Brno koupí ruinu železniční polikliniky u Svratky, areál je důležitý i pro přestavbu uzlu

Zchátralá železniční poliklinika v Brně. Pramen: Správa železnicZchátralá železniční poliklinika v Brně. Pramen: Správa železnic

V oblasti má mimo jiné vzniknou nová spojka ulic Pražákovy a Rosické, postaví se i tramvajové kolejiště.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gargy

A tak se tady hospodaří ..stát do toho nasypal hromadu peněz aby se to v 90 letech nechalo zchatrat…logika jak sviňa.ted to za 40 míčů zbourají … gratulujeme však vaše prachy to nebyly

mlokXCM

Já myslím, že se tady hospodaří tak, jak hospodaří velké množství lidí.

Olda

Ne, nehospodaří… Kdyby jsme měli takhle hospodařit doma, tak nám děcka od půli měsíce naříkají hlady. A zřejmě ani rodiny široko daleko kolem nás to tak mají taky, že musí obracet každou kačku, jezdíme ve starších verglech, pořád něco flikujeme a pro sebe jsem si radost nekoupil ani nepamatuji.

xyz

Tak to je štěstí, že nebyla dostavěna a uvedena do provozu. Co by si pak nynější odsouvací plánovači počali? Odkoupili by ji (tím víc pokud by dávno byla v ryze soukromých rukách, tzn. ne ČD nebo SprŽel) i coby nemovitost užívanou soukromými majiteli? 🙂 A taky je štěstí, že ten odsun nestihli provést už komunisti (už i oni ho plánovali). Vždyť tam do toho všeho budovali stavbu, která prý tedy překáží okolní výstavbě. 🙂 P. S. letecký pohled z roku 1990 zobrazuje tento prostor ještě zcela nezastavěný. Možná s podivem, že ještě poté se začalo stavět něco tak velkého „pro… Číst vice »

Ibragim z Bastru

Odsun nádraží je v Brne plánován více než sto let. Provizorní Horní nádraží kapacitně nestačí…

Jiří Kocurek

Protože parní lokotivy dýmají a nedá se tak sušit prádlo. Navíc jsou hlučné. To byly tehdejší důvody.

Aleš

Opravdu si myslíte, že to nádraží (kolejiště i výpravní budova) odpovídá druhému největšímu českému městu? Ano, to kolejiště by se možná mohlo „vyspravit“ tím, že by se tam zavedl režim jako třeba na berlínském hlaváku, tedy pobyt řádově v minutách. Ale celkově málokterý cizinec je schopen uvěřit tomu, že je to nádraží druhého největšího města v ČR.

Btw.nezapomenu, jak jsem v devadesátkách průvodcoval zájezd klientů CK ČD do Řecka a jedna paní odmítala uvěřit, že jsme opravdu přijeli na „hlavní“ nádraží v Aténách, protože vypadalo jako nádraží v Benešově u Prahy :-)))

xyz

Takový režim už tam u většiny spojů je. Ještě zajímavější než aténské nádraží je např. „hlavní“ nádraží v Prištině nebo v Tiraně. Ve druhém jmenovaném jde o „nádraží, jaké svět neviděl“. A takové odsunutí bělehradské hlavní nádraží a jeho „kapacita“… I když, koukal jsem do aktuálního JŘ a najednou se do něj vejdou i ty dva páry vlaků směr Černá Hora (tzn. již nezačínají jízdu na nádraží Topčider). Ale vážněji – samozřejmě stejně jako se zvládlo v nezměněné poloze zmodernizovat (ba i rozšířit) pražské hlavní nádraží, šlo by to i u nádraží brněnského. Nicméně „se nechce“ a tak se… neodsouvá.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tesco půjde k zemi. Takže co to nádraží rozšířit o dvě koleje? Bylo by jich i s kusými celkem 12.
Mimochodem nádraží v Bernu také neodsunuli, přestože je v centru a v oblouku.

Modré zábradlí

-370 letos, – 400 loni… už ten udsun vidím 🤣😅🤣😅

Jiří Kocurek

Peron už tam je. Takže tam může zastavovat EC, ale vysvětlujte cizincům, že to je idální místo pro nové nádraží na zelené louce: https://mapy.cz/s/mebacazero

K.S.

Ten problém se vyřešil už. 😀
www. k-report. net/presmerovani/?prispevek=4402711

Brnu by spíš prospělo prohození Břeclavské a Přerovsko-Chrlické tratě.

LKB

Nechapu, proc sem ten odkaz nemuzete umistit normalne. Jaky jste mel duvod k jeho znefunkcneni dvema mezerami?

K.S.

Protože se to publikuje hned a nejde to do schvalovacího kolečka.

Miroslav Zikmund

O jednu kolej 701 – původní poštovní vlečka se už kapacita navýšila …

Na HLN pod Petrovem prostě nemohou vlaky postávat a musí buď projíždět nebo točit … Na HLN pod Žižkovem točí hradecké R, jen co vlak zastaví, tak na konec najíždí lok, nabíhají uklízeči následovaní cestujícími … obrat 22 minuty, odsunem do Vršovic / Smíchova by to vyšlo prakticky nastejno …

K.S.

Z cizinců bych si hlavu nedělal, ti nechápou ani číslování kolejí, nedávno jsem to jednomu vysvětloval. Po tom co jsem mu řekl že tam jsou koleje až do 701. jenom zmatně nastoupil do nejbližšího vlaku, doufám že chtěl do Štýrského Hradce. 🙂

Dolní bylo ještě vtipnější. Šídlo nechtěl věřit že stojíme tak asi pod 4. budoucím peronem a cizinci byli ještě zmatenější než obvykle.

Jiří Kocurek

„Nejlepší“ je ovšem Královo pole. Narozdíl od Židenic tam není ani ten Pragotron na peroně. Čeká se na rekonstrukci, ze které ale sešlo.

K.S.

Tak ale zase… tam to jede buď do Brna, nebo z Brna, na to snad nepotřebujete pragotron… To je jako se jej dožadovat v Rakvicích nebo Ladné…

Jiří Kocurek

v Rakvicích a Ladné ale nezastavují Intercity z Vídně do Prahy.

K.S.

Zatím… A v krpoli jsou taky jenom shodou náhod.

xyz

Zato rychlíky směr H. Brod/Praha tam budou zastavovat pořád.

Existenci displejů na nástupištích v Brně-Kr. Poli považuji za (s ohledem na význam stanice) za opodstatněný požadavek.

K.S.

Displaye bych u krpole viděl jako nice to have, not must have. to nádraží a provoz na něm je poměrně nekomplikovaný a je otázka co s ním bude.

Miroslav Zikmund

701 je provozní číslo … Ve Francii mají v oblibě při označování kolejí kombinaci čísel a písmen …
Ve Švýcarsku nově – dodatečně vybudovanou nebo zprovozněnou kolej označí číslem 0. Logicky, číselná řada začíná nulou, při odpočítávání času se zase nulou končí.
V Brigu zase mají kolej číslo 90.

Miroslav Zikmund

A jak si myslíte že vypadají nádraží v „hlavním městě“ Evropy – Bruselu ?
Snad „nejkrásnější“ nádraží které jsem viděl je v Antwerpách ….
Nugátové, tyčinkové i Kelétové nádraží v Budapešti nejsou taky nic moc, Kelenföld je sice z hlediska kolejiště moderní – budova, pokud ji v mezidobí nezbourali, je z doby Franze Josefa I …
S Bratislavskou hlavnou stanicou taky nic moc neuděláte … Košice – zejména kolejiště je stejné přes 50 let ….

xyz

Bruselské „hlavní“ nádraží je vyřešeno tak, že v něm dálkové vlaky vůbec nezastavují. 🙂

tarten

Brno je sice druhé největší české město, ale až třetí v pořadí městských aglomerací.

Tomáš Gottschalk

Druhým největším ČESKÝM městem je Plzeň. Výpravní budova brněnského HBf. podle mého významu a velikosti města zcela odpovídá. Odpovídala by ještě víc, kdyby se BNSD odhodlala k obnově vybombardované věže, historického litinového podloubí a zbourání hnusné přístavby směrem k poště. A město nechť vyřeší přednádražní prostor a nečeká na odsun jak na Godota.

kakov

Omyl Plzeň je největším českým městem.

Praha totiž není město, ale hlavni město, navíc má status kraje 😁

K.S.

Teď nedávno jsem někde viděl plán na linky VRT, s tím co se plánuje je jedno kde to nádraží je, pokud se tedy zlepší zapojení 5. 6. peronu 701. a případně se udělá nějaká „Americká“ kolej, ale nevím jestli se podaří nacpat peron mezi kolej a budovu SŽ.

Mychal

Neodpovídá. Ale za mě hlavně teda kvůli těm pochybným existencím, které se po něm všude pohybují. To se dá řešit jinak než přesunem za miliardy.

tarten

V Praze se to tehdy vyřešilo jinak, elektrickým provozem. Akorát se pak tedy jaksi ehm odstřelil Těšnov. Masaryčka se odstřelit už nestihla…

Rudolf Tuček

Když se to vezme historicky tak Těsnov byl na odbočce z hlavní trati kdežto Masaryčka byla na hlavní trati.

Frantisek

Ovšem všechna tři nádraží těsně přiléhala k centru, byla prakticky „na hradbách“. Přechodné přemístění konečných do Vysočan, Libně, Vršovic či na Smíchov by dnes lidé patrně odměnili přesunem do jiných prostředků. I proto opět jezdí až na výjimky vše do centra, někdy i přes ně dále.

K.S.

Těšnova je asi celkem škoda, díval jsem se teď na letecké snímky a dnes by se celkem hodil k tomu projektu podzemní železnice, vzhledem k tomu že bylo níž než Masaryčka, tak z něj mohly vést klesající koleje právě do tunelu který by ji podcházel a pokračoval pod hlavní nádraží a pak dále.

Miroslav Zikmund

Tím Horním nádražím míníte současné hlavní ? To je s jedenácti kolejemi – v rámci rekonstrukce přibyla jedna navíc … provozně využité asi tak na 60 %, ve srovnání s provozním využitím švýcarských nádraží …
Je to pouze o způsobu organizování vlakové dopravy … projíždějící vlaky pobyt dvě minuty – stačí v Zürichu HB, cestující se musí naučit pohnout kostrou, šturcové vlaky obraty do 10 minut, jako ve Švýcarsku … ne aby tam zacláněly přes půl hodiny …

Jiří Kocurek

No jo, ale pro jízdu do depa je určená posunovací lokomotiva, nikoliv vlaková. A řídící vůz je jenom móda téhle doby, to brzo přejde. A něco takového o tom rozhoduje.

tarten

To brzo přejde – nahrazením trakčními jednotkami.

LKB

A nezvysuje nutnost preprahat lokomotivu pri odjezdu do depa provozni naklady dopravcu? I kdyz se to tak asi vzdy delalo?

K.S.

Sarkasmus…