Brno posílí noční rozjezdy. Fenomén místní MHD vyrazí od hlavního nádraží i o půl jedné

Noční rozjezdy od hlavního nádraží v Brně. Foto: DPMBNoční rozjezdy od hlavního nádraží v Brně. Foto: DPMB

Nově budou odjíždět noční linky od hlavního nádraží i v 0:30 každý den.

95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nemanic

Brnečko… to býval život za studií… a rozjezdy jezdily už předtím, akorát byly jinak organizované (pro mě srozumitelněji, ale takhle nově je to asi levnější)

Vladimír

Já byl v Brně v dubnu a v 11 večer v centru chcípnul pes.
Akorát fungoval rockový klub u nádraží a Pivní burza.
Nikde ani živáčka, jen na Masarykově postávalo u aut pár taxikářů.
Ale možná jsem byl ve špatný čas na špatném místě.

*h8*

doporučuju si stoupnout okolo 23:45 někam v centru blízko nádraží – např. Masarykova, Josefská – a chvíli pozorovat, jak se během pár minut ze „chcíplého psa“ stane „pulzující srdce“ a v 0:03 zase „chcíplý pes“

Tom

Někdy i později, záleží kdy to dispečeři pustí, někdy kvůli zpožděním linkám je odjezd třeba i o 7 a více minut!

M19

Akorát odjel rozjezd. Stačili počkat ani ne půl hodinky… 😉

Panda

Je fakt, že přímo u nádraží či na Masarykově nic moc není, ale to tak s hlavní třídou bývá… Jinak je podle mě v centru Brna největší koncentrace barů/klubů/kulturních prostorů v ČR.

Chleba Nakup

To ti lidé nemusejí na šestou do práce, že se místo spánku vozí mastnou tyčí?

Ares

Jojo, závist je sviňa..

Chleba Nakup

V noci není nad kvalitní spánek, časem na to přijdete. Na tomhle fakt není co závidět.

Samo

Spať sa dá aj inokedy, nie každý má taký biorytmus ako vy. Ja pokiaľ nie som fakt že mimoriadne unavený tak skôr ako o druhej proste nedokážem zaspať. A nie, nie je to na úkor kvality spánku, tak ako neskôr zaspím, tak aj neskôr vstanem.

PN-001

Šťastný to člověk, který může vstávat v deset odpoledne. Většina z nás takové štěstí opravdu nemá, bohužel. Závidím, závidím. Opravdu neironicky závidím.

Chleba Nakup

Tak určitě, spát se dá kdykoliv, ale není to kvalitní spánek. Na ten má totiž vliv i světlo, resp. tma. S (ne)kvalitním spánkem pak souvisí náchylnost k různým nemocem atd. A tyhle výstřelky typu noční rozjezd to jen podporují, tomu já neříkám možnost volby, to je podpora nezdravého životního stylu.

Pwtr

Co to kecate?Jak muze sluzba,kterou nepouzivas ovlivnit tvuj zivotni styl.😀.Boze,🙏.to je material..

Elvis

No z 80 tis. vysokoškoláků určitě většina ráno nikam nevstává…

Chleba Nakup

Právě to množství ponocujících lidí mě překvapilo.

Šalina na Špilas

A kouzlo je právě to, že si mohou vybrat. Nechci se účastnit nočního života = nemusím. Chci = mohu. A někdo třeba neponocuje pro zábavu, ale jede na letiště nebo dálkový autobus. Běda jemu! Měl jet den předem! (myšleno s nadsázkou)

Chleba Nakup

Tohle není možnost volby, to je podpora nezdravého životního stylu.

Panda

Chleba taky není zas tak moc zdravý.

PN-001

No konečně že je to napadlo. Teď ještě vrátit předkovidové intervaly a vyházet ty lidi z vedení, kteří tvrdí, že na nich už jsme a zase bude líp. Začít je ale třeba na magistrátu a z něj ty lidi musejí vyházet voliči. Pokud budou zase volit tu samou sebranku, tak líp nebude.

Pavel B.

V některých časech mají některé linky i posilu v části trasy (třeba ráno 89 jen na Černovickou terasu, takže se u nádraží těch busů sjede více, než jenom běžných 22.

Blbý dotaz

Tak to, že normální denní MHD končí už v 11 večer a ne o půlnoci, jako v civilizovaném světě, fenomén opravdu je.

Panoramix

Však co byste chtěl, vždyť Brno je jenom taková větší vesnice, úplně by stačila MHD do 22 hodin, ne? 😀

Gwann

Nocni doprava do 23hod byla onehda i v Praze, vy znalce vesnic…

Roman Soudný

Nebylo to náhodou v době kdy byla v deset večerka?

Olda

Denní doprava končí obdobně v takové době ve všech srovnatelných tuzemských i zahraničních městech, akorát že v málokterých z nich navazuje právě tak precizovaný noční systém jako v Brně. Ona noční MHD v mnoha takových městech totiž vůbec není takovou samozřejmostí, jak mají někteří našinci, co nevidí dál než za humna, pocit. Zkuste se rozhlédnout po západní Evropě a pak kritizujte…

Šalina na Špilas

Souhlas! Kupříkladu v Trondheimu (Norsko) sice jezdí normální MHD do půl jedné, ale noční linky jsou jen 2-3 rozjezdy směrem z centra. A pokud se chcete dostat někam před šestou ráno (kupříkladu první vlak odjíždí v 5.50), tak smůla, vezměte si taxík.

Tom

A to víte, že např v civilizovaných zemích jako např v Rakousku ve Vídni ještě nedávno jezdila MHD pouze do 20ti hodin? Škoda že se to zrušilo, kdo chce pozdě žít tak ať si zaplatí tágo! To jen vochlastaní vagabundi co jdou kalit pro ty se hlavně jezdí o půlnoci! Stačí se podívat v tu dobu do vozů, plno vožralejch co smrdí, hulí a ještě si tam vezmou žrádlo, obal odhodí a ještě se tam vyblijou!!! Kdo v tom má pak jezdit?!

mufiklo

Vy se nechodíte občas večer bavit? To musíte mít dost smutný a nudný život. Hold každý máme jiné životní potřeby. A je to tak správně.

Tom

Jestli myslíte bavenim se chlastat, žrát a dělat bordel (jak fyzicky tak hlukem) ve vozidlech tak je vidět jaké potřeby máte vy!

Komi

Zaprvé, jezdit s tím nemusíš, a můžeš mít i nadále docela evidentně nudný život, kdy můžeš být celou dobu zavřený doma, sám, a za druhé… Řekl bych, že i kvůli těmto lidem město Brno nějak funguje a nějak žije. Ty peníze do rozpočtu, a ty hospody uvnitř centra například taky někdo musí živit. Když se podívám například na takovou Ostravu, tak ta je bohužel mrtvá už po 22:00 večer…

El Barto

V Ostravě po 22:00 jsou možnosti nextbike (samozřejmě pokud člověk nepil), no a jinak jedině taxi.

Jura

No nevím jestli znáte Ostravu.ale u nás tady je taky dost precizní noční doprava,jak tramvajová,Busová tak trolejbusova.Takue nepište hlouposti.

Tom

Tak ono když třeba jako slušnej člověk jedeš v tuto dobu z práce a nějací vožralý pakoni tam lejou škopky, hulí a ještě řvou tak to není nic příjemného, asi tak si představuješ tu tvou ne-nudu?! 🤣 Dík nemám zájem chytit nějaký breberky! 🤣

M19

Podle sebe soudím tebe? Představte si, existuje divadlo, kino, někteří chodí do práce na odpolední a noční… Ale to je asi mimo váš záběr…

realista

Konec denní dopravy ve 23 hodin je opravdu příliš časný: asi by to tolik nevadilo, kdyby noční linky jezdily po stejných trasách (= přes stejné zastávky) jako linky denní, což ale neplatí (a dost dobře ani pochopitelně platit nemůže), a kdo se předem s tou situací neseznámí a nezjistí si včas, kudy „jeho“ noční autobus jezdí, obvykle si šeredně naběhne a značnou část noci věnuje bloudění po Brnu, Kdyby denní doprava končila až o půlnoci, naprostá většina popsaných problémových situací by vůbec nenastávala a odpadly by i hodně zmatků při hledání správných autobusů v nepřehledné situaci u hlavního nádraží. Když… Číst vice »

Hoermalmeister

Však vezmeš do ruky telefon, pokud nejsi úplně na mol a je to tvůj telefon, tak ho odemkneš, otevřeš mapy google, pže nejsi místní a nemáš iris, vyhledáš spojení a heuréka

MartinS.

A kdyby denní doprava jezdila do půlnoci, tak by tyto zmatky nenastávaly? To neznalý cestující bloudí mezi autobusy u hlavního nádraží jen mezi 23-24, ale po půlnoci už ne?😉

kelímek

Realista má jednoznačně pravdu: běžná zavírací hodina ve většině českých i moravských sídel bývá nejpozději okolo 23. hodiny, takže rlozumná (t.j. ne už ta brněnská) denní MHD stačí rozvézt posledními spoji naprostou většinu těch, kteří VHD potřebují využít (a jsou to třeba i lidé od posledních večerních dojíždějících vlaků). Okolo půlnoci život v ulicích ustává, protože ráno většina lidí potřebuje vstát, takže pak už nějaká omezená noční doprava samozřejmě stačí, ale začínat ji už ve 23 hodin, kdy je naopak ten největší zájem o dopravu domů, to opravdu o žádném zdravém rozumu organizátorů MHD nesvědčí.

Frantík

No nevím, u nás v centru se zavírá tak kolem 9-10, obchody ještě dřív…

TrBus

To dříve, protože první rozjezd je právě v 23:00 hod. a poslední až v 05:00 hod.

Dachs

Jedno brněnské divadlo pár let zpátky raději posunulo časy začátků z 19:30 na 19:00, protože v případě delších představení si lidi dlouhodobě stěžovali, že nestíhají poslední šaliny. Ono než se dotleská a vše odbaví v šatně, taky chvilku trvá.

Jinak gratuluju k dlouhému vedení, konečně to někoho napadalo vrátit rozjezd v 0:30. Řada půlnočních spojů jede opravdu hodně plných.

Smejky

Váš nick opravdu odpovídá tomu, co jste ze sebe vypotil. Brněnská MHD má jisté problémy, ale noční doprava a její návaznost na tu denní jedním z nich opravdu, ale opravdu není.

Vojtěch (PL)

Neni to zaden fenomen. V Gdansku nocni linki jsou taky 23-5.
Pri hlavni nadrazi (Dworzec Główny) xx:00 mame „velky rozjezd“ (hlavni nocni linky), xx:30 „maly rozjezd“ (doplnujici linky). Vyjimkou je linka 120 na/z letiste – zacina 4:09, konci 24:00 (na letiste je taky hlavni nocni linka v intervalu 60′).

*h8*

normální provoz na některých linkách (i páteřních) končí už okolo 22:30 – třeba tram č. 1 z Pisárek směr Hlavní nádraží.

Ic540

To lze jen podpořit.👍
Každý kraj má svá specifika.
A tedy různé potřeby.
Věřím že i v jiných krajích to bude specifikováno. Myslím okrajové spoje. Respektive v případě nejen Brna nočních spojů.

Pedro72

Toto se nicméně netýká kraje, ale pouze města Brna. Dostat se pozdě večer za hranice města už tak snadné není.

M19

O víkendu jezdí noční spoje do všech hlavních směrů, do Zastávky i přes týden. Tak nepovídejte…

Jiří Kocurek

Vždyť ty noční rozjedy jezdí až do Kuřimi a Šlapanic?

https://www.idsjmk.cz/a/nocnidoprava.html

Tom

Ano, je to MHD tudíž městská doprava, tudíž za hranice města už musíte po svých… Nebo oslovit regionální dopravce, nebo se přestěhovat. 😎

PetrN

o víkendu v 0:05 jsou noční vlakové rozjezdy víceméně všech regionálních linek navazující právě na půlnoční rozjezd… K tomu od hlaváku jezdí vybraných pár regionálních linek směr jih/východ (i např. do Znojma v 1:00). K tomu jsou ve vybrané časy některé noční linky prodloužené do vzdálených vesnic za Brnem (dle jejich objednávky – kdo si co zaplatí)

Igor Mauricio

Mnohokráte jsem o víkendu jezdil kurz (tuším) 15121, tedy:

0:25 Modřice – 0:44 Ledce (linka 504, ale to se jezdilo myslím jen rok)
1:06 Hrušovany – 1:31 Hustopeče (linka 521)
2:01 Hustopeče – 2:55 Brno hl.n. (linka 521/505)
3:00 Brno hl.n. – 3:28 Židlochovice (linka 505)

Dneska už to nejezdí, bylo to z velké části nahrazeno vlakem.

Vždycky jsem si říkal, že zažiju nějaké vzrůšo, ale nikdy se nic moc nestalo. To chlapci na MHD to mají asi veselejší.

Samo

Ad nočné vlaky – dúfal by som že po obnove MHD o 0:30 dôjde časom aj k posunu vlakov na 0:35 ako boli v minulosti. Ten súčasný stav s odchodom 0:05 vychádzal práve zo zrušenia rozjazdov o pol jednej.

PN-001

Já tedy doufám, že ne. Když už musím z nějakého důvodu takto ponocovat a využít tento noční vlak, tak jsem fakt rád, že jsem doma v postely o půl hodiny dříve 😉

Lubas

Brno je nešťastné město. MHD ztrácí význam (možná kromě tramvají),jízdní řády orientační, cesta přes město je více než hodinová záležitostí…..je vůbec nějaká vize rozvoje nebo se bude příštích dvacet let žít a opěvovat tunel v Žabovřeskách a pár set metrů v Bohunicích k nemocnici? Severojižní diametr nic?

Jiří Kocurek

Teda nestává se mi, že by JŘ byl orientační a např. rozjezd jel o 5 minut dřív.

Michal Bartoníček

Rozhodně je na tom Brno s MHD líp než slavný návrat trolejbusů do Prahy.
Projektů na rozšiřování elektrické sítě je hodně, stačí se zajímat.

Lubas

Projektů, vizualizací a plánů je hodně,to ano,to v Brně umíme. Jen ty realizace,ty jsou na desetiletí…

Gwann

A co neni realizovano? Druha salina do Lisne. Co dal? Povrchova doprava uz moc zlepsit nejde. Okruh je veci RSD. Na podzemni dopravu nejsou absolutne prachy a pravda ani vize.

mgr.pavel

Hele my z Kamech bychom mohli vyprávět.. Jak zde město dovolilo soukromníkovi postavit celou čtvrť, pak opatrně zavedlo autobus, teď sáhodlouze pomaloučku plánuje prodloužení tramvaje (ale protože developer zastavěl celou plochu, povede šalina jen na kraj a ne doprostřed sídliště).

Jenže jsme v Čechách, pořád se to jen plánuje. A protože jsme navíc i v Brně, tak radši postavíme halu pro ODS co nikdo nechce, kde utopíme všechny peníze a ODSuneme i projekt šaliny na Kamechy.

(a víte, jak neslavně dopadl projekt prodloužení šaliny na Lesnou? kompromisem co nikomu nepomůže – pokud se projekt vůbec přetaví v realitu)

Ojin

V Čechách nejsme 😉

Ojin

V územním plánu by se toho našlo dost (Lesná, Kamechy, Bosonohy, Heršpice, Gajdoška, propojka Juliánov – Novolíšeňská, tratě v jižním centru, propojka Tkalcovská – Masná – Zvonařka – Heršpická – Hluboká…)

JKan

Kam sa všetci ženú? Brno patrí v republike medzi tie jak hromadnou dopravou tak autom najlepšie prejazdné krajské mestá.

highway

No, autem jak kdy. V noci v pohodě, ale to co se letos o prázdninách děje v Brně a okolí je dost horor. Průjezd Žabiny je klasika, pak jízda na Majlont (Tomkovo nám.) nebo do Šimic (Otakara Ševčíka), Šrajbec – Bauerova, uzávěrka Bohunické, rekonstrukce D1 (zácpy na D1 i D2) toť výčet jen několika špuntů. Jezdit momentálně autem v Brně bych nenazval dobře průjezdné.

M19

To tak možná ze Šlapanic.do Žebětína..

Jiří Kocurek

No jo, ale Šlapanice nejsou Brno, Šlapanice jsou samostatné město.

Se Žebětínem jste ale blízko, do Mariánského údolí to fakt trvá. 😛

Tom

Ale netrvá, jízdní doba linky 98 z nádraží na Jirovu je pouze 19 minut a pak dolů do Marianskeho je to za 5 minut tak jaké hodiny prosím?!!!

Hoermalmeister

Ze Žebálu to holt trvá, ale zase bydlíš uprostřed lesů, já si nestěžuju. Šalina se pro našich 1500 obyvatel nevyplatí, to je jasné

M19

Šlapanice mají pracoviště MÚ přímo v centru Brna, naproti Zvonařce, takže i když jsou samostatné jsou s ním úzce provázané. A jezdí tam brněnská MHD. Ale jestli chcete jeste větší nesmysl, tak to Mariánské údolí je také vhodné.

Lubas

Medlánky-Slatina,dva přestupy…

Tom

Z Medlanek linkou 90 na nádraží a z nádraží linkou 96 na Slatinu, nevím jak Vám ale mě vychází pouze jeden přestup u nádraží?!!!

PN-001

Člověče, to jste vážně tak hloupý, nebo to jen předstíráte? 99% lidí jezdí ve dne a ve dne to na jeden přestup z Medlánek do Slatiny opravdu nedáte.

PN-001

Může mi někdo, prosím pěkně, vysvětlit, za co jsem tu dostal tolik mínusů a ten vtipálek přede mnou tolik plusů? To opravdu většina zdejších diskutérů jezdí jen v noci, že jim ten předchozí příspěvek přijde v pohodě a neshledávají na něm nic špatného a já, který upozorní na to, že normální člověk jezdí ve dne a ne v noci, jsem umínusován k smrti?

David K

Asi proto, že článek je o nočních rozjezdech. Takže ten vtipálek psal k tématu a s jedním přestupem má pravdu.

PN-001

Za prvé: článek je o VŠECH změnách v MHD od září. To, že pan Sůra pro nadpis vybral zrovna nově zavedený rozjezd na tom nic nemění.
A za druhé: vlákno, na které předřečník reaguje o noční dopravě nepíše ani jedno jediné písmenko. Tom je první (a zatím jediný) kdo v tomto vlákně noční dopravu zmínil.
Takže ne, k tématu opravdu nepsal a i když má pravdu co se týče noční dopravy, nikdo se ho tu na to neptal, protože o tom tu řeč opravdu nebyla.

David K

Uklidněte se nebo vám praskne cévka a budete tahat nohu za sebou kvůli pár mínusům. Jen jsem napsal svůj názor proč to tak může být. Já nikoho nemínusoval.

PN-001

Kvůli pár mínusům se opravdu nezhroutím, o to strach nemějte. Jen mi prostě ten komentář ve vlákně, ve kterém se o noční dopravě fakt nepsalo, přišel naprosto mimo a tak trochu i jako trolling. Ale jak vidno z mínusů, asi jsem jediný, kdo by chtěl zdejší diskuse držet v rámci tématu daného vlákna. Takže toho už asi raději nechám, protože to zjevně nemá smysl a půjdu dělat něco produktivnějšího.

David K

Chápu. Taky mizím. Mějte se.

Tom

Hurá konečně to pochopil! 🤣

Tom

Člověče to jste vážně tak hloupý?! Diskuze je k článku noční dopravy! Bože radši zalezte odkud jste vylezl!

PN-001

Nemáte pravdu ani v jednom. Přečtěte si znovu článek, který je o všech změnách MHD od září, ne jen o noční dopravě, byť to nešťastně zvolený nadpis implikuje. Po té si znovu přečtěte toto vlákno a schválně mi řekněte, kdo je první, kdo v něm zmínil noční dopravu. Napovím, jeho přezdívka začíná na T a má tři písmena 😉 A tím s vámi opravdu končím, protože trolly je lepší nekrmit.

M19

To budou davy, co? Kolik to jezdí lidí? Vy a vy? Od vozovnx Medlánky jen jeden přestup. 😉 Autem kolik? Reálně cca 40 minut? Z okraje do okraje, opravdu vypovídající trasa… (ironie).

PN-001

Kolik že tak lidí asi bydlí v okolí vozovny Medlánky? Pět a půl? Většina obyvatel Medlánek se k ní musí nejdříve nějak dostat a pěšky to fakt nebude. A vzhledem k tomu, kolik je podniků ve Slatině a obytných domů v Medlánkách, tak si troufnu říci, že váš odhad bude značně nedostatečný 😉
Mimochodem, ona asi nebude náhoda, že zrovna z této oblasti se do budoucna plánuje expresní linka do Slatiny. Takže ta poptávka po tomto spojení asi bude a uvědomuje si to i magistrát a DPMB.

M19

A proto do Slatiny jezdí expresní bus z Bystrce, Kohoutovic a Bohunic. Jj. A proto už nejezdí přímý vlak od Kuřimi do Slatiny. Ten bus má být vedený přes Zetor, ne? A ne zrovna z Medlánek. Tak až tolik lidí to nebude. Medlánky jsou dost malé. A ty lidové bouře, když se na Duhová pole zaváděl bus…. To si pamatuji dobře.

PN-001

Co já vím, tak by to mělo jezdit od Kampusu přes KPN a dál přes okruh a po trase současné E75, kterou by měl nahradit. Takže ano, není to přímo z Medlánek, ale pokud budou návaznosti, tak i Medlánky dostanou poměrně rychlé spojení do Slatiny s jedním přestupem. Což není k zahození.

David K

E72: Technopark – Kr. Pole nádr. – Tomkovo nám. – St. Osada – Černovická terasa
E73: Technopark – Kr. Pole nádr. – Tomkovo nám. – Vinohrady – Líšeň – Černovická terasa
E75 bude zrušena, nahradí ji E72

Gwann

S rozpoctem, co Brno ma, je neco jako SJKD naprosta utopie, ktera navic resi opravdu jen neco. A je to zeleznicni stavba, ktera rozhodne neni zalezitosti mesta. Co predvadi SZ ohledne trati kolem Brna je dalsi kapitola.

Jakkoliv si v Brne muzeme za vselicos, za dobrou spravu fakt nemuzeme. Po uskutecneni reko Kenigu je navic cokoliv s SJKD navzdy pohrbeno.

Smejky

Poněkud nešťastný se mi zdáte spíš vy a váš komentář. Ani jedna z věcí, kterou jste uvedl jako „problém“ se Brna netýká.

gwann

Půlka je dobrá, ale vikendove starty běžné dopravy by se taky mohly trošku vylepšit…poněkud ztěžuje užití ranních vlaku na cokoliv rozumneho

Zdeněk

…v provozu do 5 hodin? A víkendy co? To se jezdí až do sedmi…. Opět nepřesné informace a ještě za ně chcete platit?

M19

On vás někdo nutí platit?

Kubrt

Informace o jízdním řádu si najdu jinde (a zdarma), kvůli tomu sem nechodím (a neplatím).

DavidS

Vidíte, že zadarmo můžete i takto „přispívat“….

Igor Mauricio

Tak pokud Vás trápí jen toto…

Frantík

Ona tedy výjimka potvrzuje pravidlo, ale to, že se o víkendu jezdí do pěti, není nepravda…

mgr.pavel

Strano mírného pokroku v mezí zákona, děkujeme!

Lidem chyběly zrušené „půlhodinové“ noční rozjezdy už nějakou dobu, super že aspoň jeden z nich je navrácen.