Brno koupilo z Prahy dalších dvacet vyřazených tramvají

Tramvaj T6A5 v Praze na Palackého mostě. Foto: Michal ChrástTramvaj T6A5 v Praze na Palackého mostě. Foto: Michal Chrást

Tramvaje z Prahy nahradí v brněnském provozu vozy T3G. Jsou z poloviny devadesátých let.

Dopravní podnik města Brna (DPMB) rozšíří svoji flotilu o dalších dvacet tramvají T6A5, které dosud jezdily po Praze. Zaplatí za ně 7,8 milionů korun, tedy 390 tisíc korun za jednu.

Vyplývá to ze zveřejněného kontraktu v registru smluv.  Jde o tramvaje, které byly vyrobeny v letech 1995-1997, každá má najeto přes milion kilometrů. DPMB je má od Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) všechny převzít do konce září.

Další tramvaje chce DPMB nasadit na linky, kde potřebuje větší kapacitu souprav, například 2, 3, 5 a 12. „V provozu nahradí tramvaje T3G, které jsou na hranici životnosti. Pražské T6A5 jsou o 10 až 20 let mladší a po nezbytných úpravách je možné je ihned nasadit na linky,“ řekla mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.

DPMB před nákupem od DPP v loňském provozovalo celkem dvacet tramvají T6A5. „Z Prahy jsme zakoupili dalších 10 vozů, osm šlo do provozu a dva zůstaly na náhradní díly. Nyní pořizujeme dalších 20, které jsou určeny pro provoz,“ dodala Tomaštíková.

DPP na jaře oznámil prodej celkem 27 kusů tramvají T6A5, které postupně vyřazuje. Minimální částka za tramvaje byla v soutěži 350 tisíc korun.

Tramvaje vyrobené v polovině devadesátých let už DPP nepotřebuje díky velkému nákupu nových tramvají. Pro DPMB nejde o neznámá vozidla, vlastní jich nyní celkem už třicet. První z Prahy začaly v Brně jezdit na sklonku loňského roku.

Čtyřnápravové tramvaje se vyráběly v letech 1991 až 1998 v ČKD Tatra. Celkem se jich vyrobilo 296, dodnes jezdí v Praze, Brně, Ostravě, Košicích a Bratislavě, část se pak prodala do Kyjeva, Charkova a Sofie.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy Dopravní podnik města Brna DPMB dpp T6A5 Top
152 komentářů