Automobily Doprava ve městě Infrastruktura Zprávy

Brno rozšířilo počet zkoumaných lokalit pro parkovací domy a P+R na osm

Placené parkoviště v Brně v Polní ulici. Foto: Brněnské komunikace

Rada města Brna v úterý schválila prověření dalších tří lokalit, na nichž by mohla vzniknout nová parkoviště či parkovací domy. Seznam zkoumaných míst tak má nově osm položek. Přípravou zbudování parkovišť radní pověřili městskou firmu Brněnské komunikace.

Společnost dostala za úkol zajistit studii proveditelnosti, průzkumné práce a geodetické zaměření, musí rovněž zmapovat vlastnictví pozemků a vypracovat harmonogram pro výstavbu, provoz a financování parkovišť.

Podle plánů má do roku 2022 ve městě vzniknout 4550 parkovacích míst. Odhadované náklady přesahují miliardu korun. Jednotlivá parkoviště budou mít kapacitu od 300 do 2000 parkovacích míst.

Do konce března 2019 by měly Brněnské komunikace zajistit projektovou dokumentaci, potřebná povolení a výběr dodavatele pro parkoviště P+R v lokalitě Líšeň-Zetor, aby zde řidiči mohli parkovat už příští rok. Tato plocha by měla mít kamerový dohled a závorový systém.

Rada rovněž v úterý řešila vrácení peněz rezidentům za parkování po změně ceníku (mimo historické centrum). Nově se za první auto nic neplatí. Lidem, kteří si parkování vyřídili ještě v době, kdy byla cena 600 korun, začne nyní úřad peníze vracet. Je třeba si ale zažádat.
Brněnské komunikace budou zajišťovat přípravné práce pro vznik parkovacích domů/parkovišť na lokalitách:

Královo Pole nádraží (300 parkovacích míst)
Purkyňova (490 parkovacích míst)
Líšeň-Zetor
Fakultní nemocnice Bohunice (2000 parkovacích míst)
Veveří-Šumavská (400 parkovacích míst)

Žlutý kopec-Tomešova (250 parkovacích míst)
Sportovní (450 parkovacích míst)
Fakultní nemocnice – dětská nemocnice (450 parkovacích míst)

Pozn.: Poslední tři lokality Rada města do seznamu prozkoumávaných lokalit zařadila nově. Jejich kapacitní posouzení včetně jejich napojení na síť komunikací ve městě by mělo vzniknout do konce března 2019.

8
Diskuze

avatar
2 Komentáře
6 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
6 Autoři komentářů
Pavelželezničář v důchoduliposhRodneymgr.pavel Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Rodney
Host
Rodney

300 míst na Krpolském nádraží je směšné. Místa je tam dost a poloha je také ideální – vlakové nádraží, konečná šaliny, přímo na sjezdu z rychlostky. Hlavně že bude P+R na žluťáku uprostřed města….

Pavel
Host

Královopolské nádraží má ideální polohu. Ráno přijedu vlakem, nasednu do auta a budu pokračovat do Brna… Kvůli takovému (nežádoucím) chování má být noční parkování (více) zpoplatněno. Jinak po Brně jsou stovky a možná tisíce nevyužívaných parkovacích míst – jsou to ony nevzhledné Prefa-brikované betonové garáže, které tvoří celé ulice, zejména kolem sídlišť. A podle zrezavělých zámků a zarostlých příjezdových cest soudím, že mnohé z nich už dávno neplní svoji roli. Zrovna u Králopolského nádraží je takových Prefa garáží také pár desítek.

liposh
Host
liposh

Víte, jaká je cena těchto garáží v takové lokalitě? 300 000,- Kč a každým měsícem třeba o 3000,- Kč roste. To jsou nejlíp ulitý prachy, co jdou mít. Najděte mi jednoho člověka, kterej byť tu svou garáž nepoužívá, se jí stejně jen tak vzdá.

Pavel
Host

Neuvěřitelné ! Máte pravdu. Měsíční pronájmy Prefa-garáží nejdou pod 1200 Kč a prodeje v Brně pod třista. Podle toho, jak jsou mnohé zarostlé a zámky zrezivělé jsem soudil, že o ně není žádný zájem.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Snad se ledy konečně hýbou dobrým směrem, a i druhé největší město republiky bude mít aspoň nějaké P+R parkoviště.. (jak trapně ta věta zní, že..)

marty-t2
Host
marty-t2

jen pro pořádek – jedno už tuším má u Ústředního hřbitova… Ale chtělo by to spolupráci s krajem a vytipovat P+R i u nádraží v okrese Brno-venkov… Například jedno by mohlo být u zastávky vlaku mezi Českou a Lelekovicemi, další ve Střelicích, Troubsku, Adamově… Pak by se ulečilo Brnu mnohem víc – kapka ke kapce co se zadrží mimo město…

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Tak to parkoviště u Ústředního hřbitova tam bylo vždycky, jen mu nedávno dali nálepku P+R a závoru na vybírání peněz..

Souhlas, P+R je třeba mít i u vlakových stanic mimo Brno.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Parkoviště „P+R“ je třeba budovat PŘEDEVŠÍM u železničních nádraží mimo město – ve městě u zastávek MHD už velký smysl nemají: MHD má sloužit především dopravě lidí (= i nemotoristů) po městě, nikoli jako „napaječ“ parkovišť „P+R“, kde řidiči zabírají místo ve vozidlech místním obyvatelům – k návozu a odvozu „přespolních“ z / do obcí mimo město má sloužit železnice!