Brno chce další obousměrné tramvaje od Škody
Výroba nové tramvaje Škoda ForCity Smart 45T pro Brno. Pramen: Škoda Group
Dopravní podnik tlačí čas, do kdy se může o využití opce rozhodnout.
Dopravní podnik tlačí čas, do kdy se může o využití opce rozhodnout.
Takto, linka do Kampusu je v tuto chvíli ta stejná jako na Mifkovu, tedy na ní jezdí ta stejná vozidla, k žádnému zvýšení nedochází. Oboustranné šaliny jsou sice organizačně výhodné, nicméně tam kde nejsou potřeba si s sebou vozí zbytečně druhé stanoviště řidiče (cena, váha, ubrání prostoru cestujícím) a oboustranné dveře též mírně zhoršují vnitřní uspořádání. Takže to není všelék. Rozhodně by se jejich počet neměl hnát výrazně nad počet který je skutečně potřeba…
Za starou cenu, proč ne
Další příspěvek pestrosti provozu v Brně. Prosím ještě nechat jezdit pár kácen, několik co nejpuvodnejsich K2 a asi nejzajimavejsi tramvajových provoz se může hezky rozrůstat.
A ještě obnovit…nákladní provoz
A obnovit kropící vůz. Voda do něho se čerpala z majlontskýho mostu.
aha, tak ono je to tam pestre furt 🙂
Škoda, že došlo ke změně designu čel. Původní, více zaoblené čelo, vypadalo lépe. Ale na to to samozřejmě nejezdí a hlavně ať DPmB využije opci v plném počtu kusů, pokud budou za stejnou cenu. Financování ať zajistí ta „hvězda“ Vaňková, co se vychloubá nejlepší MHD, ale zatím reálně předvádí kroky přesně opačným směrem.
Tvar čela se snad musel změnit z důvodu změny bezpečnostních požadavků v průběhu vývoje.
Ano, byl to jeden z důvodů.
Nové oboustranné saliny ok, ale nelíbí se mi že nikdo nechce kt8 za muzejní kus. To půjdou skutečně všechny na šrot?
Vedoucí retro vozů Jiří Černý by ji chtěl a dokonce celou vysokou.
A jinak si myslím jinak že taková 1704 ve které si mohli lidi koupit sedačku by taky jít pryč neměla. Ikdyž kdo ví když už není 150 let DPMB
Na zálohy by měly být dost v pohodě, a mohly by v tom režimu docela dlouho vydržet, když moc nenajezdí…
To je dobrá zpráva a Brněnské KT8 i s Ostravou šup do Prahy,nebo do Košic.V Brně si speciálně na lince 8 která se teď prodlužuje nové vozy zaslouží..
Technicky vzato se neprodlužuje, ale mění. Zastávek bude mít tuším stejně jako teď.
No z Košic jsme některé přijali, to by asi postrádalo smysl je víc ojeté vozit zpátky…
V Brně už léta jezdí obousměrné šaliny. Zejména na 8 a 1, dnes ještě i na jiných tratích 6 aj. Na co drahé speciály – čím budou speciálnější?
Asi nevadí, že ty původní jsou olítaný do mrtva a už se vyřazují ?A že by se tak trochu hodila náhrada ?
Ono to olítání nese i zvýšené náklady na údržbu. Zjednodušeně – po určitém čase a km je bezpečné provozování dražší a dražší. K tomu je vhodné přičíst i to, že ty KT8 více osloví mně než dnešní mladou generaci.
Na 1 už minimálně 5let v běžném režimu KT8 nejezdí
co ten disklike za fakt? :DD
A je jim přes 30 roků. Ani T2 nevydržely věčně.
to ne, ale chce se to podívat třeba na vůz 1595 z roku 67. Do dnes jezdí, zatím co KT z roku 86 jdou dnes na šrot
Takže ta T3 evč 1595 přesluhuje asi 10x narozdíl od KT z roku 86
1595 je 1972.A po těch GO toho z rámu a bočnic moc původního nebude. A o zbytku se ani nemá smysl bavit. Tam se to mění podle potřeby.
No už léta nejezdí obousměrné na 6 a na 1 zcela vyjímečně (pokud není obousměrnost potřeba kvůli opravám na trati).
Oni jich zatím objednali jen 5???
Pokud tomu rozumím správně tak 5ks byla výchozí objednávka ze smlouvy, a opce na 25? dalších kusů, ze kterých teď mají schváleno dalších 5… a čas do konce roku objednat další.
Wow, to jsou krásné tramvaje. Ne jak ty divný špičatky v Ostravě a Plzni.
mně zas přijdou na stejný designové vlně jak ostravačky, taková arctic x34, to je jiný kafe
Tyto mají trochu hezčí čela.
U plzeňských a ostravských tramvají je to daň za dvoukřídlé dveře vůči jízdnímu profili
Dvoukřídlé dveře u kabiny respektive u kabin
Jen aby to v Brně nedopadlo podobně, jako v Plzni, kdy ŠT tamnímu dopravnímu podniku sdělila, že z důvodu „vyšší moci“ (Corona, Ukrajina) se cena tramvají zvyšuje o čtvrtinu.
https://www.cs-dopravak.cz/plzen-objednala-dalsi-tramvaje-skoda-40t-cena-se-zvysila-o-ctvrtinu/
to jsem zrovna chtel napsat – pokud jim je nekdo ochotny dodat tramvaje za stare ceny, tak je otazka vyuziti opce „no brainer“ a neni o cem premyslet.
v brne jsem 11 let nebyl, ale ziral jsem co vsechno tam tehdy jezdilo – takze mit jednu slusnou novou radu dava smysl a je to urcite lepsi nez prazske liti penez do zastaralych popelnic kt8.
Kt8 jsou dobrý šaliny.
Na koleji smrti..
jsou vyborne. leze se toho jak na pudu (takze dlouhe pobyty) zhotoveni pripomina stavebnici merkur a co muze vrzat a skripat, to vrze a skripe… a bude to tady strasit jeste dve dekady…
Skřípne to v nich jak ve starém hradě.
Byly dobré v čase vzniku,udělali dobrou službu,v ekonomice se tomu říká morální opotřebení…
Jo, KT8 už dost za zenitem taky jsou, ale pokud bych si měl vybrat, první bych se v Praze zbavil v běžným provozu T3 (včetně WAN) a pak teprve KT8.
ja nevim cim to je, ale ta t3 me urazi min nez to kt8. neni v kt8 vyssi podlaha? nebo je to ten osmdesatkovy interier?
Pokud je to tím interiérem, tak ten maj ty pražský modernizovanej. Původní KT8 měly hrozný sedačky, ale to ta modernizace řeší.
Oproti dvojici T3 mi přijde KT8 prostornější a reálně kapacitnější, i když se to podle oficiálních čísel nezdá. Nastupování mi přijde srovnatelně problematický do obou.
Tvar sedaček je jedna věc, ale rozložení 2+2 (místy) je dost hrůza, hlavně kvůli neprůchodnosti. Už 2+1 je na pováženou (ale řekněme), 2+2 je nevhodné pro cokoliv v MHD (použitelné snad pro dálkovku, možná příměstskou, ale určitě ne městskou)
JE v ní o něco vyšší podlaha (tuším snad 900mm?, nad klouby víc) i oproti T3/K2…
To jste byl 20 roků v jeskyni?
Má to lépe zmluvne a v tendru jištěné plus je to z EU fondů
Pokud je to tak, jak píšete a ŠT bude muset tramvaje dodat v původních cenách, nezbývá nic jiného, než Šalingradu k tomuto úspěchu gratulovat.
Zřejmě náhoda… ale tak když už se povedlo… 🙂