Brno objednalo dalších dvacet trolejbusů od Škody, využilo celou opci
Trolejbus Škoda 32Tr v Brně. Foto: DPMB
Všechny nové trolejbusy mají dorazit do Brna do konce ledna 2025.
Všechny nové trolejbusy mají dorazit do Brna do konce ledna 2025.
Ono jin´m ani nic jinýho nezbylo. 21Tr shnilý do průhledna a minimální zálohy.
Primárně se mají nasadit na linku t30/a43, je otázkou, zda zvládnou docela prudký kopec mad Kociánku, kde dojezd na baterku bude určitě kratší (v opačném směru se něco získá rekuperací).
Jakože 30 bude končit někde na Kociánce a ne u nádraží?
To je zase demence DPMB a jejich neschopnost naplánovat správně trasy pro parciály. Oni totiž nepochopili, že úseky pro jízdu bez baterií mají být ideálně rovinaté a kopce naopak zatrolejované. Takže když kdysi zkoušeli posílat Solarisy na linku 35 prodlouženou ve špičce do Lískovce, tak tam akorát zašpuntovali dopravu v Pisáreckým tunelu. Kdyby radši dotrolejovali část 67, která už stejně zčásti pod drátama jezdí a poslali parciály tam, udělají líp.
Sice od pantáty vedou dráty, ale jinak mi to přijde jako daleko lepší řešení než elektrobus. Nemusí to s sebou tahat velkou baterii (která není žádná ekologická výhra), může to jezdit neustále.
Určitě je to fajn, i když 10km „zvládá“ spíš jen místní výluky případně mimořádky typu „objetí havárie“, ještě to není dost na vymýšlení všelijakých prodloužení o několik zastávek bez trolejí a tak… anebo jo, ale šlo by se hodně „na krev“ s jen malou rezervou.
No ono to hmotnostně není žádná výhra a ni u toho parciálního trolejbusu. Těch 10 kilometrů dojezdu je vyváženo zhruba 1 tunou materiálu navíc.