Brno po zajištění skály znovu otevírá cyklostezku k Anthroposu
Brno, cyklostezka podél Svratky, ilustrační foto. Pramen: Město Brno
Město hledá trvalé řešení, například v podobě záchytných palisád.
Město hledá trvalé řešení, například v podobě záchytných palisád.
Ten stav brněnských cyklostezek je stejně brutálně smutný. Jednak celkově je stezek pro cyklisty strašlivě málo a tvoří spíš nesouvislé fragmenty než nějakou „nedej-bože“ síť. Dále taky jsou často jen diskutabilně použitelné: 1) Tento úsek zbytečně vede přes kopeček s převýšením 30 metrů, se zatáčkami apod. Pro cyklistického turistu pohoda, ale pro denní dojíždění je to opruz. Proč nemůže vést stezka podél řeky či po ulici Hlinky? (rétorický dotaz) 2) pokračování k soutoku na pár místech vede buď úzkým podjezdem, nebo přenášením kola přes koleje nebo zajížďkou k semaforům, pokaždé zdržení / opruz. Na páteřní cyklostezce (a navíc dálkové cyklotrase… Číst vice »
Ono to ale taky je s těmi lesy primárně určeno k městskému turismu a cvičení.
OK, fajn, tato cyklostezka ať je primárně pro cykloturistiku.
Ale řekněte mi, jak se mám dostat ze (severo)západní části města rozumně rychle na kole do jižní části města?
Pořiďte si kolo skládací, a s ním vás pustí do MHD 🙂
… kam se se stále delšími intervaly už nevejde ani bez kola:)
Jakto, vžydť tím přece nikdo nejezdí?
Protože napřed byla cesta, pak teprve ji objevili cyklisté. Je to rekreační cesta, po ulici Hlinky je značený cyklopruh, nic vám nebrání jet tudy. https://mapy.cz/zakladni?pano=1&source=stre&id=79248&pid=89251261&newest=1&yaw=2.339&fov=0.436&pitch=0.113&x=16.5720103&y=49.1932005&ds=1&z=16
po ulici Hlinky je cyklopruh jen u vozovny, dál končí do ztracena mezi trávou a zaparkovanými auty bez jakékoliv možnosti se „vrátit“ na vozovku. Tedy přesně v tom tristním duchu, co tu velmi výstižně popisuje mgr.pavel
Ale prd, přechází do cyklostezky. Ani to panorama si asi neumíte otevřít, když uzto tam neznámlte.
Ale dva prdy 🙂 , končí to rozhodnutím „jet po úzké ulici nebo ještě užším chodníku“ : https://en.mapy.cz/s/hatubolofe .
Tak úzké ulici? Vejde se tam trolejbus, ale sportovnímu cyklistovi je úzká…
Ano, právě proto, že tam jezdí často trolejbusy, tak je silnice úzká (na to aby se tam bezpečně vlezl ještě cyklista).
Z jedné strany vyčuhující zadky zaparkovaných aut, z druhé strany z protisměru projíždějící trolejbus, za zadkem nervozní řidič co vás chce předjet – to je ona bezpečná cykloinfrastruktura? Ale tři prdy, to je pro cyklisty nadprůměrně nebezpečná ulice.
No, a tak to kdekterý cyklista v rozporu s pravidly provozu řeší tím že jde na chodník ohrožovat chodce… jo, na každém se něco nelegálního najde.
Ukážete fotku silnice, pletete si chodník a cyklostezku…. Co byste chtěl? Šířku jízdního pruhu pro auta? A ano, umíte přepnout mapy do anglické mutace. Jen ta demagogie, vás ne a ne opustit. Cyklostezka tam je. A popravdě kdo potřebuje podél řeky nebude si zajíždět na Hlinky a naopak. Jen dokazujete jak Brno zoufale reálně neznáte.
Mám dojem, že hádáním se s lidmi, kteří dané místo znají reálně, když sám to evidentně znáte jen z fotomapy, vstupujete na poněkud tenký led. Zajeďte si tam někdy se seznámit se situací (nejlépe na kole), jinak vypadáte jako ignorant. Zjistíte, že od vozovny na Mendlák žádný cyklopruh ani cyklostezka nevede (přestože na obou koncích ulice (tedy u Mendláku i u vozovny) cyklopruh je, dle mého názoru velmi dobře řešený, ale bohužel v prostředním (nejdelším) úseku ulice Hlinky zcela chybí.
sdílená stezka je tam před zastávku a za zastávkou končí – bývá to přes vegetaci obtížně vidět a ráda toho využívá MP, tak opatrně.
Botanická je čítankový případ, jak to nedělat.Povrch ze zámkové dalžby, takže pro bruslaře nevhodné plus nevhodně vyřešené křížení s bočními ulicemi. Přitom tato trasa by mohla ít potenciál s pokračováním až na Mášovu k Moraváku. Další kolosální broskvovinu spáchali konšelé na Lidické. Cyklopruh tam je životu nebezpečný – z jedné strany parkující auta (dooring), z druhé silný provoz. Přitom o ulici níž (Legionářská/ tř. kpt. Jaroše jsou pro zřízení stezky ideální podmínky – uprostřed pod stromořadím, takže v létě to taky není o úžeh, přes Augec se dá dojet ke Staňkově, která je taky zklikdněná třicítkou a dá se dojet… Číst vice »
Botanická má především problém s tím že relativně luxusně široký chodník změnila v bídně úzký chodník a nedostatečnou cyklostezku. Zprohýbaná zámkovka už je jen třešnička na dortu… Tato stezka není bezpečná ani pro cyklisty, ani pro chodce. Zde bych dal jasnou přednost cykloobousměrce neboli cyklopruhu proti směru jednosměrky. Jasně, chtělo by to taky aby lidi slušněji parkovali…
Ja som prave po tejto cyklo ceste jazdil dost casto ked som pracoval v Zabinach a ten kopecek mi pri kazdodennom dojizdeni nerobil problem. Prave to bol pre mna taky trening a vzdy som skusal ako rychlo sa dokazem vysplhat hore. Po rovine to je nuda 🙂
Jasně, pro někoho je to zpestření či trénink (či pro mne rozcvička když jsem jezdíval z práce od Hornbachu do Kohoutovic 🙂 ). Pro jiné zbytečné zpomalení. Zvlášť v porovnání s čtyřproudou silnicí v údolí je to nesrovnatelný rozdíl.
No a tu cyklostezku postavili bez autodopravy, vše zásobováno jen a pouze na bicyklu?
Hele, strčte si toho slaměného panáka do výfuku, nedík.
Já se chci na kole dopravovat po městě bezpečně. Je mi jedno jak toho město docílí, ale bude to výhodné pro mně i pro město. Výhody jsou mé zdraví a bezpečnost, menší zácpy na ulicích, nižší exhalace a hluk.
Ještě bych přidal 7) hrubý kamenitý povrch cyklostezky mezi ulicí Černovická a železniční tratí na Sokolnice (podle vyjetých stop je zřejmé, že všichni jezdí po okrajích, nikdo nechce jezdit prostředkem a riskovat proděravění pneumatik) – a to je to značeno jako dálková cyklotrasa Krakov-Vídeň.
A přechod Kaštanové na Ivanovickém mostě taky není zrovna med.
Duvod proc cyklostezky (nejen) v Brne jsou zalostne je ten, ze by se museli omezit auta (omezit parkovani, vice jednosmerek, mene pruhu pro auta). To ale je nepopularni krok pro vetsinu obyvatelstva, ktere si navyklo jezdit vsude autem