A cestující, kteří nemají Smartphone ( = zařízení umožňující využít zmiňovanou aplikaci), (ne)budou moci takového vozidla využít jakým způsobem?
Petr
2 let
A jaká je cena tě legrace? Něco mi napovídá, že posílat tam taxíky, by bylo mnohem lacinější.. Jsme v České republice, ne?
Domis
2 let
Mně tedy přijde mnohem závažnější to že od 1.9. spustil DPMB vlastní komerční linku Brno – Bystřice nad Pernštejnem s 5 páry spojů v PD (2 autobusy), kde zjevně jezdí v souběhu s krajskou objednávkou, vykrádá tržby, sám se těžko dostane do plusu, a to všechno za městské peníze, o kterých furt slyšíme, že nejsou.
1. Jaká linka jezdí objednaná krajem jezdí ve stejné trase?
2. Jaký je časový odstup?
3. Který úsek vyjde levněji než s příslušným IDS?
4. Proč se těžko dostane do plusu?
5. Z jakých městských peněz je toto hrazeno? Nějaká dotace?
6. Co je na tom tak závažného, když omezování podobných aktivit u jjiných dopravců je údajně omezováním svobody podnikání a poškozováním zájmu cestujících?
7. Měla by být linka v objednávce kraje, jelikož je jinak pro cestující přínosná?
Něco podobného probíhalo i do ZOO Lešná..
A z jakých jiných peněz by to bylo než z městské, případně státní kasy?
Pavel
2 let
To nevadí, že je to hloupost. Ale je to hezká tisková zpráva. A na chvíli se zapomene, že DPMB pod vedením soudruha Havránka už není schopen zajistit ani normální mhd (viz prázdninové rekordní intervaly, nezajištění plynu pro busy na příští rok, špatné platy a odchody řidičů, atd, atd)…
Libcha
2 let
Jsem rád, že se to zkouší, a těším se na vyhodnocení. Myslím si, že takové věci jsou vhodné spíše (nebo také) do menších měst — takových těch, kde je to na hraně, jestli vůbec mají mít MHD, nebo ne, a v současnosti tam obíhá jeden autobus na čtyřech „linkách“ v intervalu třeba 95 minut.
On je nějaký předpis, jak velké město musí být, aby smělo mít MHD?
Martin
2 let
Galčan forever!
Igor M.
2 let
Na blbosti mel komunalni brnensky podnik vzdy cas a prostredky.
Jan
2 let
Jsem zvědavý jak to bude fungovat. Podle mě je to moderní řešení městské dopravy pro úseky s menším počtem cestujících a zároveň to bude reflektovat skutečně poptávané směry přepravy, ne jen linku vedenou natvrdo. Algoritmy si spočítají ideální trasu pro obsluhu všech přihlášených cestujících a třeba se ukáže, kde by mělo cenu zavést nebo změnit linkové vedení. A z pohledu města je stále lepší dotovat sdílený taxík než aby lidi jezdili jednotlivě svým vozem.
Samozřejmě, dotovaný taxík. Řešení léta používané např. v Rakousku jako VHD v oblastech, kde je málo lidí a klasická linka by tam vozila vesměs vzduch. V měststkých podmínkách alternativa k např. pražským midibusovým „seniorbusům“, které obvykle vezou maximálně pár lidí.
Ten benefit že tohle může teoreticky vézt zároveň až 7 lidí kteří poptávají podobnou trasu nevidíte? Může to ušetřit spoustu řidičů, prostoru ve městě a emisí.
Takhle nějak si představuji taxi budoucnosti, lidé se o náklady můžou podělit a ušetří se všude. Ve vzdálené budoucnosti autonomních vozů může být něco podobného součástí MHD, proč ne..
Vývoj jde kupředu a je milé dát šanci jakémukoliv nápadu i kdyby to nakonec byla slepá ulička, někdo by ji stejně později vyšlapal..
810tka na zavolání/objednávku – to by terve bylo něco!
Jinak tohle ano. Malé obce stejně musí platit a n vždy to respektuje dopravní potřeby obyvatel. Navíc na řízení stačí jen B oprávnění, což by taky mohlo pomoci.
A když přihlášených cestujících nebude dost, tak to poveze jednoho nebo se bude čekat až se jich přihlásí dost? V tom druhém případě se tomu říká maršrutka 🙂 A není to nic nového pod sluncem.
Maršrutky nic nezastaví,to je budoucnost. Už jenom kvůli těm řidičákům. Vypadá to, že doprava bude jednou vypadat úplně jinak,než jsme si mysleli. Jako vždy.😀🤔
A cestující, kteří nemají Smartphone ( = zařízení umožňující využít zmiňovanou aplikaci), (ne)budou moci takového vozidla využít jakým způsobem?
A jaká je cena tě legrace? Něco mi napovídá, že posílat tam taxíky, by bylo mnohem lacinější.. Jsme v České republice, ne?
Mně tedy přijde mnohem závažnější to že od 1.9. spustil DPMB vlastní komerční linku Brno – Bystřice nad Pernštejnem s 5 páry spojů v PD (2 autobusy), kde zjevně jezdí v souběhu s krajskou objednávkou, vykrádá tržby, sám se těžko dostane do plusu, a to všechno za městské peníze, o kterých furt slyšíme, že nejsou.
1. Jaká linka jezdí objednaná krajem jezdí ve stejné trase?
2. Jaký je časový odstup?
3. Který úsek vyjde levněji než s příslušným IDS?
4. Proč se těžko dostane do plusu?
5. Z jakých městských peněz je toto hrazeno? Nějaká dotace?
6. Co je na tom tak závažného, když omezování podobných aktivit u jjiných dopravců je údajně omezováním svobody podnikání a poškozováním zájmu cestujících?
7. Měla by být linka v objednávce kraje, jelikož je jinak pro cestující přínosná?
Něco podobného probíhalo i do ZOO Lešná..
A z jakých jiných peněz by to bylo než z městské, případně státní kasy?
To nevadí, že je to hloupost. Ale je to hezká tisková zpráva. A na chvíli se zapomene, že DPMB pod vedením soudruha Havránka už není schopen zajistit ani normální mhd (viz prázdninové rekordní intervaly, nezajištění plynu pro busy na příští rok, špatné platy a odchody řidičů, atd, atd)…
Jsem rád, že se to zkouší, a těším se na vyhodnocení. Myslím si, že takové věci jsou vhodné spíše (nebo také) do menších měst — takových těch, kde je to na hraně, jestli vůbec mají mít MHD, nebo ne, a v současnosti tam obíhá jeden autobus na čtyřech „linkách“ v intervalu třeba 95 minut.
On je nějaký předpis, jak velké město musí být, aby smělo mít MHD?
Galčan forever!
Na blbosti mel komunalni brnensky podnik vzdy cas a prostredky.
Jsem zvědavý jak to bude fungovat. Podle mě je to moderní řešení městské dopravy pro úseky s menším počtem cestujících a zároveň to bude reflektovat skutečně poptávané směry přepravy, ne jen linku vedenou natvrdo. Algoritmy si spočítají ideální trasu pro obsluhu všech přihlášených cestujících a třeba se ukáže, kde by mělo cenu zavést nebo změnit linkové vedení. A z pohledu města je stále lepší dotovat sdílený taxík než aby lidi jezdili jednotlivě svým vozem.
No nevím podle mne je to jen technicky horší ale levnější taxík. Jinak nevidím rozdíl.
Samozřejmě, dotovaný taxík. Řešení léta používané např. v Rakousku jako VHD v oblastech, kde je málo lidí a klasická linka by tam vozila vesměs vzduch. V měststkých podmínkách alternativa k např. pražským midibusovým „seniorbusům“, které obvykle vezou maximálně pár lidí.
Ten benefit že tohle může teoreticky vézt zároveň až 7 lidí kteří poptávají podobnou trasu nevidíte? Může to ušetřit spoustu řidičů, prostoru ve městě a emisí.
Takhle nějak si představuji taxi budoucnosti, lidé se o náklady můžou podělit a ušetří se všude. Ve vzdálené budoucnosti autonomních vozů může být něco podobného součástí MHD, proč ne..
Vývoj jde kupředu a je milé dát šanci jakémukoliv nápadu i kdyby to nakonec byla slepá ulička, někdo by ji stejně později vyšlapal..
To samo je nesmysl. V intervalu 15 minut najít 7 cestujících do stejného směru.. Tak to už tam rovnou může jezdit stala linka.
810tka na zavolání/objednávku – to by terve bylo něco!
Jinak tohle ano. Malé obce stejně musí platit a n vždy to respektuje dopravní potřeby obyvatel. Navíc na řízení stačí jen B oprávnění, což by taky mohlo pomoci.
V podobném režimu „na objednávku“ jezdila 810 na trati Litovel Mladeč.
A když přihlášených cestujících nebude dost, tak to poveze jednoho nebo se bude čekat až se jich přihlásí dost? V tom druhém případě se tomu říká maršrutka 🙂 A není to nic nového pod sluncem.
Maršrutky nic nezastaví,to je budoucnost. Už jenom kvůli těm řidičákům. Vypadá to, že doprava bude jednou vypadat úplně jinak,než jsme si mysleli. Jako vždy.😀🤔