Brno umístí k dolnímu nádraží kontejnery pro cestující
Úprava prostranství před dolním nádražím - vizualizace. Pramen: Město Brno
Město Brno chce oživit okolí dolního nádraží v době roční výluky hlavního. Na přilehlé ploše nechá na přelomu dubna a
Současné zázemí stačí. Jen by bylo potřeba vyhnat spící, prochcané bezdomovce z čekárny vytvořené z unimobuněk, protože je v ní na zvracení od časného rána – pokladní si jakýmsi papírem zadělali otvor ve skle, aby to nemuseli čuchat. Mají na ně zavolat policii. Je to hnus.
A ty vybydlené baráky ,které jsou ostudou Brna nikdo neřeší.Vypadá to jako po bombardování. Magistrátu je to třeba omlátit o hlavu.
Dlouho už jsem nenašel článek o dvoukolejce brno-přerov, na vesnicích a v lesích kolem tratě je klid.
Budou cestující do kontejnerů tříděni podle ras, náboženství či jen pohlaví?
A budou se kompostovat nebo skládkovat?
No doufejme že se na tom nebude podílet SAKO.
Tak vidíte. Úplně by stačilo zásadně opravit Dolní a Hlavní nádražní budovy a prostory, to samé Židenice, rozdělit sem vlaky jako mezi Masarykovým a Hlavním v Praze a hle, Brno může fungovat dál. Žádné obří investice nejsou potřeba.
Ono to tak dopadne….
Protože v Brně umí jen do všeho kecat, pořádat hapenningy a referenda.I blbý protažení trolejbusů o půl kilometru se v Líšni plánuje už 30 let.
A když jim někdo chce dát 20 miliard aby se konečně z těch ruin a kopřiv v centru udělalo něco pořádného,
tak mají kolem toho milion podmínek a referent.
No co chtít od města, kde vládnou zelení neobolsevici, pakáz od Žít Brno a Pirátů a kde mají Masarykovu Univerzitu (protože to není škola, to je diagnóza)
„A když jim někdo chce dát 20 miliard“
Zatím nikdo nic dávat nechce a nechtěl.
„No co chtít od města, kde vládnou zelení neobolsevici, pakáz od Žít Brno a Pirátů a kde mají Masarykovu Univerzitu (protože to není škola, to je diagnóza)“
Vidím, že pán má patent na Pravdu.
Na jednej strane áno, zdá sa to ako absolútne logická cesta.
Zároveň to ale rozbije hlavnú výhodu železničného uzlu: bezproblémové napojenie. Rozdeliť regionálnu a diaľkovú dopravu má za následok omnoho výraznejšiu fragmentáciu sieťového efektu, než nejaká liberalizácia. Masarykovo nádraží tiež nie je úplne príklad hodný nasledovania – prijateľne funguje len pre pravidelný dojazd, ale pre prípoje je to nešťastné, podobne ako striedanie S2/S9 a S1/S7 končiacich v dvoch rôznych bodoch.
„striedanie S2/S9 a S1/S7 končiacich v dvoch rôznych bodoch“
To je ovšem vyvoláno snahou protáhnout aspoň některé vlaky až na / za opačný konec města a neukončovat je v centru – a protože neexistuje jediné dostatečně kapacitní centrální nádraží, má každé z obou současných z tohoto pohledu logickou dílčí funkci: byl i GVD (před zahájením rekonstrukce Negrelliho viaduktu), kdy (byť spíše „neveřejně“) na Masarykovu nádraží přecházely často „ešusy“ úvratí mezi osobními vlaky kralupské a lyské trati („přímé vozy“ v relaci Kralupy nad Vltavou – Milovice a opačně).
Ale vždyť už tam kontejnery mají, je to čekárna, prodejna jízdenek a i ta tabule tam je. Akorát ten nadpis teda budí hrůza, jako by to měla být nějaká skládka cestujících 😀
Souhlasím, nadpis je nevhodný, urážlivý.
Já to tvrdím pořád, Brno bude mít ve finále dvě hlavní nádraží a s tím jak se bude pomalu objevovat VRT, posilovat konkurence a eventuálně zahušťovat příměsto, tak kapacita hlavního nebude stačit a bude třeba to řešit, bez přesunu je jediná možnost upravit Dolní do takové podoby aby se na něm pohodlně vešla nákladní doprava a i poměrně dost dopravy osobní. Takže ještě pár nástupišť a zásadnější rekonfigurace kolejiště.
Pozdě a zbytečně. Mnohem lepší by bylo na daném místě umožnit vjezd a parkování alespoň pro K+R režim, protože při letošní výluce se tam nedá ani vjet na rozdíl od minula
.
Při letošní výluce jsem v Brně ještě nebyl, ale pokud je tam zákaz vjezdu aut, je to jen dobře a přispěje to k lepší bezpečnosti. Pamatuji situaci před rokem, kdy ve stísněném prostoru před nádražím, bezohlední motoriské ohrožovali cestující a parkující a otáčející zdržovali průjezd autobusových linek.
Tak K&R tam postrádám taky. Náhradní linka 61 spojující DN a HN s intervalem 15 minut ve špičce použití MHD pro cestu na nádraží prakticky diskvalifikuje a autem tam teď legálně nevjedete (před HN funguje K&R bez problémů). Vzhledem k intervalu autobusu nevěřím, že by se k DN IAD nevešla, jen to správně zorganizovat.
Židenice by jistě využilo víc cestujících, nebýt zavřeného zábrdovického mostu.
No prostor před DN je pitomě řešený a není tam místo, zbytečně tam nechali vyrůst stánky a kontejnerové nádraží ČD tam kde je, místo toho aby strhli boudu z vlnitého plechu mezi „stodolou“ a nádražní budovou a postavili to tam. nevím, možná pod tím jsou kabely a trubky k přeložení, ale dát to tam by bylo lepší než na parkoviště. Vstup do pokladny po rampě jen z OSB desek a fošen není moc cool, ale lepší než nic, měli možná udělat schody tam jak byli a teď je tabule s odjezdy. Do budoucna hádám že se mezi dvě budovy nádraží… Číst vice »
Krno má konečně takový nádr, jaký si po těch jejich anketách o odsunu a pojmenování zaslouží. Vzkaz pro ty, kteří chtějí zpátky své milované Brno – používejte u voleb mozek.
Používáme. Proto jsme naštěstí odstranili Andera s Hollanem.
To myslíte jak?
Důvod současné situace vychází jen a pouze z historie vzniku uzlu a potom vývoje, kde se za komančů udělala blbost s Maloměřicemi. Problém by nebyl kdyby se už v 19. století dohodly společnosti na tom že koleje nebudou ve střední části rovnoběžné s ulicí před budovou, pak by to na hlavním nebyla taková divočina žádající si dnes řešení odsunem. Stačilo je tehdy udělat tak aby střední rovná část měla ne 150, ale 200-250m a nebyl by problém. Nestalo se. Teď je třeba si s nastalou situací nějak poradit
hlavně nejsme na moravě chytří jak v praze abychom prodávali koleje sekyrovi
Brno trápí velká výluka? Mě netrápí, ale naopak vyhovuje. Dálkové vlaky zastavují teď Židenicích, tak ušetřím spoustu času, když nemusím do centra. Mohlo by to tak zůstat trvale.
Souhlasím že taková organizace je pro mnoho lidí lepší, popravdě mi přijde divné že ve městě jako je Brno mají dálkové vlaky jenom jednu zastávku. A taky to že se zbytečně a zoufale všechna doprava, výchozí a konečné stanice, koncentrují na Hlavním, přitom by dávalo smysl aby vlaky buď končily přestupem na MHD na kraji Brna, nebo projížděly hlavním a končily/začínaly na opačném konci, pokud by pak stavěly na každé zastávce za hlavním, tak by to mohlo sloužit i jako S-bahn, přitom by tyto vlaky nemusely pokračovat jako rychlík, nebo spěšňák, ale třeba jako Os. Pokud se dívám do jízdního… Číst vice »
To, že to některým lidem vyhovuje, protože to mají blíž neznamená, že to není příšerné. Že by dávalo smysl jen projíždět kolem největšího přestupního uzlu MHD v Brně odkud se během chvilky dostanu tramvají pohodlně kamkoli mi přijde jako chorá myšlenka. Další šílený nápad by mohl být, aby třeba noční spoje přes hlavní jen projížděli. Prosím přemýšlejte u toho.
pardon, myslel jsem noční rozjezdy:-)
Ale nádraží přece MUSÍ být v centru, nejlépe aby Žluťák stavěl přímo pod Kokotem na rynku.
Protože všichni jedou do centra a Dolní Nádraží (zhruba poloha nového odsunutého nádraží) je kdesi v polích na periferii
Také toto podporuji, RegioJet toto zavedl hned na začátku. Jelikož jsem zaměstnanec ČD, tak nemůžu využívat žlutý vlak. A rád bych dodal, že mám režijku na 1. třídu, ale většinou jezdím ve 2. třídě a kupuji si místenku. Když mi režijku seberou, tak nemám problém, nechám si to proplatit v cestovních náhradách. To jen pro příklad zdejším diskutující, kteří paušálně odsuzují režijkáře.
„Jelikož jsem zaměstnanec ČD, tak nemůžu využívat žlutý vlak.“
Cože? Nemůžete??! 😮
Služebně ne. Jinak vlakem nejezdím.
a to nejde si nainstalovat do telefonu in-kartu a kupovat zdarma jen místenku?
K „režijce“ nikoli – tam je místenka vždy placená.
Nemuselo by to být tak strašné, nebýt toho, že se do Židenic nedá zajet šalinou kvůli zavřenému mostu. Ze strany SŽDC je to podraz, nejdřív vykládali, že postaví nové nádraží, pokud se Brno dohodne, a když se dohodli na novém, začali práce na zakonzervování stávajícího stavu. A nemají ani dost odvahy to říct nahlas.
To už ani nemluvím o tom, že podmínky, do kterých nacpali cestující z Brna během výluky, jsou ponižující.
To není podraz, ale setrvačnost + špatný stav elektromechaniky a možná i horší té reléové věci z 80. I kdyby se den po rozhodnutí začalo kopat, nějaký rok to potrvá, navíc není, podle mých nejlepších znalostí, projekt jako takový, krom plánku kolejiště od SŽDC k tomu nádraží chybí cokoliv dalšího. A u takovéto stavby se nedá ke kolejím postavit monthaus a ani použít současné budovy, to lze jen v salámové metodě kdy by se předělala zhlaví a perony naskládaly do současné polohy, ale to už bude hodně na těsno, víc než 5 nástupišť tam navíc nedáte.
Aby se nakonec nezjistilo, že nové nádraží není vůbec třeba, že stačí jen pár kontejnerů…. 🙂
když je dobrá koordinace a přestupy, tak ta nádražní hala nemusí být velká a z kontejnerů se v dnešní době dá udělat mnohé i hezké.