Brno nechá dotaci na „šalinkarty“, občané Brna tak mohou ušetřit 1 425 korun ročně

Představení nové tramvaje Škoda ForCity Smart 45T v Brně (říjen 2022). Autor: Škoda GroupPředstavení nové tramvaje Škoda ForCity Smart 45T v Brně (říjen 2022). Autor: Škoda Group

Dotaci letos využily tři čtvrtiny majitelů ročních jízdenek, cena MHD jim klesla pod 10 Kč na den.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kebuod

Jak to paní primátorka myslí, že bezmála 5 tisíc za rok je příznivá cena vzhledem ke kvalitě brněnské MHD? V Praze, odkud odkupujeme šrotové tramvaje, ve kterých my pak v Brně jezdíme, zatímco Praha investuje do nových, a kde je mimochodem také neustále se rozrůstající metro, které v Brně stále chybí, stojí roční jízdenka 3650 Kč, bez dotace, pro všechny.

Libcha

Možná jsem divnej já, ale podle mého vidění světa je jakékoli zvýhodňování rezidentů městskými samosprávami nemorální.

Ať už se to týká šalinkarty, parkování (na pozemcích vlastněných městem) nebo čehokoliv jiného, měla by pravidla a ceny být stejné, ať už platím za odpady v Brně nebo třeba v Lucemburku.

Chápu, že zastupitelné se upřímně snaží „pro své občany udělat to nejlepší“ ale tohle je prostě podle mě nemorální. Děkuji za možnost vyjádřit názor a klíčenku si rád převezmu 🙂

M M

Každý občan s trvalým pobytem znamená větší příjem pro město z rozpočtového určení daní, je tedy pochopitelné, že se města a obce snaží lidi přimět, aby si tam trvalý pobyt přehlásili.

Libcha

Způsob, jakými si mezi sebou státní zprávy a samosprávy přeposílají peníze, je detail, který by neměl mít vliv na to, že občané nemají být diskriminováni (či zvýhodňováni).

Jiřik

Čili korumpování občanů ze strany samosprávy…

Kernteriér

To je pak i vybudování parku, dětského hřiště, zřízení školy apod. Taky to budou z 99 % využívat místní.

PeS

Dotaci můžete dostat ale : musíte mít elektronický účet a nesmíte mít podlžnosti vůči městu – zaplacené poplatky za smetí pak ta dotace je cca poloviční

medvěd

Správný řešení. Město přispěje těm, co platí odvody do městské kasy. Že někdo jezdí autem nebo utekl na satelitní městečko je jeho volba. Tak nepruďte. Město podporuje lidi, aby jezdili jeho MHD a auta nechali doma na dvoře.

Ibragim z Bastru

Podvod. Do prace jezdím na kole, chodíme pesky nebo jedu autem. Šalinkartu nepotřebuji a stejné z mych daní ji dotuji jiným. …

Kernteriér

A že teď nepotřebuješ léky za desetitisíce, a přitom je platíš jiným, ti taky vadí?

Frantisek

Auta jsou v Brně, co jsem slyšel, také dost podporována. 🙂 Ale jinak ano, je to zbytečná plošná podpora. Nechť třeba přispějí chudým, a také ať motivují lidi k menší produkci odpadu spíše, než zvýhodňují tvorbu jeho stávajícího objemu slevou na MHD.

PeS

Existují tzv. chudí který podporu nepotřebují neb je nikdy žádný revizor nebude kontrolovat…

PvvS

A v čem levnější šalinkarta ovlivňuje množství odpadu ? Těch „chudých“ co nemaj na lístky je plnej Bronx. Ti už další podporu nepotřebují.
A v Brně se skládkuje naprostý minimum, spalovna navíc jak vytápí, tak i vyrábí elekřinu.

Karl von Bahnhof

Bronx je plný individuí, kteří mají plno peněz na jizdenky.

Karl von Bahnhof

Už jsem docela alergický na slova „chudý“ a „samoživitelka“.
První mohou začít pracovat a nebýt chudí a druhé můžou pořádně vybírat otce svých dětí, nebo držet nohy u sebe, nebo použít kondom.

Válečným vdovám a manželkám, co přišly o partnery u nehod, se omlouvám.

Novotny

Cena by mela byt pro vsechny stejna, nez dotovat z mestskeho rozpoctu takovou diskriminaci a jeste to zabere spoustu casu a penez zpracovavat administrativu s tim spojenou.

Marek

A nedá se to napadnout jako diskriminace lidí žijící mimo Brno?
Řekl bych že podle obchodního zákoníku musí být cena pro všechny stejná.
Co si o tom myslíte?

Radim

No především obchodní zákoník už od roku 2014 neexistuje. Za druhé něco takového teda nikdy neupravoval. 🙂

Ondra

Jelikož oficiálně je cena pořád stejná a je to jen dotace města Brna,tak bych v tom nic nezákonného neviděl.

Ondra

Ta cena stejná je, jen o tu dotaci (až ex-post) nemůže žádat každej.. když to vznikalo tak se to právně řešilo a prej je to čistý 🤷‍♂️ ale nejsem právník, tak to vyargumentovat nedokážu..

PeS

Mimobněnským to může dotovat obec / město kde bydlí … ( :- ) )

Lubomír B.

OK, takže všechny úřady, instituce, školy, firmy nacpeme do Brna a přinutíme všechny obce v JMK ať teda pokud nechtějí pracovat její obyvatelé v místním JZD, ať jim zaplatí dojíždění do plně centralizovaného Brna.

Tomáš Gottschalk

Nejvysšší správní soud u rezidentního parkování judikoval, že zvýhodnění místních je přípustné.

Jiřik

To se jim to dotuje, když se jim na to skládá třetina republiky díky RUD. 🤷🏻‍♂️

autobusik2

Brno malo roky veľmi dobrú MHD, ale posledné vedenie mesta ju likviduje ako sa len dá.

Hrozí, že polovica autobusov nebude mať od Nového roka na čo jazdiť, šaliny sa rozpadávajú, ale na nové nie sú openiaze, vodičov je nedostatok, lebo u DPMB zarábajú snaď najmenej v republike a budúci rok hrozí výrazné odmedzenie investícií do opráv tratí…

Ale na druhú stranu dotujeme z rozpočtu šalinkarty, už 12 rokov politicky držíme za každú cenu ceny lístkov rovnaké, aj keď náklady stúpli závratne a plánujeme vyhodiť miliardy na lanovku a hokejúovú halu, ktorú ani nemá kto prevádzkovať…

Studý chudent

Současné vedení města tu MHDčku mega rozkurvilo, to je pravda.

No a s cenou jízdenek počkejte do března, to už by se snad mělo něco hnout

Tomáš Gottschalk

Vedení DPmB nemá křišťálovou kouli, nepřičítal bych mu k tíži rozhodnutí pořídit plynové busy, v té době to bylo výhodnější.

Zlámalík

Ty tři čtvrtiny využily. Prosím, dbejme na češtinu, díky.