Brno opraví během léta tramvajovou trať do Bystrce, zrychlí na 70 km/h
Tramvajová trať v Obvodové ulici v Brně. Foto: Google Street View
Modernizací projdou i zastávky ZOO a Přístaviště.
Modernizací projdou i zastávky ZOO a Přístaviště.
Aha…kam asi jezdí velká část občanů v letních měsících aby utekla těm vedrům v betonovém centru kde se každý strom vykácel? No ano právě na přehradu, hmm…no tak jim to pořádně zkomplikujeme všema možnýma výlukama a jako náhradu dáme jeden krátký autobus po 15 minutách že?
Spíš jezdí do oblasti Útěchova, Bílovic, Mar údolí apd.
Resp. prygl je jen jeden z takových cílů.
Pendošalino…
S Bystrčákama nebude k vydržení. Furt bečijou, že trojka nejezdí až navrch, a teď je kačeny vyklopí dole, jak za komančů…
Jestli budou i KT8 budou zase jenom pro obsluhu nejbližšího okolí trati. Hlavní přestup na NAD bude zcela určitě zase v Komíně.
A rekonstrukci trati do hlavní rekreační zóny Brna (Přehrada) uděláme v červenci a srpnu, koordinace výluk zase nezklamala. Teď už jen opravit trať do areálu VUT ve školním roce a opravovat trať do Pisárek v době veletrhů. Brno nezklame 🙂
Ale notaak, v pracovním roce tudy přece jezdí daleko víc lidí než o prázdninách ač je to rekreační oblast, to byste ovlivnil daleko víc lidí.
Musíme být rádi, že se nějaká stavba vůbec připraví, prosadí a ubrání proti aktivistům. Ještě chtít něco koordinovat je iluzorní.
Opravu šaliny bránit proti aktivistům? Ale no tak…
Bohužel v Brně jsou i existující tratě, jejichž oprava je aktivisty léta blokována.
Nejlíp se přeci staví v zimě a když tam jezdí úplně všichni ..
Hnědé, všecko bylo hnědé, jen šofér Ikarusu měl vepředu průzor. Kdo šel pěšky, zhnědnul, kdo se otočil, zhnědnul z obou stran. Reko ulice na KPPV, kopali přes zimu…
Když už se na bystrcké radiále budou hrabat, tak taky mohli přeinstalovat wexle a křížení na komínské smyčce za vysokorychlostní.
Sjezdovou ano, ale rozjezdová je téměř v zastávce, kde se stejně jezdí pomalu. To spíš ten triangl kousek vedle směrem do centra, 60 km/h pro jedničku a 30 km/h do odbočky pro trojku.
Bohatě by stačily „středorychlostní“ hlavně ne 20 🙂
Že dojde ke zkrácení mezizastávkového času, no. Od zast. Zoo k Přístavišti je to asi tak 750 metrů, než se rozjedu a než zabrzdím, tak maximálku využiju tak na 500 metrech, tak se tou rychlejší jízdou 60 vs. 70 ušetří ja nevim asi 6 sekund. Tedy ano, dojde ke zkrácení času, skutečně 🙂
A to je snad špatně? 😀 Prostě se to po rekonstrukci dalších úseků pak nasbírá.
Špatně to samozřejmě není, ale když si to člověk spočítá, rázem se to prohlášení o úspoře jízdní doby zdá takové „nucené“. Nevím kolik tam je podle RISu, tipuju že minuta, no a minuta tam bude určitě dál.
To že se JŘ zaokrouhlují na celé minuty neznamená že „co je pod minutu se nepočítá“…
6 sekúnd šalina ušetrí a ďalších 30 cestujúci stratia keďže MČ chce zrušiť prednosť chodcov pri ZOO a dať tam semafór.
K čemu? Totiž upraví i navazné busy, aby tam neujížděly přípoje těm, co čumí do červené?
Věřím, že jste si to nevymyslel, ale odkud máte tuhle informaci? Jestli to někde říkal Kratochvíl, tak bych mu nevěřil jediné slovo, v koordinaci výkopových prací to není a tohle by tam být muselo
Reaguju na Sama, asi si to nevymyslel…
Ale aspoň že tak, že to není v projektu. Většinou to pak dopadá, že lidi čekají na zelenou, ikdyž nic nejde a když přejdou, tak tam ještě ta červená visí dost dlouho na to, aby musel zastavit … kloubový autobus. Prokletý Murphy.
Já taky bohužel reaguji na Sama, nějak mi to tu překlikává. Možná už jsem pidlovoký
Ó, to by bylo jedinečné… žeby??
Stává se mi pravidelně v Pisárkách, člověk stojí na červené, čučí, z dálky přijíždí trolejbus, zastavuje, odstanicuje, popojede na semafor, zastaví na červené, a ejhle tu už můžu přejít nazelenou… a zamávat mu.
Zvažoval jsem i použití možnostu podejít vedle přes „podzemní“ zastávku, ale je to hodně svižným krokem stejných 90sec. jako nejdelší možná čekací doba na semaforu… takže jediná „výhoda“ z toho plynoucí je že člověk nevidí co ujíždí 🙂
Vážně chtějí dát na přechod mezi šalinou a autobusy semafor? Na zastávce ZOO?
Tak doufám, že tam aspoň dají dlouhý interval pro chodce. Protože tam chodců přejde řádově víc, než lidí projede v autech.
To je pič… Všude půjdeme pěšky a nebo na kolech hlavně ať auta stojí. Já bych tam dal.pesi zónu 🤣🤣
No nebylo by to od věci, je tam víc chodců než lidí v autech
Pěší zónu tam chcete leda tak vy. Já chci jen dlouhý interval pro chodce (pokud někoho vážně napadne tam dát semafor, aby brzdil tak hustý proud lidí).
Byl jste tam někdy? Viděl ty davy lidí co tam ve špičce přechází? Víte, kolik aut tam může projet za minutu (plácnu, 25 v každém směru, tedy cca 35 lidí v každém směru)? A kolik lidí ten přechod přejde co minutu (dvakrát tolik?)?
Predstavte si, ze ne vzdycky se autum musi davat priorita a vsechno se jim prizpusobovat.
vsak ted tam maji de iure chodci prednost celou dobu kdyz to neni rizene semaforem, pote by meli vubec moznost prejit jen v polovine casu.
Jediné, co by mohlo cestovní dobu tramvají skutečně zkrátit je přednost na semaforech, slučování blízkých zastávek nebo výstavba tunelu přes centrum. Nic z toho se v Brně neděje.
Musíte si uvědomit, co je cílem této dopravy, přepravit co nejvíce lidí, tudíž musí mít zastávku blízko, nikomu se nechce chodit 500 m na šalinu, slučování blízkých zastávek je, mimo výjimky v řádu jednotek, blbost. Tunel přes centrum by za nesmírných nákladů zhoršil dojíždění pro většinu lidí, kteří míří do centra nebo na kraji centra přestupují do jiného směru, mimo to byste problém plné kapacity dopravní cesty jenom přesunul pod zem, na to už jsme tu měli spoustu studií. To, co by brněnskému systému pomohlo, je preference na semaforech a výstavba odlehčovacích tangenciálních tratí, které jsou z části v plánu.… Číst vice »
Prosimvás a vy v Brně nemáte preferenci? V Praze to mají i autobusy a i na poměrně prdelních křižovatkách.
Máme, ne všude, ale máme. Má to ale jeden háček. Až moc často nefunguje
Správná a aktuální otázka. Preference v Brně je jen někde a jen někdy a právě na klíčových křižovatkách, kde je nejdelší čekání a ztráty, akutně chybí. Když byl u nás na návštěvě přítel projektant z Berlína, tak říkal, „to Brno muset být velmi bohatá město, když si může dovolit financovat postávání nejdražšího segmentu MHD na křižovatkách“.
Nebo dostavět tunel pod Špilberkem mezi Mendlovým náměstím a hlavním nádražím.
A k čemu? Jízdní doba s tunelem je úplně stejná jako po Pekařské, je tam velmi složité podloží, takže šílené náklady. Mimo to… Pod Špilasem se ke hlaváku nedostanete, tama to vede k Červenému kostelu
určitě je tam jízdní doba stejná, když by odpadly dvě zastávky?
Tak jest, tvrdil to zastupitel magistrátu (jméno si nepamatuju), měl to z nějaké doplňkové studie, která vznikla za komančů. Myslím, že je to i dohledatelné na yt, téma bylo představení dopravních staveb v rámci nového územního plánu
A překopání úseků typu Pekanda – Poříčí, kde je rychlejší jít pěšky…
Tam by výrazně pomohlo pouhých pár pokud autům stojícím na kolejích… ale na takové „drobnosti“ policie dávno rezignovala. Nebo takové odbočování dolů ze „žluťáku“ doleva na Úvoz… tam by vybrali na každém cyklu křižovatky 1-2 kusy „tutové“!
*pokut, eh…
Preference tramvají na křižovatce u kamenolomu funguje už roky.
To je příprava na rychlíky.
Ale tak oni to samozřejmě přehánějí s tou 70kou, jde hlavně o to aby se tam dalo aspoň přibližně jezdit tou rychlostí co tam je povolená (stav kolejí = houpačka)…
Tam by to zejména chtělo někam vyhodit ty auta a celý ten prostor zkulturnit. Byla by to idylka, kdyby tam byla jen BUS konečná, zastávky tramvají a jinak pěší prostor. Od přechodu je na každou stranu cca 100 metrů místa, podjezd by se možná vešel…
Trať ujíždí z kopce do řeky, proto ji každý druhý rok vyspravují, tohle by mělo být dlouhodobé řešení, tak to bude trvat déle. Dá se to čekat
Uh, tohle mělo být @David, z nějakého důvodu se mi to napsalo Zlámalíkovi, tomu se tímto omlouvám
„někam vyhodit“
řekněte kam, za zneprůjezdnění téhle jediné komunikace vás místní vynesou a popeláři se přidají.
Tak jo, vyhodit pod zem. Jak navrhuju výše.
Nějak by to určitě výškově „rozhodit“ chtělo… a to ne jen tak primitivně že se přechod zruší a „nahradí“ vyhnáním chodců přes rampy a/nebo schodiště násobně delší trasou přes nadchod, aby na silnici „nezavazeli“…
Dvouměsíční výluka celé trati kvůli modernizaci pouhého kilometru (tedy cca jedné šestiny celé trasy). Koukám, že v Brně se ispirovali u správy železnic. Ten spodek by si nějakou větší údržbu taky zasloužil, tak doufám že to provedou alespoň vlastními silami v rámci výluky.
To snad proboha ano…?
A kdypak se začne s touto opravou o které se psalo v roce 2021 ? Už se to tam dá používat i jako trenažér turbulencí v letadle.
https://zdopravy.cz/brno-opravi-tramvajovou-trat-na-videnske-a-upravu-trolejove-vedeni-na-mendlove-namesti-93308/
Mělo se tento rok ale nakonec dostala přednost Bystrc protože byli obavy jak by se zvládla ND zároveň Bystrc + Modřice, Personálně i z hlediska autobusů. Plus chceš mít v pořádku trať když se bude stavět křižovatka Kamenolom aby se tam netrhali dráty každou chvíli protože to bude celkem peklo a očekává se že více lidí pojede MHD než autem. Nevím jak je to s harmonogramem přestavby terminálu ZOO. v každém případě taky nejsem nadšen ze semaforu. vypadá to tam že by se silnice mohla kousek přizvednout a podchod by se vlezl. Vídeňská by ale definitivně měla být zahájena léto… Číst vice »
V Brně se bude jezdit 80 km/h a v Praze Hřib zavádí 30 km/h na radiálách a barrandovským mostě
Pokud nerozumíte psanému textu a souvislostem, asi zkuste znovu navštívit základní školu.
Myslím že Hřibovi by tramvaje 80 kmh na Barrandovském mostě vůbec nevadily 😀
Nejsu Brňák, tak mně prosím poučte. Dost dlouho šalina na Bystrc nejezdila kvůli výstavbě nové trati tunelem. To tu trať nemohli modernizovat během této dlouhé výluky a je nutné ji zavřít znovu?
Dosz dlouho byl uzavřen zcela jiný úsek. V tomto šaliny normálně jezdily.
Tak ano, „úplně“ jiný to zase nebyl, ale tazateli bych asi spíč vysvětlil že do úseku směrem Bystrc se „dalo dostat“ i jinudy než přes Pisárky (jmenovitě po Minské) a tak tam rozhodně při stavbě tramvajového tunelu Žabovřeská nepanoval klid… jezdilo to do Bystrce víceméně „normální“ frekvencí.
Ten tunel se stavěl jen na jedné „větvi“ (zhruba https://mapy.cz/s/hogakadoro), spojující Bystrc s Výstavištěm, Mendlovým náměstím a hlavním nádražím.
Tramvaje tehdy jezdily z Bystrce jen přes Žabovřesky a Českou (zhruba https://mapy.cz/s/cafajusetu).
Teď se má opravovat až „společný“ úsek v Bystrci (https://mapy.cz/s/hunahenado)
Do Bystrce vedou dvě trati, které se spojují v Komíně, jen ta jižní byla uzavřená
Nemohli, páč se to týkalo zcela jiného úseku 🙂
Nemohli, to by tam už nedojelo nic. I tak to byl dost zásah do systému.
Věděl by někdo znalý, zda u Zoo pod těmi železobetonovými deskami stále existuje původní podchod, či je zcela zrušen?
Měl by tam být (https://www.idnes.cz/brno/zpravy/zapomenute-podchody-brno-plany-obnova-pisarky-bystrc.A221207_695676_brno-zpravy_krut).
Je zasypán, ne demontován.
Na straně u autobusů na místě vyústění teď postavili tabák a kavárnu…
A co nějaký nadjezd pro tramvaje mezi kamenolomem a Zoo ? asi nikdy
MÚK Kamenolom už je dlouho v šuplíku, 2026 by se mělo stavět, vy jste byl asi dlouho bez internetu, na to téma vyšly i tady aspoň 3 články po sobě
by se mělo … jediné co se tam za ty roky zlepšilo je rozšíření příjezdu od Zoo
Zas tak dlouho není. Dokumentace pro DÚR se odevzdávala myslím během loňska.
Už je to druhý projekt na zdejší křižovatku, ten původní už je dlouho v šuplíku, tenoto konečně vypadá, že by se z šuplíku mohl dostat i na silnici
Překopání Přístaviště chápu, ale co chtějí předělávat na Zoo, tomu nějak nerozumím…?
Úrovňové křížení, posunutí zastávek asi o metr dozadu, aby odpovídaly normám, nic moc
Tak ještě co nejdříve opravit trať ze Stránské skály na Holzovu, zde směrové poměry bez problémů umožní traťovou rychlost 80 km/h.
Doslova teď se rekonstruuje:
https://www.dpmb.cz/vyluka-tramvaji-na-stranskou-skalu-0
no bohužel do Líšně nikoliv a podle mě je to zatím hodně v mlze…
Impotence Brna, které není léta schopno opravit tři kilometry EXISTUJÍCÍ trati na samostatném tělese, je naprosto zoufalá. A tihle mi budou něco vykládat o tom, jak postaví nové nádraží za 60 Mrd Kč v současných cenách.
S tou tratí se nic nedělá zejména kvůli tomu, že ta trať prostě není k ničemu potřeba podobně jako před 60. lety, kdy na ní byl zastavený provoz. Těch pár baráků mimo docházkovou vzdálenost na Mifkovu bez problému svezou autobusy.
Ta trať by měla smysl v momentě, kdy by došlo k zastavění oblasti mezi Stránskou skálou, Líšní a areálem bývalého Zetoru. Nic takového se ovšem zatím neplánuje a není to ani v připravovaném UP.
Na to jste přišel jak, že se zastavba polí od Líšně ke Stránské skále neplánuje? A to o připravovaném ÚP je pokus o vtip? To je zcela nerelevantní, neb ani po těch bezmála desetiletí, není žádná verze ve fázi, kdy by se o ní dalo aspoň diskutovat.
Vycházím z aktuální verze UP, který má být letos předložen k projednání a schválení.
Dotčené plochy mezi Stránskou skálou a Líšní budou i nadále zařazeny jako zemědělská plocha. Tzn bez nějaké další změny UP a vynětí ze ZPF se tam stavět nedá.
Dokud není nic schváleno a to ještě dlouho nebude, tak jsou veškeré řeči tohoto směru jen zbožnými přáními.
Vycházíte z chiméry.
Jako vtip zdařilé, typická pustina :-). Leč pro upřesnění – muzejní provoz do depozitáře vozidel zde fungoval myslím ještě v roce 2000.
Ovšem, DPMB nemá žádnou tramvaj, která by byla pro takovou rychlost schválená.
Co není může být.
To není pravda. Anitra, 13T nebo 45T už imho 70 km/h mohou.
Ale předřečník psal 80 km/h
Takže se tratě nezrychlí. A až by byly tramvaje, zase tady budete kdákat, že na to nejsou tratě.
To přece nevadí, ne? 🙂