LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Brno čeká až 3,5 roku trvající oprava důležité tepny. Za provozu

Most Otakara Ševčíka v Brně. Foto: Petr KuncMost Otakara Ševčíka v Brně. Foto: Petr Kunc

Přes most projede 36 tisíc aut denně. Vítěze soutěže určí nejen nejnižší cena, ale i doba opravy.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo dlouho očekávanou soutěž na stavební firmu, který opraví most Otakara Ševčíka, který překonává Ostravskou ulici. Most je ve velmi špatném stavu. Denně přes něj projede 36 tisíc aut.

V zakázce s odhadovanou cenou 390 milionů korun hledá ŘSD firmu, která most kompletně opraví. Začít stavět se má na jaře příštího roku, termín pro podání nabídek je do 8. března příštího roku. Cena bude mít při hodnocení váhu 76 %. Dalších 5 % připadne na délku záruční doby, 3 % váhy budou mít kvalifikace a zkušenosti a 16 % na dobu výstavby.

V předběžných tržních konzultacích firmy uváděly, že akce zabere 3,5 roku. Věřím, že se podaří tuto dobu ještě zkrátit,“ dodal ředitel Závodu Brno David Fiala.

Oprava mostu bude probíhat za provozu. Jde o tak důležitou část hlavních komunikací v Brně, že není možné mosty zavřít. Při každé ze dvou etap dojde k uzavření poloviny mostu a její rampy, pod ním zůstane provoz v režimu 2+2 jízdní pruhy. První etapa počítá s uzavřením mostu směrem do Černovic, poté do Židenic. Na mostech bude provoz v režimu 1+1. Autobusová zastávka vlevo zůstane zachována, zastávka vpravo bude zrušena a prostor využit pro vedení jízdního pruhu.

Židenice chtějí využít prostor pod mostem

Most pojmenovaný po českém houslistovi je složen z celkem dvou hlavních mostů a čtyř mostních ramp na silnici I/42. Most byl dokončen v roce 1987, od té doby se nijak zásadně neopravoval. Ve své době představoval ojedinělou nosnou konstrukci, která řešila spojení nosníků I-73 s monolitickou částí, do které byly zapojeny mostní rampy.

Podle místostarosty městské části Brno-Židenice Petra Kunce chtějí jednat o využití plochy pod mostem. „Most je ve velmi špatném technickém stavu, jsme rádi, že se přistoupí k jeho rekonstrukci. Současně se tím otevírá možnost využít prostory pod jeho konstrukcí, například pro skate park nebo streetball. K využití této plochy máme už i studii, budeme o tom jednat s ŘSD i ÚZSVM,“ řekl Kunc.

Most Otakara Ševčíka v Brně. Foto: ŘSD

Most Otakara Ševčíka v Brně. Foto: ŘSD

Tagy brno Brno - Židenice I/42 I/50 Most Otakara Ševčíka Ředitelství silnic a dálnic ŘSD seznam
33 komentářů