Brno prodlouží za více než miliardu tramvajovou a trolejbusovou trať

Možná podoba zastávky Nová Jihlavská. Foto: BrnoMožná podoba zastávky Nová Jihlavská. Foto: Brno

K bohunickému kampusu v Brně by mohla do čtyř let jezdit tramvaj. Rada města Brna dnes schválila vypsání soutěže na

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dan

Jan Sůra: U prostředního obrázku uvádíte, že jde o zastávku Bohunice – podle plánku to ale vypadá spíš na zastávku Osová 😉

slawe

Tak se Brno konečně dočká toho metra 😀

Já

Pche, to už je v Líšni

Já

Zas další úvrať. Kdepak na to Brno asi vezme šaliny?

slawe

Přesune tam linku 8, která už teď na jedné straně končí úvratí a která přes Osovou už jezdí, takže nebude potřeba žádnou obousměrnou navíc…

MildaIV

Ta nová tramvajhová trať má jednu drobnou vadu na kráse – celý nový úsek vede téměř přesně na opačnou stranu, než kam se chcete dostat. Pro spojení kampusu by mnohem víc pomohla už 40lety plánována trolejbusová linka ulicí vinohrady. Jenže to by Brno nesmělo prohrát soudy o pozemky pod bývalou Kohnovou cihelnou.

železničář v důchodu

Můžete nějak lépe přiblížit, jakou souvislost má vybudování trolejbusové trati s nevyužitým brownfieldem, který město nezískalo „zadarmo“? Já sice chápu, že zahrádkářské kolonie a skládky zatížené potenciálně toxickým odpadem by velkou frekvenci na té trase nepřinesly, ale podstatou je snad přece doprava k bohunické nemocnici a universitnímu kampusu, nikoli frekvence z / do nácestných zastávek (byť i ta by asi nějaká byla) – záleží přitom ovšem i na tom, kam a kudy by ty trolejbusy mohly smysluplně pokračovat z ulice Vinohrady k centru, aby nevznikaly zbytečné nové dlouhé souběhy s (již dávno) existujícími tramvajovými tratěmi. Osobně myslím, že vybudování té… Číst vice »

Milan Bačík

Tak ta zahrádkářská kolonie se má celá zastavět. Myslím že dokonce jsou na to už i nějaká razítka. Kam má být trolejbus napojen to nevím, snad se najde někdo znalejší. Osobně tipuju že na mendlovo náměstí a měla by na něj být převedena část trolejbusú, které dnes jezdí kolem antroposu. Souběh s tramvají by tak byl jenom 2 zastávky a to na poměně hodně frekventovaném úseku.

železničář v důchodu

Díky za upřesnění – ten „Mendlák“ jako druhý konec trati by ovšem asi příliš ideální nebyl, protože by stejně pro většinu cestujících znamenal nutnost přestupu (většinou na tramvaje) ještě před centrem: to mi ta tramvajová odbočka připadá smysluplnější, i když zase nepokrývá tu oblast zahrádkářské kolonie. Ale třeba jednou bude stát (a fungovat) oboje …
I přes různé stížnosti a nářky, které mnozí Brňané soustavně produkují (i tady …), se domnívám, že brněnská MHD je velmi dobrá a odborně velmi kvalitně organizovaná (což samozřejmě neznamená, že by nemohla a neměla být dále zdokonalována).

Nekdo

Trolejbusova trat od Kampusu pred soucasnou zahr. kolonii (kde bude asi docela masivni bytova vystavba) ma ustit primo pred novym hlavnim nadrazim. I pokud by zastavba na kopci vazla, tak to bude zdaleka nejrychlejsi spojeni mezi novym hl.n. (uz abychom ho meli) a Kampusem (univerzita, nemocnice a hromada firem), navic poskytne spojeni i s mnoha dalsimi misty po trase… Uznavam, ze na Mendlak to moc nedava smysl a stejne tak i bez noveho hl.n., mozna proto s tou trolejbusovou trati nikdo zatim moc nepospicha…

thegrid

si kupte už konečně to metro raději ne

železničář v důchodu

A pak ať nám tu zase někdo chce tvrdit, že se v Brně neinvestuje do veřejné dopravy …

asdf

V Brně bydlím asi 7 let a za tu dobu se nepostavila žádná nová tramvajová trať. Tak snad konečně nyní

marty-t2

Bohužel s neeinvestováním v Brně do dopravní infrastruktury to je horší – pokud vím tak od roku 1989 se jen prohpdloužila o 2 zastávky linka 8 v Líšni a snad to samé v Bystrci. Jinak jenom plná pusa plánů a zatím skutek utek (až na se zpožděními zahájenou tramvaj Plotní – což je ale jen přeložka stávající tratě o ulici vedle, tak aby obsloužila pohodlněji autobusové nádraží na Zvonařce a Dolní nádraží. Zbytek jen plány – prodloužení 5tky na Lesnou, prodloužení 10tky směrem na starou Líšeň, 8čka do Kampusu a druhá větev do Bosonoh … Držím palce ať se konečně… Číst vice »

asdf

Ještě se prodloužovala linka 12 (tehdy ještě navíc 13) směrem na Technologický park.

Johnny Gomezz

Jsem sice původem z Prahy – ale při jizde „zlutakem“ z Budapesti do Prahy je videt opravdu PROPASTNY rozdil v tom jak vypada dnesni Bratislava a jak vypada „město Brno“- jak s oblibou říká Onderka…. Zatímco v Blave se posledních cca 7 let „BRUTALNE“ investovalo a to město to po všech strankach opravdu totalne nakoplo (vypada vcetne dopravnich staveb a vsech tech asi 20-30 vyskovych budov jak maly Honkong) – tak to nase Brno je jak chudy pribuzny kde se zastavil cas…

liposh

Tak tady bych se ozval. Klidně nám omlacujte o hlavu Prahu, Vídeň, Budapešť a klidně i Tiranu, ale Bratislavu ještě pořád strčíme do kapsy. Bratislavu stčí do kapsy totiž i Nové Strašecí (to je příklad, to jméno se mi líbí). Bratislaváci rádi tvrdí, že mají obrovské HDP a táhnou celé Slovensko, ale když tam přijedete, je to tam jak v Saigonu.

Johnny Gomez

Liposh:
Já nehodnotí jenom tramvaje – ale to město jako celek.. Ještě se tam schválně podívat a uvidíte ten obrovský rozdíl.. např. V dokonale silniční infrastruktuře a „nové centrum na Nivach a v širokém okolí. Stojí to za to a z Brna je to jen za par Euro..

liposh

No vždyť právě. Jako celej vypadá Bratislava mnohem hůř než Brno. A to nemám o Brnu vysoké mínění. Nedávno jsem v Blavě byl. Snad možná to centrum města vypadá tak lépe středověce. Ale to je zase jen kvůli tomu, že zatímco Brno se v letech 1850-1900 modernizovalo do středoevropského Manchesteru, slováci byli moc líní na to vůbec sáhnout.