí…přeci se vědělo 15,20,30 let, že tam ten obchvat povede!

Vojtěch C

Totéž platí pro MČ Praha 6 kvůli přehnaným požadavkům na rozšíření železničního spojení Kladna s Prahou.

Gryf

Některé připomínky ok, jiné zase zcela mimo. Každopádně když tam dopravu nechtějí, tak nejjednodušší bude prostě zrušit všechny MÚK na plánované trase a omezit i stávající individuální dopravu. Můžou si za vsí postavit cyklostezku a dojíždět do centra třeba na kole 🙂

Honza

Jenže ono i zrušení MUK je problematické. Tím se jenom vyřeší problémy u nich že přes ně někdo nebude jezdit (nebo naopak bude o to víc když nebude moc najet na okruh), ale absence MUK hlavně převede dopravu jinam, kde by jinak nebyla, protože tam zrovna bude jediná MUK na trase.

Suchdolák

V původních návrzích byla Kamýcká ulice u okruhu přerušena, na okruh tam bylo napojení silnice II/241 jen od Stč. kraje a na Kamýckou se z ní ani z okruhu vůbec dostat nedalo – to řešilo až MÚK nazývané trochu nepřesně „Rybářka“. Proč je to tteď navrhováno jinak, netuším, ale těžko se někdo může divit tomu, že Suchdolu vadí očekávatelné další výrazné zvýšení provozu po Kamýcké ulici.

Ondřej

Přesně tak. Teď je na lidech, aby si vybrali. Buď bude každou chvíli MÚK pro lokální dopravu a ucpe se tím dálnice, nebo jich bude třetina a bude to okruh pro dálkovou dopravu, ne tu místní.

Průtah A6 Bernem má pouhé 3 sjezdy v samotném Bernu a přiléhajících městech dohromady..

oja

To je právě ten problém, že je tu neustálá snaha tím dálničním obchvatem řešit i místní dopravu. Jenže to je nesmysl, jak to dopadá viz Jižní spojka. Dálnici postavme, je zoufale potřeba, ale minimálně 10km dál od města. Aby sloužila jen tranzitní dopravě a cestám „kolem Prahy“. Věřím tomu, že když se to postaví v polích někde za Roztoky, tak to bude mnohem levnější a i rychlejší než v tunelech městem. A bude to vadit mnohem méně lidem, kvůli hluku se to v polích dá snadno postavit i v hloubených tunelech, jako se to dělá v Rakousku. Místní dopravu na… Číst vice »

Kebab

Věříte nebo jste dokonce hluboce přesvědčen?

Suchdolák

Díky, že nejsem sám: v podstatě něco takového tvrdím už dávno – je třeba řešit „stojedničku“, protože to je faktická poloha skutečného VNĚJŠÍHO okruhu kolem Prahy, a pak by mohl být prosazovaný „Pražský okruh“, ovšem v podobě poněkud skromnější a úspornější, tím, co by sloužilo městu a ne tranzitu kamionů.
Chtít sedět jednou řití na několika židlích naráz dost dobře nelze = ve výsledku to nebude dobře fungovat.

Vladimír

Strašná škoda, že se oba okruhy a radiály nestihly dostavět už za komunistů.
Tehdy by suchdolští a chaberští mohli maximálně držet ústa a koukat, jak stavba pokračuje.
A na poovrchu, jestli se nepletu, tak tenkrát tunel Suchdolem nebyl v plánu.

Standa

Hlavně bych je v tom případě nechal podepsat že budou držet hubu až nastane problém se spodní vodou když už chtějí tunel…

Granja

A nebyl náhodou ten převrat právě proto, aby lidé už ta ústa držet nemuseli a mohli se zapojit do demokratické diskuze o věcech veřejných?

Standa

Tomu říkáte diskuze? Odkud jste?

lojzik

Taky mohli komunisti dostavět roštový systém s tranzitem hezky přes Spořilov a magistrálu. Za komunistů se stihla postavit 510 a výsledkem bude po dostavění okruhu nefunkční a věčně ucpaný úsek. A podobně by to bylo v měcholupech a Petrovicích, kudy tehdy ta trasa ještě vedla

MP22

Co se domluvit a třeba každou první neděli v měsíci vyrazit do Suchdola a Chaber a jezdit jim tam po vesnici semtam, jen tak z legrace, ideálně starým TDI. Ať vědí jaké to je, když se někudy jezdí naprosto zbytečně kvůli joudům. Tentokrát budeme za ty joudy my.

Mám u baráku Octavii 1.9TDI 2004, tu když polechtám tak kouří jako kamna, hlavně když dýl nejezdí, což ona by asi jezdila jen do těch Chaber, byl bych ochotný ji ještě prodloužit technickou, kdyby se taková akce konala dlouhodobě, popřípadě nějaká úprava výfuku může proběhnout.

Tak co? Přidá se někdo? 🙂

YIMBY

Navrhuji obyvatelům Suchdola a Dolních Chaber zakázat jezdit po jakémkoliv úseku dálniční sítě v ČR. Jak vy k nám, tak my v vám.

Jan

Jak vykmy, tak mykvy…

lojzik

Navrhuji, že po dálnici bude smět jezdit jen ten kdo má dálnici za barákem. A většina podobných křiklounů pak bude jezdit jen kolem vlastního baráku.

Jiří Kocurek

Stát by měl usilovat o to, aby lidé do Prahy nedojížděli vůbec.

Tak to znamená vymístit mimo jiné ČVUT a centrálu Galielo, ČEZu a veškerou turistiku.

Prootže vydat zákon, který středočechům zakazuje studovat ČVUT by bylo protiústavní a srovnatelné s vyhnáním židů.

Jiný Petr

👍 Plus řada institucí pro Středočechy je v Praze – namátkou Krajský úřad StČ na Praze 5 (a kudy si myslíte, že jsem na něj jel – no přes P6 😉 ). Dále nemocnice – prakticky každá dopravní nehoda z Kladna (Kladenska) se vozí do Střešovic nebo Motola – většina závažných nemocí a úrazů je řeší v Motole, Střešovicích, Homolce. Bánský úřad (i pro poddolovanou část Kladna) je v Praze atd., atd. Kromě světelné závory na silnicích pro středočechy, asi zavedou i žlutou hvězdu – aby je na Praze 6 hned rozeznali. To, že jim zkolabují služby a další činnosti… Číst vice »

Jan

Dokud bude komunál nebo soukromník blokovat liniové stavby celostátního významu, budeme všichni jezdit přes Strossmayerovo náměstí…

Vojtěch C

Např. celá desetiletí a nakonec úspěšně dokončené blokování dvoukolejky z Prahy do Kladna ve stávající stopě.

Tomáš

Jsem zásadně proti tunelu nejen proto, že je méně bezpečný, že je v něm nižší rychlost, ale i proto, že cestování v tunelu je nudnější. Chci po cestě koukat kolem sebe, vidět slunce, krásné město a přírodu.
Tunel ať si každý v Suchode postaví na svém vlastním pozemku a dělí si v něm, co uzná za vhodné.
Kardovaskulární stres působí motorky a auta se zničenými tlumiči výfuku, ne dálnice.
D0 nebude 6 km od centra, ale spíš 5 i méně. A to je velká vzdálenost.

JiriP

O smysluplnosti tunelu lze diskutovat, ale za použití jiných argumentů než nižší rychlosti nebo sledování zvířátek.

qěcy

Argumenty může používat jaké chce, třeba ty úplně dementní.

qěcy

A je to tak, že cestování čistě kvůli cestování patří do kategorie nejzbytečnější doprava?

Dalnice

„Nocleharny nechceme!“. Tak ja zase nechci Suchdol a Dolni Chabry. Ted vazne. Je to standardni slátanina. Nimby, hodte to k sousedum za kopec, prověřujte další varianty az do aleluja, chceme civilizaci ale v okruhu 2 kilometru od mého baraku chceme panenskou prirodu, cyklostezky vse zachrani atd atd. Tady at magistrat a stat pouzije všechny legalni paky které ma a zvalcuje ty pomatence a at se stavi. Bude to cesta udolim stinu ale jednou se kopne, o tom jsem presvedceny. Uz jsme se snad jako společnost presvedcili, ze vys*at se na něco a nedělat nic není reseni…

ZdendaP

Tak hlavně Suchdol a Dolní Chabry jsou taky noclehárny…

Jiří Kocurek

Středočeši by jim kradli slepice, nebo sebrali práci nebo si snad seno-sláma myslí, že když chodí řvát na Spartu, že je něco víc?
Seno-sláma anglicky neumí, o počítačích ví akorát to, že pinkat klávesy dovede každý, ale středočeši mu berou práci u HP, MS, IBM, Oracle, DELL, AVG…

Gwann

Nemám rád dálnice a auta.

Ale tyhle NYMBY orgie, hlavně ten žvást, ať stát způsobí, že se ze středočeského rkaje nebude dojíždět do Prahy, tak to už je na psychiatrické zkoumání. Protože kdyby náhodou někdo chtěl stavět v Suchdole, tak budou zase řvát, jak jim to narušuje vzhled té jejich lhoty a jak to bude škodit dopravou a jiné pindy.

Tudíž konec diskuzí, většinu požadavků a námitek odmítnout (řádně s odůvodněním) a začnou soudy. V mezičase omezit jakékoliv dotace z magistrátu těmto MČ.

Martin

Mám pocit, že Podbabská a Horoměřická potřebují akutní, déle trvající opravy.

mimochodem

Jasne, to mate tady nutnou opravu vytluku na dva mesice, potom to cely rozkopat kvuli tahani optiky, potom jejda, sefe, mne se asi neco nepovedlo a vsude tu crci voda, potom zuzeni silnice kvuli vystavbe smisene cesty pro pesi a cyklisty na Horomericke a zaverem samozrejme kompletni oprava povrchu vcetne podkladovych vrstev, vzdy s Horomerickou uzavrenou v jednom smeru a Podbabskou v druhem…

Tohle tady v CR docela umime, ja myslim, ze chytnout se toho spravne motivovani lide, ma to potencial mistni skutecne presvedcit 😀

Kolemjdoucí

K tomuhle mám jediné – pamatuju si, jak mi kdosi tak v roce 2005 vysvětloval, velmi urputně, že severní varianta je jen čára na mapě a absolutně nemá smysl ji jakkoliv začít řešit, protože by to jen zdrželo výstavbu varianty jižní, mající původ tuším v 70. letech 20. století. Máme rok 2023, jižní varianta slaví padesátiny, severní je stále jen čára na mapě, postaveno není nic, akorát Praha má o půl milionu obyvatel víc než měla v těch 70. letech, aut je 5x tolik a tu tzv jižní variantu postavit nelze, protože to Suchdol a spol. utlučou. Jestli ony by… Číst vice »

Petr

Severní je akorát čára na mapě, která už vede přes zastavěná území. Buď bude stávající nebo nic. Tak to je.

ZdendaP

Vždyť ty dvě varianty porovnávali už několikrát a ta „současná“ vždy vycházela lépe než ta severní.

Také je velmi bláhové pokládat „severní“ variantu za bez problémovou. Pokud by ji začali prosazovat, ovšem že by se logicky ozvali obce kolem, kterých by měla vést, že s tím nesouhlasí.

Co pak? Posunout ještě víc na sever? Ne bude tam zase ten samý problém?

Nebo prostě na dostavbu pražského okruhu rezignovat? Jedno vím jistě: Takzvaná „bezproblémová“ varianta zkrátka neexistuje.

Kolemjdoucí

Netvrdím, že severní varianta nemá problémy a dokonce ani netvrdím, že je lepší než jižní. Jen si nejsem jistý tím porovnáním – nemáte nějaký odkaz na to srovnání?

ZdendaP

Například tady je odkaz na snad již poslední studii, vypracovanou na dopravní fakultě ČVUT:

https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Silnicni-doprava/Pozemni-komunikace/Komplexni-posouzeni-alternativniho-navrhu-Prazskeh

Kolemjdoucí

Koukám do toho, problém ale vidím hned v úvodu – pro autory dokumentu Komplexní posouzení alternativního návrhu Silničního okruhu kolem Prahy jsou mnohé věci dané a jasné, přičemž jejich zpochybňování označují za politické, protože každému s technickým pohledem je zřejmé, co je třeba dělat. To je velmi úzký pohled na věc, který předjímá závěry, které by studie teprve měla zjistit. Pokud napíšete „Je dále nutno pracovat s vědomím celospolečenské nutnosti okamžité realizace zbývajících částí SOKP“, tak již závěr máte, a na dalších 100 stranách budete jen ukazovat, proč je vaše předporozumění správné. Dále to vypadá, že autoři toho dokumentu vyčítají… Číst vice »

ZdendaP

To vaše hodnocení se dá považovat za dosti subjektivní. Ony se ty varianty samozřejmě porovnávali už dříve a ne jednou. Ta severní není v územních plánech právě proto, že vždy vycházela lépe ta původní. To, že tu severní variantu de facto není kudy vést, je objektivně zásadní nedostatek. Skoro by se dalo říct, že vlastně ani žádná severní varianta neexistuje, respektive existuje jen v hlavách suchdolských a dolnochaberských, kde je dokonce bezproblémová. Jen ne další kolo prověřování, jen proto, aby se ukázalo, že jediná realizovatelná varianta je ta původní. To už to raději vzdejme, než abychom vyhazovali další peníze z… Číst vice »

Kolemjdoucí

Vždy vycházela? Kdy naposled to hodnocení rovnocenných variant proběhlo tak, že se podle toho nastavovaly územní plány? V oněch sedmdesátých letech? Nebylo od té doby nakonec vše stejně jako je dnes – jižní varianta je správná, ostatní nesprávné, tedy není potřeba nic pro severní dělat, což zakládá budoucí poukaz na to, že severní varianta je nesprávná, a dále argumentačně dokola? Opakuju znova – to, že se s variantami nepracovalo, není chyba těch, kdo mají trpět jedinou zpracovanou variantu. (A pro jistotu opakuju, že nemám osobní názor, a v Suchdole jsem byl dohromady za život 3x.) Jinak já jen nepřistupuju na… Číst vice »

Kolemjdoucí

A ještě dodatek – moje hodnocení je samozřejmě „subjektivní“, stejně jako kohokoliv jiného. Neexistuje žádné technické, objektivní, fyzikální řešení celého tohohle problému. Do „hodnocení“ se samozřejmě promítají hodnotové, etické a estetické soudy každého jednoho hodnotitele. Akorát někteří jsou si tohoto více vědomi, někteří méně a někteří vůbec. Těm pak říkáme „technokrati“ nebo „fachidioti“, podle toho, jaké hodnocení tomuto jevu chceme rétoricky dát.

ZdendaP

V 90. letech se přehodnocovali prakticky všechny dopravní stavby, takže naposled minimálně v těch 90 letech. Nakonec jihovýchodní část okruhu, byla postavena v jiné trase, než se za komunistů plánovalo. Takže ano, k posuzování o kterém voláte skutečně docházelo. Že to neposuzují znova a znova každých pár let je dobře. Nemá to totiž smysl. I kdybych přistoupil na názor, že před těmi 20 – 30 lety byla zvolena horší varianta, čemuž nevěřím ale čistě hypoteticky to předpokládejme, tak k čemu to je, když ta hypoteticky lepší varianta už, díky tomu dřívějšímu rozhodnutí, neexistuje? Odpovím si sám: Je to k ničemu.… Číst vice »

Kolemjdoucí

Větev „nelze již postavit nic než jižní variantu, protože severní dávno někdo zařízl, tedy dnes již není variantou“ mám ošetřenou výše – politický konflikt se tím pádem přesouvá do finanční sféry. Ti, kdo mají jedinou možnou variantu trpět, holt budou konflikt řešit požadavky na omezení onoho utrpení. A my to – chybu toho, že jsme dávno zařízli varianty, a nebyli dávné rozhodnutí implementovat rychle – budeme platit.

ZdendaP

Fajn. Tak jinak. Ekonomicky. V době, kdy byla severní varianta relativně levnější, tak stejně lépe vycházela ta dlouhodobá varianta.

Zástavba se rozrostla směrem k té hypotetické trase, na některých místech je zástavba přímo na té hypotetické trase. Zákonitě je ta hypotetická severní varianta relativně dražší, než v době, kdy byla opuštěna.

Proč tedy vyhazovat peníze a čas za další posouzení? Ta hypotetická severní trasa za tu dobu nezískala žádný nový benefit, naopak se prodražila a ještě více se zhoršila její projednatelnost. V jakém vesmíru může teď ta trasa najednou vycházet lépe?

Jiný Petr

Praha má více obyvatel i proto, že se neustále roztahuje na úkor středních Čech: V roce 1960 přibyly Ruzyně, Čimice a části Dolních Chaber, Ďáblic, Hájů, Holyně, Kunratic, Lysolaj, Nebušic, Petrovic, Přední Kopaniny a Řeporyj V roce 1968 přibylo 21 obcí – mj. Čakovice, Dolní Chabry, Dolní Měcholupy, Ďáblice, Háje, Horní Měcholupy, Chodov, Kbely, Kunratice, Kyje, Lahovice, Letňany, Libuš, Lysolaje, Modřany, Nebušice, Petrovice, Řepy, Suchdol, Štěrboholy, Velká Chuchle V roce 1974 přibylo dalších 30 obcí -mj. Benice, Běchovice, Březiněves, Dolní Počernice, Dubeč, Horní Počernice, Cholupice, Klánovice, Koloděje, Kolovraty, Královice, Křeslice, Lipence, Lochkov, Nedvězí, Písnice, Přední Kopanina (část), Radotín, Řeporyje, Satalice,… Číst vice »

Pako

Naplaveniny! 😀

Kolemjdoucí

No fajn, pokud je ta jižní varianta ze sedmdesátých let, tak je již po všech těchto akvizicích, takže váš historický exkurz je sice prima a jistě pravdivý, ale naprosto irelevantní.

Nehledě na fakt, že se Praha na počet obyvatel rozrůstá poměrně dost poslední dobou, a s touto dávnou expanzí tedy nemá nic co do činění.

Polabský

O stavbě přes Suchdol se jednalo ale i konalo již za Protektorátu.
Nedaleko bývalých roztockých závor se v lese nacházely pozůstatky zařízení staveniště pro budoucí most. V územním plánu Suchdola bylo vytyčeno pásmo pro stavbu komunikace v zářezu, zčásti zaklopeném stropem.
Když je toto „aktuální“ problém, tak proč řešit zkapacitnění MHD pro obyvatele Suchdola ??

Kolemjdoucí

A to, že se něco dělalo již za Protektorátu, nějak mění fakt, že ten plán je starý, obtížně prosaditelný, a že se Praha od jeho zakreslení diametrálně změnila, stejně jako povaha a intenzita silniční dopravy?

Petr

MUK Ústecká určitě nechat, ale zbytek ať klidně zruší. Beztak jde jen o řešení tranzitu.

MP22

A dokáže si stát s takovými blázny vůbec poradit, nebo to budou schopni zdržovat a odkládat donekonečna?

A je tu někdo z Chaber nebo Suchdola, kdo je při smyslech a sleduje komunální politiku? Zajímalo by mě, jak si s tímto programem stojí mezi obyčejnou veřejností a jak moc populisticky vyhrávají na neokruhismu, nebo jestli dělají pro společnost něco skutečně přínosného.

Lidé prozřeli v Horních Počernicích, třeba prozřou i tady.

Ondris

Nevím jak na Suchdole, ale v Horoměřicích většina obyvatel okruh chce.

Ondřej

A z čeho soudíte? Máte snad někde nějakou statistiku nebo soudíte jen podle sebe a svého okolí?
Jsem z Horoměřic a okruh v ZUR variantě určitě nechci.

Suchdolák

Nevím, z jakých podkladů při svém tvrzení čerpáte, ale je pravda, že mnoho povyku proti okruhu ke mně od Horoměřic nedolehlo. Ale vzhledem k tomu, že tam je asi pořád mnohem podstatnějším problémem H-Systém, tak se ani nedivím, že se okruhu tolik nevěnují – o to víc budou (nepříjemně) překvapeni, až okruh vznikne …

lojzik

V Horních Počernicích nikdo neprorozřel, tam ve volbách vyhráli idioti, kteří o okruhu a jeho zdokumentovaných dopadech (dokumentace ŘSD) netuší vůbec nic a halucinují naprosté nesmysly v rozporu s dokumentací, třeba že počet aut na okruhu u HP se bude po postavení dalších úseků snižovat, což je naprostá hovadina.

Chronosphere

Pokud tam žije (dle vás) většina idiotů,tak idioty zvolili. To je takový zvyk mezi lidma. Pokud s tím máte problém,a jste místní,co tak uspořádat nějakou pouliční protiidiotskou kampaň. Letáky,prapory,pochody, školení v obecním rozhlase atd. Třeba se to zlepší.🤔

lojzik

Lidi podléhaj konfirmačnímu zkreslení a fakta znát nechtěj. Stokrát jim můžete ukázat dokumentaci ŘSD, podle které je nárůst dopravy na místním úseku oproti dnešku o 60tis/den a po dokončení oproti nulové variantě o 54tisíc aut za den a posudky (opět předložené ŘSD), podle kterých bude kapacita po dokončení překročena asi o třetinu a očekává se ÚDK na úrovni zhroucené dopravy a průměrně kilometrové kolony a stejně budou trvat na své laické dojmologii, že po dokončení okruhu se doprava sníží a že už nebudou stát v koloně.Je to vidět i v téhle diskuzi. Pokud si to myslí laici, tak to beru,… Číst vice »

Jirka

Tak v tom případě byh navrhoval bych navrhoval přesunout MKD, která mezi D-7 a D-8 objíždí Prahu přes Velvary přes Suchdol, aby dotyčná městská část, proč je ten okruh potřeba.

marek hudec

mate recht – kdybych mohl, osobne bych tam ty znacky pro trarnzit MKD osadil – kdyz darky tak pro vsechny

Jiří Kocurek

Mějte slitování s těmi řidiči a lidmi v Kralupech, protože by se to přelilo tam.

Chronosphere

Občas se nedá nic lepšího udělat….

J.K.

Ve zkratce – jen ať se dusí půl Prahy když se já budu mít dobře.:)

Suchdolák

Jste hodně mimo: tato část okruhu totiž naopak na území Prahy dotáhne další tranzitní dopravu, která tudy dosud nejezdí – ano, uleví to možná trochu některým obcím ve Stč, kraji, ale půl Prahy se bude dusit o to víc.

Já I.

To jsou pitomci, jaké svět neviděl, a nestydí se to dát najevo – pročež mají ostudu po celé republice!

Standa

Asi jako lidi v Josefově skrze větrný elektrárny.. to jsem se taky nasmál u těch argumentů 🤣🤣🤣 hlavně ten „stroboskopický jev“ .. to mě.fakt sundalo 😆😆😆

CarlosEV

Lepší bylo … „Větrníky změní počasí a to může poškodit kostel“ 🤣🙈

mgr.pavel

Když ti Suchdolští tak moc chtějí NIMBY, ať mají NIMBY:

– žádné odpadky z té MČ se vozit nebudou. Nikdo jiný přece nechce čuchat jejich odpadky na skládce či ve spalovně
– žádná kanalizace, to je to stejné
– oni chtějí elektřinu? Ať si postaví doma soláry, nikdo nechce čuchat exhalace z uhelných elektráren ani mít za barákem atomové tentononc
– vodu, říkáte? A víte jak ochranné pásmo vodního zdroje na Želivce omezuje tamní lidi? Tůdle, už žádnou vodu do Suchdolu!

Holt když NIMBY, tak NIMBY.

Jiří Kocurek

Kanál? Jen odpojit od centrální ČOV, ať si zařídi svoji.

Ovšem takový vepřín, jestli chtějí řízky…

Dalnice

Jo a zadny topeni drivim a uhlim v kamnech. Kdo ma cuchat jejich smrady a hlavne kvuli tomu tajou ledovce a umiraji lachtani!

Jiný Petr

A navrhuji vrátit Suchdol do stavu před r. 1968 – kdy byl součástí StČ. kraje a ne Prahy 🤣

Honza

že to nenechají bez připomínek bylo jasné a bohužel očekávatelné. Ale věta: „stát by měl usilovat o to, aby lidé nedojížděli do Prahy vůbec.“ mě opravdu rozsekala. Jakože všichni co teď ze středočech jezdí do Phy za prací se mají přestěhovat zpátky do Phy? JO! A prosím všichni do Chaber a Suchdola 😀
Mno viděl bych to na reálný termín zprovoznění v roce 2050 a dále. :/

mgr.pavel

Suchdol oficiálně zaujímá takové stanovisko?

OK, pak by měl stát usilovat o to, aby ani ze Suchdola nikdo nejezdil do Prahy. Žádná MHD ať nejezdí (ok, to je v režii magistrátu), silnice ať nejsou udržovány (ŘSD je státní organizace), a tak.

Schválně jestli by si za svou volovinou i poté stáli.

Honza

Už jsem psal minule že nejlepší bude když se ze Suchdola stane vlastní stát. A můžou se před zbytkem otravné Prahy a StČech uzavřít jak je libo.

ZdendaP

Dobrý nápad. Co jim navrhnout jako alternativu intenzivní a bytovou výstavbu mimo jiné Suchdole a Dolních Chabrech? Hustou blokovou zástavbu, ať se mohou ti dojíždějící středočeši nastěhovat do nocleháren na území Prahy.

Frantík

To nedojizdeni dava smysl, ale to se musi vyresit rozmístěním služeb a ne dopdavními omezeními.

Movia

Suchdol a Dolní Chabry being Suchdol a Dolní Chabry…

Movia

Dalo se čekat něco jiného?
Nedalo.

Petr Zdobinský

Jako bývalý občan Suchdola a Chomutova naprosto chápu jejich boj a souhlasím s ním. Stačí se podívat na Kamýckou jaká je tam hustota provozu nyní, stačí se podívat na Jugoslávských partyzánů, jak to tam vypadá. Státu nelze věřit ani slovo, ani slabiku. Suchdol např. požaduje zaslepení Kamýcké, aby se nestala dálničním přivaděčem. Logický a pochopitelný argument. Lze ovšem věřit státu ? Nelze. Např. hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána kdysi nebyl pro nákladní dopravu. Pak stát občanům přilehlých obcí a Chomutova slíbil, že tam bude jezdit jen nákladní doprava z přilehlých okresů. A nyní – hordy kamiónů, evropský tranzit – často… Číst vice »

Jirka

Stát jsme my. My si tohle děláme. Pokud Vám to vadí, kandidujte anebo volte ty, co to budou dělat podle sebe. Jako sorry, ale o tom okruhu se ví desítky let a jeho blokování jenom škodí zbytku republiky a především centru Prahy, kde máme naprosto hloupou dálnici přímo před Muzeem. Navíc holt když měl někdo skvělý nápad, že všechny dálnice půjdou do Prahy, tak ať se nediví, že tam auta jezdí. Já budu mít pár kiláků od baráku VRT, stavět se začne už za pár let a řeším to nějak? Vůbec, protože nechci mít z týhle republiky skanzen, který je… Číst vice »

Jelen

Tu hloupou dálnici před muzeem okruh nevyřeší. Většina aut na ní směřuje do centra.

Jirka

Jo, reálně ano. Konečně však padne argument „ažbudeokruhismu“ a půjde ji prostě proškrtat.

Frantisek

Zdevastovat další kus krajiny, aby se dokázalo, že to nevede ke kýženému cíli, je docela velká magořina. 🙂 Hlavně, že vyplýtváme dostatek zdrojů, které pak budou chybět jinde…

Jirka

On ten okruh Prahy je potřeba, nemá smysl pokud jedete ze severu na jih, jet přes Prahu. Takovej Graz i Lublaň je možný v pohodě objet.

Jo, přírodu ničíme stabilně už dlouhé desítky let, ale stále si i ti co za ni horují, objednávají nové a nové hadry, levný zboží z Číny apod. Prakticky cokoliv co děláme, devastuje přírodu.

Je potřeba se zamýšlet nad tím, co kupujeme, jak žijeme, co jíme a pak třeba nebude potřeba tolik silnic a železnic. Ale zatím se to neděje a tak jsou potřeba.

Jiří Kocurek

nebude potřeba tolik silnic a železnic

To se Františkovi líbit opravdu nebude.

Granja

Zato se to moc líbí vám.

Tomáš Záruba

Začne epocha Azbudouradialysmu. 🙂

xyz

Pár kiláků je dost daleko na to, abyste to neřešil.

Mmch. s tím „objížděním“ je to i tak hodně sporné – jak časově, tak i důvody – např. stejná voltáž i jazyková srozumitelnost na německojazyčném území (+ dá se dodat „a kdyby, tak co?“).

A VRT stejně bude jen pro osobní dopravu – tedy to, čím je Česko dnes „objížděno“ jen minimálně.

xyz

Mezitím ale tranzit jezdí mimo Chomutov, mimo Křimov i ostatní obce (i když O.K., vyjma Hory Sv. Šebestiána).

Milan

„Městská část místo toho doporučuje snižování poptávky po dopravě, přesun k udržitelným druhům dopravy, jako je MHD, cyklistika…
Doporučuji všem suchdolským pořídit kolo, aby každé ráno neblokovali Podbabu a Dejvice.

Já I.

a – dokážete si představit ty hordy potácejících se cyklistů na kulaťáku? 🙂

Jiří Kocurek

Ano, velmi vtipná představa 🙂

Ostatně kámoš by klidně zahodil šedý zákal, aby viděl a mohl jezdit na kole. S ním na kolo neleze, sotva vidí na schody.

Gwann

ale auto s tím doufám taky neřídí…

Jakub

Ražený tunel na rovině hned pod povrchem … to je nápad ! Proč se stavaři ještě nezačali chodit radit k odborníkům do Suchdolu ?

Fsp

no něco podobného už máme – slavný tunel Valík

Petr Suchý

Tunel Valík je na rovině nebo těsně pod povrchem?

Jiří Kocurek

Wiki: „Celková délka ražby je 330 m, zbytek délky tvoří hloubené části, na pražském portálu 20 metrů a na rozvadovském portálu 30 metrů. … výška nadloží nepřesahuje 30 m“

30-40 m hluboká stavební jáma je poněkud obtížná. To špíš Královopolské tunely, tam byla důvodem ražby zástavba na povrchu, nadloží u východního portálu nedosahuje ani 10 m.

Nicméně požadovat ražbu tam, kde je výrazně výhodnější hloubení mi přijde jako by si je platila tunelářská lobby. 😀

L.

Cílem je prostě nakupit spoustu nesmyslných připomínek a následně stávit léta soudy o tom, že nebylo v odpovědi dostatečně jasně vysvětleno, proč je to nesmysl.

FrantaM

Obávám se, že 2030 je bez šance.

Radim

A když jsem nedávno psal, že zprovoznění v roce 2030 je nereálné protože tihle půjdou proti všemu, dostal jsem asi sto mínusů…

Bobek

Ražený mělký tunel, to je nápad! Co by se mohlo pokazit.

Kokodak8

Tak ještě aby neměli stejné věci v podáních, když to očividně obojí připravilo sdružení kolem rozumnadoprava.cz Ono je prozrazuje i ta obvyklá hláška o severní trase, která je lepší a bezproblémová (což samozřejmě pro ně, pro ty obce kam by se to místo nich přesunulo už moc ne… 🙂 )

Jan Sůra

Neradit😀

Jirka

Suchdol a Dolní Chabry nějaký obce na severu vůbec nezajímaj. Stejně jako Bystrc nezajímaj nějaký obce na západ od I/73.

pavel.mertlik

Já jsem si po přečtení říkal, jestli jim to nenapsali odborníci z Auto*Matu.

Ale je úsměvné jak Suchdolští jsou proti Středočechům, přitom to není tak dávno co jimi byli taky. Rychle zapomínají.

58g

Pracovat s variantami, s vyjádřením dotčených obcí, kraje nebo dokonce občanů by už snad mohla být samozřejmost. Špatný výběr varianty a ignorování vyjádření je cestou do problémů.

Chronosphere

Tak,tak, zvláště potřebné je hlavně dlouhodobé měření vhodnosti přechodu na cyklo dopravu, hlavně na trase Břeclav-Praha-Drážďany. A aspoň tisícistránková zpráva od odborníků na závěr.
Jedeme do pekla.

Otakar

Pan majitel Pilulky se činí. Tady bydlí on a ať tu dálnici postaví sousedům, NIMBY!

Haw

Od té doby, co jsem to zjistil od nich ani tabletku.

Dom

kontext pro neznalé prosím:)

Feri
Klondajk

„stát by měl usilovat o to, aby lidé nedojížděli do Prahy vůbec.“
Výborný nápad, suchdolští. Nejlépe zaslepit ulici Podbabskou za Výzkumným ústavem vodohospodářským. Ať všichni, kteří bydlí za ní (včetně suchdolských), jezdí kam chtějí, ale hlavně jinam.
Nějak vám nedošlo, že z hlediska podbabských, bubenečských a dejvických obyvatel se i vy valíte do Prahy každý den v kolonách a obtěžujete tím tamější obyvatele.
A abych byl spravedlivý, všechny tři MÚK na trase bych zrušil taky.

Vojtěch C

Dojíždět ze Suchdola do centra Prahy nedává moc smysl vzhledem k rozsahu MHD i poměrně malé vzdálenosti – resp. cestovní době.

Pat

Tak u IAD o smysl nikdo nejde.

Zástupci Suchdolu jsou nesvépravní?

Jsou to demagogové a nechápu jak je možné že mají vůbec prostor vystupovat. Všichni dávno vědí že tam obchvat povede a jen hají svoje zájmy a peníze a terorizují miliony lidí každým dnem co okruh nestojí.

Prioritou má být
– 130 km/h v celém úseku
– co nejméně tunelů
– co nejlevnější stavba
– co nejlevnější provoz
– co nejrychlejší zprovoznění
– uhrada zdržení a navýšení nákladů městskými částmi které to blokují a lidmi které v nich bydlí jak státní kase tak lidem. Každý občan ČR třeba 50 Kč denně do své kapsy z peněženek těchto teroristů by bylo fér?

Jelen

“ – co nejméně tunelů “

Naopak, tunelů co nejvíce. Každý tunel znamená výrazné snížení negativních dopadů této stavby na okolní prostředí (nejen hluk, ale především bariérovost). Ano, je to drahé, ale životní prostředí holt něco stojí.

Frantisek

Jenže životní prostředí jsou i ty kamenolomy a zdroje dodatečně potřebné energie. Zakopáním se pak problém (v podstatě dotovaná nadměrná doprava a její přílišný podíl na silnicích) jen skryje.

Jiří Kocurek

Výrub z tunelu je větší než spotřebovaný materiál na ostění.
A že o zdroje navíc má starost někdo, kdo chce postavit koleje do každé vesnice, bez ohledu na jejich využitelnost…

qěcy

Třeba kde seženu kamení, písek a cement na ochranné stavby, když povolená ložiska jsou blízko vyčerpání? Je to prostě složité.

qěcy

To se těžko posuzuje. Každá ochranná věc, stavba, zařízení stojí peníze a je to zásah do přírody a do sídel. Spousta energie navíc. Následná údržba taky není ani zadarmo, ani bez vlivu na přírodu (stojí to přinejmenším energie).

adamgolias

a já prosím 50kč denně od chcípáků parkujících na chodníku , bezohledných blbů nerespektující hmotnostní limit , naftových smradláků jejichž bordel se mi usazuje v plicích , majitelům těžkých nohou , kteří mě budí …….

Chronosphere

Kdyby se celý svět vznášel na motýlích křídlech,byl byste spokojen,nebo byste ještě požadoval měření nadměrného proudění vzduchu,a posouzení jeho vlivu na vaše psyché?

Levný, rychlý okruh ?

Prioritou má být / realita v EIA projednávané trasy – 130 km/h v celém úseku/ v tunelech těžko – co nejméně tunelů /v nevhodném terénu jsou nutné – co nejlevnější stavba / nejdražší 1 km dálnice v ČR, 2mld Kč, při variantě PPP 4 mld Kč + vysoká cena za všechna rizika – co nejlevnější provoz / tunely, mosty … drahý provoz – co nejrychlejší zprovoznění / nedaří se od roku 1930 ! … a na magistrále podle TSK zůstane v roce 2030 aut stejně, ať už okruh bude nebo nebude … zato na mostě Barikádníků po realizaci okruhu bude… Číst vice »

lojzik

Aby to bylo fér, co kdyby to platilo i naopak, že když se někde postaví dálnice, tak každý občan jim dá denně 50Kč do jejich kapsy?