Brno zrušilo soutěže za 670 milionů na nové trolejbusy i elektrobusy. Kvůli penězům

První parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily letos, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMBPrvní parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily letos, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMB

Dopravní podnik města Brna (DPMB) přehodnotil  své plány na investice do nových kloubových trolejbusů a elektrobusů. Zrušil dvě soutěže na

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Xander

Na linku 67 by se hodily spíš hybridy, protože značnou část vede pod trolejí.

Jedine vlaky

Doufám, že objednají AUTOBUSY, ne ty „skluzavky“, které mají životnost max. tak 8 let!

Martin z Moravy

Sice to tak úplně nesouvisí s trolejbusy a autobusy v Brně. Ale pořád mi nějak uniká, proč DPMB dál nerekonstruuje K2 a T3 na Varia pro linku 12, do které se kolikrát nedá ani nastoupit.

Jiří Kocurek

Protože šotouši strašně moc brblali, že ve Variu je šíleně moc schodů, že Vario je hrozná prolézačka…
Teď vážně: DPMB si chce vyrábět nové tramvaje sám, vycházet budou z typu EVO2
https://cs.wikipedia.org/wiki/EVO2#cite_note-brno-5

Martin z Moravy

To ale nevyřeší nedostatečnou kapacitu na lince 12. Leda by je spojovali do dvojic a to si nejsem jistý jestli Evo je na to dělané.

Jakub Kriš

Sakra, doufal jsem, že ty 67 na CNG, které nám hrají v bytě mohutnou basovou linku, nahradí něco tichšího. Teď už ostáva jenom omezit auta, kvůli kterým se tady nedá přes den dýchat.

xyz

“ Řešil i možnost využívat je při plánovaných dlouhodobých výlukách“
Připomenu, že k tomuto účelu už DPMB nějaká ta vozidla má – a to 10 parciálních trolejbusů (byť pravda, nejsou kloubové). Za tímto účelem jsou v současné době nasazovány na lince č. 32, na jejíž trase se nachází dlouhodobá výluka, kvůli které je část trasy této linky vedena mimo trolejové vedení.

Ondra

Tady se jasně ukazuje, že bez dotací z veřejných peněz je elektromobilita pro rozumně uvažující mrtvá záležitost… „Vzhledem k tomu, že nejsou k dispozici žádné dotační prostředky na jejich pořízení, DPMB přehodnotil tento projekt, který je z ekonomického i provozního hlediska v tuto chvíli problematický“

Jiří Kocurek

Popravdě se samotným trolejbusem finanční problém není. Problém je mít v něm ty baterky. Totiž trolejbus bez baterky váží 11 tun a s baterií 18,5 tuny. Těch 7,5 tuny navíc znamená vyšší opotřebení pneumatik, podvozku i silnice a taky mnohem vyší spotřebu elektřiny oproti trolejbusu bez baterie. A pak je tady ta pořizovací cena o 40-50 % vyšší.
Jenže ono je politické zadání, že baterie musí být. Jinak by to nebylo dostatečně in, smart a bůhví co ještě. Takže trolejbusy mají tak trochu smolík.

Překvapení

Nu, co se elektrobusů týče, tak prosím, ty mohou (dočasně) upadnout v zapomnění. Avšak u trolejbusů se nejedná o příliš pozitivní zprávu, snad se situace co nejrychleji vyřeší. Taky by mě zajímal nějaký konkrétní a skutečný důvod zrušení soutěže. Navíc jsem myslel, že pro parciální trolejbusy plánované využití bylo vymyšleno, a sice obsluha Lesné.

Pavel

Parciální trolejbusy měly hlavně zajíždět k novému nádraží dole v Lískovci. Tam je sice dlouhodobě plánované klasická trolejové vedení, ale mezitím v okolí vyrostly domky a domkařům se nelíbí, že by u jejich domů byly sloupy s trolejemi ….

Kuba

A lampy jim tam taky vadí? 😀

Jiří Šrámek

I topoly.

Poudy

A co sousedé? Nevadí jim sousedé?

Radek

To je dost nepříjemná zpráva, vzhledem k stáří brněnských trolejbusů. Zvlášť pokud by se mělo něco dít s 21Tr/22Tr kvůli té nehodě.

Onda

Na druhou stranu Brno může být rádo, že nedostane nějaký „paskvil“ s jenom hnanou zadní nápravou. Třeba se do té doby podaří prosadit nákup trolejbusů s 2 motory.

a8n

S takovou se třeba ještě nakoupí ty pardubické.