Brno: Křižovatku u Semilassa se podařilo opravit rychleji, MHD se vrátí v pondělí
Křižovatka u Semilassa, Brno. Pramen: DPMB
Oproti plánům se křižovatka otevírá o tři týdny dříve.
Oproti plánům se křižovatka otevírá o tři týdny dříve.
Bohužel je to jenom prostá oprava, která nijak nezlepší přestupy v tomto důležitém přestupním uzlu. Za minulého vedení se připravovala přínosnější rekonstrukce, kdy by se zastávky šalin přesunuly za křižovatku, čímž by se značně zlepšila přestupy, zejména z linky 6 na autobusy směr Řečkovice (41, 42, 70 a 71) a vůbec přecházení přes ulici Kosmovu by bylo díky ostrůvkům v obou směrech o dost bezpečnější.
https://www.brno.cz/brno-aktualne/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/a/mesto-chce-zrekonstruovat-krizovatku-u-semilassa/
Pro současné vedení zřejmě není zlepšení pěší a veřejné dopravy priorita.
Dlouhá léta se mluvilo o sjednocení zastávky tram 1+6 Semilasso směr město, no nestalo se.
Ono před cukrárnou zrovna moc místa není, navíc by to bylo o dost dál od autobusů – stačilo by posunout ostrůvky blíž ke křižovatce (viz komentář výš), třeba zastávka 6 na Kosmově je od ní nesmyslně daleko.
Zastávka 6 na Kosmově je hlavně docela zbytečná – kdo chce přestoupit na autobus, tak nastoupí do příslušné linky přímo u nádraží.
Pro cestující, co přijíždí 41 a 71 od Medlánek a přestupují na 6 by cesta až dolů k nádraží byla zbytečná zajížďka
A kolik jich tam je, kteří potřebují přestoupit zrovna na 6, když předtím mohou přestoupit na 1 s polovičním intervalem??
V Brně je x míst, kde je ten přistup mnohem problematičtější (například na Lesnické mezi tramvají a T/A-busovou zastávkou směrem na Merhautovu.
Zajímavé, že tady to šlo zkrátit, byť jen o necelý měsíc, ale jinde v Brně se naopak termíny věčně oddalují. Třeba dokončení tramvaje na Plotní se oddálilo snad třikrát a to bez jakéhokoliv zdůvodnění. A to mluvím jenom o oddálení po zahájení stavby a ne o tom, kolikrát se oddalovalo samotné zahájení. Na to už je pomalu škoda slov. A jinde v Brně to není lepší. Schválně, kdo bude mít odvahu se vsadit kolikrát a o kolik se protáhne Žabovřeská nebo tramvaj ke Kampusu?
Žabovřeskou bych si do pusy nebral, tam jedou jako by je píchla ffčela. V polovině měsíce bude vyražený tunel a začne se galerie. Tam bych se fuckt o termín nebál.
Váš optimismus bych chtěl mít. Ale už byly případy, kdy po rychlém dokončení jedné části nastala dlouhá a neopodstatněná prodleva. Vůbec by mne nepřekvapilo, kdyby k tomu došlo i tady 😉
Zrovna ta trať do Kampusu je ukázka že to jde a někde se i maká.
I ta Žabovřeská je zatím v dobrém tempu
Oprava tak na dva měsíce a chlubí se že to stihli za necelých 5. Chce se mi blejt.
Na Brno pořád dobrý čas
Bohužel.
Kolikrát jste vedl takovouhle stavbu?
Tolikrát co vy.
Takže časový harmonogram prací děláte běžně, byť v jiném oboru?
Budete se divit, ale časové odhady pracnosti v jiném obooru dělám. Nicméně nepotřebujete být stavebník, aby jste při docela častém obcházení stavby pozoroval, že tam není ani noha.
To s tim pracovnim nasazenim je tragedie. Mezi 6-7 se zacnou schazet delnici. Od 8 jich dela polovina a ve 14 uz je priprava na padla. Kdyby delali alespon z 80% prac doby je to za polovicni cas co je naplanovany.
Za kratší dobu by se to možná dalo stihnout, ale byl požadavek, aby po celou dobu reko zůstaly průjezdné dvě strany trianglu ze tří, bo tahle nejdůležitější radiála nemohla zůstat úplně bez obsluhy, zejména když v Kéniku zastavuje většina vlaků z odklonové trasy do cajzlova