Brno znovu řeší tramvaj na Kamechy, tunel se ukázal jako příliš složitý a drahý

Vozovna Pisárky, Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVozovna Pisárky, Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Město Brno bude znovu zkoumat možnosti řešení prodloužení tramvajové trati ze smyčky Ečerova na Kamechy až do nově plánované konečné

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

Bez aspoň nějakého schéma trasy těžko hodnotit, ale podle toho popisu mi připadá, že v Brně zase vymýšlejí nějakou zbytečně komplikovanou a drahou rádoby „rychlodrážní“ trať, místo aby ji vedli centrem té soustavy sídlišť jen jako mírně zahloubenou a třeba někde i lehce zakrytou kvůli lepšímu odhlučnění, se zastávkami mnohem snáze a rychleji dostupnými pro cestující z obytných budov po obou stranách trati – místa tam na to je podle mě dost.

Z

To co navrhujete – tedy centrem sídliště – by vyžadovalo dlouhý a drahý tunel (není jak se jinak dostat ze starého sídliště na Kamechy). Tak město přišlo s levnější rychlodrážní variantou s krátkým tunelem – přibližně viz

https://mapy.cz/s/2xqgi

ovšem ta teď narazila na nešťastné podloží. Jsem zvědavý, jak budou vypadat ty další varianty.

železničář v důchodu

No, já jsem myslel právě na přibližně tuto trasu, ale bez tunelu, jen se zářezem (případně částečně zakrytým): tramvajím přece větší stoupání nevadí, tak by trasa klidně nemusela být tunelová jen proto, aby výsledné převýšení bylo menší.

petr.r

v brně nejezdí tramvaje! V brně jezdí šaliny.

železničář v důchodu

petr.r:
A šalinám snad větší stoupání vadí? Jak je tedy možné, že jezdí i z Vídeňské k Lískovci okolo krematoria nebo pod vrchol „Monte Bú“, a konec konců i nahoru do Líšně (kde jakýsi „tunel“ sice je, ale jde právě spíše o něco jako zakrytý zářez)?

Já

železničář v důchodu: Jenže na ty kamechy je to fakt „krpál jako prase“. Norma povoluje 40 promile, tady je skoro 60, zářez by tak byl skoro 10 m hlubokej, to je při výkopu značnej zábor území.

Lukáš F.

Norma povoluje jen 40 promile? To je nějaká blbá norma, v Praze jsou úseky se sklonem daleko větším.

Já

Lukáš F.
Oprava: Tramvaje maji 70 promile, specialni drahy 40. To je tak, kdyz se clovek prehlidne. :-\