Brno chystá velké nákupy autobusů i trolejbusů za více než miliardu
První parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily letos, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMB
Dopravní podnik města Brna (DPMB) vypsal jednu z největších zakázek na českém autobusovém trhu. V soutěži s odhadovanou cenou přes
Vidíte to, já měl vždycky za to, že ty 26Tr vydrží až 30 km na nabití…tak to jsem se mýlil.
Tak doufám, že chystá i architektonickou soutěž na design interiéru vozidel. 🙂
Hend po soutěži na jméno a soutěži na barvu textu informačních tabulí.
V dané délkové kategorii těžko.
Až 10 km na baterie. Že by linka 44∕84 přešla na trolejbusy?
ne, mají nahradit 21Tr
Pořád ještě ale jezdí 14Tr, pro cestující o holi či s kočárkem by bylo lepší nahradit tyhle a ne nízkopodlažní 21Tr.
14Tr půjdou nepochybně do šrotu, je jich posledních 16.
Okružní linka 44/84 si o elektrifikaci (přechod z autobusů na trolejbusy) přímo říká. Více jak polovina trasy je už pod dráty.
Kdeže. Nejdelší úsek pod drátem je Vozovna Komín – Královo pole, nádraží, a to je asi 1/4 trasy. Od tama jede kopci mimo dráty, pak by se mohl napojit zase až na Merhautce ale dráty končí už na Staré Osadě (tady by se musel udělat větší interval pro dobíjení při odstaveném buse). Jenže pak jede Otakara Ševčíka, Ostravskou, Zvonařkou a Poříčí, kde drát není, ale zato je velmi hustý provoz a časté kolony. A to je dlouhý úsek skoro 1/3 linky. Pak má kousek drátu na Mendláku, ale za ním už do Komína drát není. Stav bohužel není 1:1, ale… Číst vice »
Úsek od Vozovny Komín po Anthropos se nějak tajemně oddrátoval? Není to úplně zanedbatelný úsek.
Jak píše Rozpor, Anthropos-Komín je zadrátován. Navíc obě dvě konečné (Stará Osada i Mendlák) jsou pod dráty, zde odstavené busy by si mohly nabít baterky.
Dále, on i ten úsek Stará Osada – Mendlák (nejdelší bez drátů) měří pouhých 6.4km. Jestliže má bus ujet na baterky aspoň 10km, tak i s těmi kolonami (které imho přes rekuperaci zvládne líp než nafťák) to zvládne.
Asi těžko, když na ni jezdí kloubové autobusy a DP chce krátké trolejbusy…(Možná na víkendový provoz)
Ajo, máte pravdu.
Potřebovala by to, tahle linka je zralá na elektrifikaci. Když můžou jako trolejbusy jezdit méně vytížené linky 32, 34, 38 a 39, tak proč ne linky 44/84.
44/84 nepůjde jen tak předělat na trolejbusy. Velká část trasy vede po hlavních tazích, kde jsou často kolony a které z naprosté většiny vedou mimo dráty. Ani s 10 km dojezdem není jistota, že když se kousne v koloně, tak se mu nevybijí baterky. Buď by se muselo dodělat drátování i na tyto tahy, nebo přetrasovat linky…
Jako ano, ale kolony drátům nevadí. 🙂 A zase tak často tahle dvojlinka přetrasovávaná není.
Ale v úseku Stará osada – Mendlák není zrovna předrátováno a půlhodinové poskakovaní ty baterky nedají.
Tak se zadrátuje. 🙂
A nebo se provozně rozpůlí linka. Cestující si na Mendláku (Staré Osadě vystoupí). Ostatně z Tomkáče na Škroupovu je v jízndím řádu přestup z linky 84 na linku 84, píše to 8 minut čekání.
Blbé je, že chybí jižní část VMO, propojka Černovické a Jihlavské. Proto ty kolony na Zvonařce.