Brno vypsalo další soutěž na nové trolejbusy za 630 milionů korun
Trolejbus Škoda 21 Tr v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Dopravní podnik města Brna (DPMB) pokračuje ve svém plánu výrazně modernizovat svůj trolejbusový vozový park. Nově hledá ve dvou soutěžích
Pokud vím, tak původní výběrko na 30+30 trolejbusů zatím zrušené není. Pouze jej řeší ÚOHS. Ale tak nějak bych čekal, že tato dvě výběrka mají především jediný cíl = zajistit rychle alespoň nějaké trolejbusy, aby se nemusely znovu začít generálkovat 21 Tr. V tuto chvíli je 30+30 u ÚOHS a soutěží se 15+0 a 0+45. Tedy pokud by náhodou vše vyšlo, půjde odebrat 45-120 trolejbusů. S tím, jak se chová ÚOHS a výrobci, bych se nedivil, kdyby se do budoucna začaly dělat soutěže zejména na větší rámcové smlouvy na delší dobu s tím, že až bude potřeba, bude stačit objednat… Číst vice »
Správně jste napsal zatím, vzhledem k tomu, že nevyhrála Škodovka, tak všichni budou dělat co půjde aby to vyšlo do ztracena 🙂
Ty trolejbusy s baterii se kupuji kvuli potrebe obcas popojet bez troleji nebo jen kvuli dotacim?
…že by jen kvůli dotacím? „DPMB předpokládá u parciálních trolejbusů, že jezdit mimo troleje mají jezdit až 20 minut z každé provozní hodiny.“ Čtěte článek, tam se dozvíte věcí…
Takze v Brne maji vsechny trolejbusove linky zhruba z 1/3 spatne a budou je ve velkem prekopavat, tomu se mi opravdu jen tezko veri.
Dají se prodloužit. V případě výluk míso sami objedou, nejsou třeba další autobusy. Již vyzkoušeni jezdila tak linka 32 chvíli. Lepší je něco si zjistit, než jen si něco myslet…
Na parciální trolejbusy je nějaký dotační titul, který se na běžné trolejbusy použít nedá?
To je prave to, co bych rad vedel, proto tu otazku kladu.
Odpověď jste dostal již výše. Jedná se o reálnou potřebu. Nejde jen o občasné popjetí, ale i umpžnění přímých spojů, které by jinak musely zajišťovat autobusy.
„Realna“ potreba muze byt dana tim, ze na obycejny trolejbus nic nedostanete, ale na parcialni muze byt stedra dotace. Osobne se domnivam, ze by spousta mest sahla po bateriovych trolejbusech, pokud jim na ne danovy poplatnik stedre prispeje, i kdyby jim bezne stacili trolejbusy normalni.
Místo konspiračních teorií by to chtělo fakta. V Brně je to reálná potřeba, tak jak jsem vám ji popsal. Myslet si, znamená nic jistě nevědět.
No to by mě jako Brňáka zajímalo, kde jsou parciály reálně potřeba kromě výluk, na což by 20 kusů (z nichž 10 tu už máme) stačilo 🙂
Tak to nejste z Brna, když netušíte. Lesná – Mendlák, plánovaný expres Mendlák – Kameňák… možností by se našlo… a nemusíte držet náhradní autobusy (ty co běžně jezdí zrovna budou jezdit, že…). Operativně lze jet bez trolejí (stržená trolej, neprůjezdný úsek – nehoda atp…)… výhod by se našlo…
Těch výhod mají parciální trolejbusy podstatně víc než jen schopnost objet zatrolejovaný úsek alternativní cestou v případě nehody, opravy inženýrských sítí a nebo samotných trolejí. Výhody jsou že v případě že spadne sběrač může odjet na bezpečné místo kde sběrač nahodí a neblokuje krizovatku, nebo asi nejzásadnější výhoda k rozjezdu složí baterie takže nehrozí že při rozjezdu více vozů v jeden okamžik že zhodí měnírnu
Není to jen náhrada za zrušené VŘ někdy ze začátku roku?
Nevíte někdo, jak to dopadlo s obousměrnými tramvajemi pro Brno? Výběrko skončilo už před 2 měsíci a výsledky nikde..
Tady nic není: https://profily.proebiz.com/verejne-zakazky/1815
No to nevypadá moc reálně…
Proč DPMB nakupuje vozidla takhle po pár kusech? Výsledkem je silná roztříštěnost vozového parku, protože jednou vyhraje Solaris, příště Iveco, pak SOR,… DPP se naopak povedlo svůj vozový park sjednotit a má nyní pouze dva typy autobusů jedné modelové řady (SOR NB12 a SOR NB18), plus pár křápů před vyžazením.
Hlavně dotace. Nebo obecně možnost financování. Jasně, bylo by snazší mít jeden typ, ale předpokládám, že nejde vysoutěžit v jednom roce rámcovou smlouvu na 600 trolejbusů, ale mít zajištěné financování jen pro 20 a pak postupně shánět finance. U dotací předpokládám, že jsou vždycky na danou smlouvu, čímž pádem je jasné, proč to DPMB dělá tímhle způsobem. Zároveň takhle můžou dobře reflektovat vývoj trhu, technická řešení a podobně. Když vysoutěžíte smlouvu na 600 trolejbusů, musíte potom složitě dělat dodatky ke smlouvě, může Vám narůst cena a tak dále. A většinou stejně uděláte jen nějaké drobné změny. A zároveň si myslím,… Číst vice »
Jako s tramvajemi 13T?
Šedesát je pár? Pokud vím, tak šedesát je kopa, pár jsou dva.
Ono úplně není chytré kupovat velké počty vozů na ráz protože se časem bude problém logicky opakovat potřeba nákupu stejného počtu vozidel
DPMB má v provozuschopném stavu zhruba 120 trolejbusů. Nákup 60 ks nových vozidel (tedy asi poloviny vozového parku) nelze označit za nákup pár kusů ani omylem. Dobré je napřed číst článek a znát kontext.
Přesně 140 a z toho 91sol a 49kloubu
Když vezmu v potaz že se řeší objednávka 60 ze začátku roku tak to do budoucna znamená že pokud se vyberou obě VR na 100% dojde k navýšení počtu solo trolejbusů na 120
A všechny jezdí nebo je část odstavená? Z informací na BMHD to vypadá na 121 provozovaných vozů celkem. https://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/prehled.php?trolejbusy
Dodatek. Omlouvám se, je pozdě večer a přepočítal jsem se. Vypadá to dokonce na 141 vozů. Předtím jsem se díval na nějakou starší neúplnou verzi asi…
Ta předposlední věta se nepovedla hned dvakrát.