- Automobily •
- Infrastruktura •
- Město •
- Zprávy
Brno rozšířilo počet zkoumaných lokalit pro parkovací domy a P+R na osm
Placené parkoviště v Brně v Polní ulici. Foto: Brněnské komunikace
Rada města Brna v úterý schválila prověření dalších tří lokalit, na nichž by mohla vzniknout nová parkoviště či parkovací domy.
300 míst na Krpolském nádraží je směšné. Místa je tam dost a poloha je také ideální – vlakové nádraží, konečná šaliny, přímo na sjezdu z rychlostky. Hlavně že bude P+R na žluťáku uprostřed města….
Královopolské nádraží má ideální polohu. Ráno přijedu vlakem, nasednu do auta a budu pokračovat do Brna… Kvůli takovému (nežádoucím) chování má být noční parkování (více) zpoplatněno. Jinak po Brně jsou stovky a možná tisíce nevyužívaných parkovacích míst – jsou to ony nevzhledné Prefa-brikované betonové garáže, které tvoří celé ulice, zejména kolem sídlišť. A podle zrezavělých zámků a zarostlých příjezdových cest soudím, že mnohé z nich už dávno neplní svoji roli. Zrovna u Králopolského nádraží je takových Prefa garáží také pár desítek.
Víte, jaká je cena těchto garáží v takové lokalitě? 300 000,- Kč a každým měsícem třeba o 3000,- Kč roste. To jsou nejlíp ulitý prachy, co jdou mít. Najděte mi jednoho člověka, kterej byť tu svou garáž nepoužívá, se jí stejně jen tak vzdá.
Neuvěřitelné ! Máte pravdu. Měsíční pronájmy Prefa-garáží nejdou pod 1200 Kč a prodeje v Brně pod třista. Podle toho, jak jsou mnohé zarostlé a zámky zrezivělé jsem soudil, že o ně není žádný zájem.
Snad se ledy konečně hýbou dobrým směrem, a i druhé největší město republiky bude mít aspoň nějaké P+R parkoviště.. (jak trapně ta věta zní, že..)
jen pro pořádek – jedno už tuším má u Ústředního hřbitova… Ale chtělo by to spolupráci s krajem a vytipovat P+R i u nádraží v okrese Brno-venkov… Například jedno by mohlo být u zastávky vlaku mezi Českou a Lelekovicemi, další ve Střelicích, Troubsku, Adamově… Pak by se ulečilo Brnu mnohem víc – kapka ke kapce co se zadrží mimo město…
Tak to parkoviště u Ústředního hřbitova tam bylo vždycky, jen mu nedávno dali nálepku P+R a závoru na vybírání peněz..
Souhlas, P+R je třeba mít i u vlakových stanic mimo Brno.
Parkoviště „P+R“ je třeba budovat PŘEDEVŠÍM u železničních nádraží mimo město – ve městě u zastávek MHD už velký smysl nemají: MHD má sloužit především dopravě lidí (= i nemotoristů) po městě, nikoli jako „napaječ“ parkovišť „P+R“, kde řidiči zabírají místo ve vozidlech místním obyvatelům – k návozu a odvozu „přespolních“ z / do obcí mimo město má sloužit železnice!