Brno objednalo u Škody dalších deset parciálních trolejbusů

Trolejbus Škoda 32Tr. Foto: Škoda ElectricTrolejbus Škoda 32Tr. Foto: Škoda Electric

Nové trolejbusy nahradí postupně vozy 21Tr a 14Tr.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Docela by mně zajímalo kolik taková (relativně menší) baterka stojí, ale pokud to není extra drahé tak bych v tom viděl budoucnost všech trolejbusů… možnost překonávat krátké úseky bez trolejí (objížďky, nehody, nedodělky na síti), výpadky napájení a krýt špičkové příkony (rozjezdy do kopce apod.)…

Jirka K.

Ta „budoucnost všech trolejbusů“ se už pár let nevyrábí. Jmenovalo se to superkapacitor. Naposled se to montovalo tuším do Galati v Rumunsku.

Jirka K.

Oprava: Cluj-Napoca v Rumunsku.

Jiří Kocurek

U Maxwellů to nevěděí, že je vyrábět přestali.

Jirka K.

Míněno nevyrábí z pohledu výroby trolejbusu ve škodovce.

Pája

Tak v roce 1944 jezdily ve Zlíně švýcarské trolejbusy BBC, které mohly na skupinu baterií krátký úsek překonat. Dnes je samozřejmě technologie jinde, ale taky je fakt, že parciál má oproti běžným trolejbusům o 5 sedaček míň. Prostě něco za něco…

Geralt

Kdyby se nebazírovalo na 100% nízkopodlažnosti (kdy stejně většina sedaček není v rovině s podlahou, ale na stupínkách), mohl by být akupack v zadní části vozu pod podlahou.

Kleist

Ještě by mohla být na střeše, nebo alespoň to co by se tam vešlo a motory by mohli být v kolech. Pak už by zbylo jenom vyvýšení nad nápravou. 100% nízkopodlažní autobus/trolejbus je v 21 století bezesporu nutnost.

PvvS

Furt to bude omezovat maximální váha. Takže se bude měnit váha baterií za počet cestujících.

Jiří Kocurek

Motory v kolech = neodpružená hmotnost
Těžká baterie na střeše = naklání se v zatáčkách

Obojí výrazně zhoršuje jízdní vlastnosti a už tak tam není moc místa na vypružení.

Zdeněk Sýkora

Ne všechny, 32Tr mají jen o 3 méně a počkáme na nejnovější vozy, jak si s tím poradily.

liposh

Ta 32Tr vypadá víc křehce, než ta 26Tr…nebo se mi to jen zdá? 🙂

Vendelín

Takže bude až 40 Sorek z Komína a 30 Sorek z Plzně?

BerryML

Sorek ze z Plzně může být taky až 40.

Rabín

První 14Tr byly v Brně už v roce 1982; z roku 1989 je nejstarší z dosud provozovaných.

Jindřich

Ještě nejsou, ale Tr21 se vyřazují už nyní. Aktuálně 3045 Šmoulinka.

Peeetr

Není na co čekat, pokud by museli opravovat. Jízda na elektřinu teď není levnější než na naftu.

Gregyros

Čest její památce

Jiří 3

Šmoulinky mi je líto, one byla zajímavá. Škoda, že jsem ju při návštěvách Brna nezastihl.

Je v plánu zachovat nějakou 21Tr?

BerryML

Odloženou zatím mají 3001.

Pavel Vavříček

Šmoulinka by do šrotu neměla jít. Půjde zpět do Jihlavy na tamější retroprovoz. Možná ještě TMB koupí nějakou 21Tr. Bohužel to tak nevypadá u 22Tr. Tu bude mít fakt asi jen DPMB v podobě 3601.

Zdeněk Sýkora

A to že půjde zpět do Jihlavy jste vzal kde?

Petr Novák

Sakra. A já ji zrovna nedávno potkal, podle všeho při její poslední jízdě a já blbec ji nevyfotil aspoň na ten blbý mobil. Kdybych to tak jen tušil.