Brno se v neděli rozloučí s trolejbusy 22Tr, jízdné na speciálních spojích bude zdarma

Trolejbus Škoda 22Tr v Brně. Foto: Harold17 / Wikimedia CommonsTrolejbus Škoda 22Tr v Brně. Foto: Harold17 / Wikimedia Commons

Provoz tohoto typu končí po devatenácti letech.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Poděkování Seznamu, že mi nabídl tento článek 9.2. jelikož jsem se chtěl tam podívat, ale když jsem zjistil že už to dávno bylo, tak jsem zklamán…

nekdo

Byli jsme na poslední jízdě od Nemocnice Bohunice do vozovny v Komíně. Děsně přelidněno a upomínkové „jízdenky“ už nebyli. Ale i tak díky DPMB.

Jindřich

Poslední trolejbusy, vyrobené ještě jako trolejbusy. Dva motory, dobré jízdní vlastnosti, navíc i v zimě. Žádná laciná předělávka z autobusu.

Petr

Místo šrotovaní mohli by je darovat Ukrajině. Nejsou moc staré

Ibragim z Bastru

Bohužel jsou totální KO. Na Ukrajině by nejspíš s nimi bylo víc problémů než užitku. Ať se tam posle něco co pomůže a nebude vázat příliš kapacit.

PvvS

20 let nejni málo..

Karl Von Bahnhof

To teda dlouho nevydržely. 😮

Jan

Podle mě 20 let rozhodně není málo, už jsou přestárlé.

liposh

Ty 15Tr to ale téměř všechny doklepaly do cca 30 let…v tomto světle je fakt 20 let málo.

Jiří Kocurek

Jo, většina z nich ale s kastlí vyvařenou z jeklů, od podlahy dolů celou novou.

Jiří Kocurek
Karl Von Bahnhof

Nejezdily ani 20 let (19) a sorry jako …to je teda málo. Měl jsem zato, že takové věci se vyrábí minimálně na 25 let.

Jinak souhlas s názorem výše: než to poslat do šrotu, mohli to darovat Ukrajině. Nějakou službu by to udělalo a pár dezolátům by ruply žilky.

smasska

To by mne zajímalo, které věci (vozy) se vyrábí na 25 let (nemyslím tím tramvaje apod.). Nebylo tomu tak ani dříve.

Ondra K.

Vzhledem k tomu jak problematický trolejbusy 22Tr (a výchozí 21Tr) byly, je těch 20 let v podstatě úspěch.

a8n

Stačí to srovnat s 25Tr. Sice je má Ústí na dojezdění, ale i bez toho by se vyřadily.

Ondra K.

Provoz 25Tr byl o pár let kratší, ale zase to ty vozy vydržely v původním stavu bez GO.

Odd

Mně se teda milion na tachometru nezdá málo 😀

Totalni zvrat

Proc? Boze proc???? Ja uz budu chodit pesky!!!! Do niceho jinyho nepujdu!!! Boze proc :-((((((((

Totalni zvrat

Proc mam minusy? Pro me je to srdecni zalezitost stejne jako KT8D5N1 vite kdyz nejede muj typ saliny nejedu

liposh

Úplně si tě představuju, jak ti přijede ta Škoda 45T a ty řekneš: „Fuj, do tohohle prostě nevlezu, čekám na kačenu“ 😀

Jiří Kocurek

Obzvlášť jestli jede do Modřic 🙂

Gregyros

obávám se že 45T se jen tak na lince č.2 v dohledné době nedočká.. i ta kačena je výjmkou

Kernteriér

Zůstaly mi po otci celkem pěkně boty. Nechceš?

liposh

A takže jestli jsem to správně pochopil, tak udržet v chodu 22Tr je náročnější, než udržet v chodu 15Tr? Ony asi ty 15Tr mají za sebou nějaké generálky, že?

Tomáš N.

Však 22Tr také prošly generálkami. A 15Tr již jezdí jen jedna.

Luděk

Do jisté míry je určitě 15Tr jednodušší stroj než 22Tr ale určitě to nebude jediný důvod proč si tu jednu patnáctku drží.
Jak už napsal kolega i 22Tr prošla generálkou viz článek https://www.bmhd.cz/clanky/22tr

Spíš bych viděl jako hlavní důvod že nízkopodlažní vozy mají od určitého období daleko vyšší průběh nájezdu kilometrů.

Ondra K.

Poslední 15Tr se zatím drží kvůli tomu, že se do ní relativně nedávno investovalo.