Brno se v neděli rozloučí s trolejbusy 22Tr, jízdné na speciálních spojích bude zdarma
Trolejbus Škoda 22Tr v Brně. Foto: Harold17 / Wikimedia Commons
Provoz tohoto typu končí po devatenácti letech.
Provoz tohoto typu končí po devatenácti letech.
Poděkování Seznamu, že mi nabídl tento článek 9.2. jelikož jsem se chtěl tam podívat, ale když jsem zjistil že už to dávno bylo, tak jsem zklamán…
Byli jsme na poslední jízdě od Nemocnice Bohunice do vozovny v Komíně. Děsně přelidněno a upomínkové „jízdenky“ už nebyli. Ale i tak díky DPMB.
Poslední trolejbusy, vyrobené ještě jako trolejbusy. Dva motory, dobré jízdní vlastnosti, navíc i v zimě. Žádná laciná předělávka z autobusu.
Místo šrotovaní mohli by je darovat Ukrajině. Nejsou moc staré
Bohužel jsou totální KO. Na Ukrajině by nejspíš s nimi bylo víc problémů než užitku. Ať se tam posle něco co pomůže a nebude vázat příliš kapacit.
20 let nejni málo..
To teda dlouho nevydržely. 😮
Podle mě 20 let rozhodně není málo, už jsou přestárlé.
Ty 15Tr to ale téměř všechny doklepaly do cca 30 let…v tomto světle je fakt 20 let málo.
Jo, většina z nich ale s kastlí vyvařenou z jeklů, od podlahy dolů celou novou.
Vždyť jezdily skoro 20 let
https://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/vozp.php?ntyp=22Tr&dopravce=DPMB
Nejezdily ani 20 let (19) a sorry jako …to je teda málo. Měl jsem zato, že takové věci se vyrábí minimálně na 25 let.
Jinak souhlas s názorem výše: než to poslat do šrotu, mohli to darovat Ukrajině. Nějakou službu by to udělalo a pár dezolátům by ruply žilky.
To by mne zajímalo, které věci (vozy) se vyrábí na 25 let (nemyslím tím tramvaje apod.). Nebylo tomu tak ani dříve.
Vzhledem k tomu jak problematický trolejbusy 22Tr (a výchozí 21Tr) byly, je těch 20 let v podstatě úspěch.
Stačí to srovnat s 25Tr. Sice je má Ústí na dojezdění, ale i bez toho by se vyřadily.
Provoz 25Tr byl o pár let kratší, ale zase to ty vozy vydržely v původním stavu bez GO.
Mně se teda milion na tachometru nezdá málo 😀
Proc? Boze proc???? Ja uz budu chodit pesky!!!! Do niceho jinyho nepujdu!!! Boze proc :-((((((((
Proc mam minusy? Pro me je to srdecni zalezitost stejne jako KT8D5N1 vite kdyz nejede muj typ saliny nejedu
Úplně si tě představuju, jak ti přijede ta Škoda 45T a ty řekneš: „Fuj, do tohohle prostě nevlezu, čekám na kačenu“ 😀
Obzvlášť jestli jede do Modřic 🙂
obávám se že 45T se jen tak na lince č.2 v dohledné době nedočká.. i ta kačena je výjmkou
Zůstaly mi po otci celkem pěkně boty. Nechceš?
A takže jestli jsem to správně pochopil, tak udržet v chodu 22Tr je náročnější, než udržet v chodu 15Tr? Ony asi ty 15Tr mají za sebou nějaké generálky, že?
Však 22Tr také prošly generálkami. A 15Tr již jezdí jen jedna.
Do jisté míry je určitě 15Tr jednodušší stroj než 22Tr ale určitě to nebude jediný důvod proč si tu jednu patnáctku drží.
Jak už napsal kolega i 22Tr prošla generálkou viz článek https://www.bmhd.cz/clanky/22tr
Spíš bych viděl jako hlavní důvod že nízkopodlažní vozy mají od určitého období daleko vyšší průběh nájezdu kilometrů.
Poslední 15Tr se zatím drží kvůli tomu, že se do ní relativně nedávno investovalo.