Brno končí s dvěma typy trolejbusů, letos vyřadí i tramvaje K2 a autobusy Karosa
Trolejbus Škoda 22Tr v Brně. Foto: Harold17 / Wikimedia Commons
Vyřazení trolejbusů 22Tr a 14Tr umožnil především nákup 40 nových v posledních dvou letech.
Těch trolejbusů je škoda…
K2 klasické, kotasky i polokotasky mi budou velmi chybět, velmi plynulá jízda, člověk se nemusel ani držet a vůz krasne přehledný, řekl bych že oblíbený mezi revizory, 14tr je taky speciální, měli jsme jich přes 100 a tvořily velkou část vozového parku. A Karosy ty omrzí každého, v létě sauna za jízdenku a v zimě též, když je vysoká podlaha tak věřím že nebudu sám když řeknu že se cítím mnohokrát bezpečněji, a 22tr je taky super, jedny z prvních nízkopodlažních trolejbusů s kloubem 👌
Nejvíce úsměvné mi přijde, když se někdo ohání skvělou bezpečností 20 a více let starých autobusů. Takovým jedincům bych doporučil návštěvu dílny, aby se podívali „pod pokličku“ na celou kastli vozidla, která je mnohdy tak zrezivělá a prožraná, že se drolí na dotek. Ona by se ta bezpečnost v očích rázem vytratila.
Co je pod pokličkou je mi v celku jedno, když vidím lidi co mají 200 kilo a zaberou 2 sedačky a ty sedačky se nepropadnou do země tak mám stále dojem že na tom ještě nejsou tak hrozně 😅
K2jky mi budou chybět, měl jsem je rád, i s jejich negativy (Adheze, stěrače, zrcátka..). Oproti 13T (13T6) jsou to boží kočáry. 15tr a 22Tr těch mi bude speciálně líto, jsou to poslední pořádný podařený kloubový trolejbusy v Brně. Sorky a ten zbytek se s nimi nemůže měřit ani v nejmenším. No a Karosy byly skvělý auta, dokud měli „páníčka“ a péči, jakmile to dostali do ruk v Medlánkách, šlo to do řiti a dneska bohužel jsou ty auta před rozpadnutím(jakkoliv je mám jinak rád).
uznávám že SORky nejsou nic moc, ale kloubové trolejbusy 27Tr (Solaris) či autobusy Solaris Urbino 18 jsou podle mě to nejlepší z moderních vozů co v Brně jezdí.
Co se týče šalin, tak s 45T a EVO2 také zatím spokojenost. 45T je oproti KT8 na osmičce velkým posunem vpřed, a to i na nově opravené trati ze Židárny na Novolíšeňskou
22Tr jsou jediné pořádné kloubové trolejbusy v Brně. Už jen tím, že mají hnací obě zadní nápravy, tzn. když nezůstanou v zimě hnít za nějakou popelnicí (ať už 31Tr, 27Tr atp.), tak prostě jedou. A co se týče Solarisů Urbin III., je to to nejlepší z těch nových co tam je, to každopádně. Škoda jen Medlánecké údržby a chování některých řidičů k těm vozům.
Tak teď rychle vyhodit ty vraky Karosa. Kdyby byly udržované, tak budiž. Ale tím, že se s jejich vyřazením počítalo již dříve, tak se už žádná extra údržba nekonala. Až si řidiči na těch vysezených sedadlech zprasí záda, tak se vedení firmy bude zase divit velké nemocnosti.
Právě že se do nich vrazily zbytečně prachy. Při GO se dělal novej vlek, novej motor… A teď se ty prachy musí vyjezdit. Už aby zmizely.
Tak se tam musí dát i nové (nebo jiné použité, ale dobré) sedadlo řidiče. Nebo jediné co zmizí, bude zbytek řidičů.
„Normální“ sedačka se tam nevejde,i tak je v kabině místa jako šafránu
A výměna lidí je tragická i při malé obsazenosti,nedej bože když je plno
Těch 22Tr je škoda, bo to byly snad jediné LF trolejbusy, ve kterých jsem si se svými 186 cm pohodně sedl.
22 Tr měl nadčasový design a z pohledu cestujícího dobře udělaný interiér včetně pěti dveří, byť dvoje z nich pouze jednokřídlové. Jedinou vadou byla absence klimy. Škoda, že jich bylo vyrobena tak málo.
Taková pěkná labutí píseň Škody Ostrov.
Päť dverí boli reálne len štyri dvere, vzhľadom na to že jedna dvojica dverí mala len polovičný nástupný prúd.
Mám tie vozy rád, ale nejake zrýchlenie odbavenia cez dvere navyše tam naozaj nebolo.
No ty k2 snad i obrečím. To jsou nejlepší šaliny, je tam dostatek místa na stání na rozdíl třeba od draků nebo škodovek a pokud člověk chce, tak si i sedne. Bude jich škoda.
V 03T, 13T, 45T a EVO 2 si sednou taky můžete 😉 a co se týče těch dvou posledních tak tam se dá aji pohodlě stát.
Sedenie je OK, problém je státie. 03T a EVO2 sú v poriadku, tam je kopa miesta a nemám s tými vozmi problém. Ale najmä 45T je bohužiaľ extrémne stiesnená a ak si človek nesadne, tak sa veľmi nemá kam upratať. V porovnaní napr. s 29T/30T je to veľká slabota.
45T mi príde taký ekvivalent SOR NB/NS busov, proste sa tam nedá nikde rozumne stáť bez toho aby človek nezavadzal. Jediný priestor je vo dverách.
Naopak draci jsou z hlediska místa na stání oproti K2 naprostý luxus. V K2 je použitelný akorát kloub a zadní plošina.
Asi už jsem starej. V mém dětství novátorské Karosy vytlačily z trhu Škody RTO…
Jste mladej. Akorát už dýl.😉
Velký vysokopodlažní masakr.
Zdůrazňují to už i jízdní řády, kde se speciálně neupozorňuje na nízkopodlažní vozy, ale naopak na ty zbývající vysokopodlažní.
A poslední 15Tr nic?
co ty mínusy? minulej týden jsem s ní jel
Jsem se dovolil zeptat na případný konec staré vrány, takové kacířství se neodpouští. 🙂
Ta bude v provozu navždy, vyřazování od nejnovějšího po nejstarší 🙂
😃
Snad pojede ještě příští týden. Zatím při posledních pár návštěvách jsem na ni neměl štěstí.
Ale pojede.
Škoda tramvají Tatra K2, tohle byly pro cestující jedny z nejpohodlnějších vozů.
Panejo, co je na nich pohodlnýho? Nejhlučnější křusky, v zimě nevytopitelný… Mně teda chybět nebudou.
Relativně slušný byly buď K2 s původní zrychlovačovou vyzbrojí, který díky původnímu rozmístění topnic a odpadnímu teplu od zrychlovače uměly i topit, nebo pak originální K2R, který měly alespoň pohodlný sedačky Vogelsitze a tésnící výklopný dveře.
Obecně K2 nebyly žádná výhra a negativ by se dala najít spousta. Třeba problémy s nedostatkem adheze za zhoršených povětrnostních podmínek, nízký výkon, střední podvozek náchylný na tvorbu ploch na kolech, u modernizovaných verzí poddimenzované topení…
Jo, K2R je aspoň hezká a v interiéru relativně moderní. Bůh mě netrestej, ale Kotas čela na K2 a T3 jsou jedna z nejlepších věcí, co udělal. V 90′ to bylo zjevení a dobře IMO vypadají i dnes…
K2R, T3R, KT8D5N byli spíše poslední výkřik Tatry a ČKD, když se jim moc nedařilo zprovoznit „moderní“ RT6 (ta už se do devadesátek hodí víc), která je vlastně kopií tramvaje z 80. let od alstomu.(jezdí v okolí Paříže)
Na druhou stranu pro šoféry jsou kotasky jedny z nejhorších vozů, tedy minimálně co do výhledu. Ale ano, pro cestující vozy K2R z celé té rodiny brněnkých K2 nejvíc komfortní…pokud to teda na trati nezdechlo… 😀
Jo, suepr věc v létě. Nával na Hlavním a přijede zrychl, který začne grilovat lidi. Kočárek do toho človek sám nenaqloží a vozíčkáři… si budou muset počkat na moderní nesmysl.
Jj, K2R jsem měl rád. Skvělé sedačky jsem měl rád. Jednu dobu dokonce jezdila K2R s reklamou na Student Agency, byla velmi propracovaná, i samotný interiér byl žlutý, takže si člověk připadal fakt jak v Jančurově vozidle (i díky reklamám).
Jednou jsem s ní jel. Ale stevardka nikde…
a nebylo ani kafe zdarma
Kdyby se nepředělalo topení z podsedadel do bočníc, tak máte zadek v teple vic než doma.
Na můj vkus až moc v teple. Spíše tedy ugrilovaný LOL Proto jsem tyhle topnice pod sedadly nenáviděl. Urbina je mají pod některými sedačkami také a je to asi to jediné, co na nich nenávidím. Sednout si tam je o zadek.
Ahoj Pavle, tak pohodlnost vozy K2 neviděly ani z rychlíku. Maximálně tak odnože K2R, který mohly být pro cestující více komfortnější, ale těch moc nebylo. Oproti kádvojkám jsou Draci o tři století dál.
Je fakt, že v tomto případě člověk hodnotí dost srdcem. Leč najezdil jsem se jimi hodně a topily celkově lépe než T3, na těch laminátových skořepinových sedačkách se sedělo (alespoň mně) velmi pohodlně, šikovná byla i orientace všech sedaček po směru jízdy a jejich uspořádání vzhledem k oknům. Uznávám argument potíží s adhezí v kopcích za mokra, z Nových Sadů na Šilingrák to dost hrabalo.
A pokud vím, tak na Náměstí Míru kvůli tomu měli zrychlovačové K2 přímo zákaz.
Jak můžete ve 21. století tvrdit, že je cokoli s vysokou podlahou pohodlné pro cestující?
Na které lince teď jezdí ty 22Tr? Rád bych se rozloučil a příští nedělu čas nemám 🙂
Tak to máte smůlu, nejezdí na žádné lince aby ušetřily kilometry právě na tu rozlučku.
Nevím.
Jako obvykle
Už nejezdí, viz https://www.bmhd.cz/clanky/22tr#5