Brno chce koupit až 60 parciálních dvanáctimetrových trolejbusů
První parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily letos, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMB
Dopravní podnik města Brna (DPMB) vypsal jednu z největších zakázek na nové trolejbusy v Česku. Hledá dodavatele až 60 trolejbusů
Koupit parciální trolejbusy je dobrá myšlenka, která se osvědčila i v Ostravě. Při výlukách je nemusí nahrazovat autobusy. Letos se to osvědčilo při 2 měsíční výluce v Ostravě při rekonstrukci křižovatky Českobratrská x Sokolská. Bohužel jich však Ostrava nemá dostatek a tak přesto museli velkou část nahradit autobusy. Prodloužení výluky ale zkomplikovalo dopravu, jelikož autobusy museli vrátit autobusy, které byly po prázdninách potřeba na autobusové linky a tak museli změnit trasu trolejbusů jen,proto, že je neměli čím nahradit. Jinak již dávno před tím byly nasazovány na lince 101,kde cestující, kteří chtěli z Hranečníku pokračovat do Radvanic a museli přestupovat na… Číst vice »
Brno ale má už 10 parciálů přes rok takže to žádná novinka není. Našli uplatnění lince 32 kde byla cca roční výluka
Jojo, jel jsem s ním několikrát a takhle na první pohled se zdá že nemá nějakou chybu, celkem v pohodě a baterky mu fungujou, myslím že ten požadavek na řádově 10km nezávislého pohybu a rychlost nabíjení tak aby byl schopen 1:1 (alespoň polovinu směny strávit „pod dráty“ – ale pozor tady dost pomůže pokud má možnost nabíjení při odpočívání na konečné, což by mělo být dost snadné=bodový zdroj) je dost rozumné…
Prakticky by to do budoucna mohlo vypadat i tak že budou zadrátované prudší kopce a konečné a zbytek už by se dal dojezdit z baterek…
Je super že se něco děje (vzhledem ke stavu vozového parku), ale obávám se, že v pozadí musí být nějaká dotace nebo jiné ospravedlnění tohoto nákupu. Jinak si nedovedu úplně vysvětlit k čemu vozit 8t baterek v běžném provozu navíc. 26Tr mám rád, líbí se mi, ale jízda v něm není vzhledem ke skoro dvojnásobé hmotnosti vůbec svižná, karoserie musí trpět (což nutně bude mít vliv na životnost), gumy jsou strašně pod tou vahou slyšet (rychlejší opotřebení) a když nám včera skočil chodec na přechodě tak to řidič taky nemusel ubrzdit (kinetická energie). Vím, že to konstrukčně nebude asi lehké/možné… Číst vice »
Odkud máte prosím vás informaci, že baterie na 10km dojezd váží 8t ? V Ostravě jsem si nevšiml že by ty parciály jezdily nějak hůře. O prázdninách byly všechny využity při výluce na jedné velké křižovatce.
1) opravdu 8t baterek? ten trolejbus na baterky má obkroužit celý Brno?
2)Opraqvdu zvýšení hmostnosti vozu prodlouží brzdnou dráhu vozudla?
(nevím jak u Vás, ale u mne hmostnost vozudla ve výpočtu dráhy vůbec nefiguruje. je tam g, rychlost, mí… a to je tak vše…)
pro mínusáře: dráha d [metry]= rychlost na druhou[metry za sekundu]/ (2 x koeficient tření x tíhové zrychlení) Das ist alles !!!
Máte to špatně. Nebo chcete tvrdit že např. plně naložený kamion jedoucí z kopce při plném brždění zabrzdí stejně jako prázdný? 😀
jestlůi jerde z kopce nebo po rovině … pokud dáte vedle sebe 2 identická auta, např plně ložený nákladák a ten samej prázdnej náklaďák a ve sejný čas někdo stejnou silou dupne na brzdový pedál, přičemž obě vozidly budou v ten okamžik mít stejnou rychlost, zastaví na stejné ± zlomek procenta dráze. Těžší zastaví o malinkej kousek dál, protože bude vyšší tepelné namáhání stykové vrsty pneumatika/vozovka a dříve dojde k tepelným změnám na behounu. Fyziku nejde odrbávat, i když si to lidi přejí. Vzorec je 100% správně, protože pokud by náhodou nebyl, pak bude špatně nmoho posudků a mnoho řidičů… Číst vice »
pokud paltí že: (zrychlení = zpomaleníje to jen o známénku na dráhu nemá vliv) kinetická energie vozidla = 1/2 hmotnost x rychlost na druhou práce při brždění = F x s přičemž můžeme tvrdit že s = 1/2 zrychhlení x čas na druhou můžeme bez uzardění tvrdit, že práce při brždění = F x s, tj práce při brždění = mí x g x s Mňo, pokud dosadíme E = W získáme: 1/2 x m x v na druhou = mí. m . g . s vykrátím a získám výše citovaný vzorec s = v na druhou /(2x g 2mí)… Číst vice »
No pokud s timto presvedcenim ridite prazdny nakladak, tak bych vas opravdu nerad potkal prazdneho. Toto jsou elementarni znalosti teda neznalosti. Pomuzete spolecnosti kdyz vratite dobrovolne ridicak.
A proto je tolik nehod prazdnych nakladaku. Vsichni si mysleli, ze to ubrzdi na fleku!
Dádo, už jsi to někdy řídila? Ne? Tak mlč!!
V Brně se jenom chce, ale kupovat? To ne, nejsou peníze. Viz.nedávno zrušený soutěž na nové kloubové trolejbusy.
To jo, ve chtění jsme tu docela přeborníci. Často však výsledkem chtění je kočkopes, nebo rovnou vyšumnění..
Zaujal mě ten Cegelec jako účastník konzultací. Se Solarisem už toho moc nedělají (naposledy Salzburg?), v „jeho“ kastlích se teď dodávají výzbroje Škoda a Medcom. Že by návrat kombinace Cegelec-Bogdan? 🙂
kubrt: Cegelec dělá elektrovýzbroj i pro karosérie SOR, Škoda dodává elektrovýzbroj pro karoserie Iveco, Solaris, Sor. Takže si můžete vybrat. Ale podle odběru brněnského DP se dá předvpokládat karosérie Solaris a výzbroj Škoda.
No Cegelec má myslím i ten prototyp trolejbus Electron od Ekovy…
No, lepší Bohdan, než ten humus od Ekovy..
Jsem zvědav zda budou trolejbusy v karosérii SOR nebo Solaris. Hodně záleží jaká je specifikace trolejbusu. Zda si dopravce troufne do specifikace poptávaných trolejbusů zapracovat své zkušenosti a reálné potřeby.
Snad to budou Iveca. Se Solarisem jsou dlouhodobě problémy a SOR je čím dál tím víc konkurent.
Zato 25Tr je úžasně spolehlivý stroj, který si mechoši nemůžou vynachválit.
Osobně se mi zdá vnitřní uspořádání kastle Solaris dlouhodobě nejlepší, SOR v trbusu bohužel nesplnil moje naděje, jsou to hrozné „hory“, místy téměř neprůchodný (sedadla naproti sobě za kloubem) atd…
Kloubové Solarisy dodávané cca. před třemi roky (v naftě) jsou zatím nelepší vnitřní uspořádání které jsem tu zažil.
Těžko říci jak moc na to má vliv přání objednatele, ale tak doufám že si občas schválně nevymýšlejí hovadiny, jeden a ten samý DP snad ne?
Doufejme v Iveco kastle.
Na Iveco kastle zapomeňte. Iveco vůbec nemá zájem se v trolejbusech angažovat. Pokus se Škodovkou se týkal konkrétního zahraničního zákazníka, a když nevyšel, Iveco to pohřbilo.
SOR + Škoda. Hezky česky.
Parciální trolejbusy jsou fajn. Akorát mě trochu děsí, že 90% kritérií je cena. aškoliv já jsem laik, nedovedu si představit, jak takový poměr potom v praxi vypadá a co to znamená (jinde , než na papíře. To se jako dělá nějaký kvocient x9 a x0,5? 🙂 )