pokud se tam dá dlažba. tak bude při průjezdu aut minimálně hlučná a v horším případě bude (při použití tzv. velkoplošné dlažby -jako v Pardubicích na třídě Míru) i praskat!
Tam jak začíná Masarykova budou stát měšťáci a rychlokolkám budou brát ventilky
Petr S.
10 měsíců
Ono s tím odbočením vlevo od nádraží – pokud člověk potřebuje jet například do KrPole, tak v podstatě nemá jinou možnost než porušit předpisy… kamkoli jedete, tak je zakázané odbočení vlevo. Snad jedině to můžete vzít od nádraží ke Zvonařce a jet buď podél řeky (tj. k Rondu a pak doprava), nebo po Husově do kopce a přes Veveří. Cokoli z toho je dost velká zdržovačka.
Já Váš chápu, ale jízda kolem nádraží by měla být spíše výjimečná a je dobře, že je odbočení přes tolik kolejí zakázané. Zrovna včera jsem přesně tuto situaci řešil a opravdu mě nenapadlo odbočit vlevo.
Dosud to zakázané nebylo a normálně a bezpečně se tam odbočovalo. Vaše touha po zákazu vypovídá možná leda tak o tom, že jste tam v minulosti moc často nejezdil.
Ano, křižovatky mají jasně daná pravidla, podle kterých se v nich můžou pohybovat chodci a další účastníci provozu. Chcete říct, že zrovna tady ty pravidla neplatí a všichni se tam chovají podle toho, jak se jim zachce?
V chodcích problém jistě není a nikdy nebyl. Problém je u těch, kteří vejdou do silnice nebo do kolejí a vůbec se nerozhlédnou a věřte, že takových není vůbec málo. A těm nepomůže sdílená, pěší ani jiná zóna.
Nevím, kde žijete, ale chodci ve městě se skutečně běžně nacházejí, nejen v Brně. Já píšu o konkrétní problematické křižovatce, kde chodci skáčou pod kola např. MHD, protože ten prostor nenabízí chodcům moc prostoru. Dokud nedojde ke změně dopravního značení, tak to lepší nebude.
No do Kéniku nebo vůbec na sever se dá teoreticky dostat přes Špitálku, Radlas/ Plynárenskou a Cejl, ale je to vopruz. Levé odbočení u nádru do Benešovy bych nechal.
Antonín Vašek
10 měsíců
Hůrá tato pěší zóna nedávala vůbec smysl, pro sdílenou zónu je to perfektní místo. Původní pěší zóna vytvářela souběžně se zákazama odočení vlevo dlouhou slepou ulici kterou nikdo nerespektoval. Ani se nedivím v tomto místě bylo velmi nebezpečné se otáčet. Zákazy odbočení podporuji, protože tato křižovatka byla docela nebezpečná a má špatné rozhledové poměry. Pěší zóna by se dala zřídit po zrušení autobusového nádraží v opačném směru, tam by dávala víc smysl. Dál bych to řešil až po odsunutí hlavního nádraží, kdy nejspíš dojde k velkému zredukovaní tohoto přestupní uzlu. Jinak bych doporučil Brnu udělat něco s těma lavičkama které… Číst vice »
jenže znovuzavedením levých odbočení v křižovatce Koliště x Křenová totálně zabijete kapacitu v současnosti již občas kapacitně nevyhovují křižovatky, protože:
1) pro levé odbočení potřebujete k tomu vyhrazenou zelenou fázi nebo vyklizovací šipku a s tím spojený samostatný odbočovací pruh, což od nádraží opravdu nemáte šanci dát, v opačném směru z Křenky doleva by se pruh pro levé odbočení vešel, ale musel byste omezit délky zelených ostatních křižovatkových proudů včetně šalin
A ještě průjezd přes Svoboďak a budete spokojený, co? 😉 Ja nechápu, jak všichni mají problem se zákazem vjezdu tam (pěší zónou). Je to nebezpečné místo a přesně v tomto případě by měli mít chodci přednost. Dostupnost MHD je tam na 100%. Ta silnice tam není koncipována jako průjezdní. Pokud chcete vysadit někoho na vlak, můžete z druhého směru nebo na parkovišti u Myší díry. Aneb zákaz/nezákaz do nádražní v jednom směru je zase spíš otázka dvou perspektiv o přemýšlení role aut ve velkých městech.
John334
10 měsíců
Já ty zóny moc nechápu. V čem je rozdíl oproti obytné zóně, případně pěší zóně s povolením vjezdu?
Stavební provedení může být dosti podobné, všude se předpokládá v zásadě jedna výšková úroveň a zpravidla užití kvalitních materiálů na plochy, aby prostor zval ke sdílení, umožňoval snadný pohyb pěších všemi směry a nepůsobil jako „silnice“. Velké rozdíly jsou ovšem provozní. Obytná zóna předpokládá jen minimální provoz aut a žádný tranzitní provoz, vhodná je hlavně pro vilové čtvrti, jsou zde povoleny hry dětí. Naproti tomu sdílená zóna je zamýšlená i pro intenzivní provoz aut (až 10 000 vozidel denně), tranzit je možný, hry dětí v prostoru pochopitelně dovoleny nejsou, neb by to nebylo praktické. Pěší zóna je určena jen chodcům… Číst vice »
Ano, ale při kvalitním zpracování prostoru pozoruhodně funkční. Nepřestává mne fascinovat např. vídeňská Herrengasse, kde si sami obyvatelé vybrali do klobouku 5 miliónů Euro, aby svoji ulici modifikovali do podoby sdílené zóny. Vídeňský magistrát pak ještě 400 tisíc přidal a akce byla ke spokojenosti všech realizována. Viz též popis a fotografie na https://uliceiprochodce.cdvinfo.cz/priklady-uspesnych-reseni-novinka-sdileny-prostor/.
Už to funguje v zahraničí a v místech, kde je nějaká opravdu blbá dvojkřižovatka a do toho ještě velké množství chodců a cyklistů, tak ta zóna má smysl. Ono jestli do nějaké nepřehledné situace vjíždí pravidelně lidi, kteří nepochopí správně přednosti, tak je to více nebezpečné než když jedou krokem, řídí se vlastní intuicí a mávají rukama na chodce. Plošně je to hloupost, ale občas se to jako řešení konkrétní situace může osvědčit.
Co dělat, když je těch regulací přespříliš a další a další řízení dopravy to jenomo zhoršuje? Regulační plot mezi trolejbusem a tramvají je fakt posun k moderním zítřkům. 😀
Dřív byly na nádraží podchody oddělené pro přícho a výcho, kdo chtěl přestupovat musel do nádražní budovy, kdo by přitom přelezl plot byl podezřelý z protistátní činnost. Jó to byly časy, dnes je tam chaos a dopravní anarchie.
Rezignace na systém bylo už naprosto nekoncepční zavedení té pěší zóny. Ostatně, z důvodu nekoncepčnosti a nedořešení dopravních návazností s tou pěší zónou nesouhlasila PČR. S obdobnými argumenty zřízení pěší zóny napadl jeden z místních občanů a krajský úřad mu dal za pravdu.
Jediný korektní řešení je ucelená změna organizace dopravy v celé ulici Nádražní.
Tragický omyl celé této akce je, že prostor je vyasfaltován a silně evokuje vozovku. Automobilisté se cítí být „na svém“ a chodci se tam příliš neodváží, alespoň ne v podélném směru, tj. sdílení fungovat nebude. Navíc městotvorná hodnota je bídná, prostor je tím zabetonováním vizuálně znehodnocen. Funkční a kvalitní sdílené zóny se vyznačují užitím kvalitních materiálů, zpravidla dlažby, vizuálně integrující celý prostor a „zvoucí“ ke sdílení.
no mimo ten přechod u KFC si to chce dát fakt bacha i normálně během dne. Jezdí se tam docela rychle, až příliš na takové místo… Tady se musím Pavla zastat…
Sleduji to denně, neb to mám po cestě a chodec využívající asfaltovou část v podélném směru je absolutní výjimkou. Všichni to vnímají jako vozovku, přejdou rychle napříč a prchají pryč před auty. O nějakém sdílení nemůže být řeč. Když se tam na čtvrt hodiny zastavíte a budete to pozorovat, pak to třeba rovněž začnete chápat.
Zbytečná debata – nahoře jste to popsal správně. Pokud to nebude stavebně navrženo tak, aby se to sdílené zóně alespoň podobalo, pak pouhé umístění DZ (které je pro automobily prioritní, protože chodci převažují v příčném směru vozovek a kolejí a o sdílení prakticky nebudou informováni), pramálo to společné sdílení ovlivní. Bude ještě hodně legrace.
Takže tam jako mají stát uprostřed než něco přijede ? Sdílená zóna = že motorová vozidla jedou pomalu a všechny druhy dopravy se tam pouští a jsou ohleduplné navzájem. Ne že tam někdo bude piknikovat či cvičit jógu uprostřed vozovky a blokovat ostatní.
Třeba kvůli pohodlí a životnímu prostoru, neb chodců je zde v dopravních špičkách obrovské množství. Též kvůli tomu, aby to automobilisté vnímali jako „společný prostor“, nikoli jako autodráhu s minimem lidí motivující k rychlé jízdě.
Já si historické centrum svého rodného město zaasfaltovat nenechám, příslušní odborníci budou na příští dopravní konferenci pochváleni před nastoupenou jednotkou coby odstrašující případ :-).
Když o tom asfaltovém problému uvažuji dál, vzpomněl jsem si na zajímavé pokusy vídeňského dopravního specialisty Michaela Skorice s humanizací asfaltových ploch pomocí geometrických obrazců (žluté a modré čtverečky, kolečka a trojúhelníčky). Výsledek je zajímavý – potlačuje dojem vozovky („vše pro auta“) a navozuje dojem a la koberec v dětském pokoji (který už zve ke sdílení chodců a vozidel). Přitom relativně za pár korun (nakonec i ve Vídni je opatření takto myšleno – zatraktivnit prostor za nízké náklady, než se udělá výměna materiálu povrchu). Mohla by to být zajímavá varianta k odzkoušení i na Nádražní, chce to šikovného výtvarníka.
Tyto normy nejsou závazné.
Bohužel ti co rozhodují vnímají jako bernou minci dojmy „dopravních inženýrů“ těch co mají „pomáhat a chránit“.
PetrN
10 měsíců
Bože to je dobrej slint, to snad Kratochvíl nemyslel vážně ne? 😀 „Díky zákazům odbočení vlevo, které jsou zavedeny ve směru od Nových sadů na Koliště a z Koliště směrem na Benešovu, se na komunikaci při ulici Nádražní dostanou pouze rezidenti z blízké oblasti v okolí Novobranské nebo auta strážníků, policie či dopravní obsluha“… Zákazy levých odbočení nikdo nevymáhá a průjezd tímto místem ještě kdy to byla pěší zóna taky absolutně nikdo neřešil… Legálně se tam uplně bez problému dostanu například tak že projedu pod viaduktem, odbočím vpravo na Benešovu a pak zaparkuju po levé straně ulice v kolmém parkování… Číst vice »
ano, přecejen dost lidí ty zákazy levého odbočení odradí, to nepochybně… Nicméně se tam pohybuju docela pravidelně a projíždějící řidiči to tam moc neřeší, a to ani rychlost … to při průjezdu v opačném směru kolem nádražní budovy mi přijde že jsou opatrnější než kolem Letma
Máte pravdu. V noci jsem vezl kolegyni na nádraží a odbočoval jsem od hlavního vchodu na nádraží ke Grandu a naproti stojící městská policie nereagovala…
Taky mě napadlo, že by auta jezdila z mostů doprava, kolem točny trolejbusu, ulice K Trojhalí a Montánní. Karolina kolem tram zastávek by mohla být širší a jezdila by tam jen MHD.
Brno, tam to prostě žije! 😀
Super! přesně k takovým účelům byla tato zóna určená! Držím Brnu palce.
Jen vybrat ten asfalt a nahradit něčím městotvorným a zónovým. Kvalitu ulice dělá povrch.
pokud se tam dá dlažba. tak bude při průjezdu aut minimálně hlučná a v horším případě bude (při použití tzv. velkoplošné dlažby -jako v Pardubicích na třídě Míru) i praskat!
Není důvod se obávat, při kvalitním provedení velkoformátová dlažba funguje spolehlivě. Jsou sdílené zóny, kde jezdí denně 100 autobusů a nic nepraská ani se neviklá (viz např. https://uliceiprochodce.cdvinfo.cz/priklady-uspesnych-reseni-novinka-sdileny-prostor/, příklady Kufstein). Tohle je jen český problém.
Nechápu, na základě čeho kraj mírnix týrnix pěší zónu před nádražím zrušil. Tam sedí nějakej autofil nebo proč?
Rozhodnutí je k dispozici v archivu úřední desky:
https://eud.jmk.cz/Gordic/Ginis/App/UDE01/Detail.aspx?id=KUJM0B5HQCFH&por=0
Takže cyklistům začnou chodit pokuty za rychlost. :-))
Tam asi ne…
Tam jak začíná Masarykova budou stát měšťáci a rychlokolkám budou brát ventilky
Ono s tím odbočením vlevo od nádraží – pokud člověk potřebuje jet například do KrPole, tak v podstatě nemá jinou možnost než porušit předpisy… kamkoli jedete, tak je zakázané odbočení vlevo. Snad jedině to můžete vzít od nádraží ke Zvonařce a jet buď podél řeky (tj. k Rondu a pak doprava), nebo po Husově do kopce a přes Veveří. Cokoli z toho je dost velká zdržovačka.
No tak si to objede. V čem je problém?
ve zbytečných emisích?
O důvod víc využívat auto méně. 🙂
jo to určitě každý začne uvažovat tímto směrem 🙂
Každý ne, ale čím více jich bude, tím líp. 🙂
Já Váš chápu, ale jízda kolem nádraží by měla být spíše výjimečná a je dobře, že je odbočení přes tolik kolejí zakázané. Zrovna včera jsem přesně tuto situaci řešil a opravdu mě nenapadlo odbočit vlevo.
Dosud to zakázané nebylo a normálně a bezpečně se tam odbočovalo. Vaše touha po zákazu vypovídá možná leda tak o tom, že jste tam v minulosti moc často nejezdil.
Bezpečně? Ani náhodou.
Kolik se tam ročně stalo nehod? Kdo se dívá a nečučí do mobilu, projde naprosto bezpečně.
Šaliny tam jezdí hodně pomalu, to odbočení nebezpečné není. Jel jsem tam mnohokrát. Problém jsou spíš chodci, kteří se tam motají úplně všude.
Ja bych ty chodce zakazal, at si chodi jinam nez do mesta! 😀
Mesta -a hlavne historicka centra – jsou prece delana pro auta xD
Ostatne ve vsech bohatych, prijemnych mestech s vysokou zivotni kvalitou jsou auta v centru… Viden, Curych, Melbourne…
Ano, křižovatky mají jasně daná pravidla, podle kterých se v nich můžou pohybovat chodci a další účastníci provozu. Chcete říct, že zrovna tady ty pravidla neplatí a všichni se tam chovají podle toho, jak se jim zachce?
V chodcích problém jistě není a nikdy nebyl. Problém je u těch, kteří vejdou do silnice nebo do kolejí a vůbec se nerozhlédnou a věřte, že takových není vůbec málo. A těm nepomůže sdílená, pěší ani jiná zóna.
Cože? Chodci ve městě? Neskutečné. To se může stát jen v Brně…
Nevím, kde žijete, ale chodci ve městě se skutečně běžně nacházejí, nejen v Brně. Já píšu o konkrétní problematické křižovatce, kde chodci skáčou pod kola např. MHD, protože ten prostor nenabízí chodcům moc prostoru. Dokud nedojde ke změně dopravního značení, tak to lepší nebude.
Možnosti máte. Do Kr. Pole se od nádraží jezdí po Husově.
No do Kéniku nebo vůbec na sever se dá teoreticky dostat přes Špitálku, Radlas/ Plynárenskou a Cejl, ale je to vopruz. Levé odbočení u nádru do Benešovy bych nechal.
Hůrá tato pěší zóna nedávala vůbec smysl, pro sdílenou zónu je to perfektní místo. Původní pěší zóna vytvářela souběžně se zákazama odočení vlevo dlouhou slepou ulici kterou nikdo nerespektoval. Ani se nedivím v tomto místě bylo velmi nebezpečné se otáčet. Zákazy odbočení podporuji, protože tato křižovatka byla docela nebezpečná a má špatné rozhledové poměry. Pěší zóna by se dala zřídit po zrušení autobusového nádraží v opačném směru, tam by dávala víc smysl. Dál bych to řešil až po odsunutí hlavního nádraží, kdy nejspíš dojde k velkému zredukovaní tohoto přestupní uzlu. Jinak bych doporučil Brnu udělat něco s těma lavičkama které… Číst vice »
Ještě by bylo dobré zrušit zákazy odbočení křenová × koliště. Určitě by ty zákazy odbočení u hlavního nádraží respektovalo mnohem víc lidí.
jenže znovuzavedením levých odbočení v křižovatce Koliště x Křenová totálně zabijete kapacitu v současnosti již občas kapacitně nevyhovují křižovatky, protože:
1) pro levé odbočení potřebujete k tomu vyhrazenou zelenou fázi nebo vyklizovací šipku a s tím spojený samostatný odbočovací pruh, což od nádraží opravdu nemáte šanci dát, v opačném směru z Křenky doleva by se pruh pro levé odbočení vešel, ale musel byste omezit délky zelených ostatních křižovatkových proudů včetně šalin
A ještě průjezd přes Svoboďak a budete spokojený, co? 😉 Ja nechápu, jak všichni mají problem se zákazem vjezdu tam (pěší zónou). Je to nebezpečné místo a přesně v tomto případě by měli mít chodci přednost. Dostupnost MHD je tam na 100%. Ta silnice tam není koncipována jako průjezdní. Pokud chcete vysadit někoho na vlak, můžete z druhého směru nebo na parkovišti u Myší díry. Aneb zákaz/nezákaz do nádražní v jednom směru je zase spíš otázka dvou perspektiv o přemýšlení role aut ve velkých městech.
Já ty zóny moc nechápu. V čem je rozdíl oproti obytné zóně, případně pěší zóně s povolením vjezdu?
Stavební provedení může být dosti podobné, všude se předpokládá v zásadě jedna výšková úroveň a zpravidla užití kvalitních materiálů na plochy, aby prostor zval ke sdílení, umožňoval snadný pohyb pěších všemi směry a nepůsobil jako „silnice“. Velké rozdíly jsou ovšem provozní. Obytná zóna předpokládá jen minimální provoz aut a žádný tranzitní provoz, vhodná je hlavně pro vilové čtvrti, jsou zde povoleny hry dětí. Naproti tomu sdílená zóna je zamýšlená i pro intenzivní provoz aut (až 10 000 vozidel denně), tranzit je možný, hry dětí v prostoru pochopitelně dovoleny nejsou, neb by to nebylo praktické. Pěší zóna je určena jen chodcům… Číst vice »
Chcete mi říct, že na běžné ulici bez režimových opatření mají děcka zákaz hraní si?
To jsem netušil, že se ten chaos před nádražím dá tak vzletně pojmenovat.
To tam mají lidi pochodovat v řadách a na povel?
Sdílená zóna je vlastně rezignace na systém a návrat do dopravního středověku.
Ano, ale při kvalitním zpracování prostoru pozoruhodně funkční. Nepřestává mne fascinovat např. vídeňská Herrengasse, kde si sami obyvatelé vybrali do klobouku 5 miliónů Euro, aby svoji ulici modifikovali do podoby sdílené zóny. Vídeňský magistrát pak ještě 400 tisíc přidal a akce byla ke spokojenosti všech realizována. Viz též popis a fotografie na https://uliceiprochodce.cdvinfo.cz/priklady-uspesnych-reseni-novinka-sdileny-prostor/.
Už to funguje v zahraničí a v místech, kde je nějaká opravdu blbá dvojkřižovatka a do toho ještě velké množství chodců a cyklistů, tak ta zóna má smysl. Ono jestli do nějaké nepřehledné situace vjíždí pravidelně lidi, kteří nepochopí správně přednosti, tak je to více nebezpečné než když jedou krokem, řídí se vlastní intuicí a mávají rukama na chodce. Plošně je to hloupost, ale občas se to jako řešení konkrétní situace může osvědčit.
Co dělat, když je těch regulací přespříliš a další a další řízení dopravy to jenomo zhoršuje? Regulační plot mezi trolejbusem a tramvají je fakt posun k moderním zítřkům. 😀
Dřív byly na nádraží podchody oddělené pro přícho a výcho, kdo chtěl přestupovat musel do nádražní budovy, kdo by přitom přelezl plot byl podezřelý z protistátní činnost. Jó to byly časy, dnes je tam chaos a dopravní anarchie.
ano, proto je nejvíce rozšířena ve Švýcarsku a Rakousku. Typičtí zástupci dopravního středověku.
Rezignace na systém bylo už naprosto nekoncepční zavedení té pěší zóny. Ostatně, z důvodu nekoncepčnosti a nedořešení dopravních návazností s tou pěší zónou nesouhlasila PČR. S obdobnými argumenty zřízení pěší zóny napadl jeden z místních občanů a krajský úřad mu dal za pravdu.
Jediný korektní řešení je ucelená změna organizace dopravy v celé ulici Nádražní.
Jakých “dopravních návazností”? Tam pro auta nějaké “návaznosti” jsou?
Konečně zmízí ten plot.
Už dávno tam není 🤪
Ještě líp
Tragický omyl celé této akce je, že prostor je vyasfaltován a silně evokuje vozovku. Automobilisté se cítí být „na svém“ a chodci se tam příliš neodváží, alespoň ne v podélném směru, tj. sdílení fungovat nebude. Navíc městotvorná hodnota je bídná, prostor je tím zabetonováním vizuálně znehodnocen. Funkční a kvalitní sdílené zóny se vyznačují užitím kvalitních materiálů, zpravidla dlažby, vizuálně integrující celý prostor a „zvoucí“ ke sdílení.
Tohle není žádná sdílená zóna (stejně jako ani předtím to nebyla žádná pěší zóna), ale spíše parodie. Funkční řešení viz například: https://uliceiprochodce.cdvinfo.cz/priklady-uspesnych-reseni-novinka-sdileny-prostor/.
Chodci se tam příliš neodváží 😀 Vy jste tam nikdy nebyl, že? Nebo možná jen někdy velmi brzy z rána. 😀
no mimo ten přechod u KFC si to chce dát fakt bacha i normálně během dne. Jezdí se tam docela rychle, až příliš na takové místo… Tady se musím Pavla zastat…
Sem tam nějaký hňup tam jede rychle. Al, že by se tam chodci neodvážili? 😁 To opravdu ne. To jsou dvě rozdílné věci. 😉
Sleduji to denně, neb to mám po cestě a chodec využívající asfaltovou část v podélném směru je absolutní výjimkou. Všichni to vnímají jako vozovku, přejdou rychle napříč a prchají pryč před auty. O nějakém sdílení nemůže být řeč. Když se tam na čtvrt hodiny zastavíte a budete to pozorovat, pak to třeba rovněž začnete chápat.
Takže se odváží. No, vidíte že jste lhal. 😉
Zbytečná debata – nahoře jste to popsal správně. Pokud to nebude stavebně navrženo tak, aby se to sdílené zóně alespoň podobalo, pak pouhé umístění DZ (které je pro automobily prioritní, protože chodci převažují v příčném směru vozovek a kolejí a o sdílení prakticky nebudou informováni), pramálo to společné sdílení ovlivní. Bude ještě hodně legrace.
Takže tam jako mají stát uprostřed než něco přijede ? Sdílená zóna = že motorová vozidla jedou pomalu a všechny druhy dopravy se tam pouští a jsou ohleduplné navzájem. Ne že tam někdo bude piknikovat či cvičit jógu uprostřed vozovky a blokovat ostatní.
Proč by tam chodec potřeboval jít tou asfaltovou částí v podélném směru?
Třeba kvůli pohodlí a životnímu prostoru, neb chodců je zde v dopravních špičkách obrovské množství. Též kvůli tomu, aby to automobilisté vnímali jako „společný prostor“, nikoli jako autodráhu s minimem lidí motivující k rychlé jízdě.
I v pěší zóně musí chodci umožnit vozidlům jízdu. Ve sdílené zóně to neplatí?
To se nijak nevylučuje. Sdílíme celý prostor a když jede auto, umožníme projetí.
V tom případě těžko můžete jít tou asfaltovou částí v podélném směru, jezdí tam hodně aut.
Třeba proto, že chodec může dělat to, co mu zákonem není zakázáno …
Protože se jinam nevejde.
A kde se tam ty auta berou. Do té ulice se ze smeru od Grandu nedá dostat
Není to tak dávno, co asfalt kdesi nanáměstí požadovali cyklisté a bruslaři.
Já si historické centrum svého rodného město zaasfaltovat nenechám, příslušní odborníci budou na příští dopravní konferenci pochváleni před nastoupenou jednotkou coby odstrašující případ :-).
„Odvažuji“ se tam docela často 😉
Ozvěte se předem, přijdu si Vás vyfotografovat jako vzácného figuranta.
Vsadím boty, že v podélném směru středem vozovky nepůjde, leda tak v noci, kdy skoro nic nejede.
Ale kuráž mu nelze upřít :-).
Vám demagogii také ne. 😉
Když o tom asfaltovém problému uvažuji dál, vzpomněl jsem si na zajímavé pokusy vídeňského dopravního specialisty Michaela Skorice s humanizací asfaltových ploch pomocí geometrických obrazců (žluté a modré čtverečky, kolečka a trojúhelníčky). Výsledek je zajímavý – potlačuje dojem vozovky („vše pro auta“) a navozuje dojem a la koberec v dětském pokoji (který už zve ke sdílení chodců a vozidel). Přitom relativně za pár korun (nakonec i ve Vídni je opatření takto myšleno – zatraktivnit prostor za nízké náklady, než se udělá výměna materiálu povrchu). Mohla by to být zajímavá varianta k odzkoušení i na Nádražní, chce to šikovného výtvarníka.
Souhlas. Pritom by stacilo asfalt namalovat barvou, aby nevypadala, jako bezny asfalt. I to je v zahranici bezne. Viz priklad ze Svajcu: https://begegnungszonen.ch/directory-begegnung2/listing/horgen-bahnhofplatz/
Bohuzel v Cesku to je zase problem, protoze mame nejake stupidni postkomunistikce normy, ktere to zakazuji…
Ale i v ČR by to šlo, je to jen na domluvě zúčastněných. Byť v dopravně zatuhlém Brně bych snadnou dohodu nečekal, ale třeba budeme mile překvapeni.
Tyto normy nejsou závazné.
Bohužel ti co rozhodují vnímají jako bernou minci dojmy „dopravních inženýrů“ těch co mají „pomáhat a chránit“.
Bože to je dobrej slint, to snad Kratochvíl nemyslel vážně ne? 😀 „Díky zákazům odbočení vlevo, které jsou zavedeny ve směru od Nových sadů na Koliště a z Koliště směrem na Benešovu, se na komunikaci při ulici Nádražní dostanou pouze rezidenti z blízké oblasti v okolí Novobranské nebo auta strážníků, policie či dopravní obsluha“… Zákazy levých odbočení nikdo nevymáhá a průjezd tímto místem ještě kdy to byla pěší zóna taky absolutně nikdo neřešil… Legálně se tam uplně bez problému dostanu například tak že projedu pod viaduktem, odbočím vpravo na Benešovu a pak zaparkuju po levé straně ulice v kolmém parkování… Číst vice »
Už to dávno není co to bývalo. Doprava je tam přece jen řidší.
ano, přecejen dost lidí ty zákazy levého odbočení odradí, to nepochybně… Nicméně se tam pohybuju docela pravidelně a projíždějící řidiči to tam moc neřeší, a to ani rychlost … to při průjezdu v opačném směru kolem nádražní budovy mi přijde že jsou opatrnější než kolem Letma
To je ten nenaprraditelný zbytek. To ovšem nevyřeší žádná dopravní značka, ale jedině dohled policie.
Máte pravdu. V noci jsem vezl kolegyni na nádraží a odbočoval jsem od hlavního vchodu na nádraží ke Grandu a naproti stojící městská policie nereagovala…
Mě fascinuje jak zvládá ministrování v Praze a současně řešení i věcí ve štatlu.
Inspirace Ostravě pro oblast Karolina/Ostravica?
Taky mě napadlo, že by auta jezdila z mostů doprava, kolem točny trolejbusu, ulice K Trojhalí a Montánní. Karolina kolem tram zastávek by mohla být širší a jezdila by tam jen MHD.