Brno opraví historický trolejbus Škoda 9Tr. Za dva roky vyrazí na retro linky
Historický trolejbus Škoda 9Tr před renovací. Pramen: DPMB
Brněnský trolejbus sloužil v ulicích města mezi lety 1980 až 1996. Dopravní podnik teď chystá jeho rozsáhlou rekonstrukci.
Jsem zvědavej, jestli na tom trolejbusu, až vyjede, bude něco původního. Ty kola? Ty by asi šlo zachovat, žejo? 🙂
Líbí se mi jak na UKR dokáží vše zužitkovat. 🙂
Dobrý den, není to náhodou ten typ, který byl dovezen do Kábulu a zajistil tak hromadnou dopravu v 70-80 tých letech?
Ano, jezdily i v Kábulu. S tvrzením „zajistil hromadnou dopravu“ bych byl opatrný- byla to jedna trasa, součást hromadné dopravy, ale ne veškerá hromadná doprava.
Neznám přesné detaily prodeje trolejbusu do zahraničí. Ale nejen v oblasti MHD je pro tuto kolonii typické a letité, jak se v rámci čehosi zbavuje historických artefaktů a pak je v lepším případě získává zpátky.
To je přání mnoha trollů abychom byli opět ruská kolonie. Realita je naštěstí jiná. …
Nevím, jestli de facto novostavbu nazývat rekonstrukcí.
Zaplaťpámbu, aspoň pak vydrží „nafurt“. Za mě oba palce nahoru, už se těším na výlet do Brna, až to vyjede. 😉
Generální opravy trolejbusů 9Tr a 14Tr pro Ukrajinu se dělaly ve Zlíně ke spokojenosti zákazníka. Nebylo to vůbec snadné, protože kromě koroze a únavy trpěla vozidla i hodně svéráznou údržbou. I přivařené matice kol byly nalezeny, občas něco zaplechováno, opraveno natažením „nějakého drátu“… Zpět odjížděly v podstatě nové vozy. Přeju hodně sil a držím pěsti.
Nevím jak je to s 9Tr, ale dopravní podnik města Rivne se chlubí tím, že zatím nevyřadil jediný vůz 14Tr, všechny opravuje a udržuje v provozním stavu. Jedná se 49 kusů, přičemž nejstarší jsou 14Tr01 z roku 1983, koupené už v roce 1997 z Hradce. Serie původních vozů dodaných přímo do Rivne je 15ks z roku 1989. Při mé návštěvě minulý rok vypadaly všechny co jsem potkal v dobrém stavu.
Opravte si prosím překlep v podnadpisu: „…mezi lezy…“