Přehledně: Brno čekají kritické měsíce v dopravě, k uzavírkám přibude omezení na D1 i neprůjezdný tunel
Nový most přes Tomkovo náměstí. Foto: ŘSD
Jde o akce různých investorů, které podle města nejde vždy koordinovat.
Jde o akce různých investorů, které podle města nejde vždy koordinovat.
Za rozšíření D1 mezi exitem na Vídeň a na Bratislavu pouze o jeden pruh by si měl jít někdo sednout stejně jako za celou tu poddimenzovanou modernizaci mezi Mirošovicemi a Kývalkou…
Snad to tam do budoucna půjde vyznačit jako 4+4. 3+3 je tady úplně mimo. Protože stejně tam na několik set metrů je potřeba mít dva od Ostravy + dva připojovací pruhy z D2. Tak by se to mohlo protáhnout až k MÚK s Vídeňskou a 4. pravý by přešel v odbočovací pruh. Zbytek D1 kolem Brna za mě stačí jako 3+3.
Tak určitě. Když kdysi vznikl ten speciální tým na koordinaci oprav a dopravních staveb, špatně jsem to pochopil – myslel jsem, že mají opravy rozplánovat tak, aby se nekupily do jednoho časového období, ale už mi došlo, že jejich úkol je presně opačný a jde jim to náramně. Primátorka žádá o trpělivost. Že je Vaňková neschopná a na funkci primátorky nebude stačit, jsem si myslel už dávno. Teď se to jen potvrzuje. Doufám, že tým kopemezabrno zase vymyslí nějaké rádoby vtipné cedule, abychom se celým tím popojížděním hezky prochechtali… nechal bych je všechny týden jezdit do práce z práce po… Číst vice »
OK. A nyní prosíme Váš návrh řešení.
Nelhat? 🙂
Pán za to není placený na rozdíl od jiných.
Nebylo by jednodušší vypsat co zůstane průjezdné?
Každopádně děkuji redakci za odvahu nazvat věci pravým jménem a přitom vynechat sprostá slova. A to myslím bez ironie (vůči redakci).
Začal bych jezdit tramvají, ale k ní se dostanu po Chironově, a tu budou taky asfaltovat či co…. 🙁
Prodloužení tramvajové trati na Merhautové? Tam se něco děje? A kam to vůbec povede, koleje odnikud nikam jsou tam už 25 let.
Koleje odnikud nikam jsou tam plánované i nyní. Jen se opraví ten most přes vlak a nahoru se dají opět koleje…stále odnikud nikam. Pokračování projektu je pro tuto chvíli ve hvězdách.
Myslím to celkem nesmyslně za mostem zahnou doleva a napojí na stávající trať do Lesné. Argumenty jsou něco jako „to by se mohlo někdy hodit“ a “ když už je ta tramvaj přes most naplánovaná, tak ji prostě postavíme“.
Navržená podoba tratě je v prvé řadě důsledek dlouholetého odporu ze strany UMČ Brno-sever vůči trasování tratě nahoru na Haškovu.
POkud je volba teď a nebo nikdy, tak je lepší teď ..
Pouze výsledek a ukázka naší neschopnosti, plus zanedbaná výstavba a rozvoj infrastruktury v posledních…30 letech? Dálnice kolem Brna je vtip, díry a vyjeté koleje (ty jsou opravdu unikátní). Brno je v tomto směru nešťastné město, od té doby co „připadlo Čechům“ a přetrhali se vazby na Rakousko, tak to jde jen z kopce. Co tak nechat důležité silniční stavby postavit rakušáky?Podle jejich norem a pravidel…horší to být nemůže než ten paskvil co se teď na D1 chystá.
rakušákama myslíte STRABAG?
“ Rozšíření by mělo být hotové v roce 2025,“ upřesnil ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.
Ano, co se týká tohoto úseku. Ale další části D1 a D2 budou postupně následovat, takže to peklo tam bude trvat (dle současných plánů) nejméně do roku 2031.
Místo toho, aby to pořádně připravili a udělali jako jednu stavbu s omezením průjezdnosti na 1+1, ale s dobou výstavby čtyři roky (například díky jasně danému požadavku na práci 24/7), tak to budou natahovat na osm let.
Bravo ŘSD, bravo Mátl, bravo Fiala…!!
Práce 24/7 v podstatě vyžaduje na jedno pracovní místo 4 zaměstnance…kdo to zaplatí?
My všichni z naších daní, tak jako platíme vše ostatní.
Přímé mzdové náklady jsou v rozpočtu takové stavby naprosto zanedbatelná částka.
Plus kde je seženete?
Jakože by se 30 km dálnice včetně 9 mimoúrovňových křižovatek a dalších x mostů stavělo najednou a navíc za provozu?
Proč ne.
30 km v jednom pruhu bez možnosti uhnutí… Slušnej masochismus
A kde se na to vezmou peníze a kapacity projekčních a stavebních firem?
A peníze v rozpočtu na to najdete? Nebo přerušíte stavby v jiných částech republiky?
Jak říkají křížovkáři, „zoufalství na čtyři písmena“: B…
Zoufalství? To ještě Brnu lichotíte. Nevím jak Brno znáte, ale pomalu se z něj stává město bezdomovců, „rómských“ klanů a podobných existencí. Stačí přijet na hlavní nádraží…tam se projeví úroveň města a jeho správa.
Jmse netušil, že město zodpovídá za úklid na peronech, nikoliv SŽ se sídlem v Praze.
Ne že bych byl nadšen z centralistického postbolševického řízení našeho státu, ale za vším hledat Prahu je nesmysl. Dnes je systém nastaven tak, že pokud chce politik/úředník/ředitel udělat kariéru, tak musí být poslušný k vrchnosti sídlící v hl.m. a trpělivě čeká až bude povýšen. Pokud chce Brno čistší nádraží,tak musí být dotčený úředník důslednější vůči SŽ, ale na druhou stranu riskuje pověst a kariérní postup. Takže nic nežádá, jen čeká že bude za svoji loajalitu náležitě odměněn a do Prahy odveden 🙂
Nevím jak Vy Brno znáte, když zmiňujete tu nejhorší lokalitu kam ani Brňáci moc nechodí a vyhýbají se obloukem. V posledních letech bych řekl, že Brno právě dost prosperuje co se týče ekonomiky, firem nebo škol. To je pak vidět na nových projektech jako je Nová Zbrojovka, Nova Brána nebo čtvrť Trnitá a dalších x projektů kde rozhodně bezdomovce nebo romy nepotkáte (max. zametat) Nádraží se stejně bude přesouvat kde bude na vyšším místě bude bezpečnost teď tam na to kašlou už. Bývalí OC Pryor se bude shazovat. Takže jediné co je tu špatně je infrastruktura kde se neskutečně zaspalo.… Číst vice »
Pokud by se měla posuzovat kvalita celého města podle přednádražního prostoru hlavního vlakového nádraží, pak by z toho příliš dobře nevyšla ani Praha, že.
Schválně si otevřete na Mapách.cz dopravní mapu nad Brnem, docela nářez..
Díky jediné dálnici D1 je Brno vstupní silniční branou na Moravu a Slovensko. Díky vývoji posledních asi 5 let je Brno „zašpuntováno“ i uvnitř. Myslím že ty chyby se nakupily tak nešťastně do tohoto období, že je na čase to oplotit a začít jezdit jinudy. Děkujeme za brzké dokončení D35 Moravská Třebová – Mohelnice, a také Olomouc – Přerov – Říkovice. Úsek Praha-Brno, nechť je navždy pro tranzit SK-Morava zavržen….
Brno je furt rozkopané, se spoustou omezení, a přesto má mizerné povrchy silnic. Reálná koordinace uzavírek mizivá, přestože na to má extra post na magistrátu.
Přitom by stačilo zajet za hranice a podívat se, jak se ulice opravují tam. A přijmout best practices a ty vyžadovat i u nás. Ale my radši budeme znovu objevovat kolo, že rozkopat kousek silnice jeden rok a návazný kousek další rok, pokaždé na čtvrt roku, že je to blbost..
Na čtvrt roku, jelikož se mění veškeré inženýrské sítě v ulici.
Dělat vodu zvlášť, kanál zvlášť, chodníky zvlášť, opravit vozovku a pak ještě měnit trubky CZT… Tohle už naštěstí přestalo.
Když jsem pobýval ve Vídni, nemohl jsem uvěřit, co stihli postavit v období od chvíle, kdy jsem odcházel z práce, do chvíle, kdy jsem přicházel do práce.
A ano, chápete správně, silnice opravovali/upravovali v noci.
Za dvě noci vytvořili nový cyklopruh se zvednutím na úroveň chodníku, značením, obrubníky, nájezdy apod. Prostě komplet. Navíc tam mají silnice a chodníky podbetonované, takže včetně rozbíjení a vylívání betonu.
A přes den tam byly jen kužely, aby dělníci nezavazeli.
Třeba se to taky jednou naučíme…
Brno má extrapost na každou pozici. Extrapost na školství, extrapost na dopravu…., přitom nikdo neví co ty lidi dělají a občas ani zaměstnanci magistrátu neví, že tam někdo takový pracuje.
Teda toho je. Je to zmatek, ale jako vždy to nejak zvládneme. Spíš mě fascinuje, jak se to desitky let všechno táhne, nebo se na to kašle, a najednou se můžou všichni zbláznit.
Jen to s těmi Hlinkami moc dobře nechápu. Původně měli 1.srpna jednu stranu v Žabovřeské otevřít, ale teď to bude zavřené úplně? To bude pekelný.
týbrďo, já si to úplně předstvuju v odpolední špičce. Hlinky z obou stran pojedou křižovatkou nahoře…to bude kolona do tunelu Dobrovského a na druhé straně až za Rondo
Mě přijde, že se to nějak špatně formulovalo do nějaké tiskové zprávy a teď se šíří zmatky. Podle https://kopemezabrno.cz/2023/07/26/zacatek-srpna-prinese-zmeny-na-zabovreske/ se má jenom převést současné uspořádání 1+1 do protisměru přes nový tunel Žabovřeská a směrem od severu na jih se pojede „vrchem“.
Být paní hlavní koordinátorkou oprav v Brně, podám okamžitou výpověď a odstěhuji se na sibiř. Takhle to sprasit, to chce odvahu
Naopak si myslím, že udělat to vše během prázdnin je ten nejlepší způsob.
Koordinátorce oprav chybí klíčové kompetence. ŘSD, kraji a dalším „neměstským“ investorům nemůže nic nařizovat, a městským (vodárny například) sice teoreticky nařizovat může, ale stoleté potrubí pod silnicí se bohužel odmítá podřídit jejímu pokynu, že má ještě pár let vydržet.
Vyšší kompetence by nic nevyřešily, protože v zájmu města je, aby investoři investovali co nejvíc. Každý „infrastrukturní“ investor má plán investic na x let dopředu, a pokud by se nějaká akce zarazila, může se posunout klidně o 5 let dopředu, a o to město logicky nestojí.
Opravdu uzavřou tunel Hlinky směrem do centra? A kde se ten tunel nachází? 😉
Fakt se to jmenuje tunel Hlinky, i když na ulici Hlinky je to kolmé:
https://mapy.cz/s/gosasabuze
on myslel, že tunel je to jenom z jihu na sever…ale to je, jak by řekl exprezident Klaus , ostudné, ale opravdu ostudné slovíčkaření.
Nejen na ulici Hlinky, i na směr do centra je to kolmé 😀
Najít na městském okruhu směr do centra je vždycky celkem oříšek.
No když jedu od Globusu ke Zvonařce, tak je to logicky do centra a když jedu obráceně, tak je to z centa. Je na tom něco k nepochopení?
A když jedu z Králova Pole do Starého Lískovce (který je tak stejně na okruhu jako Globus) tak už jedu z centra?
Nezdají
1) Zúžení Gajdošove na 1+1 opravdu od 1.10.23 až do 30.11.2024? Nebo jde o překlep v roce 24?
2) Plánované akce na rok 2025? Nejsou to náhodou plánované akce na rok 2024?? MUK Brno-jih se má podle plánů realizovat už od roku 2024 a hlavně mi nedává smysl proč by v článku byly uvedeny akce na 25 a na 24 nikoliv…
zúžení na Gajdošové jenom do 30.11.2023 je o několik levelů více nereálné, než 2024 😀
Na Gajdošově se bude opravovat vodovod a kanalizace, to je vždycky akce plusmínus na rok. Zvlášť, pokud tu ulici nemůžou úplně zavřít a budou pracovat za provozu.
No a Zvonařka+Opuštěná 1+1 bude taky tragédie, tam by se hodilo 3+3 ☺
na Zvonařce+Opuštěné jsou naprosto v pohodě 2+2.. více pruhů je zbytečných když kapacitní problém způsobují úrovňové světelné křižovatky. Samotná silnice 2+2 zvládne převést 2x větší provoz než tam aktuálně je. Řešením problému by bylo mimoúrovňové převedení hlavního tahu přes křižovatky s Poříčím, Novými Sady, Heršpickou, Dornychem, Masnou a Charbulkou 😀
Zaujala mě Merhautka do konce 2024, když podle harmonogramu to bylo na rok. Ale možná to bude snaha o koordinaci s drážní stavbou.
Tam budou asi ještě nějaké dodělávky různých maličkostí. Co jako místní vím, tak v tuhle chvíli se opravuje most v termínu červenec23-červenec24 a drážní stavba na to nenavazuje žádná.