Brno bude mít poprvé dálkovou linku, Neos bude pro Čedok létat do Thajska

Boeing 787-9 společnosti Neos. Foto: NeosBoeing 787-9 společnosti Neos. Foto: Neos

Linka bude v provozu jednou týdně přes zimní sezónu.

95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Petřík

Jako 787 hezký, ale bude mu stačit brněnská dráha, nějak mi tam chybí cca 200m

Karel

V Brně snad kromě A380 a AN – 225 sedlo v minulosti snad všechno, co létá vzduchem, včetně 747 nebo např. Ruslanu, takže Dreamliner úplně v pohodě.

Petr Petřík

Že by v Brně přistálo 747 nevím, ale dle tabulek 787-8 potřebuje dráhu 2820m a Brno má jen 2650. To jsou holá fakta, pokud přijde nějaká výjimka, to netuším

Pepa

To platí pro Takeoff při MTOW na Sealevel. Nicméně předpokládám, že na MTOW operovat nebudou. Takže by dráha měla bezpečně stačit

Lord Pitzbudka

Tak to ale koukáte do špatné tabulky.

787-9 stačí 2650 celkem s přehledem, konkrétně v případě teploty cca +25 je pro 2650 metrů limitem vzletová hmotnost 225 t.

Prázdná 787-9 váží 120t takže nám zbývá 105 tun na palivo a cestující.

Block fuel včetně rezervy pro let Brno – Phuket je při dnešním větru cca 66 tun. Zbává nam 39 tun pro „náklad“.

pri plném vyprodání to vychází na cca 110 kilo / osoba.

toto jsou holá fakta, vy výjimko.

Lord Pitzbudka

a to ten předchozí údaj platí pro standardní výkon motorů.

V případě high-thrust engines (přiznám se, že nevím, jestli jde o variantů motorů nebo jen speciální režim) se to zvedá na 240 tun vzletové hmotnosti.

Ondřej

Stačí googlit, v minulosti např. 747 Atlas air CARGO, Emirates CARGO skrze moto GP atp. IL76 Volga Dněpr a další…

Lord Pitzbudka

nechybí tam ani metr. brněnských 2650 stačí 787-9 na vzletovou hmotnost skoro 225 tun.

tam se 787-9 letící do phuketu vejde celkem s přehledem. vypadá to, že to maj spočítaný v podstatě na kilo přesně.

Petr Petřík

Ok, díky všem, bral jsem to jen dle Tabulek a odborník nejsem

BIOS

No jako ve verzi full dobytčák bych chtěl fakt letět na dovolenou… koukám, že Itaka (majitel ČEDOKu), která je k tomu dotlačila udělá masovku jen aby stlačila seat cost na úplný minimum a polský mužici si namastili kapsy. Jen při představě, že vleze do takovýho letadla je mi šoufl. Protože z Německa nebo Rakouska by v dobytčáku od Neosu letěli leda imigranti žijící v Rakousku/Německu, ale určitě ne střední třída… ale pro brňáky, řízkaře asi dobrý – taková Hurgáda jinam a jinak… Brrr. Přitom se dá letět jako člověk s Emirates, Qatarcem, Thai z VIE pohodlně, v polovině cesty se… Číst vice »

Lord Pitzbudka

Bože, to je zase snůška nesmyslů.

Hele, asi překvápko, ale Neos není žádný lowcost na úrovní ryanairu.

Rozteč sedaček má v economy úplně stejnou, jako třeba Lufthansa nebo Air France nebo jakyýkoli další dopravce. Dokonce i Qatar má stejnou rozteč jako Neos.

Takže .. jakej dobytčák? 😀

BIOS

No protože je to trubka plná sedaček, homole vedle homole. Nejde jen o rozteč v letadle, ale i o to, že tam nejsou sekce atd. Prostě masovka. Pohled na Y189 je nehezký, Y212 je hrůzostrašný a Y359 je na 🤮. Neos je story sama o sobě. Ale mámo, táto pojedeme na dovolenou na Multiservis na 10 splátek vlastně dobrý…

Lord Pitzbudka

Bože 😀 tak si kupte letenku bud do toho businessu a nebo do přední části economy, kde jsou v samostatné sekci řady 11-25.

Josešf

Zřejmě máte zkušenosti. Asi vaše osobní. Když už tu jste tačal své moudra, znáte jistě názory dalších cestujících. A nebo jinak.: kritiky nějakého Lorda nejsou pro mne důležité. Takže-vy“ již nikdy více!“. Krásný internetový. Anebo za co jste zaplatil. Já ? jenom pro info v Britsh jsem si to vyseděl s brambůrkama či co ta hmota bývala původně v podsedáku , nebo Eair New Zeland s jakýmsi těžko, ve stručnosti popisovat „šlemem“ v prostoru mezi sedačkami. Ale jo, zákazník má tlačit na zvyšování kvality našich všech aerolinek. Teda pokud není spoluvlastník.

ydš

A nebo tak. Připlatit si. Ale to ne. Chci max službu za cenu mini. To se nedivte, že vám nenabídnou ani tu okoralou bagetku. Vždyť za službu platíte. Ať je to u holiče, nebo co já vím, v obchodě. Prostě jak píše lord, máte na výběr. Jo, a když mi nevyhovuje žádná nabízená cena, pořád je tu možnost jet vlakem. (i když?). Vlečkový František ze „Železnic“ by vás jen pochválil.

Katka

Hezký den, kabina je rozdělená klasicky na ekonomickou a prémiovou (Business Light) třídu. I místa v economy mají dost prostoru na nohy, ale klidně můžete do Thajska třeba i s přestupem. 🙂

David

Ten pojede tak autem do Chorvatska v super premium first class fabii 🙂

S nekterymi lidmi to nema smysl se vubec rozcilovat, je dost co to oceni a take nekolik co si vzdy neco najdou.

Otansiho

A proč to semka tlačíte bože? Jste úplně mimo! Čedok zvedá kvalitu služeb pro dálkové lety, o tom žádná. Běžte si přeparkovat Váš virtuální soukromej tryskáč a netlačte nesmysly.

Původní Aleš

Je to nějakej magor, troll, nekrmte ho

Tomáš

Ten interiér ve stylu šedého moru je opravdu hnus. Kdyby se mezi ty vizualizace vloudila fotka z výrobní linky drůběžáren, možná by se našli lidé, kteří by si toho ani nevšimli.

Josešf

Díky za info určitě se zařídím podle vašeho názoru. No a všem co sbírají informace mohu jen doporučit. Prosím pro pána švýcarský nožík(z číny bude stačit.)

Petr

Krása, moc jim držím palce ! 🙂 A jde to i bez Smartwings !! Kéž by čím dál více cestovek na čím dál více trasách poznávali, že jde létat i s kvalitními dopravci a ne jen s odpadem 🙂

David

Drive letadlo zahranicnich dopravcu vic, treba Tunisair, Nouvelair, Egyptair a mnoho dalsich. Nejak se to vytratilo a vsude SW. Ale nerekl bych, ze to je nejaka nejhorsi aerolinka, jak tady porad nekdo neznacuje. Chtelo by to nejaky Condor, Tui aby bylo vice konkurence.

Petr

Já nic horšího v rámci Evropy bohužel neznám. A to jsem svého času letěl i s vámi zmiňovanými Tunisair a Egyptair…Ale souhlas, takové Tui by jako konkurence více než bodlo 🙂

Martin

Bohuzel tu ma Smarwings monopol, takze se tezko dockame dopravcu jako je TUI

Lord Pitzbudka

Bože 🙂

a ten monopol prosím definujete jak? Resp. v čem ten monopol spočívá?

Cestovkám nic nebrání poptat přepravní kapacitu třeba u TUI nebo u kohokoli jiného.

A stejně tak TUI nic nebrání v tom tady začít cestovkám nabízet služby, vy monopole.

Josešf

Přesně tak.Ať si urvou část trhu. Když to pro ně bude výdělečné.

Martin

Jasne, ono neni vubec divne ze se tady nikdo poradne neuchytil. Asi to ty ostatni letecke spolecnosti delaji strasne spatne a ve vedeni sedi jen neumetelove

Lord Pitzbudka

No, se divím, že už nejste CEO některé aerolinky 🙂 čekají jen na vás, abyste jim ukázal, jak se to dělá.

A co by na tom mělo být divného? Chapu, vy v tom možná vidíte spiknutí.

Ale ne, tomu se říká trh.

Martin

Evidentne zadny argument nemate, tak se snazite zesmesnovat. Urcite zadna charterova letecka spolecnost nema zajem prevzit trh od Smartwings, ze?

Lord Pitzbudka

nerad vám kazím „téma“, ale tím, kdo tady nedal žádný argument, jste vy. Jen si tu vykládáte pohádky o monopolu aniž byste to něčím podložil.

Jak ten monopil funguje? na čem je založený? nic.

ydš

Já si myslím, že zájem by i byl. Ale pokud ve firmě nesedějí troubové, tak si spočítají „výtěžnost“ takové linky. A protože tam nesedějí troubové, tak uznají, že teda zatím ne. Nikdo v tomto státě neprotěžuje Sw či jiné podniky. Ty naše zákony od devadesátek- max otevřená klausovská ekonomika to ani normálně neumožní. A čest českým firmám za který se nemusíme mimo republiku nikdo stydět. A jsou. Navzdory těm místním prdochům, usezeným v křesílku u počítače, který ze sportu (snad) nadávají na vše co je české. Co je české, nemusí být špatné. A ještě zpět k tématu od kterého jsem… Číst vice »

Josešf

Jakej monopol? Zákony ČR neumožnují lítat z nebo do? Nebo, nedej bože založít si HUB? Když to pro společnost bude výdělečné? Ale zřejmě na pozicích ekonom manageru sedí ignoranti.

Vojtech

Zkrachoval CK Neckermann = Thomas Cook, ti to měli vždy s místními aerolinkám a učili nás to tak na prezentacích jako přednost … no 2 roky před Covid KO

Lord Pitzbudka

Jak aby bylo více konkurence?

Chápete jak funguje sektor charterů? Cestovky poptaj, společnosti nabídnou cenu a pak lítaj.

Nikoli naopak.

Petr

Jistě, ale pokud mají cestovky možnost poptat od více firem, tzn kd větší konkurence, přinese to lepší ceny a hlavně lepší služby. Momentálně mají možnost cestovky poptávat v podstatě jen u shitwings, když nepočítáme tyto dlouhé tratě…

Lord Pitzbudka

Cestovkám nic nebrání v tom poptávat to u kohokoli budou chtít.

Tu možnost mají.

Josešf

To není pravda. To si fakt myslíte, že majitelé cestovek při tvorbě zájezdů nepoptávají nic jiného než SW? Mít takového u PC tak nepřežíje. A já s ním.

Josef

Také držím palce. Samozřejmě. Ale tak si říkám co jste pane „Petr“ zač? Platí vám letenky firma? To si dovedu představit vaše nároky- za firemní cestování. Nebo jste jen ošoupávač sedadel a kalhot ve stylu v sobotu musím být v Bruselu, ale v neděli to píše Paříž? Kdo by nebral letenku za pár šupů, když se nabízí? Anebo, bez závisti, sám dost cestuji, chtě nechtě, minimum každý měsíc. Podle mne SW míří přesně na českého zákazníka. Jejich zákazníci (soudní) o nic jiného nestojí, než se dopravit na pláž někde V Egyptě. Takže odpad?, v žádném případě. Jo a nevytahujte tu… Číst vice »

Lord Pitzbudka

On pan Petr je dlouhodbně „odpůrce“ smartwingsu. Jednou se na něj špatně usmála letuška a má doživotní trauma.

Nene, pokud si pamatuju, tak petr není „jednomotor“ .. ale trauma mu zpusobilo, že na letu z Dubaje do Prahy chybělo něco v cateringu.

Takový .. no, internetový rozumbrada 🙂

ydš

Kdysi jsmě jeli busem s přítelkyní (tehdá) do Bruselu. Na noc si dáma přede mnou sklopila sedadlo na max. Na můj nesmělý dotaz- spíše prosbu, že budu mít do rána prošoupaný nohavice na kolenou prohlásila na celý, spíše už usínající autobus „no co, zaplatila jsem si“. Anebo jinak: Jestli se ceníte ve vaší firmě či profesi na více- proč nebouchnout do stolu samozřejmě před šéfem- majitelen). A je to. Ale jestli jste ve vší mojí slušnosti koupák, co já vím, dvakrár +do roka?

Ondřej

Jakákoliv dálkovka, je jedno jestli pravidelná linka nebo charter, znamená pro letiště (a letiště mimo Prahu navíc v ČR obzvlášť) a celý region nejen jižní, ale i střední Moravy, obrovskou prestiž. Pokud to bude fungovat a nebude to jen epizodní charakter, bude to naprostá paráda. Bude to ukázka toho, že to jde i v ČR.

Josef

Ale jo, chápu vaše nadšení. Jenže pro aerolinku je to jen epizodní záležitost. Bylo- nebude?

Jan

Jestlipak thajský letištní rozhlas zvládne slovo Brno…

Martin

b-nó

Vladimír

R v Thajsku používají, takže nejspíš vysloví Brno.

Vladimír

Ještě by to chtělo z ČR do Thajska nějakou normální přímou linku, ne chrter.
I když, odpočinout si napůl cesty v Dubaji také není špatné.

Jakub

Konečně, a ne přískoky se 737

David

Skvělá zpráva pro turisty a trh zájezdů celkově, doufám, že jim to bude fungovat tak dobře, jako z Prahy. Nedávno jsem si vzpomněl na ty proroky, že je to celé špatně a nebude zájem, letadlo by se nenaplnilo. Ve skutečnosti je každé letadlo skoro do posledního místa plné i ve vyšších třídách! Velký plus Čedoku, že měl tu odvahu zkusit být nekonzervativní. Ukazuje se, že 787 v cz už může být bázována na celý týden, kdo by to po krizi čekal. Jako zákazník, který s CK moc nelétal je toto lákadlo přímých letů normálním letadlem a za rozumnou cenu. Prodat… Číst vice »

Kuba

Nevím co je na tom Srbů pravdy, ale údajně Smartwings má provozovat dvě dálková letadla.

Kuba

Místo Srbů mělo být drbu 😁🤦

VíKo

Pravda je, že jeden Srb včera vstoupil do dějin na pařížské antuce. 😁

Ten Onen

Už se to prý připravuje, v nejbližší době (cca týden až čtrnáct dnů) to bude oficiálně oznámeno, snad by to měl být A330. Fischer/Exim/Blue Style společně se Smartwings se sami neodvážili něco takového spustit, že by se to prý v ČR neuživilo a kdesi cosi. Teď ale na příkladu Čedoku s LOT/Neos vidí, že to jde a že lidé chtějí mít pohodlný přímý let a ne 737-800 s přískoky. Jen je otázka jak bude vypadat „pohodlí“ v podání od Smartwings. A jestli aspoň tady budou umět dodržet letový řád a ne že se to bude každou chvíli zpožďovat. A snad… Číst vice »

JirkaF

Má chlapec s tou A330kou pravdou. Ale s tou A340kou si uplně pokazil smysluplnost celého sdělení.

Ten Onen

To s tou A340 byl vtip, samozrejme ze v realu nebude a nedavala by vubec smysl. Ale kdyz ve Smsrtwings tak radi testuji kam se da doletet pri vypadku motoru, tak u A340 by se mohli trumfovat, kdo poleti na 3, 2 nebo dokonce jen 1 motor 😉 Konec vtipu.

Dle mych info od pilotu uz se zajistuji posadky s typovkou a brzo budou tiskovky cestovek.

Snad to nakonec nedopadne tak, ze se neuzivi obe letadla (tedy skoro. tri) a nakonec tu skonci vsechny. Navrat do 737-800 by byl hodne velky krok zpet.

Gajda

No lepší by byla ta 787, co si objednali a pak to zrušili. I pro ně z hlediska nákladů.

Adam H

No objednali si ji o pár let dřív. Škoda.

Katka

Děkujeme za pozitivní feedback, byl to risk, navíc v doznívající pandemii, a vyšel. Tak se třeba uvidíme na palubě. 🙂

David

Určitě, další trip rezervován… doufáme, ze to bude pokračovat i do dalších let.

David

Krasny, a obstála by ta linka pokud do nákladů promítl provoz letiště? Pak ten přesun cca 300 lidi do Vídně není nic hrozného.

Bych byl mnohem radši za hotovou dálnici či VRT do Vídně, než dotovat letiště.

VíKo

Ty blaho…. Shluk myšlenek, který dohromady nedávají smysl…

P77

To je fakt pecka!! Sice “jen” charter, ale každý pohyb během zimní sezóny se v Brně počítá… nechci znít nevděčně, ale i nějaká další linka za teplem (Kanáry, Dubaj) by se třeba časem taky uchytila 🙂
Ale každopádně výborná zpráva!!

Samo

Ja by som skôr uvítal v Brne sieťového dopravcu s ktorým sa dostanem hocikam na svete než ďalšiu koupácku linku použiteľnú len do jednej konkrétnej destinácie dvakrát za týždeň 🙂

Každopádne súhlasím že každý pohyb na BRQ je dobrý.

JirkaF

Tak si shrňme potenciál síťového dopravce v Tuřanech … klíčová slova: ČSA, BMI, Blue Air

Katka

Krásný den, děkujeme, věříme, že lety do exotiky i z Brna budou šlapat. Kanáry máme teď v létě, přes zimu budou z Prahy. 🙂

Ambry

Dobrý den paní Katko, Čedok zapomíná na Ostravu. Kromě Brna by mohl najít odvahu na expanzi i v OSR a trochu to tady nakopnout, třeba na příští letni sezobu 2024. Co vy na to?🙂

Katka

Na Ostravu nezapomínáme, navýšili jsme tam kapacity i letos, nějaké novinky plánujeme i na příští léto, nebojte. 🙂 Ale přes Itaku prodáváme i odlety z polských letišť, tam máme v rámci skupiny destinace z Katovic i Wroclavi, takže to musí dávat smysl i v tomhle kontextu.

Dog

Kapacity možná, ale nové destinace nepřibyly… ☹️ Ani Kanáry z OSR nelítáte, tak nám nedávejte naději na exotiku…

Ambry

Čedok přidal Marsu a Hurghadu, ale to jsou destinace, které tady létá konkurence již mnoho let. Takže nové destinace z OSR nepřibily…Chtělo by to něco úplně nového, co tady zatím nebylo.

Ambry

Nemám zájem létat z Katowic, máme svoje letiště. Je mi jasné, že máte trochu strach z odlivu cestujících z MS kraje z polských letišť a z nabourání byznysu Itaky, ale pokud dáte za rozumnou cenu destinace ostravákům přímo „pod nos“ do Mošnova, věřte tomu, že poletí i ti, kteří o tom zatím ani neuvažovali. Kolega pode mnou píše Kanáry – já říkám, že to přesně ten případ. Ty tady ještě nikdy nebyly a to by bylo velké lákadlo. Pro mne a moje sousedy určitě.

Alois

Já si myslím, že Dubaj se neuživí, z Vídně do SAE lítá denně několik linek (WizzAir, Etihad, Emirates, myslím že i FlyDubai) a tomu půjde jen těžko konkurovat. A pokud to bude charter, tak bude spíš lítat do Ras al Khaimah. Předpokládám, že u Kanárů to bude podobně.

Lord Pitzbudka

Treba casem uchytila … a kdo ji nude platit, nez “se uchyti”? 🙂

Kuba

Super, jen nešlápnout na brzdu. Sice teď letiště živí cestovky a nějaké cargo ale musí začít přidávat přímé lety bez ck. Letošní předpoklad 600 000 cestujících už je na české regionální letiště slušná suma. Kdyby se výhledově Tuřany dostali k milionu cestujících ročně, tak už ho snad aerolinky a cestující nebudou ignorovat.

Jarda

Souhlasím, ale trochu se obávám, že pokud se neudrží ani Bergamo, tak máme s novými pravidelnými linkami na chvíli utrum. 🙁

P77

A podle čeho usuzujete, že by se Bergamo nemělo udržet?

Štěpán

Obsazenost je většinou od 60% do 90% se 197 sedačkami. Problém je ten, že pondělní lety často převážejí okolo těch 60% a ceny většinou 1000-3000. Udržet by se mohlo, ale věřím, že mají i linky, na kterých by se létalo lépe (ekonomicky).

P77

Je pravda, že ty časy, které jsou teď po covidu nastavené, nejsou nejlepší a je tak těžké využívat Bergamo k přestupům

Jarda

Viz. příspěvek od pana Štěpána níže. + Zatím není v prodeji na zimu. Ale uvidíme, třeba se to vzmůže.

Štěpán

Aspoň ten Stansted jede poměrně dobře

Jarda

Stepane vypadate jako dobre informovany, nevite jestli to Bergamo na zimu skonci tedy? 🙂

Štěpán

Zatím nemůžeme spekulovat. Na Bergamu byly nahrány zatím lety jenom z jiných bází či lety co jsou plánovány o sezónu dopředu. V tuto chvíli věřím, že se dělá time table. Rozhodnuto nejspíš už je.

Jarda

Tak snad to klapne. Kazdopadne diky za info. 🙂

Samo

Problém Bergama je že ho lieta point-to-point dopravca a navyše so 737. Čiže potrebujeme zaplniť pomerne veľké lietadlo ľuďmi čo idú len do jednej konkrétnej destinácie.

BRQ by viac sedel nejaký Embraer sieťového dopravcu. Ten potrebuje menej ľudí a zároveň by dopyt bol vyšší keďže by ním cestovali ľudia do desiatok destinácií.

Ondra

No ovšem takto tady bylo BMI do Mnichova a jak to dopadlo.. sice za koncem linky nestála nízká vytíženost zrovna tohoto letu, ale že by ta linka byla nějak supervyužívaná to taky uplně ne..

P77

Náhodou… po čtyřech letech provozu si pak už své lidi našla a dokonce přestala být prodělečnou. Jenže pak do toho přišel konec BMI… to byla velká škoda

Lord Pitzbudka

ono to bylo nekdy v plusu i bez dotaci?

P77

Pokud se nemýlím, tak ano – v posledních měsících přestala být linka dotována

Ondra

Ale jo, jaksi našla, jestli byla ziskova to nevím, ale nerozporuju to.. jen si myslím že vzhledem k ceně letenek a velikosti letadla tím letali buď business cestující nebo nadšenci, že to přeci jen mělo omezenou klientelu a v mých ocich to nebyl cistokrevne funkcni feed pro širokou cestovatelskou veřejnost. Ale tedy že to i tak mělo nějaký smysl, to zas ne že ne..

Tom

Budejce promeskaly sanci

bajcqr

😀

Jana

Abyste nebyl ještě překvapen 😉

Katka

Budějce mají svou historickou premiéru před sebou, menším letadlem. 🙂

David

Spise rozhazely verejny penize, nekdo by si mel jit sednout…

libor

Brno a ČB to je někde jinde, a rozdíl v potenciálu…