Brno rozšíří Charvatskou, vzniknou dva plnohodnotné jízdní pruhy

Charvatská ulice v Brně. Foto: Google Street ViewCharvatská ulice v Brně. Foto: Google Street View

Díky úpravě by se měly na ulici bez problémů míjet trolejbusy.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lech Malý

Nevíte někdo, k čemu slouží ty šedivé plechové kastlíky připevněné ke sloupu na obrázku vpravo dole?

SYN

No, některé podobné slouží na zimní posypový materiál (pro ruční rozhoz)…

původní Jakub P

Nevím, na co jsou tyto, u nás má podobnej Pošta. Pošťák obejde první část revíru a z kastlíku si vezme další várku dopisů pro druhou část, kterou mu tam ráno hodili autem.

Pavel

Odstrašující případ toho, jak by to vypadalo v Praze, kdyby na podzim vyhrála ODS (SPOLU). Jsem rád, že jsou u celostátní vlády, ale v komunální politice doopravdy ne-e.

robert

Super, nejspíš se bude kácet. Takže aby točvolanti měli kde uklidit svoje smrdící pekáče, tak na to padnou stromy. A to všichni chtějí mít ve městě stromy, které zajišťují jednak vláhu a jednak i stín od rozhicovaného asfaltu.

Lech Malý

„Při návrhu technického řešení budou respektovány stávající stromy,“ uvedlo město v tiskové zprávě.

Liboros

Nepíšou v plném rozsahu zachovány, takže to dopadne jako vždycky. Osobně to tam budu obhlížet.

čecháček

Mam takovy tuseni, ze by se tam trolejbusy v pohode vyhnuly, akorat by se tam nesmelo parkovat…

Jiří Kocurek

Oni tam bydlí lidé, kteří vlastní automobily. Poraďte jim, kde mají parkovat. O tom, zda někdo auto potřebuje, nemáte právo rozhodovat.

Pat

Ale ty lidi i tak nemají žádné právo na parkovací místa. Nebo snad když bych si koupil tramvaj, tak mi stát musí postavit vozovnu?

původní Jakub P

Já bych si chtěl koupit loď. A to jsem na město zvědavej, jak mi postaví plavební kanál a molo. K řece to je od nás něco přes sto metrů. Vejškovejch.

čecháček

Neříkejte dvakrát nebo dostanete rovnou D-O-L. 😀 😀

původní Jakub P

K čemu by mi byl? U Vltavy.

Martin Verner

Taky tvrdím, že infrastruktura pro jezdce na slonech v našich městech hanebně pokulhává…

Lech Malý

Ale neblbněte! Existují země protkané plavebními kanály, myslíte, že tam každý kotví loď u sebe na zahrádce?

ABC

ne, ale maj právo volební 🙂

K.S.

No pokud by byla tramvaj považována za běžný standard na který může dosáhnout a vlastnit jej většina lidí…

Martin Verner

…tak i v takovém případě by si vlastník měl řešit její umístění na svém a za své.
Lednička nebo šatní skříň jsou taky běžný standard, a nikdo si je na veřejné prostranství neukládá.

Martin Verner

Na své a za své. Garáž, parkovací dům, pronajaté parkování, klidně i v jiné lokalitě, podle obsahu peněženky. Kdo chce mít opičku…
Je zajímavé, že u jakéhokoli jiného majetku by jeho standardní umístění na veřejné prostranství nikoho nenapadlo (koupím si kajak, do bytu se mi nevejde, tak šup s ním do vestibulu k výtahům, však se tam lidi nějak zmáčknou), ale u auta se to považuje za samozřejmost.

SYN

No, takto, ona taková jednogaráž zase tak moc neřeší… na vjezd do garáže padne u chodníku zhruba jedno parkovací místo a jsme zase šul-nul…

Martin Verner

Ale ta ulice je pak průjezdná.

robert

Ale to jo, ať si to auto klidně má, ale ať ho parkuje na svém pozemku. Ulice není žádné odkladiště. Je to jejich problém, tak si ty výmluvy nech.

SYN

No, pravda neřídil jsem nikdy trbus, ale když tama jezdím tak mi to připadá široké bohatě… nejvíc mi vadí že přes ty zaparkované káry je blbý výhled při vyjíždění z boční ulice…

Pavel Skládaný

To je ale kravina. Pruhy šíře 3,5 metru se dle aktuálně platných norem používají zejména pro kapacitní silnice v extravilánu. Ve městě i na významných komunikacích s MHD nemá smysl projektovat více než 3,25 m. Ale Brno neví co s prachama a s místem.

martin749

Při šířce pruhu 3,25 m zůstává mezi vozy cca 20 cm. Takhle blízko se s protijedoucím autem asi normálně nemíjíte. A s prostorem při pravém okraji se moc počítat nedá, vzhledem k tomu, že tam budou parkovat auta.

Poudy

Super takže Charvátská která navazuje na Chodskou kde je smíšená cyklostezka z města dostane dva pruhy a parkování po obou stranách ulice místo toho aby se parkovalo jen na jedné a po stranách se vytvořil plnohodnotný cyklopruh.. zase řešení hodné 20., ne 21. století….

Tomáš Gottschalk

Síšená cyklostezka na ulici, vedle které vede cyklostezka. To můžou vymyslet jen pumpičky.

Poudy

Vytáhněte penis z výfuku, počkejte až se vám nahrne krev zpátky do hlavy a pak si ještě jednou ten můj komentář přečtěte.

Tomáš Gottschalk

Kousek odtamtud bydlím, takže místní poměry znám podrobně. Donedávna byla na Chodské od Dobrovského po Botanickou cyklostezka, akorát že vždycky končila na křižovatce a pokračovala za ní. A byla vydlážděná ze zámkoffky, takže pro brusle zcela nevhodná. Tak místo ní namalovali na silnici piktogramy a mysleli si, že problém solved. Kdyby tu cyklostezku udělali pořádně s rozumnými přejezdy, kde by auta musela dávat přednost, tak by to mělo logiku. Na úseku od Dobrovského na Slovaňák se nic jiného než smíšený cyklopruh nevejde a kdo se bojí, může jet souběžnou Slovinskou.

SYN

No ta pseudostezka na Botanické… neříkám že by tam být neměla nebo tak, ale je to nouzovka. Prostorově to na mnoha místech vychází taktak ne jedno kolo v každém směru plus vedle metr pro chodce. Těžko se pak divit že zhusta vstupují do stezky. Navíc kvalita povrchu vysloveně bídná, místy zvlněné kořeny stromů, místy po opravě IS pod chodníkem nekvalitně zasypané a zámkovka naplácaná zpět stylem 3D puzzle..
Tahle stezka by se do kdejakých statistik měla počítat polovinou (ani není plnohodnotná, ani není v dobrém stavu).

Kleist

Brno autem….

Jiří Kocurek

„Díky úpravě by se měly na ulici bez problémů míjet trolejbusy. “

Áno, udělejme to tak, aby se tam trojelbusy nevyhnuly. Tím zasadíme ránu celosvětovému řidičstvu, protože ten sloup veřejného osvětlení tam cyklistovi do chodníku vrazil určitě nějaký řidič.

Jiří Kocurek

sarkasmus

Kleist

Přečtěte si kolik ta ulice má mít na šířku

slawe

Jako neříkám, občas se tam mám problém vyhnout i s osobákem, natož bus či trolejbus, ale jak to chtějí udělat, aby to bylo rovné, byly parkovací místa a nekáceli? Od Dobrovského po slovaňák toho místa moc není…

František

Tak s ohledem na to kdo je na radnici bych tušil, že se bude kácet.

Joska

Stromy popíliť ! škoda že tam není kašňa …

SYN

tak honem nějakou postavit, aby se mohla rozbůrať?

SYN

No zrovna tam teda, poměrně slušná šířka chodníku (a že tam nekorzují davy, není kde by se nabraly), zelený pruh, oboustranně parkující vozy (bohužel je to tam hodně roztříštěné nájezdy do domů/zahrad/garáží) a pořád ještě zbývá pěkná šířka vozovky…
Mezi jinými by pomohlo naučit se parkovat normálně u rantlu (ne půl metru od) a nepokládat za samozřejmé že když je povolené vozidlo šířky 2,5m že taky smí všude parkovat podél (hummer a pod.)

Studý Chudent

Doufám, že ty parkovací místa budou zpoplatněný modrou zónou, když už to bude stát 20 mega

PetrN

co jiného byste si představoval když této oblasti už modré zóny jsou zavedeny? nebo asi nechápu smysl vašeho příspěvku

Jiří Kocurek

Touha pomstít se řidičům. Za cokoliv.

K.S.

Což absolutně nechápu.

Studý Chudent

Vážený pane Kocourku,
dle mého názoru existuje minimální (pokud vůbec nějaký) veřejný zájem na tom, aby si někdo parkoval svoji plechovku ve veřejným prostranství zdarma. Za služby se platí. Pokud se vám to nelíbí, nekupuje si auto, nebo naopak, kupte si k němu i parkovací místo.

Zlámalík

Čekáte snad nějakej „vejvar?
Zóna C
Typ zóny: smíšená
Zpoplatněno: Po-Pá 17:00-6:00 hod.
1. hodina zdarma, pak 20 Kč/hod pro nerezidenty