Brno získalo spojení s Paříží. Nákladním Boeingem

Boeing 737-800 společnosti ASL Airlines Belgium. Foto: Anna Zvereva / Wikimedia CommonsBoeing 737-800 společnosti ASL Airlines Belgium. Foto: Anna Zvereva / Wikimedia Commons

Změna spojení souvisí s akvizicí společnosti TNT.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Btw. Koukám teď na nebe, nad Brnem letí letadlo, co se to děje a ona 738 této cargo společnosti 🙂

Osr

Rád bych upozornil na chybu u ilustračního fota, dle popisku se jedná o Boeing 737-800 nicméně na fotce je Boeing 737-400 OO-TNQ.

Lkprak

Teď mně napadá, nepokoušeli se kdysi o linku Brno – Paříž Smartwings? Nebo to bylo z Ostravy? Něco takového bylo oznámeno, snad i letenky šly do prodeje, ale buď se to stoplo ještě před zahájením nebo záhy po zahájení.

Osr

Linka Osr-Cdg lítala minimálně v roce 2015.

Ondra

Jj, řeči o tom byly..

Dog

Nejen řeči, aleOsr-Cdg se i litalo. Cenově to nebylo žádné terno, ale po teroristických útocích spadla poptávka na minimum, tak se to utnulo.

Lkprak

Po jakých teroristických útocích?

Ondra

Ano, já se vyjadřoval k Brnu 🙂

Bohouš

Proč na prvním letu slavnostně nesvezli paní primátorku? Neví, co se v Brně patří?

Jirka

Protože to bylo za Haška.

Bohouš

To byl šašek a nebyl primátorem.

Ondra

Ano, B738 takto létá už od začátku letního letového řádu, tj. od konce března..

Lkprak

Jen technická, linka z Lutychu měla v obou směrech mezipřistání v Praze.

axon

Pro Brno to stačí, navíc do nákladového prostoru se vejde takto mnohem víc lidí.

Poudy

Brňáci jsou opravdu specifická rasa, přeprava v nákladovém prostoru už je ale i na ně trošku nehumánní, nemyslíte? 🙂

Pavel Skládaný

„Cesta na uhlí ubíhala celkem spokojeně, až na to, že doktor Zelí párkrát vypadl z vagónu, když si prohlížel krajinu“.

Thomas

Víte, kolik v něm máme místa na nohy? 👌😁😁

Andrej Veliký

Brno nemá potenciál nějakého rozumného mezinárodního provozu mimo charterů, protože za humny je Vídeň. To stejné Ostrava kde jsou za rohem zase Katowice. Sorry jako.

Otansiho

Cestování zase roste a poroste dál. Brnu jako ||. nej. městu v ČR by slušelo min. 5 linek, v pohodě by se uživilo + chartery. Salzburg má taky za humny Mnichov a má linku do Dubaje, což rozhodně nic nesouvisí s cest. ruchem do Rakouska.

Aleš

Chcete srovnávat kupní sílu spádové oblasti Salcburku a Brna?

Tomáš Gottschalk

Stejně nesrovnatelný je počet obyvatel. Mnohem podobnější je v AT GRZ. A lítá odtamtud LH, KLM i národní dopraffce. Takový půltucet pravidelných linek by se z BRQ uživit mohl, předpokladem jsem ale odletové a příletové časy. Když funguje Londýn, tak by mohl i SDG/ORY, FRA/MUC a pár destinací na jihu – BCN, něco v IT, tam klidně i dvě jižnější destinace plus možná i sever. Poptávka by byla.

Jen tak tak

Spádová oblast Brna je milion lidí. Úplně s přehledem by se uživilo, kdyby se začlo pořádně létat. Lidé by si odvykli jezdit do Vídně kvůli každýmu prdu.

Air Traveller

a nemyslíte, že kdyby tam byla šance, že se to uživí, tak by tam už někdo létal?

zřejmě jsou aerolinky poněkud jiného názoru…

Kubrt

..by se uživilo, by slušelo…

A proč to tedy tak není? Kdo tomu brání?

MildaIV

Brání tomu výše platú v ČR.

Air Traveller

takze jste si odpovedel … neuzivilo

Air Traveller

Cestování ted sice roste, protože srovnávací základna je nízká (covid).

Bohužel, krátkodobá a střednědobá budoucnost tak „růžová“ není.

A jak už psal předřečník – ono srovnávat Salzburg a Brno je opravdu dost odvážné. Kupní síla těch skupin je dost.. odlišná.

Otansiho

Ano kupní síla, to máte pravdu. Srovnával jsem pouze, že mají snad ještě blíž větší HUB Mnichov. Každopádně linka do Bergáma a dříve Eindhovenu bývaly vždy velmi slušně zaplněny. Když se v Košicích min 8 linek udrží, tak nebuďme tolik kritičtí.

Air Traveller

no jo, jenze … maj v kosicich nejake letiste v dojezdove vzdalenosti? nemaji. do blavy i do pesti lan cesty.

v brne? za rohem viden, praha taky celkem kousek …

Otansiho

Máte pravdu, často létám z Vídně. Brno nemá moc prostoru k růstu s nákladní dopravou. To ať nechají Ostravě. Chartery přes sezónu skvělé a veřte tomu, že moraváci chtějí létat z Brna. Vím to, prtž. jsem pracoval v cestovním ruchu.

M19

Budapešť.

Jen tak tak

Praha je 3.5 hodiny na hlavní nádraží. Další hodina na letiště. To kousek opravdu není.

Air Traveller

Praha z Brna autem 2h, 2,5hodiny na letiste.

Tomáš Gottschalk

A randál za parkování.

marty-t2

a další 2h rezerva na zácpy na D1…

Air Traveller

tu potrebujes na jakoukoli cestu nekam na letiste, pokud je „dal“. i do ty vidne.

nicmene, neni duvod – D1 je ted prujezdna, bez zadnych omezeni, zadne zuzeni… takze zacpa muze byt jak tam, tak treba na okruhu kolem vidne.

marty-t2

Přesně. A právě jste tímto odpověděl na otázku, že z Brna by se uživilo i víc pravidelných linek než jen jedna jediná.

Air Traveller

a ja se porad ptam – kdyby se z Brna uzivilo vic pravidelnych linek, tak proc tam nejsou?

on fakt nikdo leteckym spolecnostem nebrani tam litat – pokid budou chtit, muzou zacit z fleku . nemusi se nikoho ptat na dovoleni nebo cekat, az je nekdo pozve.

jestli ono to nebude tim, ze se z Brna zadnych par linek neuzivi… a letecke spolecnosti to moc dobre vi.

Tomáš Gottschalk

Celkem kousek, jo? Zejména poslední dva járy. Vlak 3.5 hod. bez zpoždění plus další hodina na Veškrnovo airport. Busem podobně, bo většina dopravců se shlédla v závleku do Ježkova. Když se má odlítat ráno, nebo přiletět pozdě večer, tak je to mission impossible.

Air Traveller

vite, ze existuje auto?

Lkprak

Není to o tom zaplnit linku, ale prodat na ní letenky v celkovém součtu za takové peníze, aby se ta linka uživila (eventuálně část těch peněz získat jinak, např. formou nějaké dotace). Fakt, že se do toho Bergama Ryanu znovu nechce a to odtamtud létá do kdejaké pr…,je myslím celkem vypovídající.

Air Traveller

Mimochodem, pět linek? tak proč tam těch pět linek už nelítá, pokud je Brno uživí?

bohyn

Brno je sice 2. nejvetsi mesto, ale neni to 2. nejvetsi spadova oblast. To misto patri Ostrave. A jak uz zaznelo, kdyby byla poptavka, tak je i nabidka. I Ruzyne ma boj o spoje. Cesko zkratka neni tak lukrativni v poctu PAX.

marty-t2

A navíc sousední Vídeň i Bratislava sedí vedle rafinérie ÖMV respektive Slovnaftu. Ale pár sezónních linek by i z Brna bylo ziskových. Je jen otázkou času, kdy na to i jiná společnost než Smartwings přijde.

Lkprak

Smartwings na to už přišli, létají odtamtud několik linek do přímořských destinací, na něž si může koupit letenku každý (začínají číslem 1). To, že většinu míst na ně prodá přes cestovky a ten zbytek nemá logicky potřebu prodávat za nějaké low-cost cen, je věc druhá.

marty-t2

Jenže přes 10.000 kč za zpáteční let z Brna bez odbaveného kufru co Smartwings chtějí je pro individuální koupáky v době existence vídeňské, bratislavské nebo pražské low-cost konkurence jaksi mimo realitu… Takže jen s CK, což není pro každého.

Air Traveller

Ono to není tak jednoznačné – smartings ty ceny má stabilbní a za tuhle cenu je možné je koupit i
těsně před odletem.

Pak už jsou levnější, nebo za stejnou cenu, jako třeba lowcosty z vídně.

Marty-t

Nějak mi to dnes nezapaluje – za tuto fixní cenu tu letenku koupím kdykoli i těsně před odletem. Až letadlo odletí tak je v něm prázdná sedačka levnější ?! 🙂

Air Traveller

cist jsme nenaucili?

tak znovu, pomaleji – tesne pred odletem ten smartwings stojí furt tu desítku.

a tesne pred odletem se na tu desítku (a i vejš) dostanou i ty lowcosty ve vídni.

uz chápeme? .)

marty-t2

Díky za dovysvětlení. Už chápu jak se používá u Vás slovo „pak“…

Air Traveller

slovo “pak” se v tomto kontextu pouziva zcela bezne.

pro dalsi studium doporucuji http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=7379

Otansiho

Za tu cenu si zaletím do New Yorku nebo do Thajska + jídlo. A né do Řecka:D

Otansiho

A proto mělo BRQ 2x víc odbavených každý rok než OSR. To dává opravdu smysl.

Bohouš

Ostrava – 2. největší spádová oblast ano, ale dost menší kupní síla. Jednoduše, není dostatečná poptávka. Vídeň i Katowice prostě kanibalizují okolí.

Otansiho

Možná dřív, to měli havíři dost peněz. Nezapomínejme, že vedle Katowic je ještě Krakow a taky to jde.

Jiří

Nebyl bych si tím v souvislosti s počínající hospodářskou krizí tak úplně jistý.

marty-t2

A jak vysvětlíte, že se z Brna tak skvěle drží Londýn ? A to 6x týdně ? Proč Ryanair má ceny na nejbližší dny 5469 kč, 7934kč, 5068kč, 5493kč … Není to náhodou tím, že ani trh není nikdy úplně dokonalý ? Podobně ziskové by byly i 2-3 destinace u moře, ale místo toho Ryanair zkusil z Brna létat tam, kde měl zrovna volné letadlo (Berlín, Bergamo). Až zkusí Ryanair přes léto něco jako Alicante, Soluň nebo Trapani , bude příjemně překvapen…

MajsterN

Neverim tomu. Dneska i Prazaci jezdi obcas do VIE, pokud chteji usetrit. PRG je jedine letiste, ktere muze v CR fungovat (dost obyvatel plus zadne jine letiste v okoli). Z brna do vidne za 2h – proc by si ryan stepil takhle linky, kdyz mu tam Brnaci a Slovaci radi dojedou? To uz muze litat rovnou z PRG. Jedine, co by to chtelo je zrychlit vlak, a na tom by se na AT strane uz melo pracovat. Brno, Ostrava – drzi to naklad a chartery smartwings, nikdy tam nic vyznamneho nepoleti. Ty dalsi pokusy o letiste jako Pardubice, .. nema… Číst vice »

marty-t2

Jen pro info. Ryanair v soucasnosti provozuje 23 destinaci z Bratislavy, z Brna jedinou. Brno-Viden 2hod, Bratislava-Viden 40minut…

MildaIV

Bratislava se považuje za low cost Vídeňské letiště, které je dál od centra 🙂

marty-t2

jenže 3-4x častěji než němčina zní na letech čeština… proč asi ?

Apex

Protože Rakušané do BTS jezdi jen velmi málo, nemají důvod. Na druhou stranu je BTS pro Moraváky mnohdy lépe přístupná. Je ale otázka, jak to s BTS bude, RYR plánuje ve VIE další velkou expanzi, snad az na cca 50 letadel. Proto to tam Wizz prakticky odpískal. Jinak, rakouských cestujících je v BTS tak kolem 5%, českých minimálně 2x tolik.

Otansiho

Přesně o tom mluvím. Je tu i spousta studentů, kteří proste linky zaplňí. Berlín byl mimo, Bergamo i kdysi Eindhoven byly zaplněné. Destinace Itálie, Španělsko jsou nejvíc žádané a nic…Já jim nebudu furt napovídat:)

procvi

Nezapomínejme, že tu Ryanair také létal španělskou Gironu, která byla hodně oblíbená mezi španělskými studenty a naopak mezi českými fotbalovými fanoušky.

Petr

Stačila by aspoň linka do Mnichova 2xdenně přímo s Lufthansou. To by byla paráda.

marty-t2

Jenže proč by Lufthansa kanibalizovala poptávku dceřiného Austrianu ? Protože pokud dnes chcete přes Mnichov, pojedete z Brna do Vídně… Jó, kdyby přišel do Brna třeba LOT – to by musela Lufthansa přímou linkou reagovat.

Air Traveller

nebo taky nemusela. ono ty prestupy ve warsawe zas takovy zazrak neni.

Lkprak

A víte, že LOT a Lufthansa jsou ve stejné alianci a do přímého konkurenčního boje proti sobě nepůjdou?

Air Traveller

a vite, ze to, jestli jsou ve stejne alianci je zcela irelevantni a nebrani ostre konkurenci mezi jednotlivymi cleny?

a zrovna lot a lhg se uplne v lasce nemaji a jdou tezce proti sobe?

Air Traveller

a vite, ze to, jestli jsou ve stejne alianci je zcela irelevantni a nebrani ostre konkurenci mezi jednotlivymi cleny?

a zrovna lot a lhg se uplne v lasce nemaji a jdou tezce proti sobe?

marty-t2

Nemyslím si, že aliance jsou stále tak důležité, jak píšete. ČSA by o potížích s Air France mohla vyprávět. LOT do Košic taky nepřišel proto, že tam chyběla linka do Varšavy a letadla Austrianu byla plná přestupujících ve Vídni do Polska… Podle mne pokud není na lince CodeShare, tak si i společnosti ze stejné aliance jdou slušně po krku…

Pavel P.

Jedna hnidopišská, letadlo na obrázku není 737-800, na první pohled chybí winglety. Podle registrace (OO-TNQ) jde o starší 737-400.

Aleš

Nechápu, proč jste dostal ty dva mínusy, když máte naprostou pravdu. Stačí dát tu registraci do googlu a vypadnd, že je to 734.

Apex

V tomto případě máte pravdu, nicméně skutečností je, že existují a jsou provozovány i -800 bez wingletů (myslím, že SAS je má, také snad EL AL a mělo je Transaero). Jinými slovy, absence wingletů neznamená, že uvedený stroj není -800.