Brno koupilo z Prahy dalších dvacet vyřazených tramvají
Tramvaj T6A5 v Praze na Palackého mostě. Foto: Michal Chrást
Tramvaje z Prahy nahradí v brněnském provozu vozy T3G. Jsou z poloviny devadesátých let.
Tramvaje z Prahy nahradí v brněnském provozu vozy T3G. Jsou z poloviny devadesátých let.
Pražáci se zbavili starých krámů a našemu dopravnímu podniku budou opravdu hodně vděčné maminy s kočárkama a důchodci, až polezou do těch vysokých schodů. Raději měli za ty peníze koupit třeba i míň nízkopodlažních vozů.
Je fakt, že mě štve dopravci neumí nasadit LF/LE vozidla.
Když se napíše do výkazu, že je 33% vozidel nízkopodlažních, neznamená to že na LE budu čekat max trojnásobek intervalu. Ve skutečnosti ty nízkopodlažky jezdí dohromady, aby dlouho nejel žádný.
Chudáci tramvaje, to si nazsloužily – do Brna. Tam je přeoperují na šaliny
Naopak, jen ať si tam ty vrzající krámy užijou 🙂 Jet touhle tramvají je pro člověka z hudebním sluchem za trest, to vrzání je strašný!
A nedalo by se něco udělat aspoň s těma děsivejma schodama do T6? Nějaká přestavba, ubrat trochu podlahové plochy a přidat jeden schod…nevím, jen tak brainstormuju, prostě cokoliv . Vždyť to je ještě horší, než u všech těch K2,T3 apod.
Prototyp existoval, žel koncepce se neosvědčila a vůz takl byl přestavěn zpět do původní podoby
http://svetmhd.net/_data/i/galleries/fotomontaze/tramvaje/wana_1203_187-me.jpg
O kolik jsou schodově ty T6 horší než T3? Já měl pocit, že je to stejné, ale asi není.
ty schody jsou rozhodně strmější a možná je to i výš. …ale strmější rozhodně.
PTÁKOVINA:
Pro DPMB nejde o neznámá vozidla, vlastní jich nyní celkem už třicet, které koupil právě od DPP.
Na Brno dobrý 🙂
Brnu to ještě chvíli stačit bude.
Otočiť polaritu zjavne nie je až taký nákladný zásah do výzbroje ako som si myslel.
U takhle a podobně jednoduchého stroje to problém není ale moderních strojů už je to značně komplikovanější
Přesně tak. U TV3 je to celkem jednoduché, u TV8 a novějších je to už složitější. Některé části se musí vyměnit, k jiným se musí „jen“ předělat kabeláž: Principem máš dva póly, ke každému vede jeden vodič. Teoreticky stačí je přehodit. Jenže jeden je kratší, druhý delší. Ten delší by se dal zkrátit, resp. jeho délka zas tak nevadí, ale nastavování u toho krátkého nepřichází v úvahu kvůli bezpečnosti, takže se to musí vyměnit. Výjimkou byly některé prototypové tramvaje, u kterých se počítalo s předváděcím provozem v různých městech, takže se při jejich výrobě nechaly oba vodiče dlouhé pro snadné… Číst vice »
Pro ty, kteří nemají rádi Vario je to dobré. Dokonce ještě lepší než T3 – schody jsou ještě vyšší. Rovněž to je tramvaj a ne nějaká housenka. Škoda jen, že v to už není zrychlovač, když už to rekuperovat neumí.
Dosti sarkasmu. Na linku 12 je potřeba kapacitní vozidla, přecijen ta linka vozí celé VUT na vlak. Trojice T6 pobere výrazně víc lidí než sólo 13T, ty by se tam uživiliy dvojité. Jenže koncepčně jsou to 90 let staré PCC v hranatém kabátě. Pro staré o holích a mladé s kočárem je to pech. A přestavba na KT8.D5N2 doufejme nehrozí.
Přestavět kastle T6A5 na kloub by bylo tak náročné, že je jednodušší novostavba článků KT8. Licenci na novostavbu má ParsNova, toho času majetek Škody, takže nic.
Nerad bych šířil bludy ale Pars nemá licenci na KT8 protože by neměl problém použít stejné kloubní spojení u vozů K3N místo toho problematického kterým tyto vozy disponují
Dnes už ne, ale dříve Pars na svém webu nabízel novostavbu prakticky všech kastlí ČKD.
Pokud vím, tak skříně a střední články u nás vyrábí jen Pragoimex, Pars dělal montáže. Všechny nové skříně byly variace na T3, vyjma NP článku pro KT8.
Pozor: Kastle VarCB3, co vyrábí Pragoimex, není shodná se skříní ČKD. Pouze vychází ze zesíleného provedení skříně pro T3D – asi stejný konstruktér.
Zato Pars nabízel opravdu novostavby dle originální dokumentace.
https://web.archive.org/web/20080314045625/http://www.parsnova.cz/index.php?im=49&lang=cz
To vím, že VarCB3 není shodní s ČKD, ale že byl PARS schopen vyrobit tu ČKD, to jsem nevěděl. Vyrobil nějaké?
Právě proto doufám, že DPMB bude časem kupovat nové obousměrné šaliny. KT8 sice byly na furt, ale konec furtu (furt = cca 40 let) už se blíží.
Bude tocna v Lisni?
A nac? Dvě T3 nebo T6, otočene k sobě zády by taky šly, ne? 😉
Však na ně bylo onehdy výběrko, jak to ale nyní vyjde finančně, to je jiná…
Jenže v Brně začínají přibývat úvraťové konečné, takže to vidím tak, že KT8 zůstanou v provozu déle, příp. dojde k jejich modernizaci za použití TV Progress získané ze šrotovaných T3P a K2P.
A byl by takový problém zařadit nízkopodlažní vlečňák? Pro ty nemohoucí a kočárky? A můžou se navždy opravovat T3 a T6. 🙂
Pane Bože jen ne vlečňáky jak už se ukázalo VV60LF je jen slepá ulička výzkumu
a čím to je slepá ulička? dle mého poměrně levý doplněk vysokopodlažní tramvaje, který zvýší její užitečnost a morální životnost. Jen nevím, zda ho všude uveze…
Víc problémů než užitku…
Třeba tím že musí sám brzdit takže o proti trakčnímu vozu brzdové obložení jen mizí
Protože jeho provoz byl draží než celá T3.
Tak to je celkem slušný argument. Sice. Krom toho obložení stále nevím proč…ale snad se někdy dozvím…
U brzd byly dva zásadní problémy: a) hydraulika – časté problémy např. s únikem oleje, když se brzda „kousla“ a bylo vůz nutné táhnout smykem, tak mohl jít rovnou na soustruh, b) fakt že bylo nutné brzdit vždy pomocí čelisťové brzdy způsoboval nadměrné opotřebení brzdového obložení – srovnej s motorovými vozy, kde značnou část brždění obstará brždění elektrodynamickou brzdou (=elektromotorem) a čelisťová brzda zabírá až při nižších rychlostech, kdy je EDB již neúčinná. Pořizovací cena sice pravděpodobně je nižší než u motorového vozu, ale provozní náklady byly, nepletu-li se, právě kvůli oněm brzdám o dost vyšší, než u motorového vozu… Číst vice »
A) vlastnost konkrétního typu, že má kousací brzdu, možná výrobce že neumí udělat čelisťovou brzdu. Ne idey vlečňáků.
B) Dalo by se souhlasit, ale potřebuje se vždy brzdit? Když v soupravě motorák-vlečňák-motorák budou EDB v obou motorácích na max(a žádné čelisti) bude to brzdit míň než slušné zpomalení před zastávkou?
Jinak souhlasím, je lepší aby se dlouhá tramvaj chovala stejně jako krátká.
Malý kola, vyšší otáčky, miniaturní brzdový kotouče. Tím pádem to žralo brzdový obložení na počkání. A i tak to do motoráku při rozjezdech a brzdění vesele kopalo. A byl to jedinej provozní brzdovej systém. Europulsy který to jediný mohly tahat , tak brzděj skoro do 0 elektrodynamicky.
Aneb co se stane z vyřazené tramvaje po smrti? Šalina…
Furt lepší šalina než tz 14T a 15T v pražském podání. Kolik v Praze ty 14T najezdily, než musely na reko. Kolik jich stojí…aj
To je na úhlu pohledu. 14T i 15T jsou mnohem modernější, nízkopodlažní, některé klimatizované…
Aktuálně nestojí žádná 14T.
poté co rok či jak dlouho nejezdila ani jedna…a pak se pomalu zprovozňovaly
Dle mého názoru je 14T nejpohodlnější tramvaj, která u nás v Praze jezdí. EVO tu nemáme, tak ho hodnotit nebudu. Svezl jsem se s ním v Mostě a v Brně, ale jen třikrát, což je na hodnocení málo a není to navíc příliš dobře porovnatelné s tím, co jezdí v Praze díky rozdílům v profilu kol a rozdílnému technickému stavu tratí…
U 14T a i 13T hrozně závisí na tom kdo vůz vede a jestli honí čas a pak také ve kterém článku se nacházíte protože pokud řidič honí jízdní řád a jste v prvním nebo posledním článku cítíte každou zatáčku
Ona existuje i jiná 15T než v pražském podání?
Ještě v Rize jezdí.
A Liberec zájem neměl? Asi nechtějí školit na pro ně neznamý typ tram.
Na Liberec to je moc moderní.
Liberec jede na T3
až bude dostávat liberec stejné peníze na obyvetele jako velká čtyřka, tak si nebude muset kupovat šrot. Bohužel nerovný systém rozdělování financí, který je nutné změnit.
Tak třeba si je jednou Liberec koupí z Brna 😀
Jsem rád, že žijeme v moderní době a v roce 2020 se Brno zařadilo po bok lukrativních a vyspělých měst východních zemí tím, že zakoupilo z peněz daňových poplatníků, tedy i svých zákazníků, vysokopodlažní ojeté tramvaje. Výsměch všem cestujícím.
Jsme rádi, jakožto poplatník daně z nemovitostí v Brně, že se tu nekupují Schadewerke-Schalina 15T.
Ano…a proto si Brno objednalo u škodovky další tramvaje 😀
Takže by asi bylo lepší udělat další GO T3 jezdit v ní dalších 30 let?
Tyto vozy se nekupují aby se s nimi jezdilo dalších 30 let jako například v současnosti kompletoványmi EVO2 ale aby se překlenulo období maximálně 10let
Třeba ještě někoho napadne, že by se T6 mohly zwanizovat 🙂
Tenhle návrh dokonce někde visí (Izzy?). Ale první zádrhel je, že kontrukce kaste T6 je pod podlahou přeci jen trochu jiná. Další je v délce, kde pro znizkopodlažnění T3 stačilo do kastle přidat okno. Původně má střední dveře trochu více vzadu. Naopak T6 je už od začátku symetrická. Takže vyrábět kvůli pár kouskům další atypické díly… A originální T6 nerekuperuje, potřebovala by při této operaci dostat TV Progress.
Myslím, že to kreslil kdysi PvvS
http://svetmhd.net/picture.php?/2878/category/131 A tady to je 🙂
A nebylo by treba lepsi obnovit vozovy park necim, co je nizkopodlazni a neni to koncepcne z 50.let 20.stoleti? Chapu, ze brnensky dopravni podnik nema finance na nove vozy, ale ojetych NP vozidle vhodne koncepce je vice nez dost.
Určitě bylo ale je potřeba se kouknout na to jak je složité pořídit jakýkoliv nový vůz (viz můj dotaz na nové obousměrky)
A jestli myslíš něco jako GT6N (GT8N) tak to by vyšlo hodně draho úprava aby splnily české drážní zákony a ještě s takovým vozy nemá nikdo v ČR zkušenosti
A ještě se vrátím k tomu financování
Vím bude to znít poměrně uhozeně ale finance se nějakým způsobem dají sehnat vždycky jako příklad se dofinancování pražských 15T na které taky nebyly peníze. A na rozdíl od 15T pro Prahy jsou na tom cenově lépe cca 55 milionů (cena za podobnou tramvaj pro Plzeň) vs 80 milionů
Nevěřím tomu, že T6 po GO bude jezdit jen 10 let. Vidím to na 30 let odteď. řekneme si pak, jo? 🙂
Za předpokladu že zařazení těchto 20 vozů ve stejném duchu jako těch 8 vozů z minulého roku tedy SO vozové skříně a GO podvozků nehrozí že by se v Brně nějak dlouhodobě ohřály.
Tahle věta je trochu nesmyslná :
Pro DPMB nejde o neznámá vozidla, vlastní jich nyní celkem už třicet, které koupil právě od DPP.
Asi by to chtělo buď upravit, že Jich vlastní 50 celkem, nebo 20 původních a 30 z Prahy..
Pro informaci:
Brno vlastní 28 tramvají T3G, vyrobených v letech 1985-89, v 90. letech modernizovaných na typ T3G za použití elektrovýzbroje TV8. Dále DPMB provozuje 11 tramvají T3R, taktéž z výzbrojí TV8, vyrobených v letech 1996-97.
V současnosti začíná být problém s dostupností náhradních dílů na TV8. Koupě tramvají T6A5 tak umožní vyřadit nejhorší T3G a vytěžit z nich potřebné náhradní díly. Jedná se o dočasný krok pro překlenutí doby, než budou k dispozici nové tramvaje, resp. prostředky na jejich pořízení.
zajímavé je, že kastle T3R jsou dnes v mnohem lepším stavu, než o 10 let novější Varky. Osobně bych rád viděl modernizaci těch T3R za použití TV Europulse a jejich následný provoz jako „vleky“ za VariemLF2.
Ta výzbroj + nový motory + úprava podvozků nedává cenově smysl .
Ty T3 praha prodá kdy?
T3? Myslím že při současném šoto vedení Ropidu a DPP asi nikdy
T3 se velkým dopravním podnikům nevyplatí prodávat, možná až poslední třetinu, teď je nejvýhodnější ty nejopotřebovanější plánovaně postupně rozebírat na náhradní díly.
Možná až půjde na vyřazení poslední 15T, tak se o prodeji začne uvažovat.
Tak nemůžu si pomoct, ale T3 v provozu nejspíš přežije alespoň 14T.
Minimálně T3PLF přežije i 15T na 99%
To by ty nejstaší nesměly bejt shnilý skrz naskrz.
Však je novostavba, tedy nová kastle, na rozdíl od T3 s kastlí z 60.let
Ale já mluvím o wanách.. Povrchová úprava je veškerá žádná. Pod plechama je to shnilý .
A k té často vytýkané nízkopodlažnosti…proč se k T3 i T6 nepořídí nízkopodlažní vlečňáky?
Pane Bože jen ne vlečňáky jak už se ukázalo VV60LF je jen slepá ulička výzkumu
Už se to zkoušelo, ale je to slepá ulička.
Kde vůbec ty wajca hnijí? Ještě v Pisoárkách nebo už ve šrotu?
Medlánky
Dvě jsou v Pisárkách jako místnost pro posunovače a dvě jsou v Medlánkách kde už leží na břiše protože jejich podvozky jsou používané jako jalové pro EVO2
T3 budou jezdit navěky
Redakce nechtěli by jste od DPMB zjistit jak to vlastně vypadá s novými obousměrnými tramvajemi kterým skončilo výběrové řízení 20.4.2020.
Přeci jen VŘ je ukončené před více jak čtyřmi měsíci a pořád žádné informace tak jestli to opět skončilo na ÚOHS nebo co?
Spíš na nejistotě, kolik bude peněz.
Pokud chce DPMB opět nalákat lidi do MHD tak jediná možnost je masivní investice do zvýšení kvality cestování
Na to ovšem musí mít peníze, které ale nemá…
Tuší někdo, kolik z nich je s uspořádáním sedaček 1+1 a kolik 2+1?
1+1 je pro jejich přednostní nasazení do špiček jasně vhodnější.
6x 1+1 a 14x 2+1
No to mě potěš tedy
tak zelenej pás už mají čerstvě přeoranej, jak se tam někdo otáčel….
Omyl to patřílo pod jinej článek.
To nevadí je to v tématu tramvají, a souhlasím s nevhodností zelených pásů v kolejišti. Minimálně by měli mít zpevnění jako u „zelených“ parkovišť, a taky je tu i problematika nouzové jízdy v zácpách pro záchranky a hasiče.
no vypadá to na náklaďák a „nořil“ se sklutečně slušně hluboko!
byl to klasický jeep
Ostuda 🙂 Ale aspoň se nahradí ty věčně narvané K2 na lince 2:) Na Ústřední Hřbitov probíhá výluka, kdy jedna tramvajová linka tudy nejezdí (5), očekával bych, že bude posílena 2. A ono ne, nasadí se tam krátké vozy, aby pro jistotu byly spoje narvané až po strop.
Taky jsem slyšel, že tam stojíte na jedné noze a jste rád, že jedete.
Na linku 2 patří K2 a nikdy jinak! Narvaná dvojka mezi nádražím a celní (nebo alespoň Křížovou) je brněnskou tradicí. Bez toho to není ono.
K2 je hodně retro
Ale už mají moderni čelá, a myslím i predelane dveře, ne?
K2 je moje srdcovka, 2 jsem jezdil k babičce.
Super aspoň půjdou brněnské T6 do trojic na linku 12.
Dobrá idea.
Myšlenka dobrá ale trochu pokulhává na tom že všechny od výroby brněnské vozy s výklopnými dveřmi (krom K2R) dostali dveřní kamerový systém aby se neopakovali průsery tramvají s výklopnými dveřmi.
Takže bez větší investice do vozů absolutně nehrozí provozování ve trojicích.
Sorry špatně jsem pochopil na poprvé text
Původní brněnské se mají provozovat ve trojicích (šest trojic), ‚nové‘ pražské místo nich ve dvojicích.
T39 je prosím co?
nemyslí spíš T3G?
? Já vidím T3G
V první větě mají chybu – T39 „Tramvaje z Prahy nahradí v brněnském provozu vozy T39“
Překlep.
To je na tom Brno sakra zle…
Jsou 100% kvalitní… já je ocením lepší než KT, T3 apod. nasazované na 12 tradičně.
Zas tak bych to nepřeháněl, kvalitní jsou jen v oblasti výdrže a ceny náhladních dílů. Ale i taková T3 je v mnoha ohledech jako nižší výška schodů či lepší větrání kvalitněji navržená.
V oblasti výdrže nevim nevim, málo co je poruchovější než T6 a s náhradními díly do výzbroje TV3 už jsou taky docela potíže.
Ale je možný, že Praha přidá i balík náhradních dílů.
Měli je koupit všechny a přebytečné rozebrat. Nebo nechat na náhradní skříně.
Za bezmála 400 tisíc by šlo o hodně drahou srandu…
Proč myslíte? Pokud je životnost podobná předchozím generacím, tak je to super kauf. Nebo nám chcete tvrdit, že šalina za 350 talířů v provozním stavu v polovině životnosti je drahá?
V polovině životnosti je jak co. Trakční výzbroj TV3 je spíše dost za hranicí, hlavně z hlediska spolehlivosti a náhradních součástek, skříně také reznou hodně. Ale za tuhle cenu by se vyplatilo do tram něco vrazit a tu životnost jim reálně prodloužit.
Možná mají polovinu životnosti před sebou ale zastaralý jsou už teď. T3 které nahrazují sice nízkopodlažní nejsou a klimu taky nemají ale jejich náhrada už oboje splňovat měla pokud MHD nechce být pouze pro ty co nemají auto.
Každý výrobek je zastaralý už v okamžiku, kdy vyjede z výrobní linky. Protože zpravidla už v tu chvíli konstruktéři pracují na něčem lepším. Jenže právě pro trvalou platnost tohoto pravidla nezbývá, než se s tím smířit, jinak byste v trvalém čekání na něco ještě lepšího nemohl koupit nikdy nic.
Tak tohle není spotřební zboží, že. Zastaralost je spíše koncepční.
– nejsou nízkopodlažní
– trakční výzbroj neumí rekuperovat a používá elektrosoučástkovou základnu sahající do socialismu (TV3 je tuším nějaká 80. léta)
Někdo je dojezdit musí, mají teprve 25 let a z výroby kvalitní životnost alespoň 40.
Je pravda, že jestli máme z EU přikázané minimální limity na zahraniční „humanitární pomoc“, tak by bylo asi lepší kdyby každou jednu takovou tramvaj stát nakoupit za nějakých pěkných řekněme 5 miliónů a poslal to v rámci toho na Ukrajinu. A až by se na tu naši techniku tam zaučili opraváři, tak je pak pěkně po americku přetáhnout k nám.
Po 25 letech je z mnoha z nich už pojízdné železářství a ekonomicky se je nevyplatí DPP dávat ani na větší opravu, takže fakt nevidím tu zázračnou dlouhověkost. Jedině že Brněnské dílny pracují za minimální mzdu a mají spoustu náhradních dílů taky za pakatel.
Koupit 20 tramvaji za 7,5melounu , opravit i kdyby za 15,tak se nedostanete cenou za 1 novou. A tyhle jsou v půli životnosti.
Super kauf.
tak pokrok to jistý je, oproti tomu co tu leckde jezdí.
Postav si na jednu misku váhy GO T3 s cenou minimálně milion a zaseknutí provozu na dalších 20-30 let (protože Brno prodává jen vyřazené trolejbusy, tramvaje šli vždycky do hutí tedy krom TMB ale to není jiné město)
A na druhou dej pořízení a SO T6 cca 2x těch 350 tisíc a udržení v provozu cca 10 let
SO je řešení tak maximálně na 4 roky v závislosti na rychlosti najíždění kilometrů. Desetiletý provoz by vyžadoval generální opravu.
Otázka…
Praha se zbaví T6, ale zůstanou jim plesnivé T3M a T3R.P
Brno koupí sice ojeté a VP T6, ale zbaví se velké části ještě starších T3 při současné obměně K2 Evama.
Osobně se přikláním k variantě Brno 😀
T3M se začnou vyřazovat co nevidět, T3RP jsou mnohem modernější než T6 a místo EVO máme flotilu 15T, takže já to vidim jasně na variantu Praha.
I když se to těžko srovnává (300vs800 a 70Km vs 140Km) ale Brno má daleko modernější přístup tramvajovému provozu a i modernější vozový park.
Co vás k takovému tvrzení vede ? Průměrné stáří tramvají v Brně je 29 let, v Praze 17 let a tenhle rozdíl se dalšími vozy T6 ještě víc prohloubí.
Třeba procentuální zastoupení nízkopodlažních vozů, to že v Brně nemáme nemáme potřebu ujíždět na nostalgii jménem T3 a jsme jediné město které provozuje 30m vozy
Vidíš a já bych řekl, že si právě rozšiřujete vozový park vysokopodlažních vozů, nostalgické T3 máte zrovna tak a 30 metrových vozů máte tak desetinu co Praha. Ještě něco ?
Když se T3 mají nahradit T6 tak se nic nerozšiřuje ale obměňuje
Ato s těmi 30 m vozy respektive soupravami jsem napsal špatně svou myšlenku. Chtěl jsem napsat Brno je jediné město v ČR které pravidelně vypravuje soupravy delší než 30m
A ještě k těm T3 nevím které město se rozhodlo v T3
A ještě k těm T3 nevím které město se rozhodlo v roce 2019 modernizovat na T3R.PLF? Desetinu takže vy máte přes 800 vozů 15T, KT8 a 14T? Nemyslim si
A jakých 29let? Když je to 20,5let
Pozor, v Brně jezdí fůra Varií na papíry starých T3/K2, to může statistiku dost zkreslit…
Navíc v Praze jsou čerstvě po obrovské dodávce 15T. V horizontu 5 let se tam ale nic nového nečeká (rád bych se mýlil), jen reinkarnace KT8 z Miskolce a T3R.PLF.
V Brně teď bylo období bez investic, teď přichází na řadu EVO a v budoucnu snad i obousměrná náhrada KT8. Čímž by se ten rozdíl mohl dost dorovnat.
Osobně to jako záplatu na těch 5 let na vyhození T3 jako dobrý krok. Ale hned potom něco nového, ať se neopakuje případ 21Tr.
No, vzhledem k situaci v Brně to považuji za lepší řešení, než nekoupit nic a nechat v Brně dost tragické T3G hnít dál. Dalším faktorem je, že v Brně se za chvíli zvýší potřeba tramvají díky trati ke kampusu (a to obousměrných).
A osobně rozhodně nestavím T3R.P jako modernější tramvaj oproti T6. Má modernější výzbroj…a to je tak vše.
Nevím, kde se přišlo na to, že Praha tyto tramvaje nepotřebuje… Nedostatek vozidel přetrvává už pár let a provozní náklady nových vozidel jsou o dost vyšší.
Hold se počítá s tím, že se bude provoz omezovat. Hříbek sice mlel o preferenci veřejné dopravy, ale když chudák zjistil, kolik to stojí, tak dělá přesný opak. Peníze pak možno využív na videopaping za miliony nebo všemožné neziskovky.
Holt !!! -Hold je „okázalý projev pocty nebo úcty;výkupné, vynucený poplatek ve válce“ – viz třeba https://www.pravopisne.cz/2010/09/hold-x-holt/
omlouvám se za gramatickou vsuvku, ale použití nesprávného termínu velice snižuje hodnotu výroku
Hříbek? Vy myslíte toho pána, původem ze Slavičína, co se naplavil do Prahy ze Zlína? Ten by nejraději, aby všichni v Praze jezdili na kolech a proto maluje na silnice cyklostezky, místo aby dostavěl okruh. A parkování a MHD chce asi kvůli tomu taky zdražovat. Pro takového pána je pojmenování „Hříbek“ příliš lichotivé…
To chce klid, Strejdo.
Hřib že maluje cyklostezky? A mohl bych vidět fotku? Když už, tak za dopravu zodpovídá Praha Sobě – Sheinherr, a DP má zastoupení minimálně včech koaličních partnerů. Ale primátor rozhodně nedává úkoly jako kolik tramvají se má vyřadit nebo kolik nakoupit. To je plně v kompetenci DP, jak si zařídí zajistit městem objednanu dopravní obslužnost.
Moc nerozumím, co chcete říct tou poznámkou o provozních nákladech. Má se tedy raději jezdit se starými místo s novými?
Nové nekvalitně složitě konstruované křápy nebo naopak pečlivě ekonomy naplánovanou minimální životností nakupovat v dnešní době jen se zárukou minimálně 20 let a díly v ceně.
A počíta sa do tých nákladov aj cena GO, ktorú tie vyradené T6 potrebujú?
S nedostatkom to nebude také kritické – už sú znova nasadené všetky 14T a ešte je zásoba maďarských na prestavbu. Rozšírenie siete v najbližších mesiacoch nehrozí a nehody síce zhoršujú stav, ale nie tragicky.
Těm minulým se generálka myslím nedělala, kromě snad podvozků.
Nevim kde jste přišel na nedostatek vozidel. Povídá se to sice už dlouho, ale žádná krize dosud nenastala…
Vážně a co cca před rokem tahání T6 z kopřiv
Ano, dokonce se vracely zpět T3 z retrolinky na běžná pořadí. Nedostatek je dlouhodobý a navrácení 14T do provozu nepokryje vyřazení všech T6 a pomalé opravy 15T z důvodu nedostatku náhradních dílů. Tento rok sice žádná nová trať nepřibude, ale v dalších letech už ano a nějaká zakázka na nové tramvaje je daleko v nedohlednu, zvlášť když se ještě splácí čerstvě dodané 15T.