Brno zavede pro elektromobily u nabíječek bezplatnou parkovací zónu E
Dobíjecí stanice pro elektromobily v Brně. Pramen: Teplárny Brno
Rozlišovat se budou dva typy těchto míst. Krátkodobá na maximálně čtyři hodiny, dlouhodobá maximálně na 24 hodin.
Tak to je super. Je hloupost platit za jednu věc dvakrát městu. Přece jen se 7 Kč za kWh to je stejně podstatně dražší, než u běžného parkovacího stání. Město tak získá 42-154 Kč z hodinu (mínus náklady na zřízení, provoz a elektřinu)
Ale Brno má body za to, že osazuje hezky AC sloupky, které můžou být i na tom neustále zmiňovaném sídlišti. A teda taky Teplárny hezky informují o každé nové nabíječce, takže mám mail plný zpráv o nových sloupcích.
A tu elektřinu ma Brno zdarma, že to prezentujete v souvislosti s příjmem města? Nebo v ceně stání na parkovišti je i tankování benzínu?
Ne, proto jsou tam v závorce ty náklady. Stále na tom Brno vydělá.
Město Brno? V rozpočtu Brna tuto položku najdete? Snad akciová společnost Teplárny Brno, ne? A protože náklady v konkrétní částce neuvádíte, tak se snažíte vyvolat co za dojem? Máte-li e-mail plný zpráv o nových sloupcích, zřejmě jste se přihlásil k odběru zpráv sám. A ta souvislost s tou cenou za parkovací stání? U benzínky také platíte za stání nebo za odběr PHM?
Nevím zda je to rozumná a systémová cesta, každopádně v současné situaci asi nejrozumnější kompromis. Zde bohužel stát zaspal. Dokázal bych si představit, že stání u nabíječek by mělo být v zákoně stejně jako stání pro invalidy či na místě pro manipulaci požární techniky. Tzn. obsazení někým kdo nemá nárok tedy nenabíjí může být pokutováno policií či městskými strážníky. Bohužel mnoho řidičů si neuvědomuje (či to dělá záměrně), že stání u nabíječky je pro elektromobil docela podstatné (stejně jako pro invalidu stání na vyhrazeném místě, ke kterému je např. snížený obrubník). Samozřejmě by toto muselo být policií a strážníky kontrolováno… Číst vice »
Když budu na benzínce stát u stojanu aniž bych tankoval, dříve nebo později mě přijde obsluha vyhodit.
Tudy bych to řešil. Vlastně dovedu si představit i že cena obsahuje kromě litrů/watthodin hlavně minuty.
V době předcovidové některé kluby/hospody měly za rezervaci stolu „nevratnou zálohu“ která se odečetla od skutečné útraty..
Prakticky hovoříte o tom stejném. Ale u nabíjecích stanic je problém, že dané místa před těmito stanicemi „nikdo nehlídá“ (jak je to běžné u čerpacích stojanů), stejně jako ta místa pro invalidy. Život s EV je prostě jiný než se spalovacím autem (zjednodušeně řečeno spalovací auto tankujete, když potřebujete je EV dobíjíte v době kdy jet nepotřebujete), proto je příměr s obsazením tankovacího stojanu mimo. Pokud auto cíleně obsadí (zablokuje) parkovací místo u nabíjecí stanice, je zcela zbytečné problém řešit zpoplatněním času nabíjení (protože se technicky nezahájí nabíjení = nebude se platit za nic). Brněnský systém je proto kompromisem. Místa… Číst vice »
A musí odpočet času běžet od zahájení nabíjení, ne třeba od vjetí na místo?
Chci říct, že kdybych rozlišoval občanské/trestní právo, tak překážení v obchodě je podle mě občanská věc. A věc obchodníka, jestli náhodou nedá souhlas (lavičky v obchodních centrech). Ne věc, kterou by měla policie řešit iniciativně aniž by si někdo stěžoval.
Souhlas.
Je registrace nezbytnost? EV přeci ihned poznáme podle registrační značky.
nebo podle toho, že je připojeno ke stojanu – což je i podmínkou. Nezapomínejme, že tu není jen Brno, nebo ČR, ale jezdí tam i Rakušáci, Slováci a i ti k takové nabíječce mohou také „zabloudit“.
Šňůru ke stojanu klidně natáhnu i z Trabanta. Mít Trabanta… Jen pro tu recesi.
http://www.electroauto.cz/skoda.html
A tu elektřinu zaplatí kdo, když nebude registrován?