Brno znovu řeší tramvaj na Kamechy, tunel se ukázal jako příliš složitý a drahý
Vozovna Pisárky, Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Město Brno bude znovu zkoumat možnosti řešení prodloužení tramvajové trati ze smyčky Ečerova na Kamechy až do nově plánované konečné
Bez aspoň nějakého schéma trasy těžko hodnotit, ale podle toho popisu mi připadá, že v Brně zase vymýšlejí nějakou zbytečně komplikovanou a drahou rádoby „rychlodrážní“ trať, místo aby ji vedli centrem té soustavy sídlišť jen jako mírně zahloubenou a třeba někde i lehce zakrytou kvůli lepšímu odhlučnění, se zastávkami mnohem snáze a rychleji dostupnými pro cestující z obytných budov po obou stranách trati – místa tam na to je podle mě dost.
To co navrhujete – tedy centrem sídliště – by vyžadovalo dlouhý a drahý tunel (není jak se jinak dostat ze starého sídliště na Kamechy). Tak město přišlo s levnější rychlodrážní variantou s krátkým tunelem – přibližně viz
https://mapy.cz/s/2xqgi
ovšem ta teď narazila na nešťastné podloží. Jsem zvědavý, jak budou vypadat ty další varianty.
No, já jsem myslel právě na přibližně tuto trasu, ale bez tunelu, jen se zářezem (případně částečně zakrytým): tramvajím přece větší stoupání nevadí, tak by trasa klidně nemusela být tunelová jen proto, aby výsledné převýšení bylo menší.
v brně nejezdí tramvaje! V brně jezdí šaliny.
petr.r:
A šalinám snad větší stoupání vadí? Jak je tedy možné, že jezdí i z Vídeňské k Lískovci okolo krematoria nebo pod vrchol „Monte Bú“, a konec konců i nahoru do Líšně (kde jakýsi „tunel“ sice je, ale jde právě spíše o něco jako zakrytý zářez)?
železničář v důchodu: Jenže na ty kamechy je to fakt „krpál jako prase“. Norma povoluje 40 promile, tady je skoro 60, zářez by tak byl skoro 10 m hlubokej, to je při výkopu značnej zábor území.
Norma povoluje jen 40 promile? To je nějaká blbá norma, v Praze jsou úseky se sklonem daleko větším.
Lukáš F.
Oprava: Tramvaje maji 70 promile, specialni drahy 40. To je tak, kdyz se clovek prehlidne. :-\