Brno mění systém parkování. Bude mít tři zóny, regulace bude platit jen ve všední dny
Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Radní města Brna schválili ve středu novou koncepci rezidentního parkování, podle níž se do budoucna změní dosavadní pravidla parkování v
Ten současný systém ma sve mouchy, ale dostal auta z města. Coz v současné situaci,.kdy je koordinací oprav mesto téměř paralyzovano, je super bonus. Ti kdo mají firmu nebo bydlí v modrých zónách si dost oddechli, protoze mají kde zaparkovat. Pokud se systém.uvolní opet se zvýší počet aut v ulicích. Proč se před změnou neřeší P+R parkoviště u navazne kolejové dopravy? Jaro prinasi dalsi uzavírky. Jakmile si řidiči najdou aspon nejakou objizdnou trasu, okamžitě dojde k jejímu uzavření. Asi je cílem, aby proste vsichni stáli v koloně u staré osady nebo na krence.
Tento efekt je pouze lokální. Já bydlím severně od centra a již dva nebo tři měsíce po zavedení modrých zón je situace téměř stejná, jako před nimi. Stále musím parkovat tři ulice vedle. Když totiž máte ulici, kde je bytový dům široký jako cca tři nebo čtyři auta a v tom domě žije dejme tomu dvanáct rodin, tzn. cca 24 aut, žádná zóna se Vám o těch zbylých dvacet nepostará.
Ani na zónách se nic nezlepšilo nějak výrazně, viz výše. Možná přes den to vypadá, jinak stejné problémy jako dříve.
Pokud v části města s velmi dobrým pokrytím MHD má 12 rodin 24 aut, tak je to dost na pováženou. Zde je příčina problému – tohle ty ulice prostě neunesou bez ohledu na ne/existenci jakýchkoliv zón.
Žádné auta z města nedostal, pouze obyvatelé několika vyvolených ulic na sever od centra města mají přes den volná místa, protože tam nestojí auta lidí, co tam pracují, večer je zde naprosto stejný problém zaparkovat jako dříve, čili to ničemu nepomohlo a jen výrazně zkomplikovalo život těm rezidentům, kteří třeba mají služební i vlastní auto. A paradoxně se daleko hůře parkuje o víkendech, dříve bývalo volno, teď je tu dost plno i třeba v sobotu odpoledne. Možná část lidí se „bojí“ nyní do centra jet, tak to nechají o kousek dál to je celé. Stačí se podívat za hranici zón,… Číst vice »
Pořád to neřeší problém lidí kteří v těch místech dlouhodobě bydlí ale nemají přitom nárok na rezidenta
Ježiš Maria! Tady asi členové města nepochopili, že neustálým omezením se situace nevyřeší. Představuju si další parkoviště P+R, kde bude interval spojů max. 10 min. Vybudováním dalších parkovišť se vyřeší přecpáváni aut. P+R bych spíše vybudoval u vlakových stanic, odkud to do centra bude max. 15 min. Řidiči když zaplatí parkovné dostanou jízdenku na MHD zahrnutou v jízdence za parkovné. Toto řešení je velmi účinkující, protože z celého centra města nelze udělat parkoviště. 2.možnost je vybudování velkých parkovacích domů u NC a OC. Jinak každý den se koukat na kolony v okolí Mendlovo nám. Zvlášť když je město v prac.… Číst vice »
Přesně. Tohle by chtělo ale nejprve dokončit celkovou přestavbu železničního uzlu včetně elektrifikace a zdvoukolejnění trati do Zastávky a vybudování dalších stanic s dobrou provázaností na MHD…což je zatím bohužel příliš vzdálená budoucnost.
Udělat smysluplné a fungující modré zóny je problém. Ale udělat z nich větší či menší paskvil jde snadno :/
Ono taky problém Brna je ten, že prostě velká část místních přejíždfějících přes město holt nemá jinou možnost než jet přes ty ucpané ulice, být funkční celý okruh je to o něčem jiném a na Mendláku, Úvozu atd. bude provoz poloviční. A třeba velká část tranzitu S-J osobních aut jezdí prostě přes Příkop, Koliště atd. a podle toho to vypadá. Snad aspoň po dostavbě Plotní nebude u Zvonařky už tak velký špunt. Jinak P+R pro dojíždějící toho moc neřeší, třeba jsem si zkoušel stopnout od Zetoru, jak dlouho trvá se dostat do centra města a i kdybych měl jízdenku v… Číst vice »
„Ono taky problém Brna je ten, že prostě velká část místních přejíždfějících přes město holt nemá jinou možnost než jet přes ty ucpané ulice“
Velké množství těchto lidí samozřejmě jinou možnost má – nejezdit přes město osobním vozem. Ona by i ta MHD pak mohla znatelně zrychlit, výrazně by se zvýšila kvalita života na mnoha ulicích, pročistil by se vzduch a tito dojíždějící by si ušetřili mnoho nervů a peněz.
To přece ne že jo, někdo kdo je normální člověk, tak dnes nechce jít pěšky ani 100m, ono v Brně není kapacita MHD na hranici, jako tomu je v Praze. Stačí doplnit spoje a je to. Mimo studentských linek (1,12) žádné spoje nejezdí přeplněné, aby lidé z aut nemohli předsedat do MHD. Ale proč že jo, já si užiju klimatizaci ale na druhou stranu nepojedu MHD o 10 min dýl, ale v koloně si prostojím klidně hodinu. Pak si znechutnim cestu i ostatním
Chápu správně, že do historického centra bude moct opět vjet každý?
Nechápete, omezení zůstává. Rozvolní se pouze pro ZTP.
To tam napsané není, co jsem pochopil tak detaily se ještě představí. Čekal bych ale že režim zde zůstane stejný a to včetně zákazu vjezdu do historického centra
Měl se změnit režim Mozartově a tam, kde nový systém přinesl zcela zbytečný zákaz vjezdu, takže pak to třeba v sobotu vypadalo tak, že na Roosveltově nebylo prakticky kde zaparkovat a pak šel člověk do centra přes zcela neobsazená parkovací místa za zákazem…