Doprava ve městě Infrastruktura

Brno dá dalších 52 milionů korun do úprav křižovatek, upřednostní MHD

Křižovatka ulic Merhautova a Provazníkova v Brně. Foto: Google Street View
Křižovatka ulic Merhautova a Provazníkova v Brně. Foto: Google Street View

Čtyři křižovatky v Brně čeká letos výměna semaforů, optického vedení a nově budou osazeny kamerami. Na 27 místech dojde k úpravám software tak, aby mohly lokalitou lépe projíždět autobusy, tramvaje a trolejbusy. Jde o další etapu projektu Řízení dopravy a sběr dopravních dat, na který získalo Brno z velké části evropské dotace.

Další vlna úprav se týká křižovatek Gajdošova–Táborská, Uhelná–Úzká, Provazníkova–Mathonova, Merhautova–Provazníkova. Vyžádá si to asi týdenní vypnutí světelné signalizace. Brněnští radní tento týden vybrali vítěze soutěže: za 52,5 milionu korun zakázku získalo sdružení firem Cross Zlín a Veselý Dopravní signalizace. Město to oznámilo v tiskové zprávě.

Na čtyřech místech dojde k osazení nových sloupů a světelného signalizačního zařízeni, položení nového optického vedení a instalaci kamer. Konkrétně jde o křižovatky Gajdošova–Táborská, Uhelná–Úzká, Provazníkova–Mathonova, Merhautova–Provazníkova. Na dalších sedmadvaceti lokalitách provedou pracovníci vylepšení softwaru, díky kterému bude moci být podporována preference průjezdu městské hromadné dopravy. Jedná se například o křižovatky Kounicova–Slovákova, Hlinky–Hroznová, Okružní–Generála Píky,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Jde již o třetí etapu celého projektu. Předchozí dvě etapy stále probíhají. Do konce července by měla být hotová rekonstrukce světelných signalizačních zařízení a budování nového systému signalizace na přechodu Tuřanka a na jedenácti křižovatkách ve městě, například na křižovatkách Úvoz–Údolní, Drobného–Lužánecká nebo Koliště–Bratislavská. „Už dříve jsme provedli rekonstrukci semaforů například na křižovatkách Kounicova–Kotlářská, Kounicova–Zahradníkova nebo Husova–Údolní či vybudovali několika úseků nové trasy optického kabelu,“ uvedl radní města Brna Petr Kratochvíl.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaaa

Jestli to přecházení tam zvrtají ještě víc, než už je teď, tak bude mazec. 😀

cracatit

Má to sekundární důsledek i pro nevidomé, že málokde zůstane původní mechanické klepátko pro signalizaci pro chodce, že je zelená/červená a nahradí ho všude elektronická „žába,“ někdo tomu říká „kvákání.“ Takové klepátko bylo třeba na všech světlech Konečného náměstí i dole pod Nerudovou na Kounicové u Rohlíku.

Hans

V Ostravě je to nastaveno tak, že tramvaje v podstatě na žádné křižovatce nečekají více, než 10 sekund, za to chodci, čekejte na zelenou čtvrt hodiny!!! Při tom dochází k porušení rozhodnutí Ústavního soudu, neboť se jedná o NEOPRÁVNĚNĚ zvýhodnění tramvaje před jinými druhý dopravy a proto MUSÍ BÝT neodkladné odstraněno!!! Ale děje se tak jen v těch místech, kde správě silnic a policajtum pohrozite trestním řízení! Potom se jakoby zázrakem stane, že se naráz rozsvítí zelená na přechodu tak, že můžete přejít najednou celou ulicí a nemusíte třikrát čekat na jedné křižovatce na zelenou!! Takže vážení Brnaci, pokud to… Číst vice »

mgr.pavel

Můžete prosím citovat rozhodnutí Ústavního soudu, že jde o protiústavní zvýhodnění MHD? Na základě jakého zákona, prosímvás?

Spíš bych řekl, že váš příspěvek je přání otcem (nehezké) myšlenky.

dada

kdyby se radeji nekdo zamyslel nad syncronizaci krizovatek, aby bylo mozno je projizdet ustalenou rychlosti na zelenou…

Grossák

Autem, nebo MHD?

Dalibor

v mém případě autem/motorce.

Jiří Kocurek

Samožřejmě, že je lepší auta (na človka unitř nemyslete, je to AUTO) zastavit na kilometru alespoň 10x, aby se auto (nikoliv řidič) muselo znova rozjíždět. A toté pro domícháváč. Beton má jezdit vlakem. Bojujeme přece s emisemi.

Vladimír Bílý

Brno mě vždy fascinovalo tím, jak nemá vyřešené nastavení semaforů vůči sobě a to jak na okruhu, tak na radiálách … výsledkem čehož je často „červená vlna“.

Petr766

Jestli to bude fungovat tak hloupě, jak preference šaliny na křižovatce Kounicova / Nerudova, tak potěš koště…

Andrej

Můžete k tomu dodat víc informací? I ve vztahu k projíždění MHD?

thegrid

Praha je v tomto hloupá celá. To množství zbytečných emisí, když zastaví 20 aut opakovaně kvůli jednomu z vedlejší ulice 🙁 Zelené vlny se nedočkam bohužel nikdy.

M19

Pro redakci (Jan Sůra): Drobná chybka se vloudila.Z věty v tiskové zprávě „Konkrétně jde o křižovatky Gajdošova–Táborská, Uhelná–Úzká, Provazníkova–Mathonova, Merhautova–Provazníkova“ vám zůstalo jen „Konkrétně jde o křižovatky“