Brno vybralo projektanta lanovky z Pisárek ke Kampusu, stavět se má v roce 2022
Lanovka v polské Vratislavi. Ilustrační foto: visitwroclav.eu
Předběžný rozpočet na stavbu lanovky je půl miliardy korun, má ulehčit zejména parkovištím v Bohunicích.
tam je to moc hezky. Pisarky=Schreibenwald?
Voní tu deb…..litu fakt myslí vážně 🤔?
Nemohl by v této relaci jezdit autobus tím tunelem? Pokud je v této relaci poptávka. Nejsem z Brna tak nevím.
E56 tudy jezdí
405 a 406 taky (i jimi se dá jet od nemocnice/kampusu na Mendlovo náměstí).
Tunelem měly dokonce jezdit parciální trolejbusy na lince 35 z Mendláku na Kameňák jako expresy.
Hyperloop, severojižní metro-vlak i bezlanová lanovka. Na čem ujíždí už delší dobu představitelé Brna?
Netuším, ale chci kontakt na jejich dealera.
To musí být hodně kvalitní matroš….
Když bude moc foukat, tak nastane dopravní kolaps.
Od jaké rychlosti větru se musí lanovka zastavit?
Do 15 m/s může většina lanovek jezdit bez omezení. Horší je to při bouřce, kdy se musí odstavit aby nedošlo k poškození elektrických a zabezpečovacích obvodů.
Oni si v tom Šalingradu vůbec rádi vymýšlejí blbosti. Třeba stále tvrdí že Starohovno je pivo.
tak pivo to je… ale chutna to fakt tak nejak… nahovno. Ono dobrych piv v CR je cim dal vic. stale vzpominam na Nosovice za socialismu… ta chut mi chybi.
Není, je to jiný chmelený alkoholický nápoj.
To stejné můžu říct o Smíchovské desítce. 😀 Je fakt, že ze sklínky není SB nic moc, ale čepované SB medium, to je vynikající.
Ostatně podobně jako u jiných korporátních piv u nás. Naštěstí je v Brně dost hospod s kvalitními pivy z malých pivovarů.
najít v Brně+ hospodu s kvalitním čepovaným pivem, s hustou krémovou pěnou, co je vychůlazenýa říz má jak křen… není mnoho, a já třeba žádnou neznám.
Cajpl, Bláhovka, Průmyslovka, U čápa, U Stopků a to jsem z hlavy vysypal jenom těch pár prvních, na které jsem si teď vzpomněl.
Doubravnická hospoda na rhu Milady Horákové a Legionářské
Jako Pražák to nemam extra prochozený, ale znám třeba pivovar s hospodou Lucky Bastard, pak hospoda od prostějovského pivovaru Axiom a z tradičnějších třeba U Poutníka… Ale věřím, že toho bude v Brně výrazně víc, protože co se týče kvalitního jídla/kafe/vína, tak je tam na počet obyvatel možná i lepší nabídka než v Praze…
U všech svatých! Pivovarská v Líšni, Ochutnávková vedle Zabloudila… Na Šilingráku je teď něco nového, prý super.
Bruenn byl Weinregion
carlsber heineken super! Becks jeste lepsi.. svijany hruza hrohozec to samy. bentschau je dobry pifko
stare Altbruenner bylo dobty pivo. i po 1945 se da docela pit
Opravdu velice důležitý projekt. Smyčka ve Štefánikově čtvrti je dostačující, je dostačující, je dostačující.
Teď nevím, jestli jste poslední dva roky byl v kómatu, protože příští rok se bude trať prodlužovat ze Štefánikovy čtvrti na Lesnou – Haškovu, a nebo o tom víte, ale jste proti…
už jo?
kterej z příštích roků máte na mysli?
Uff… on už je znám zhotovitel stavby? V dubnu to ještě nemělo územní rozhodnutí.
V roce 2025. Příští rok možná rekonstrukce mostu, pokud se zadaří.
Haha…
To už slýchám posledních 30 let.
Ty koleje odnikud nikam na místě přes VMO už stihli zreznout….
To je zase taková blbina jako zrušit v Brně objízdnou trasu pro vlaky (posun nádraží bez zachování stávajícího pro eSka).
To se vyřeší tak, že nákladní vlaky budou jezdit v noci. A v Bezpráví zrovna tak. Stejně tak Kolín. A když to do Kolína za jednu noc nestihne, tak si v kolíně den počká a pravobřežkou pojede až tu další noc. Podobně z Děčína do Drážďan. Když to nestihne, tak si den počká.
Nádraží od Břeclavi až do Brna budou plná odstavených nákladních vlaků a tak je to správně. Na osobních nádražích mají stát nákladní vlaky a čekat. Šotosprávně, aby nedošlo k nějaké mýlce.
No, správně je to tak, že by vlaky neměly nikde stát a měly by hlavně jezdit. A to i ty nákladní.
Já jen, že když se vzpomíná na staré dobré časy, tak bylo nádraží plné vlaků, které čekaly až bude volno. A tak to bylo na celé trati.
Jinak samožřejmě, že nákladní vlak má jet a nestát u perónu.
Ohledně lanovky na Kampus jsme zcela v klidu. I mnohem potřebnější prodloužení tramvaje nabralo zpoždění pouhých 13 let, tak rok 2022 je reálný asi jako hyperloop Praha – Brno do pěti let….
Vedle je znázorněná příprava stavby atletické haly. Před komunálníma volbama se oplotilo staveniště a jediným pokrokem od té doby je, že vítr urval reklamní banery odkazující na stavbu sportovní haly. Tak se s realizací lanovky to vidím zcela stejně. Po volbách to zase usne, možná i definitivně.
Ve své podstatě důvod proč se pořád drží tohoto hloupého řešení je ten že údajně DPMB stálo o to aby mohli být v ČR jedna z mála firem které by testovala a servisovala lanovky (aspoň podle informací Petra Kunce https://youtu.be/LNe2L_-QB0c v 33:42)
Nicméně bych si dokázal představit lepší místo třeba ze ZOO na přístaviště!
Ale propojení Nemocnice Bohunice Pisárky (Lipová) bych si dokázal představit podobným způsobem způsobem jako je navrhovaný na https://www.onemanbrnoblog.cz/salina-pisarky-bohunice/ ale to by se musel upravit projekt aby konečná nebyla v úrovni terénu ale v zářezu.
Má řeč, nikdo tady nepřemýšlí, přitom u Výstaviště má vyrůst hokejová hala pro 12 tisíc lidí, ti se budou dopravovat jak? Už vidím fandy, jak dojedou autem!!! Prostě dokonalá koordinace. Už na to máme i Kancelář architekta města!
Lanovky, ať brněnská, ústecká nebo pražská jsou pouze tunely na peníze.
Stejně jako všechny ostatní stavby a provozy z veřejných peněz. To si nepomůžete.
chci nahoru eskalátor a dolů vodní tobogán (aj se zatáčkama), co bude končit v nějakým z bazénů na Rivecu (anebo rovnó v řece) , anebo takový to jak vás pustí na drátě dolů. …když už se dělá taková pí.ovina, tak ať je to trochu aj sranda.
s termalni vodou!!!
Hih doufám, že v lanopvce busdou zásuvky a WiFi, jinak bude zase od aktivistů wifistů kravál…
Jo a taky stojany na kola!!!
Velmi klíčová bude blízkost konečných stanic lanovky zastávce Lipová a budovanému terminálu Nemocnice Bohunice. Bude-li tato vzdálenost příliš velká, lanovka jednoznačně prohraje s trolejbusem 25 a šalinou 8. Dále se nabízí otázka, jestli v souvislosti s lanovkou vznikne tramvajová linka ve směru Pisárky – Česká, nebo cestující zde budou odkázáni na šalinu 1 (směr nádraží – stejně jako 8 od nemocnice) či trolejbusy 25 (možnost nastoupit už na kampusu) a 26 (teoretická možnost dojít již na Čtvrtě). Také je otázka, jestli se posílí spojení v relaci Kamenný vrch – Nemocnice Bohunice, které by mohlo také přivést nějaké cestující.
A já myslel, že ten ztopořený menhir (prej hodiny) na Svoboďáku jako pomník Onderkovi stačí…
A nestačí bude se dělat pomník další….
Onderka foréééééééééévrr
Tento projekt je naprosty nesmysl!
více info zde https://www.brno.cz/brno-aktualne/co-se-deje-v-brne/a/rada-schvalila-investicni-zamer-na-tri-akce-v-pisarkach-p-r-hlinky-lanovku-ke-kampusu-a-tramvajovo/
Díky za doplnění, konečně mapa se správnou orientací:-)
Prosím, mohli byste příště dávat mapy v klasické severo-jižní orientaci? I já jakožto člověk Brna znalý jsem chvíli bádal odkud kam že ta lanovka má vlastně podle mapy vést.
Je to jediná dostupná mapa, omlouváme se.
Redaktorskej v klidu, není se proč omlouvat… Obrázek (mapka) je více méně v severo-jižní orientaci, tedy za premisy, že sever je nahoře obrazovky a jih dole, aneb když si pustíte „Mapy.cz“ dálnice D1 je dole a Blansko nahoře. Pro dokonalost by to byl posun jen o pár stupňů. O.
Původně tam byl jinej obrázek otočenej asi o 90 stupňů. Jinak nemyslím že je to nutně chyba ale chce to sever vyznačit pokud je jinde než nahoře.
Byla tam jiná mapa.
Pokud lanovku, tak jedině tuhletu: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/Kle%C5%A5_lanovka.jpg
Nevím jestli vám ji současní majitelé prodají….
To je houby šoto… Von Roll VR101, to by bylo teprve něco: https://tinyurl.com/y3v6lu9c
Volby se blíží…. zase oprašují lanovku, tak jak už před každými volbami…
Takže ten nesmysl podporuje i nové vedení města? Na co teda prokopávají šalinu ke kampusu, když dokonalý projekt Zelených a Hollana, lanovka, všechno odveze?
Projekt lanovky představil Roman Onderka (ČSSD) v roce 2014.
Nerozumím, jak může lanovka ulevit parkovištím v Bohunicích. To jako že lidé jedoucí autem do Bohunic nově pojednou až do Pisárek, přestoupí na lanovku a vyvezou se zpět nahoru?
Samozřejmě že nijak. To jen (z neznámých důvodů) přebralo současné vedení města (resp. hlavně ODS) dopravní rétoriku Zelených a Hollana, kterou těžce kritizovali a slíbili to dělat jinak a normálně. A v reálu opět si svůj program a hlavně sliby nepamatují. Viz modré zóny a jejich zdražení a rozšíření.
To je mantra. Mantra se přeříkává. O významu mantry se nepřemýšlí o smyslu mantry se nepochybuje.
Moc nevim, cemu to ma pomoci. Pro cestujici z mendlaku a hlavaku (kterych je vetsina) tu je salina. A pro lidi jedouci od bastru trojlejbus (jestli se prestupuje na trolejbus, nebo lanovku je jedno …. porad je to prestup). Take si myslim, ze to jsou vyhozene penize.
Ta otázka je špatně položená, ne čemu, ale komu to má pomoci. Někdo na tom vydělá.
V Praze chtějí lanovku do Bohnic, v Brně chcou do Bohunic… Jak příznačné.
Blázinec je v Černovičkách, ne v Bohunicích.
No a sídliště Bohnice-jih je zase v Troji, a ne v Bohnicích.
Jsem zvědavý, zda bude dřív lanovka do Bohnic nebo do Bohunic.
půlmiliarda = cca 30 kloubových trolejbusů. Jaká bude jízdní doba lanovky (když tam bude jediný rozumný přestup na šalinu 1, přičemž na hlavák pojede i od kampusu šalina přímo) a z ní další přestupy? (t-bus jede od Kampusu do Pisárek 6 minut, do uzlu Mendlovo n. 11min.). Zase pomník něčí blbosti za veřejné peníze :-(.
Už je pár let, co jsem v Brně studoval, ale trolejbusy z Pisárek do kampusu byla vyloženě tragédie. Přeplněné jízdní řád pouze orientační. Neví, zda je to nyní lepší.
Nicméně je v článku uvedeno, že v Pisárkách má vzniknou smyčka, což by sem umožnilo vedení nějaké linky přes Českou.
Do debaty, jestli ta lanovka má ekonomický smysl se ale pouštět nehodlám.
Je to lepší. Navíc šalina tam bude protažena. Lanovka je nesmysl, který nijak cestu neurychlí. A těch pár lidí jedoucí tam od Krpole apod. může sednout na expresní autobusy, které (když je nezruší) budou mnohem rychlejší než zajížďka na lanovku. Jen projedou tunelem a jsou nahoře.
Ono i kdyby tam ta smyčka vznikla, tak v reálu bude rozdíl v cestě tak 3 minuty z České (dneska přesednu na Mendláku na trolejbus, který už je pak docela rychlý nahoru), takže než přelezu na lanovku, tak stejně už jsme někde v půlce kopce. Nebo pojede šalina rovnou ke kampusu z České / Mendláku, to už pak jen záleží jak se natrasuje 6 a 8
Ta smyčka o které se píše nemá sloužit pro provoz s cestujícími ale pro šetření vozokilometrů při vrácení vozů do vozovny Pisárky z Bystrce a Komína
Ekonomicky by to mohlo fungovat… pokud se mezi Pisárkama a špitálem se ve špičce točí 4-8 vozidel tak, u lanovky by stačili 2-3 vlekaři… jen doufám že bude kabinka a né třeba kotva 😉
Tak kotva to opravdu nebude, protože kotva není lanová dráha. Proto tam taky žádný vlekaři nebudou. Podle ceny a požadované přepravní kapacity by to mohla být oběžná kabinková lanovka s odpojitelnými vozy. Jinak obsazení LD je minimálně jeden strojník a jeden staniční pracovnik, takže reálná potřeba zaměstnanců bude několikanásobně vyšší.
Dycky Poma!!!
Ta tragédie s trolejbusy souvisí s hustým provozem a zácpami už v Židenicích, kde městská doprava bude moct mít svůj vyhrazený pruh – asi možné nejdřív až když bude stát VMO Rokytova+Tomkovo nám. jejíž zahájení je sice blízko, ale bohužel ji brněnské ŘSD stále oddaluje. Dalším úzkým hrdlem je pro trolejbusy úsek od Kotlářské po Úvoz, kde sice vyhrazený bus pruh částečně je, ale silnici se uleví až když bude pro část řidičů pohodlná alternativa ve formě VMO Žabovřesky. Takže proto se nyní děje to, že v Pisárkách dlouho nic, pak první trolejbus na Kam.vrch/Campus narvaný k praskunutí a těsně… Číst vice »