Brno zavádí nová pravidla pro vjezd do centra. Náměstí Svobody bude pro auta neprůjezdné
Tramvaj Škoda 03T (Astra) na Náměstí Svobody v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Po třech měsících radnice vyhodnotí omezení aut.
Po třech měsících radnice vyhodnotí omezení aut.
A co takhle omezit pruchod chodcu do centra a selektovat je, zda jsou turistey obyvatrle, ztp, obchodnici, remeslnici…. ach jo..kam to cele speje.
Spěje to směrem do centra bez aut. Chodci a tramvaje tam být můžou.
Moje babička mi takhle Brno popisovala už za dob jejího mládí. Šaliny a chodci se více respektují a navíc je směr jízdy šaliny předvídatelný. I já fandím potlačení aut v centru, pěší zóny s provozem tramvají mně osobně nevadí. Město je to pro lidi, ne pro auta. Spíš bych se přimlouval za postupnou obnovu dlažby u tramvajivých tratí přímo v centru.
Jo, ta dlažba je hrozná, zvlášť u toho trojúhelníku u zastávky Česká.
To „bez aut“ nutně musí zahrnovat docela dost výjimek. Tady jde jen o to, kolik jich bude a nakolik budou zneužitelné.
jaké části „pěší zóna“ nerozumíte ?
Ještě omezit tramvaje na Masarykově. Ač je to formálně pěší zóna tak lidé se tam kvůli tramvajím nepohybují jako na pěší zóně. Kvůli tramvajím tam chodí po krajích po „chodnících“ a do „silnice“ se zbytečně neleze. Sorry jako.
Dám vám skvělou radu. Stačí chodit po kolejích vždy v protisměru tak že vidíte jestli na ta šalina jede nebo ne s předstihem.
Jsem zásadně proti omezení jízdy šaliny přes Svoboďák a Masarykovu. Je to nejrychlejší způsob jak se dostat přes centrum a pokud není v plánu cetrum do budoucna zcela vysídlit od rezidentů, je nutonost zanechat jim dopravní napojení. Už omezení průjezdu linky 9 jen na jeden směr bylo dost na nic a letní výluky jsou taky nepříjemné (byť uznávám jejich nutnost a skutečně je lepší opravy udělat v lětě).
To jsem zvědavý, jak to dopadne, jezdí se tam jako po Kolisti, samý invalida tmavší pleti v BMW, Audi a Mercedesu, mestaci to nikdy pri vjezdu neresili, x krát jsem je upozorňoval na ty frajery a nic ….
Na Svoboďáku jsem měl jednu dobu trvalé bydliště a také jsem tam fyzicky bydlel. Kontrola MP byla den co den, a to jak ze strany od nádraží, tak ze strany od České. A velice důkladná, kdo neměl patřičné povolení, byl otočen zpět.
Ale něco se asi změnilo, za poslední tři roky jsem tam šel několikrát pěšky a žádné kontroly jsem si nevšiml. Možná by nebylo od věci ji znovu zavést.
Mně MP na moje upozornění, že jim tam za zády jezdí auta nepřiměřenou rychlostí (když na Masaryčce řešili nějaké zaparkované auto) řekli, že kdyby měřili a zastavovali, tak tím budou blokovat šaliny, proto to nedělají 🙂 Je to tak 6-7 let. IMHO je v centru na pěších zónách větší problém rychlost a arogance, než počet aut. Kdyby každý jezdil dvacítkou a respektoval přednost chodců v celé šíři ulice, tak je to IMHO lepší než kdyby se počet aur snížil třeba na půlku.
Zakázal bych i tramvaje, vadí mě to..
Naštěstí pro všechny nic takového nemůžeš udělat. Tramvaje dělají lepší službu než auta.
Praha tiše závidí
Ukažte mi pěší zónu v Praze, kde jezdí jedno auto za druhým cca padesátkou nebo víc a řidiči se tváří, že mají před chodci přednost. Takhle to vypadá v celém historickém jádru Brna kde jsou pěší zóny. Nevíte, co se v Brně děje.
Veselé vánoce 😀
Dobré ráno 😃
Dobrou noc 😀
Rozhodnutí vítám. Možná i saliny by měly jezdit oklikou. Ze začátku by to byl šok. Třeba v Liberci jezdily tramvaje historickým centrem přes náměstí do Pražské. Teď už si je tam nikdo mezi chodci nedokáže představit. Totéž je v Brně po Masarykově a Svobodak. Úplná pěší zóna by byla lepší. Ale pro začátek auta, dobrý krok.
Pražskou dolů, Moskevskou nahoru.
Představit si to dovedu. 🙂
Pro tramvaje v Brně hraje plus šířka silnice na náměstí a současný stálý provoz.
Já bych šaliny z trati přes Svoboďák nevymísťoval.
Pozor na počty obyvatel a frekvenci chodců. Po Masarycce se normálně chodí po kolejích a když jede šalina lidi se cpou na stranu.
Nikdy jsem v Brně neměl problém se u téhle tratě uhnout šalině. A lidi tady chodí instinktivně po stanách ulice, žádné davy jsem v koleji nevídal.
To je právě ten problém. Když musí chodci uhýbat nebo po části nechodit, tak už to není pěší zóna. Defacto jsou tam pěší zóny dvě, oddělené tratí. Jestli tam šalinu Brňáci chtějí nebo ne, to si musí rozhodnout sami, do toho kafrat nebudu.
Jestli tam Brňáci šalinu nechtějí si musí vyřešit sami. Na tom se shodneme.
Jinak že se musí uhýbat za problém nepovažuji, šalina jako prostředek MHD je pro mě v centru na pěší zóně v tomto místě/linii uličního systému tolerovatelná až vyloženě městotvorná.
Jenomže pěší zóna kde chodec není absolutní prioritou a musí čemukoliv uhýbat prostě není pěší zónou. Stačí se podívat na “pěší zónu” ve Vodičkově. Absolutně neplní účel a je to jenom normální ulice kam nesmí auta. Pokud už tramvaj musí skrz pěší zónu vést, měla by být co nejméně rušivá a osobně si myslím, že je současná rychlost tramvají v pěších zónách příliš vysoká a měla by se snížit.
Chodec není prioritou v tomto uspořádání v této konkrétní ulici, já s tím problém nemám. Nechal bych to na místních. Co se týče Vodičkovi ulice (doufám, že píšete o pražské), tak se obávám, že tady se tramvají nedá zbavit vůbec (propojení a celková kapacita sítě), takže vyhlášením pěší zóny je jen a jen právě taktika na vyhnání aut a tím jim zkomplikovat průjezd centrem. A taky to umožňuje tý tramvaji spolehlivější průjezd, než kdyby se tam motalo spousty aut. Častokrát jsem viděl v Jindřišské, jak se auta tramvajím motala po kolejích, včetně blbě zaparkovaných vozů. Rychlost neřeším, ta se musí… Číst vice »
Ano, mluvím o té pražské a rozhodně nenavrhuji tam tramvaje rušit, jen tvrdím že nazývat to pěší zónou je výsměch a šlo by to vyřešit jinak. Navíc by pak tramvaje nemuseli dávat přednost při vyjíždění.
Jak?
Pěší zóna má v sobě zabudováno spoustu pravidel, takže bude lepší dělat z ní konkrétní výjimky pro konkrétní druh dopravy, než ladit soubor pravidel pro všechny.
Tak pro trambaj pořád platí 20 km/h a při výjezdu musí dávat přednost, furt se mujsí chovat jako v pěší zóně.
Mimochodem i v pěší zóně musí chodci umožnit volný průjezd autům, která mají zase omezení do 20…
Ta trasa přes Svoboďák je jediná trasa v centru, ne? Zbytek trambají jezdí po okraji.
Saliny jezdí i Rooseveltovou a Husovou, tedy vlevo i vpravo od náměstí a „pěší zóny“. Není to jediná trasa v centru.
Jenze Liberec je bohuzel prave ukazka, jak MHD a dopravu ve meste fakt nedelat. Jestli muze v necem souvisejicim s mestskym planovanim slouzit jako priklad, tak jedine jako varovnej. Je to strasna skoda, protoze mesto to muselo byt (a mohlo by byt) nadherny.
Konečně, tamní pěší zóna má do pěší zóny teda dost daleko.
úsekové měření by minimálně v Masarykově ulici mohlo velmi prospět. Charakter pěší zóny se tam téměř vytratil
Zelňák to samé. Řidič na nás gestikuloval, že jsme si dovolili přejít a nedat mu přednost.
City Superblock po česku?
Že to trvalo 4 roky a zavádí se to akorát 3 měsíce před volbama a týden po volbách to skončí.
V Brně mají Anitry a nee Astry 😀
Jiný obchodní název pro tentýž krám.
V Brně ovšem nemáme Anitry, nýbrž Anišal….