Brno zavádí prázdninový provoz. Chybí řidiči i cestující

Brněnská vánoční Astra v ulicích města. Zdroj: Facebook - Marcel (Brňák) GalbaBrněnská vánoční Astra v ulicích města. Zdroj: Facebook - Marcel (Brňák) Galba

DPMB zachová některé školní spoje.

Zpět na článek
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza P

Myslím, že cestující se objeví příští týden až začne semestr na vysokých školách

Pavel

Lžete, cestujících je dost, jen vám to za ty prachy nikdo nechce dělat.

Kleist

Co třeba zvýšit kapacitu spojů tím že budem kupovat delší tramvaje, autobusy, trolejbusy je plno autobusových a trolejbusovychl linek kam by se hodilo kam by se hodili kloubové autobusy nebo trolejbusy

Kleist

Tady to je celé, omylem jsem zmáčkl přidat místo zavřít reklamu. Co třeba zvýšit kapacitu spojů tím že budem kupovat delší tramvaje, autobusy, trolejbusy. Je plno autobusových a trolejbusovych linek kam by se hodili kloubové autobusy nebo trolejbusy (snad se dočkáme linky 33) , na 25+26 i trojčlankové trolejbusy, vým že někam se nevejdou ale co třeba proto nějak upravit linkové vedení nebo samostatné části ulic, vozovny či ústřední dílny. Chápu že ty ústřední dílny jsou docela velká překážka ale zvětšit třeba trošku silnici v místě křižovatky nebo zrušit pár parkovacích míst mi přijde snadno proveditelné. Taky mi přijde že… Číst vice »

PvvS

A kdopak má skladem a ihned k odběru nějakých 100 trolejbusů, 200 autobusů a 150 tramvají ? To vše schválené a schopné ihned zařazení do provozu ?

Kleist

Myslel jsem postupně, že to teďka nejde je jasné ale třeba už tím že by se například v budoucnu podepsala ta opce na ty šaliny nebo vypůjčil tříčlankový trolejbus ale na to už je bohužel pozdě to až se bude vyřazovat 31tr

Šejdr

K vašemu omylu – úplně vás chápu a redakce by si někdy mohla zkusit, jak obtížné je psát sem příspěvek na mobilu. Že vyskakuje reklama přes obsah, to beru. Ale že se reklama objevuje přes pole, kam se píše příspěvek, to je hodně velký nesmysl.

M19

Jste ochoten platit za obsah bez reklam? Za to jaký máte mobil, jak jej máte nastavený a jak jem používáte žádná redakce nikde na světě nemůže.

Tomáš Gottschalk

Proč by se vozy MHD měly házet? Na delší šaliny musí být např. zařízené dílny. Už s KT8 bývá svízel.

Jiří Kocurek

A bylo to právě kvůli Brnu, že se v Zákoně o provozu změnila nejvyšší povolená délka soupravy.

Trojčata nikde jinde v ČR nejezdí. Má to přes 30 metrů délky.

Jiří 3

Stejné opatření udělalo i DS Zlín-Otrokovice.

Toník P

Co brečíte? proč si nekoupíte auta?
Důvody proč bych nejel MHD?
a) vadí mě cizí lidi
b) vadí mě když někdo smrdí
c) v době COVID19 je auto bezpečnější
d) pustím si podcast, hudbu, nikdo mě neomezuje
e) nemusím čekat v zimě/dešti na zastávce

Nevýhody auta?

a) je to dražší
b) občas zácpy – ale i tak jsem z Řečkovic v Bystrci za 10 – 15 min zkuste to MHD

MHD je fajn v Praze/Vídni – metro je prostě boží, nicméně v Brně bych MHD nejezdil ani kdyby bylo zadarmo

Samo

Ja som do Brna vždy jazdil autom (väčšinou som sa potreboval vracať v noci), ale vždy to skončilo jeho odstavením na celú dobu pobytu a jazdením MHD. Je natoľko dobrá že jazdiť po meste autom je až na veľmi špecifické situácie úplná hlúposť.

lsp

b) že lidé v hromadné dopravě smrdí je legenda podobná legendě o sněžném muži nebo lochneské příšeře
d) podcast, hudbu atd. si lze pustit bez omezení i v hromadné dopravě
a) vadí mně cizí lidi a proto bydlím ve městě, kde jich je na každém kroku tisíc
c) COVID19 je v dnešní době už univerzální výmluva

Petr

ještě další nevýhoda, v ranních hodinách po celém Brně neskutečný nakyslý smrad z výfukových plynů ze startujících aut. Pro nemocné, alergiky a astmatiky skvělá věc jak výrazně zhoršit jejich zdraví. Z Řečkovic do Bystrce se dostat v pracovní dny v ranní a odpolední špičce za 10-15min je skvělý vtip, nebo spíš velká lež.

Luděk

Tady se musím zastat autora příspěvku vážně to jde ale bylo by dobré uvést že účelová cesta kolem Medláneckého letiště by se správně užívat neměla protože to není komunikace (ve smyslu silnice)

Petr

Já šalinkartu zrušil. Naučil jsem se během covidu chodit co nejvíce pěšky. Zabere to sice mnohem více času, ale člověk se cítí zdravěji, něco zhubne a nemá tolik času na koukání na bednu.

Zvědavý cestující

Sice jsem Lítačku nezrušil, ale taky jsem začal hooodně chodit. Minimálně část trasy namísto čekání na zastávce, někdy celou trasu do práce (5,5 km). Doporučuji zkusit, ten časový rozdíl není tak velký, jak se zdá: busem 30 minut (5 na bus + rezerva + 20 busem + 3 z busu) oproti 50-60 minutám ostré chůze dle tempa… Jasně, hodně záleží na prostředí trasy, v tom mám vcelku štěstí (Praha Zahradní město – Kačerov, bus 138).

Divák

V Praze, a asi nejen tam ,jsou lidé schopni čekat na zastávce třeba 10 minut aby se svezli jen na další zastávku vzdálenou třeba jen 200 metrů. Mladí zdraví lidé. Chtělo by to osvětu, že pěšky je to nejen zdravější ale i rychlejší.

Petr

Cítit se zdravěji dýcháním výfukových plynů v Brně, je opravdu chiméra.

Marana_CZE

Rád bych viděl ty chybějící cestující 😀 to si fakt asi někdo v DPMB myslí, že jediný správný MHD je to, kde jezdí autobus narvanej k prasknutí… (Linky 44,58,55,84 z vlastní zkušenosti jezdí narvané teďka 😀 natož s prázdninovým jízdní řádem)

Zdeněk

Ano, konkrétně na linkách 44 a 84 to bude velká katastrofa. Nebudou jezdit v klasickém intervalu 10 minut pro běžné PD, ale v podle prázdnin, kdy činí interval rovněž 10 minut.

Marana_CZE

No, ono hlavně už těch 10 v dnešní době nestačí, zvlášť ráno a odpoledne… 😀

Kernteriér

Ovšem v sedle to jezdí poloprázdné, takže v průměru je vytíženost tak akorát.

*h8*

není to tak dávno (cca ještě rok zpátky) co 44/84 opravdu mívala bizarní JŘ, kdy v PD prázdniny byla obslužnost horší než o víkendu – 12 min vs. 10 min.

PvvS

A když nejsou řidiči, tak si to odřídíte s lidma sám ?

Marana_CZE

Proč bych měl? Já si platím za službu. To, že nejsou řidiči jenom říká to, že vedení není schopné nalákat zaměstnance. Možná schopný manažer by dokázal něco víc než jen zavést prázdninové jízdní řady 😀

PvvS

Stačí když je na marodce 20-30 řidičů a je problém. Což teď je i podstatně víc. Ani sebelepší manažer nesežene a neproškolí řidiče za pár dní.

Peeetr

Zimní chřipková sezóna je už desetiletí. Věk svých zaměstnanců DP znají. Zároveň v zimě nemá práci řada zemědělců, stavbařů a i někteří z turistického průmyslu, takže počet sezóních brigádníků se dá určitě zajistit vyšší, když se plánuje rozumně dlouhodobě.

Jiří Kocurek

Hele, uvědomuješ si že v normální situaci nenařizuje hygiena karanténu každému, kdo má doma příbuzného s chřipkou?

Tolik k těm desetiletím…

PvvS

A jak dlouho trvá proškolení na linky, na vnitřní předpisy, případně na pokladny, IS.. Navíc kolik z těch zemědělců a pod má D + profesák ?

A. Mikulka

Jasně, každý zemědělec má déčko nebo papíry na tramvaj ga místo odpočinku doma bude spát v Šalingradě na špinavé ubytovně a vozit prudivé Peeetry a Marany.

Pája

Zlínská DSZO už bohužel taky a je to znát.

Zdeněk

…a Jihlava a Mariánky už jezdí omezené skoro dva roky. Omezuje i Ostrava, Pardubice, Plzeň má omezené víkendy, Opava omezení neustále prodlužuje, ale autir příspěvku si vybere zrovna Hradec 😁

Lumiere

Třeba si vybral Hradec proto, že omezoval tento týden a hlavně úplně všechny linky. Zatímco třeba Pardubice sáhly jen na šest linek, všechny ostatní jezdí beze změny. Čili třeba pardubická 3/33 v ranní špičce dal kmitá s intervalem 4-5 minut.

Pája

Zlín od 26.1. Některé konkrétní spoje, které jindy navazují, trochu komplikují život, ale jsou horší věci.