Brno koupí až 51 nových autobusů SOR, nahradí nejstarší karosy
Autobus SOR NS12. Foto: SOR Libchavy
Společnost SOR Libchavy dodá až 51 autobusů Dopravnímu podniku města Brna (DPMB). Tuzemský výrobce vyhrál soutěž s nabídkou za 252
Další město bude zohyzděno touhle Kotasovou zrůdnou odporností. No ale Prnu to přeju. Podotýkám, že z důvodů ryze osobních, po kterých tu nikomu nic není
No že by byl člověk nějak nadšený z toho, že to bude SOR, to se říct nedá.
Kupují se také nové kloubové autobusy Solaris Urbino IV, proč o tom není zmínka?
Protože se o tom už psalo dřív protože Solaris smlouvu s DPMB oznámil prakticky okamžitě
A poslední odstavec článku je asi o čem?? 😊
To vepředu nebudou sedadla? Nebo zvolilo Brno jinou variantu?
To vepředu nebudou sedadla? Nebo si ho Brno nakonfigurovalo jinak?
Naftové NS12 za předními dveřmi nemají sedadlo(a), protože tam mají nádrž. V tomhle ohledu mají lepší interiér elektrobusové NS12, které vpředu mají sedadlo a vzadu nemají motorovou věž narozdíl od naftové verze.
To teda není zrovna šťastně vyřešený interiér. Jiné busy mají nádrž pod sedadly.
V pohodlí cestujícího bohužel stále vítězí stará Karosa 931 proti, i poměrně novým, pražským Sorkám. Lépe se v tom stojí a tolik se tam toho neklepe. Škoda, že už se standardně nevyrábí uživatelsky příjemné autobusy.
Ono je tohle trochu nefér srovnání – nízkopodlažní vůz bude vždy tvrdší a vyklepanější, právě daní za bezbariérovost… Stačí se podívat na šílené uložení náprav a tlumičů u LF vozu… … a člověk se skoro diví, že se to po prvním roce nerozpadne úplně.
Ano to je pravda. Na druhou stranu, LF autobus umožňuje rychlejší výstup a nástup, o komfortu pro starší, hendikepované či rodiče s malými dětmi nemluvě.
Já třeba u těch pražských SORů oceňuji právě ty jedny dveře navíc (je to jako by se otevřel celý bok autobusu), nebo to jak se dokáže naklonit k chodníku. Prostě něco za něco. Ale výhody LF autobusů nad nevýhodami podle mě převažují.
Tak mě napadlo jestli by nešlo udělat pérování tak, aby jízdní úroveň byla dejme tomu třeba o cca 5cm vyšší a v zastávce by levá strana klesla právě o těch 5cm a levá pro snížení nástupní hrany ještě víc. Zřejmě by to vyžadovalo výkonnější kompresor, ale pro vyšší pohodlí a snad delší životnost autobusu by to možná stálo za úvahu.
Dokud jsem se pohyboval pěšky úplně snadno, tak jsem Karosy měl asi také raději, ale teď už také spíše vítám nízkopodlažnost SORů i za cenu jejich jiného menšího pohodlí – ale to platí pro MHD nebo jen velmi blízké „příměsto“: jezdit denně jakýmkoli nízkopodlažním autobusem třeba ráno z Příbrami do Prahy a odpoledne zpět bych rozhodně nechtěl – na takové cestování se už překonání schodů rozhodně vyplatí i špatně pohyblivým osobám, jsou-li toho schopné.
Tenhle modrej SOR NS12 zapůjčenej odkudsi z PID tady v Brně, v medláneckých vozovnách před pár týdny na pár týdnů byl na zkošku. Zvenku se není za co stydět, ale uvnitř je to celý nějaký slabý. Ty sedačky, jejich kvalita, jejich počet…tenhle autobus je v podstatě celej na stání 😀 …A popři to.
Co si DPMB objedná a zaplatí, to tam bude mít. Výrobci je to jedno, klidně masážní křesla.
Je to předváděcí vůz výrobce https://seznam-autobusu.cz/vuz/68840
To lze říct asi o čemkoli od SORky. Po Praze se tím vozím a i nové okamžitě šíleně vržou, mlátí, pohodlí nula. Řidiči s tím sice jezdí jako prasata a cesty na krajích Prahy jsou hrozné, ale po stejných jezdí i Irisbus/Iveco, Mercedes atp. a tam je to mnohem utlumenější.
Díky bohu za Solarisy na CNG v Ostravě.
Proč autobus s naftovým motorem? Proč ne na zemní plyn, elektrobus nebo parciální trolejbus?
Na parciální trolejbusy je jiné výběrové řízení.
V Medlánkách není plnička CNG, a není ani plánována. Mít vše v plynu by se nemuselo vyplatit.
Elektrobus snad raději ne, cena vysoká, dojezd nedostatečný atd.
Jak bylo výše uvedeno, v Medlánkách není plnička CNG a navíc je DPMB zapojen do evakuačního plánu (snad i JE Dukovany).
Pán je asi Grétou nakažen.
240 dnů je celkem krátká doba. Nevíte, jak se to běžně předává? Všechny najednou anebo bude první už během jara v Brně?
Obvykle to chodí postupně, ale v relativně krátkém časovém období. Očekával bych první kusy někdy začátkem léta.
Většinou během posledního měsíce, třeba po pěti kusech za den
Museli mít všechny typy šalin, teď už i autobusů :-).
V Brně není ani jedno 15T a ani jeden vůz od Inekonu takže už toto klišé neplatí tak od roku 2008
v Brně jezdí patrové autobusy? Nebo dvoukloubáky jako je chtěli v Praze, ale kam jim to nikdo nechtěl prodat?
Proč ty autobusy budou modré? Bary města jsou přece bílá a červená. Budou vybočovat ze zavedeného barevného schématu.
No ona ani ta leštěná litá kola nejsou „zavedeným schématem“ DPMB. 😀 Jistě to bude nějaký předváděcí vůz na ilustračním obrázku. 😉
Ilustrační snímek, slyšel jste někdy tento termín? Logicky, snímek SOR NS v barvách DPMB ještě neexistuje, takže redakce použila dostupný snímek z propagačních materiálů SOR.
Ale jsou počítače a programy na obrázky.
Já bych počkal na oficiální snímek 🙂
Přihlaste se do redakce.
Kde, prosím? Děkuji.
Ale Škodovy závody takové obrázky zveřejňují. Třeba tramvaj pro Plzeň nebo pro Ostravu, NSR aj.,
A SOR je evidentně nezveřejňuje.
vsak taky to, ze v SORu maji vubec nejake pocitace a „programy na obrazky“ je velmi odvazna spekulace
Co vím, tak je nezveřejňuje Iveco ani Solaris.
Spíš byste mohl nasměrovat vás ostrovtip na skutečnost, že ten autobus ani nemá registrační značku.
Ale tady je problém že tramvaj pro Plzeň technicky vzato v reálu ještě neexistuje a nic jiného než počítačová vizualizace neexistuje a na takovou vizualizaci můžete naplacat jaký barvy chcete