Brno čeká až 3,5 roku trvající oprava důležité tepny. Za provozu

Most v ulici Otakara Ševčíka v Brně. Foto: Petr KuncMost v ulici Otakara Ševčíka v Brně. Foto: Petr Kunc

Přes most projede 36 tisíc aut denně. Vítěze soutěže určí nejen nejnižší cena, ale i doba opravy.

Zpět na článek
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PvvS

To jsem zvědavej, co spadne dřív. Jestli most po odstrojení, nebo ten panelák hned vedle, co už léta ujíždí.

LKB

Doba teto opravy 3.5 roku je vskutku enormni. A jinak tesne vedle se uz jina oprava delala (smerem na Cernovice), i kdyz na silnici kraje II/374. Skoda, ze se nerealizovalo oboji najednou, i kdyz u ruznych vlastniku / spravce.

Jan

Jeden most 3.5 roku. Rychlost blesku. Takhle prostě nemáme šanci vyřešit dopravní obslužnost nikdy. Než se to naprojektuje, seženou peníze, vysoutezi a postaví je dávno potřeba dělat to všechno jinak a znovu.

Lukáš

Kolikrát přemýšlím, zda není lepší u takové stavby udělat akci v režimu totální nasazení – např. přes léto jet 24/7 X dní vždy na jedné půlce mostu, dole na Ostravské 1+1, i přes úmorné léto to musí být lepší než se s tím drbat 3,5 roku. Ale jde jen o můj laický názor, jsem připraven být poučen o tom, že je to naprosto nereálné.

Ivo Havlíček

Musím souhlasit těmi diskutujícími, kteří si myslí, že je to hodně dlouhá doba – prostě i na Brno, kde se poslední dobou nestaví vůbec rychle, je to příliš. Například v Turecku by taková stavba netrvala více než 1 rok. Pokud se po roce vrátíte na dovolenou do města zvaného Antalya, které je asi 4x větší než Brno, tak nemůžete dobře známá místa poznat a navigace je zmatená. V Turecku se podobné dopravní stavby za silného provozu staví ve dne v noci a ještě jsou projíždějící řidiči informováni velkými světelnými digitálními hodinami, o době zbývající do dokončení stavby… Most znám velmi… Číst vice »

Jiří Kocurek

Například v Turecku by taková … kritika nebyla možná. Erdogana fakt ne.
Navíc není zaručeno, že by diktátor místo mostu vystěhoval Židenice a obyvatele prohnal komínem. To už se v Brně stalo.

Jiří Kocurek

oprava: „místo mostu NEvystěhoval“

Ivo Havlíček

Piště prosím k věci a nikoliv tyto fantasmagorie (fantastický přelud, vidina; kouzlo vytvořené fantazií – abyste nemusel nic hledat na netu).
Ani vám nebudu nic vysvětlovat. Jen si neodpustím poznámku, že takto rychle se stavělo v Turecku, v době, kdy byl Erdogan starostou Istanbulu, kde žije 2x více obyvatel než v ČR a s tou zmiňovanou Antalyí neměl opravdu a ale opravdu nic společného.

Jiří Kocurek

Tři a půl roku je fakt hodně. Nedalo by se něco prefabrikovat? Odlívat to na poli vedle Mototechny a na stavbu to vozit už zatvrdlé, pojízdné druhý den po osazení.

pave69

Je to synchronizované (i když jen náhodou, ne že by se o to někdo snažil) s Tomkovým náměstím. Bude jedna zácpa přes dvě staveniště.

Ondřej 2

Dělává se to, ale budou dělat myslím jenom mostní svršek. Nosná zůstane, max zapravení, injektáž kanálků předpinacích kabelů atp.

David

Uz to potrebuje opravit. Nedavno sem zastavil na najezdove rampe a kdyz me dojel nakladat a take zastavil, tak se ta rampa az neuveritelne rozkyvala. Vubec to nevypadalo jako „zdrave“ pruzeni.

M H

Otázka je, jak rychle by se to dalo rekonstruovat při zachování provozu pouze po Ostravské v režimu 2+2 (tj. moty a rampy komplet zavřené). Kdyby se to dalo stihnout celé za jednu stavební sezonu, tak by to možná nadělalo ve výsledku méně škody než 3,5 roku průjezdného provizoria…

Škoda je, že se nestihl dokončit 13. úsek VMO před započetím oprav této křižovatky…

Martin

Na Bělohorské dělají dva mosty za sebou a stihnou to cca za rok 3,5 roku je jen k naštvaní….
Snést konstrukcí mostu, postavit nové pilíře a rampy netrvá tak dlouho

Gwann

tak to by mne zajímalo, jak se na ten VM okruh/směr svitavy budou auta od ostravy/olomouce dostávat…ale to nevadí, stejně to bude rozdrbané Tomkovo náměstí…tak to bude stát už dřív….třeba od vyškova nebo alespoň rohlenky. a zasekané „objízdné“ trasy bělohorská-jamborova, repektive od spalovny kolem vinohrad ke kasárnům, to bude taky fajné.

jo, a ty díry na Mendláku jsou na jak dlouho? tam to totiž taky vypadá jako protitankové příkopy….

Beekee

Tak si to sečteme… Žabovřeská na Z, Tomkovo nám. na ZV , O. Ševčíka na JV, a rozšíření 3+3 D1 na J. Pisárecké tunely na JZ snad trochu odložili… To všechno jen ŘSD. O obléhání se sice mluví už posledních pár let, ale toto se zdá být extra.

Jakub

Jen ať se staví. Čím více toho ŘSD stihne rozestavět, tím lépe. Dá se čekat, že za chvíli nebude na nic dalšího. Tak ať se jim daří a lepší pár let souběh, než rádoby koordinovat a odkládat co už dávno mělo být. To by jsme se v Brně nemuseli dočkat …

Jiří Kocurek

V roce 2015 to zřejmě byla cvičná akce, tentokrát se přiblížili ke hradbám. Oni se fakt chtělí předvádět před Švédy.

PetrN

Prostor pod mostem je již nyní velmi dobře využit, a to jako docela velké sídlo bezdomovců

Tomáš Gottschalk

Východní část města je nejspíš prokletá. Nechtěl bych bydlet v Líšni nebo na Vinohradech. Už průjezd Šimicema je jen pro otrlé a teď ještě přibude tohle. Fakt by ten most nevydržel dva a půl roku, než se zprovozní Tomkovo nám. a nájezd na Rokytovu?

OndraG

obávám se, že už by to nevydrželo … když nájezdové rampy jsou „urvané“ od monolitické konstrukce a reálně hrozí totální pokles, který už ani metr betonu nebo asfaltu nezachrání …

pave69

Vždyť nájezd na Rokytovu ničemu nepomůže – z něj bude cesta buď zpátky na Otakara Ševčíka, nebo přes Vinohrady směrem na Slavkov, což se ale dá jet už dnes. Spíš bych považoval za výhodu, že si člověk vystojí jednu zácpu při průjezdu dvěma staveništi, než že tam ta zácpa bude tak dlouho.

Tomáš Gottschalk

Pomůže se vyhnout právě Otakara Šeffčíka a tomu mostu. Tipuju, že to tam mega zhoustne. Třeba se díky nárůstu provozu na Rokytově a Žarošické podaří odstranit úmyslnou červenou vlnu na křižovatkách.

robert

Tak hlavně , Kunci, nezapomeň na koordinaci s ostatními stavbami, abys pak mohl brečet, že neexistují objízdné trasy.

On první

Přesně nejlépe v okolí alespoň 10 kilometrů vůbec žádnou uzavírku a nebo omezení. A kdyby náhodou praskla voda a nebo spadl jiný most, nesmí se nic uzavřít. Auta vpřed.

robert

Když jsi to pochopil takhle…

Ondřej 2

Mimo. Kunc jako místostarosta Židenic. Ne investiční na ŘSD. Ten maximálně opravuje chodníčky v místních parcích.

Jarek

Co na tom chtějí 3,5 roku dělat ? I u nás ( a to je co říci ) se za tu dobu postaví 15- 20 km dálnice s několika mimoúrovňovými křižovatkami. A to se nedívám na to, kolik toho za tu dobu postaví jinde….

mgr.pavel

Dálnice je novostavba. Zde se bude rekonstruovat za provozu.

O kvalitách ŘSD si nedělám iluze, zvláště pak o jejich schopnosti podcenit diagnostiku mostů (v Brně na Svitavské raidále najendou zjistili, že mosty jsou v havarijním stavu – protože naprosto ignorovali předchozí diagnostiku, amatéři). Nicméně srovnával bych srovnatelné, zase 😉

Jiří Kocurek

Mohli by do soutěže zkusit dát hodnocení nejen na cenu, ale také na dobu výstavby. Prováděcí firmy by snad už dokázaly něco vymyslet. 3,5 roku provizoria… zdá se mi poněkud nešťastným.

Ondřej 2

Jako jo, taky bysem rád, aby to bylo hned. Ale ruku na srdce, nikdo z nás tam ty noční hákovat nepůjde. Tam dostanete max partu lidí, co přehážou hromadu písku z místa A do místa B. Kvalifikovaný tesaře, železáře, betonáře v dnešní době určitě ne. Leda za ranec.

Mimo to v okolí bydlí docela dost lidí. Ty budou v noci spát jak? Leda jim politicky vysvětlit, že spaní je přežitek 😀

M H

Myslím, že denní pracovní doba 7-21 by mohla projít…tedy na dvě směny. A to jak u stavařů, tak i u místních. 24/7 je nesmysl…to není dlouhodobě udržitelné.

mgr.pavel

Jo to souhlas. Také podmínka opravy „zachovat 2+2 po celou dobu“ je imho zbytečný požadavek. Svést to na 1+1 a moct opravovat půlku mostu, to by zrychlilo práce o dost. A za ty dočasné kolony by to imho stálo za to.