Brno dá dalších 52 milionů korun do úprav křižovatek, upřednostní MHD
Křižovatka ulic Merhautova a Provazníkova v Brně. Foto: Google Street View
Čtyři křižovatky v Brně čeká letos výměna semaforů, optického vedení a nově budou osazeny kamerami. Na 27 místech dojde k
Jestli to přecházení tam zvrtají ještě víc, než už je teď, tak bude mazec. 😀
Má to sekundární důsledek i pro nevidomé, že málokde zůstane původní mechanické klepátko pro signalizaci pro chodce, že je zelená/červená a nahradí ho všude elektronická „žába,“ někdo tomu říká „kvákání.“ Takové klepátko bylo třeba na všech světlech Konečného náměstí i dole pod Nerudovou na Kounicové u Rohlíku.
V Ostravě je to nastaveno tak, že tramvaje v podstatě na žádné křižovatce nečekají více, než 10 sekund, za to chodci, čekejte na zelenou čtvrt hodiny!!! Při tom dochází k porušení rozhodnutí Ústavního soudu, neboť se jedná o NEOPRÁVNĚNĚ zvýhodnění tramvaje před jinými druhý dopravy a proto MUSÍ BÝT neodkladné odstraněno!!! Ale děje se tak jen v těch místech, kde správě silnic a policajtum pohrozite trestním řízení! Potom se jakoby zázrakem stane, že se naráz rozsvítí zelená na přechodu tak, že můžete přejít najednou celou ulicí a nemusíte třikrát čekat na jedné křižovatce na zelenou!! Takže vážení Brnaci, pokud to… Číst vice »
Můžete prosím citovat rozhodnutí Ústavního soudu, že jde o protiústavní zvýhodnění MHD? Na základě jakého zákona, prosímvás?
Spíš bych řekl, že váš příspěvek je přání otcem (nehezké) myšlenky.
kdyby se radeji nekdo zamyslel nad syncronizaci krizovatek, aby bylo mozno je projizdet ustalenou rychlosti na zelenou…
Autem, nebo MHD?
v mém případě autem/motorce.
Samožřejmě, že je lepší auta (na človka unitř nemyslete, je to AUTO) zastavit na kilometru alespoň 10x, aby se auto (nikoliv řidič) muselo znova rozjíždět. A toté pro domícháváč. Beton má jezdit vlakem. Bojujeme přece s emisemi.
Brno mě vždy fascinovalo tím, jak nemá vyřešené nastavení semaforů vůči sobě a to jak na okruhu, tak na radiálách … výsledkem čehož je často „červená vlna“.
Jestli to bude fungovat tak hloupě, jak preference šaliny na křižovatce Kounicova / Nerudova, tak potěš koště…
Můžete k tomu dodat víc informací? I ve vztahu k projíždění MHD?
Praha je v tomto hloupá celá. To množství zbytečných emisí, když zastaví 20 aut opakovaně kvůli jednomu z vedlejší ulice 🙁 Zelené vlny se nedočkam bohužel nikdy.
Pro redakci (Jan Sůra): Drobná chybka se vloudila.Z věty v tiskové zprávě „Konkrétně jde o křižovatky Gajdošova–Táborská, Uhelná–Úzká, Provazníkova–Mathonova, Merhautova–Provazníkova“ vám zůstalo jen „Konkrétně jde o křižovatky“
Díky.