Brno obhájilo post dvojky mezi českými letišti, počet cestujících stoupl meziročně o 153 %

Boeing 737 MAX 8 společnosti Smartwings při odletu z Brna. Foto: Pavel Rája / ČedokBoeing 737 MAX 8 společnosti Smartwings při odletu z Brna. Foto: Pavel Rája / Čedok

Přes léto se bude z Brna létat do téměř 30 destinací.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Destiancí nakonec bude asi 31. Zatím jich je opravdu nahráno 29, ale měly by se ještě objevit lety na Djerbu a do Monastiru.

Anonymus

Ale to jsou chartery. To se muze litat klidne do gronska, kdyz si to nekdo objedna. Ale at aerolinky nabidnou tvrdy komercni linky bez cestovek, pak tricet destinaci nebude ani nahodou…

Ondra

Když není poptávka tak co by tam dělali.

Anonymus

Vzdyt ja tvrdim, ze ryze komercni letenky bez cestovek nebo dotaci by moc sanci nemely. Proto udaj triceti destinaci,jak tu pise David,je zavadejici.

Tomáš

Pokud se zaměříme na letiště jako takové, poloha vůči městu a spádové oblasti není zase tak špatná jak tu většina píše. Do města Brna je dopravní dostupnost dobrá, a autobus jezdí v půlhodinových intervalech. Dostupnost autem je k blízké dálnici taky v pořádku, parkovací místa tu jsou, pokud nebereme měsíce červen, červenec, srpen, To je parkoviště obsazeno, protože CK nabízí klientům k zájezdu parkování „zdarma“ – ikdyž ho zaplatí v ceně zájezdu. Problém letiště je z mého pohledu jednak služby pro cestující. NIC tam není. Dva bary, jeden ve veřejné části a druhý za bezpečností kontrolou, tedy v odletové hale.… Číst vice »

Bývalý.zaměstnanec

Ano, sezóna bude letos extrémně silní. Ale rozhodně není pravda, že by na ni letiště bylo připravené, jak tvrdí pan Šoustal (mimochodem, ten se na letišti ukáže jednou za půl roku). Obrovské personální problémy skrz všechny oddělení/úseky. Odchod zkušených a dlouhodobých zaměstnanců. Se zbytkem se zachází jak s hadrem. A kdo přijde nový, vydrží zkušební dobu a jde jinam – nedivte se, za ten plat a zacházení s lidmi. Brigádníci z řad studentů VŠ se taky nehrnou jako kdysi. Proč? Protože v každé fabrice na Černovické terase dostanou lepší platy. Obecně může chybět skrz oddělení třeba 80-100 lidí (stálí zaměstnanci… Číst vice »

Tomáš

Společnost Accolade Holding majitelů p.Kratiny a p.Šoustala se zabývá výstavbou, a pronájmem hal pro účely e-comerce, logistiky… Proč tedy „kupovat“ letiště? Zřejmě proto, že Letiště Brno a.s. vlastnilo pozemky v těsné blízkosti letiště jako takového. Ideální příležitost pro rozvoj. Tedy ten svůj, případně Cargo letů. Vybudovali pobočku DHL a tu obsluhuje jedno letadlo 5x týdně. Ale že by byli nadšenci letectví a chtěli rozvíjet i osobní přepravu, tomu by snad nikdo nevěřil.

Bývalý.zaměstnanec

Ano, tomu nikdo nevěřil z řad zaměstnanců už od začátku.

A ano. TO, proč si letiště pořídili už vedle letiště stojí. 4 haly + 1 hala pro DHL přímo v areálu.

Další 2 haly mají následovat přímo v areálu letiště = zboření úlů, což znamená vyhnání nájemníků, aeroklubů atd. Město ovšem podmínilo tyto dvě další haly až s novým sjezdem z D1, který by měl být hotov v roce 2027.

Tomáš

Ikdyž výdělek z pronájmu západní části (jen odhad) nebude pro vlastníky nikterak velkým zdrojem příjmů oproti velkým logistickým halám, měl by se do toho vložit kraj a podmínit výstavbu nejen sjezdem z D1, ale i plochou či stavbami pro tyto nájemce… Prostory úlů z 60. let také nebudou tím pravým. Stav je neutišitelný, zabírají mnohem větší plochu než kterou lze využít a tedy pronajmout. Zánikem těchto prostor a tím i vlastně menších provozovatelů nastává otázka kam se přesunou. Medlánky nejsou ideální. Zbývá tedy Vyškov??

cestovatel

Kdyby byla z Brna dobrá nabídka levných letů, tak bych to využíval a určitě nejsem jediný.
Ovšem to většinou to tak nikde z ČR nevychází, takže většinou létám z okolních států, což je škoda…
Dokonce i přátelé, například z Německa mi říkají, že kdyby byla z ČR dobrá nabídka letů, tak by toho určitě také využili.

Pedro72

Žijeme v Evropě, na hranicích přece až tak nezáleží. Praha je letiště pro Čechy, pro Moravu je tu holt Vídeň a Katowice.

Karel

Morava prostě negeneruje tak velký kapitál a kupní sílu, aby se tam lowcostové letiště generující alespoň 1 – 2 miliony cestujících ročně uživilo. Ta historická šance se promrhala navždy. Brno blízko Vídně, Ostrava blízko drtivě expandujících Katowic. Ten trh je rozdělený mezi tyto dvě letiště a bohatě to stačí, většina lidí z Moravy nemá problém tato letiště rutinně využívat. A letiště na Moravě? Stansted se uživí odkudkoliv – jak psal někdo níže Londýn je největším českým městem a nejbližší megapolí v zahraničí. A pro rodinky s dětma co mají strach jet na letiště za čáru je tady bohatě dostatečná nabídka… Číst vice »

Peeetr

Letiště Brno bylo řízeno dobře a vydělávalo. Místní daňoví poplatníci nejsou zvědví na to, dotovat celoročně nesmyslně někomu levné lety. Ať každý létá za skutečné náklady a přestane žebrat (hlavně kravaťáci), když to zvládá i ta hlavní nic moc příjmová masa letních koupáků.

Anonymus

Souhlas. Letiste ma zajistit funkcnost a bezpecnost, ale jen aerolinky se maji postarat o to, jestli tam budou chtit letat. Pripadne objednavatele charteru z rad cestovek apod. Ale zadne dotace typu, ze kraj nebo mesto bude z vlastni kapsy dotovat nake aerolinky nebo chartery…

Jarda

No dle FB stranek letiste, marketing letiste uz rezignoval. Zadne info o Bergamu, Tivatu pripadne rekordni nabidce Eximu/Fischera na toto leto. O Cedoku myslim informovali.

Tomáš

Marketing letiště neexistuje cca 3 roky. To jsou jen zaměstnanci Accolade co si odskočí vydat párkrát do roka pochvalnou zprávu o tom jak se jim náramně daří.

Jarda

Dekuji Vam Tome za potvrzeni. 🙂 Myslel jsem si, ze to takto nejak bude. No drive jsem mel viru v pana Kratinu a jeho Accolade, ze jim opravdu pujde o rozvoj letiste. Ale ted se ukazuje, ze jim slo pouze o dobre situovane pozemky. 🙁

Anonymus

Ostuda

Igor

Proč když se podívám na Brno či Ostravu tak jednu celoroční veřejnosti dostupnou linku mají společnou a to do Londýna na Stansted s tím, že okolní letiště jako Bratislava, Vídeň či Katovice takové linky mají také. Jak je možné, že tento směr z tolika letišť relativně blízko u sebe má takový úspěch a proč jiné směry ten úspěch nemají?

Permonik

Je to největší letište kde Ryanair operuje. Plus Ryanair líta spíše směr tyhle letiště – Londýn než směr jih-sever a opačně. A spoustu studentu co znám z okolí preferuje brigády ve světe a poznavaní světa pravě Anglii…. ostatní směry jsou laxní.

Danny

Londýn je největší české a slovenské město mimo území obou států. Plus je to nejbližší skutečně globální metropole, která hraje prim pokud jde o finance, obchod, showbyznys, modu, vzdělání etc etc. (pokud nepočítáme frankofonní Paříž), a tak to město generuje nadprůměrný zájem turistů ve všech ročních obdobích a vždy bude.

Panakis

No ze Brno uhajilo dvojku jak v cem. Je jasny, ze tam zije vic lidi a je tam vetsi kupni sila, tudiz asi nekam ti lidi budou litat. Ostravske letiste predpokladam uhajilo dvojku v Cargu… o vzletech a pristanich no nevim. Ostrava ma celkem velke dilny na servis letadel, Brno zrejme nic. Neni v cem souperit. Je dobre, ze se vsem dari v segmentu v kterem to umi nejlip zejo…

yxc

V pohybech je dlouhodobou dvojkou za Ruzyní LKHK.

Jan

Dvojka mezi českými letišti? Měli by si to dát do CV…

Jaksi

Dejte vědět, až budou z Brna létat alespoň 3-4 nové pravidelné linky. Chartery jsou jaksi na nic pro lidi cestující bez CK. Ideálně Málaga, Berlín, DXB, IST, CDG atd. Vybírat je z čeho.

Apex

Ale no tak… jako ironie dobré, ale reálně každá teorie nebo přání by měly vycházet z toho, kdo takové linky naplní. Nebo zaplatí. Ani jedno není příliš reálné. Takže buďme rádi za chartery a ty, co cestují s CK. A pokud je tyto chartery uzivit, tak je to v pořádku.

Pom

Vybírat sice je, ale i kvůli jisté „sebedestrukci“ ze strany kraje (dotování přímého spojení na Vídeňské letiště) je vaše myšlení asi nereálné. Navíc ceny z VIE jsou na jiné úrovni než třeba z PRG, takže dostupnost světa z Brna není zase až tak špatná. Snad jediná možnost je zkusit feeder linky (něco jako LOT z OSR), ale tam jsem taky skeptický, v OSR je linka na hranici zrušení.

Jan

Dotované spoje do Vídně jsou sice horším pro brněnské letiště ale pro obyvatele mnohem lepší než bývalé dotované lety do Mnichova a Prahy.

Pavel 2

Přesně tak, brněnské letiště je příliš blízko obytných budov a obtěžuje obyvatele hlukem aniž by přispívalo na kompenzační opatření (třeba trojskla).

Tomáš Gottschalk

Nesmysl, letový koridor vede nad Moravany a Olympií, případný hlukem je zasaženo minimum lidí. Dotovaná doprava na Schwechat je kolosální broskvovina. Věřím, že by se uživila BCN, FCO, možná i něco jižněji, zkusil bych ORY nebo FRA (to by mohla prubnout LH).

Jiří Kocurek

Jestliže se 300 sedaček do Vídně zaplní natolik, že se to musí dotovat…

Aktuálně, tedy 4 hodiny před odjezdem: low cost 13, standart 18, relax 0, byznys 1 osoba

… tak netuším, jak z toho chcete obsadit 2 nebo 3 letadla, když ti lidé nejpíš poletí i někam jinam.

Jiří Kocurek

A jinak je to počet na autobus, dálnice je v tu dobu prázná a bez kolon. Mohl by dokonce od toho P+R vyjíždět rovnou…

Pavel 2

Ten váš „nesmysl“ slyším doma každý den.

Tomáš Gottschalk

Co stálo dřív – Váš barák, nebo letiště?

Pavel

Z těch destinací, co jste vyjmenoval, je alespoň trošku reálná jediná – Frankfurt.

Zbytek jsou jen takové pěkné sny.

Tomáš

S tou Lufthansou bych to neviděl tak růžově. Bezpochyby je LH velkým hráčem na trhu. Má spádová oblast Brněnského letiště takový potenciál, aby naplnila denně letadlo na HUB Lufthansy? Protože provozovat linku která je určena primárně na přestup a nelétat ji denně, nedává smysl. Nic proti Němcům, ale je mizivé procento lidí, kteří by si řekli „zaletím se podívat do Frankfurtu nebo Mnichova“ Lufthansa operuje s nejmenším letadlem Bombardier CRJ-900 pro 90 cestujících. BMI, které na svých letech sdílelo codeshar s LH operovalo Mnichov denně s letadlem Embraer ERJ-135 nebo 145 pro 37/49 cestujících. Obsazenost pod 50% mimo dny kdy… Číst vice »

Tomáš

Jaké obytné budovy máte namysli? Tuřany? Vzhledem k provozu, který na LKTB je a beru jen letadla typu B737, A320, B757 jejich četnosti a celkového procentuálního času z 24h – to je opravdu mizivé. Řekl bych, že lidé u nějakého vlakového koridoru , či tramvajové linky v centru jsou na tom podstatně hůře.

Pom

S tímhle s vámi souhlasím, ovšem bez nějakých ústupků by opravdu létali jen chartery pro CK 😀

Tomáš

Víte, pravidelná linka do AGP v letní sezoně 2x -3x týdně by byla reálná. S obsazeností letadla (předpoklad že by to byl RYR) by musela být cca 75% min. Ale DXB ať už Smartwings nebo Flydubai je opravdu mimo mísu. To Paříž, to je jiná. Air France s letadly nebo ERJ-170 (76 cestujících) ERJ-190 (100 cestujících) by tu linku určitě naplnili, a nejen 3x týdně. Věřím že i denně. Pokud bereme to, aby linka na sebe vydělala, což je cca 70% obsazenosti.