dkv-spojujeme

Brno umístí k dolnímu nádraží kontejnery pro cestující

Úprava prostranství před dolním nádražím - vizualizace. Pramen: Město BrnoÚprava prostranství před dolním nádražím - vizualizace. Pramen: Město Brno

Město Brno chce oživit okolí dolního nádraží v době roční výluky hlavního. Na přilehlé ploše nechá na přelomu dubna a

Město Brno chce oživit okolí dolního nádraží v době roční výluky hlavního. Na přilehlé ploše nechá na přelomu dubna a května nainstalovat osm výstavních kontejnerů pro čekárnu, záchody či infotabuli Českých drah. Nápad schválila tento týden městská rada.

Před nádražím má vzniknout i prostor pro prezentace regionálních firem, lavičky pro dobíjení počítačů a mobilů, zóna wifi, vyhrazená místa pro pojízdné stánky s občerstvením, sdílení kol nebo prezentace železničního uzlu Brno.

Mezi ulicemi Rosická a Košťálová bude upravený terén, odstraněna zeď a oplocení, chystá se zpevnění celé plochy a úprava zeleně. „Předpokládáme, že oživení v tomto smyslu je jedním ze způsobů, díky nimž si lidé budou moci vytvořit nový vztah k celé oblasti Jižní čtvrti,“ uvedl první náměstek primátorky Petr Hladík.

Úprava prostranství před dolním nádražím - vizualizace.
Pramen: Město BrnoÚprava prostranství před dolním nádražím - vizualizace.
Pramen: Město BrnoÚprava prostranství před dolním nádražím - vizualizace.
Pramen: Město BrnoÚprava prostranství před dolním nádražím - vizualizace.
Pramen: Město BrnoÚprava prostranství před dolním nádražím - schéma.
Pramen: Město Brno

Nutné bude podle zástupců města vybudovat přípojky energií nebo zajistit stínění vybraných míst. Město nyní zvažuje, zda kontejnery nakoupit, nebo si je pouze pronajmout. „V případě nákupu by je bylo možné využít případně opakovaně a na jiných místech, nebyla by to jen jednorázová investice,“ doplnil radní města pro územní plánování Filip Chvátal.

Brno od příchodu nového jízdního řádu trápí velká výluka na hlavním nádraží, kde Správa železniční dopravní cesty zahájila další fázi rekonstrukce. Ta zahrnuje především zbudování nového staničního zabezpečovacího zařízení za 1,8 miliardy korun.

Hlavní nádraží není průjezdné, velká část provozu (především dálkového) tak směřuje na dolní nádraží. Vzniklo zde nové ostrovní nástupiště i podchod, vlaky využívají tři koleje. SŽDC zde před Vánoci otevřela i novou čekárnu a záchody.

Tagy brno čekárna cestující dolní nádraží
36 komentářů