Brno „polidští“ Štefánikovu ulici, má být přátelštější k chodcům a cyklistům

Štefánikova ulice, Brno. Autor: Palickap /Wikimedia CommonsŠtefánikova ulice, Brno. Autor: Palickap /Wikimedia Commons

Předpokládaná investice činí 740 milionů korun.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
K.S.

Tak mohli by ještě vybudovat minidiametr od Městského divadla po Kabátníkovu, tím by se ulehčilo dopravě v křížení Kotlářské a Štefánikovy. Místo Lidické a Pionýrské by mohla být jedna podzemní zastávka naproti vstupu do Lužánek.

Lukáš Kníže

Za mě super! ☺ Hříchem této ulice je parkování na chodnících, kvůli čemuž vznikají místa, kde křížení dvou kočárků znamená velikou výzvu.
Vždycky mě taky zaráželo, proč má tato ulice tak zbytečně široké pruhy pro auta – přidáním cyklistického pruhu automobilová doprava neutrpí.

K.S.

Ty pruhy nejsou zbytečně široké, ostatní ulice je mají spíš nebezpečně úzké.

Hádej

A jak byste si ve městě představoval „bezpečně široký pruh“?

Ta ulice má široké pruhy pouze z historického důvodu – bývala to kdysi dávno státní silnice na Svitavy.

K.S.

Dost na to abyste tam při 50 km/h neměl strach že orvete zrcátka, dost na to aby se tam, když je třeba mohly míjet nákladní auta (beton na stavbu fakt nebudou nosit v nůši) a dost na to aby tam při tom pořád zůstal dostatečný odstup od kraje a středu jízdní dráhy. Takže má-li Tara na šířku cca 2.3 metru, tak se bavme o 4 a více. Nicméně toto je hlavní silnice, takže řekněme 6 a více. Jinak tu ulici stavěli takto širokou už před tím než se vůbec objevila ve velkém auta. Domy u Pionýrské jsou stavěné tak do… Číst vice »

Tomáš Gottschalk

Ausgerechnet na táhle štrásně je cyklopruh kolosální broskvovina. O ulici níž může být pumpičkářské eldorádo – je tam modrá zóna s omezením na 30 km/h od Augecu minimálně po Antonnína Macka. Když už se udělal cyklopruh na Lidické, tak mohl pokračovat od Lužánecké přes Augec, na Pionýrské by byl cyklopřejezd a po Staňkově dál na sever. Navíc na Botanické kdysi bývala samostatná cyklostezia, než již zrušili.
Jediná zastávka, která nesplňuje kritéria bezbariérovosti, je na Štefánikově Pionýrská, Hrnčířská, Šumavská a Kartouzská už byly předělány.

Pavel Skládaný

Ausgerechnet na celém tahu z Řečkovic přes Palackého, Štefánikovu až do centra je kvalitní nabídka cyklistické infrastruktury vysoce žádoucí! Je tu souvislá převážně obytná zástavba a koncentrace bydlení i služeb, což generuje velkou poptávku. Přitom je zde vedena vytížená tramvajová trať a osa MHD zpravidla napovídá, kde je potřeba zřídit i infrastrukturu cyklistickou, neb oba segmenty mají podobné „zákazníky“. Stačí se podívat např. do Vídně, kde tento princip systematicky respektují.

K.S.

Zrovna jsem to chtěl napsat, tahat cyklopruh po hlavní silnici je volovina na entou, je tam navíc na křížení s Pionýrskou semafor, takže by se dalo zajistit i relativně pohodlné křížení do Lužánek.

Hádej

Nebojte, Lidická se pro auta ještě více omezí a budete mít po „hlavní silnici“. Jezděte si po Sportovní, máte tam 4 pruhy.

Tomáš Gottschalk

Asi bych si měl zopáknout počty ze druhé obecné, ale ať počítám jak počítám, tak od křižovatky s reissigovou směrem k zimáku ty čtyři pruhy nikde nevidím. Teda nepočítám odbočovací a připojovací. Od zimáku k Reissigově 1 pruh, protisměr dva od Bobby. Jak byste si představoval ještě větší omezení aut na Lidické – třicítka a každých 50 m příčné prahy? Dneska kdo nemusí, tak tudy do centra ani nejede – nejrychlejší cesta vede právě po Sportovní, Drobného (kde ty čtyři pruhy na rozdíl od Sportovní skutečně jsou) a přes Příkop.

K.S.

A uvědomujete si že Lidická obsluhuje poměrně velkou část Králova Pole? Pokud zavřete a omezíte, tak akorát naženete auta na ulice kolem. Chcete to?

Uvědomte si jednu věc, lidi autem jezdí protože to pro ně má nejlepší poměr nákladů a přínosu, ne protože by chtěli. Pokud lidi chcete nutit k používání něčeho jiného tím že jim budete zhoršovat podmínky pro jejich vlastní dopravu a zároveň nebude výrazně růst kvalita a flexibilita ostatní dopravy, tak jim zhoršíte dopravní dostupnost a začnete působit škody.

Pavel Skládaný

V duchu této úvahy je tedy i vedení tramvajové trati po hlavní silnici volovina na entou. A přesto je velmi vytížená a poptávaná.

ukulele

Když si vzpomenu, jak dlouho se rypali v Pionýrské, tak tohle je tak na 4 roky uzavírky.

Jiří Kocurek

Jo, měnili tam vodovod, kanalizaci…. spousta chytráků by to na 3 měsíce zavřela a bylo by hotovo. Jen budou obyvatelé přilehlách domů 3 měsíce bez vody a bez kanalizace, to je ale chytrákům ukradené, na to nemysleli.

Tomáš Gottschalk

No a na rozdíl od Pionýrské vede Štefánikovou veledůležitá trať nejen pro dvě nejvytíženější linky d1 a 6, ale současně po ní vyjíždí a zatahuje přibližně půlka šalin z medlánecké vozovny. Existuje už sice druhý výjezd přes Technologický park, ale ten je pro některé linky (d8,9 například) poněkud nepraktický.

K.S.

Tož to by bylo nejlepší tu trať od silniční dopravy oddělit, někde tunelem, někde jinak. Nicméně ještě důležitější by byly, řekl bych tangenty respektive spojky, které by mohly v případě problémů pomoci. Není to zase tak dávno co všechno stálo až po krpole protože se srazila šalina s trolejbusem na Moraváku.

Tomáš Gottschalk

N Rybníčku, na Legionářské a určitě ještě někde dřív býval vratný triangl. Na provozní mimořádnosti dobrý, na pravidelný provoz vopruz, bo snížená rychlost.

ukulele

Kocourku nepodceňuj dedukci ostatních. Ta rekonstrukce byla neúměrně dlouhá a viděl to každý.

Pavel

O tom se mluví již dlouhá léta. Většinou to narazilo na zmenšení počtu parkovacích míst a s tím související odpor těch, co by tu chtěli parkovat. Napřed by tu proto měl vzniknout pořádný parkovací dům, ideálně na rohu ulic Dřevařská a Štefánikova. Dnes je tam parkoviště.

Jan

Dobře, ale parkovací místo ať má tržní nájem a není dotované pro několik vyvolených.

Lukáš Kníže

Zajímalo by mě, kolik parkovacích stání využívají rezidenti a kolik ti, kteří si tam dojedou jen do práce nebo na jinou „návštěvu“.

M19

Parkovací zóna C.

Jiří Kocurek

Když rezident někam vyjede, tak v cíli bude za návštěvu.

Johnny Přibyl

Ale po Brně je právě na návštěvu jezdit netřeba. Už tou šalinou je to rychlejší…

K.S.

O tom jestli je to třeba, nebo ne ať si rozhodne daný člověk. Ono obšťastňovat cca 80 lidí v narvané šalině řvoucím harantem a báglem věcí k babičce, nebo nějaké tetě, a kočárem fakt stojí za to. To radši ať jedou tím autem.

Hádej

A my jsme tak jezdili, takže vás taky neubude.

K.S.

Takže jste jeden z těch co dělá z MHD velmi nepříjemné místo k pobytu a pak se diví že lidi jezdí raději autem.

nekdo

tebe potkat, tak Ti oba haranty nastrkám k uším, a ještě tě přetáhnu báglem po hlavě, blbe…

K.S.

Takže komu vadí nezodpovědní rodiče jejichž harant otravuje ostatní v dopravním prostředku je blb?

Fakt se nedivím že s lidmi jako Vy mnoho jiných nechce sdílet prostor a raději ojedou autem.