Brno získalo dotaci na tramvajový tunel, trať ke kampusu začne stavět letos
Vizualizace nové zastávky Kampus Bohunice. Foto: Brno
Město Brno získalo na základě žádosti svého dopravního podniku miliardovou dotaci na stavbu tramvajové trati, která má propojit městské části
Prima. Už se na to těším. 🙂
Za mě bych si představoval takovou studentskou linku. Tramvaj by mohla jezdit z kampusu v Bohunicích přes hlavní nádraží a Českou na Technologický park. Ale protože obratiště v kampusu nebude a víc obousměrných tramvají Brno nemá, tak z toho asi nic nebude.
Snad teď konečně skončí mindrák Brna, že nemají metro. 😀
U tebe to vypadá, že ty se těch svých mindráků nezbavíš.
Ale my už metro máme…bus E56, který jezdí 2 tunely ze 3, které tu jsou 😛
zamyslel se nekdo nad tim, zda by tuto novou trasy bylo mozne protahnout dal pres kampus a pred kopec k vozovne Pisarky a idealne i napojit na linku 1 do Bystrce?
K čemu by to bylo? Spojení Kampusu s Bystrcem zajišťuje linka 50. A pokud se zkrátí interval na 10 minut, bohatě by to stačilo. Ano, souhlasím s tím, že 50ky bývají ve špičce narvané.
To by bylo kvůli terénu a VMO nehorázně drahé a nic moc by to neřešilo. V Brně jsou mnohem důležitější místa, kde je třeba investovat do tratí.
Ještě doplním, že úsek Campus – Pisárky bude řešen lanovou dráhou.
jo, ta lanovka…to bude taky pocin.
Tahle pitomost pořád město či DPMB nepřešla?
Myslím že něco takového navrhoval pan Boučník, sklonově by to bylo asi 35 promile a chtělo to jenom… estakádu nad silnicí a přes výstaviště, nic moc víc.
Ano, je tomu tak. Navrhuji přímé spojení tramvají Bohunice – Pisárky – Bystrc jako alternativu k plánované lanovce. Důvod, proč si myslím, že lanovka není dobrý nápad je ten, že se jedná o izolovaný dopravní systém spojující jen dva body. Ale bavíme se samozřejmě o ohromné investici … Více v příspěvku http://www.onemanbrnoblog.cz/salina-pisarky-bohunice/
Znám 🙂 Akorát mi není jedná jedna věc, proč navrhujete šikmý tunel, když by bylo možné dát do tunelu jen první část u kampusu, vyjít z něj asi na 250m.n.m. a pak jít po povrchu dolů, buď takto: mapy. cz/s/3pIix, nebo takto: mapy. cz/s/3pIiQ čímž by mohla ještě vzniknout zastávka Studentská, opět jako podzemní, a vzniklo by i pro cestující zajímavější. Pak se na to dá ale taky úplně vykašlat a jít kolem Pisárecké mapy. cz/s/3pIjr Každopádně by to ale chtělo nějak ještě dořešit tangenty, nebo okruhy a třeba i zpacifikovat nepěkné artefakty nechodníků u estakády na Renenské třídě. Také… Číst vice »
Děkuji za náměty. Nečekal jsem, že nápad s propojením Bohunic – Pisárek šalinou (tramvají) bude mít takový ohlas
Myslím že snaha najít nějaké alternativy k silně radiální tramvajové síti není zlá a naopak je to v Brně třeba jako sůl. SJKD v nedohlednu, S-bahn nerealizovatelný bez zásadní změny v uzlu, nových spojek, zdvojkolejnění a změn výchozích/koncových stanic vlaků. Linka 44 a 84 jako okružní jsou fajn, ale jejich použitelnost je reálně jaká? stojí v zácpách ostatními auty. Podle mne by bylo vhodné si říct, které tratě tramvají mají sloužit jako páteř a tam provést taková technická opatření, aby bylo zabráněno vjíždění automobilů na tramvajový pás. Jednoznačně se podle mne jedná o linku 1 od Moraváku po Hradeckou. Linku… Číst vice »
Jen jednu technickou poznámku: limitní sklon tramvaje není 7°, ale 7% (Trójská ulice v Praze má víc, ale to je výjimka). Vy tam máte 10%, což už je moc, se započítáním výšky mostu přes Svratku to sice trochu klesne, ale i tak je to dost.
Ona snad bude zastávka Osová přejmenována na „Kampus Bohunice“? Právě „Osová“ je totiž na tom obrázku v titulu, ale popisek tomu neodpovídá …
Né pane bože! Ono se zapomnělo na lidi z oblasti západního Starého Lískovce? (Dunajská, Kyjevská, Kurská) Stejná blbost jako v Bystrci? Přesedání z linky 6 na 8 bude opruz, když už linka 8 bude přepravovat lidi z kampusu, a ještě k tomu lidé z této oblasti. Takže se za chvilku nedostaneme ani na hlavák? Spíš bych viděl spojení Hlavní Nádraží-Nemocnice Bohunice linkou 10,která by se protáhla ze Švermové do kampusu! Ne prosím! Ať tam nezajíždí ta 8ka.Ale otázkou bude také nákup nových vozů.
do Starého Lískovce se dá očekávat protažení právě linka10, která bude jezdit z Holzové (prodoužení tratě ze Stránské skály do staré Líšně) přes hlavák do Lískovce, a to v intervalu 10 minut, takže buď přímé spojení Hlavák-Lískovec linkou 10 co 10 minut, nebo přestup 8 > 6 každých 5 minut
a navíc se dá očekávat, že nejvíc lidí do kampusu/nemocnice pojede z města ráno/dopoledne a zpět odpoledne, což je přesně proti směru dojížďky ze sídlišť do města >>> šaliny budou jen líp vytížené v obou směrech
Všichni máte pravdu, ale dlouho jsem nad tím zamyslel, myslím si, že interval 10 min. Nestačí. A přestupovat ve špičce bude opruz. Dopadne to stejně jako zrušení linky 3 na Ečerovou. Je to prostě špatně. Lepší je právě přesunout linku 10 s intervalem 5 min se střídáním Holzova, Geislerova. (Pokud už bude postavena trať na Holzovu!) Nebo se nabízí střídání Stránská skála|(Geislerova)-Kampus.
A jak byste to chtěl řešit? Můžou prodloužit desítku ze Švermovy do Lískovce, pokud je „nátřesk“. Nemocnici a kampusu to rozhodně pomůže. Osmička tam musí, protože tam nebude smyčka (a v Líšni taky není).
Chtěl jsem se zeptat na tři další věci:
1) A co další tramvajový tunel v Kamenomlýnské, už se staví? Tam je úzké hrdlo už aspoň 20 let.
2) Nápad s lanovkou od smyčky v Pisárkách vyšuměl, nebo to bude doplněk téhle šaliny?
3) K čemu bude ta tunelová zastávka „Nová Jihlavská“ uprostřed divoké přírody s divokým parkovištěm? Tam se má něco velkolepé stavět?
Odpovím tu 3)Má se tam stavět nějaké nové sídliště, ale nevím jestli se začne stavět za rok, 2,3,20, nebo 30. Každopádně pokud tam domy nebudou, je to k ničemu. Lidé z oblastí Pod nemocnicí používá Osovou, takže ne ne, asi ne.
A proč? Pro kampus je klíčové spojení na hlavák a mendlák, takže představuje tam 2 linky, jedna by jezdila na hlavák a dál do Židenic, (linka 10) a další linka, která by jezdila na Mendlovo náměstí. Se velice divím, že se neřeší tramvajové spojení s Mendlákem, když už ty trolejbusy s intervalem 4-5 minut bývají plné.
V okamžiku, kdy část lidí přejde do tramvaje, už plné nebudou.
1) Je součástí nedávno zahájené stavby VMO Žabovřeská, takže odpověď zní ano.
2) Radní schválili investiční záměr a zařadili ji do operativního plánu investic města. Datum výstavby zatím není známo.
3) Je tam kvůli budoucí výstavbě v oblasti.
Super zpráva. Jen mne mrzí, že konečná stanice u Bohunické nemocnice není zapuštěna pod zem. Protože se (zatím) nepočítá s prodloužením šaliny (tramvaje) dál přes frekventovanou silnici Kamenice k rozvojovému území Netroufalky, kde má, myslím, vyrůst i ta atletická hala. Pokud se v budoucnu rozhodneme pro prodloužení tratě, vznikne komplikované úrovňové křížení se silnici. A to nemluvím o možném propojení tunelem pod Čertovým kopcem přes Rivieru, Výstaviště do Pisárek… ale to je hudba opravdu vzdálené budoucnosti
Toto je ďalší článok kde je uvedené, že trať „má propojit městské části Starý Lískovec a Bohunice“. Príde mi to ako nešťastná formulácia. Tie časti predsa prepojené sú. Myslím, že hlavný účel tej trate je mať priame spojenie medzi Hlavním nádražím a Kampusom/FN Brno.
To je normální mediálně-politická zkratka. Jenom to ukazuje, že politici (a po nich papouškující regionální novináři) nemají tucha, co a kde dělají.
Prostě nemocnice a kampus jsou jednou pojmenovány „Bohunice“, tak se začne papouškovat taková blbost. Přece propojení městských částí zní tak velmi bohulibě.
Podobně v Olomouci dostavbě tram. trati na Nové Sady neřekne žádný politik jinak než „tramvaj do Slavonína“ … přitom tramvaj vede max. ke Slavonínské ulici a Slavonín je dobrýho půlkilometra dál.
Jenom škoda, že po odsunu nádraží toto přímé spojení mezi Hlavním nádražím a Kampusem/FN Brno zase zanikne. I když těžko říct, co bude dřív.
Doufejme, že je vše v projektu řádně zpracováno a odsouhlaseno. Pan Dvořák z Tetčic si již jistě brousí zuby, aby někomu zkazil radost ze života. Třeba navrhne, aby tudy místo tramvajové trati vedla cyklostezka a lidi se léčili doma a studenty vzdělávali rodiče, aby nemuseli do Boh(u)nic vůbec jezdit. A co pan „Vlastík“ z Bíliny? A co Jan Tleskač? Dá se i on k ukřivděným eko-kazisvětům?! Možná by bylo dobré , kdybychom my lidé zase žili na stromech jako opice. Nic bychom tím nepokazili. Ale ne. Doufejme, že Magistrát města Brna si dal pozor a projekt nikdo schválně nezpochybní a… Číst vice »
Je zajímavé, že u pana Dvořáka se ví, jak se jmenuje a kde bydlí a pořád se mu nic nestalo. Nemyslím hned smrt, ale třeba mu „omylem“ zbourat barák a pak to administrativně 20 let napravovat, ať pozná svou vlastní meducínku.
„třeba mu „omylem“ zbourat barák a pak to administrativně 20 let napravovat, ať pozná svou vlastní meducínku.“ Připomenu, že lhůty úřadů pro zamítnutí nesmyslného/neodůvodněného podání jsou v řádech několika týdnů. Pokud podání spolku Voda z Tetčic způsobilo zdržení v řadu let, jde ve skutečnosti o zdržení z převážné míry způsobené příslušným stavebním úřadem, neschopným se vypořádat s připomínkou. (Nebo že by podání tak nesmyslné nebylo?) P. S. Stavba tramvajové tratě ke kampusu je už i tak v těžkém skluzu (kampus byl dokončen v roce 2010; v té době se již začalo o té stavbě mluvit), tzn. letité zdržení této stavby… Číst vice »
Výjimečně s vámi i souhlasím. 😉
Když radniční parta ČSSD & ODS kašlala na jakoukoliv investiční přípravu, těžko se mohlo něco stavět.
Ještě ty linky pojmenovat písmeny a mají to jako v Praze!
Podle mě je chyba, že tam na konci není / nebude klasická točna, ale jen úvrať, protože tím pádem je to závislé na těch starých oboustraných krámech linky č. 8. Jinak samozřejmě čím dřív to bude, tím lépe.
Myslím že by případně do té doby neměl být problém pořídit nové obousměrné šaliny.. I Škodovka takové dodává např. do Maďarska a jinam…
Aha, tak to je ta vizualizace s tramvají „Porsche“ vlastně nesmysl. Neboť tato tramvaj má „čumák“
pro řidiče pouze na jedné straně. Ale vizuálně vypadá lépe nežli ta stará hranatá z ČKD.
Kam byste chtěl umístit tu točnu na místo plánované konečné? Vždyť tam na to není prostor..
Linka č.8 má i druhou konečnou v Líšni formou úvrati, takže úvrať v Bohunicích zase tak moc limitující není – za bezproblémového předpokladu, že osmička bude jezdit právě mezi těmito dvěma konečnými. A na trasování této linky moc nevidím důvod něco měnit..
Osmička je opravdu plánovaná z Líšně k nemocnici Bohunice, tím ale zanikne přímé spojení konečné ve Starém Lískovci s hlavákem… Jediná šance na zachování tohoto přímého spojení je linka 10 která by jezdila v trase Holzova-hlavák-Starý Lískovec v intervalu 10min což by mělo stačit, šlo by o celkový nárůst provozu šalin v úseku Hlavák-Osová, ale poptávka se v tomto úseku jistě výrazně zvýší kvůli novému rychlému spojení k nemocnici a kampusu
Točna byla až donedávna plánovaná na severním okraji ulice Netroufalky. Pak se ale hledalo, jak ušetřit a tak prošla tahle osekaná varianta.
Pod zem? O kus dál na Netroufalky? Jen říkám, že tohle řešení není nejlepší a přinese víc problémů do budoucna než kdyby bylo řešeno klasicky. Když jsme schopni dát trať pod zem do tunelu, tak jistě by se nějaké řešení točny našlo.
Nebo pak budeme nakupovat „oboustranné“ šaliny i když je jinak v podstatě nepotřebujeme? Ty současné jsou téměř to nejhorší, co v MHD v Brně jezdí.
Buď je to jeden z pozemků, na které nešlo vstoupit, nebo s tím má Brno úplně jiné plány. Ale obvyklé obratiště nebude.
Šalinmetro!
Šmirgl pod hródó
Mohl by, prosím, někdo znalý přepsat článek do hantecu, aby byl více autentický? ;o)
Díky.
Náplast za odmítnutí financí na severojižní diametr 🙂
No, vlastně když se dobře podíváte na plánek, tak ten „šmirgl pod hródó“ je vlastně takový severo-jižní diametřík. 🙂
jj, takový úplně malinký diametříček. to si snad ti dementi z Krna nevšimnó, že ten velký nikdy nebude a přestanó plácat ty nesmyslé a otravovat nadlidi z Prahé…