Brno brzdí s modrými pruhy na silnicích. Placená stání rozšíří jen do dvou oblastí
Parkování v Brně. Foto: Brno.cz
Brno zpomalí rozšiřování rezidentního parkování do dalších částí města. Od června dojde k zavedení takzvaných modrých zón jen do dvou
Že by páni brněnští radní dostávali rozum? To se mi ani věřit nechce. Docela by mě zajímalo co v tom bude. Nevíte to někdo?
Předem moc děkuji za info.
Ty zony jsou zlo a Brno to chce rozsirovazat i mimo centrum a zneprijemnit tak zivot obyvatelum, kteri nemaji moznost, kde jinde parkovat. Misto vybirani a nastavovani neinteligentnich pravidel v centru by se melo vedeni zabyvat intenzivnejsi vystavbou parkovacich domu a moznosti dalsich ploch, kde zaparkovat za rozumny poplatek jako je to treba v Praze v ramci P+R. Ne to mit jen v planech. Ach jo.
Taky by pomohlo dodržování povinosti budovat parkování pro novostavby.
Naopak, tato povinnost by měla být zrušena, mělo by být razantně omezeno parkování na ulici (jen dočasné státní, ne odkládací plocha pro soukromý majetek) a v parkovacích domech účtovat tržní a ne dotované parkovné. Pak by si každý rozmyslel, jaký druh dopravy se mu oplatí a zda je potřeba mít parkování u novostavby, které její výstavbu prodražují.
„Mno tak to nechám jezdit naokolo.“ obešel čech nařízení o maximální délce parkování 4 hodiny. A tak vznikla služba „Park and park again, zkráceně PaPa“. Ve zkratce: Každé 4 hodny auto přeparkovali a v dohodnutou hodinu vrátili klíče. Využívali toho hlavně hudebníci a studenti. To když někde muzikant hrál až jako třetí, ale musel tam být už dvě hodiny před koncertem. Naložte do MHD soupravu bicích, tubu nebo kontrabas. Přičemž domů vám to už nejede… A zedník řeší podobný problém: Míšek suché směni v batohu na kole, metrák cihel a vercajk. Neasi.
Ok, pak samozřejmě předpokládám, že bude stejně zpoplatněno stání pro bicykly, mýtné na cyklostezkách apod. A lavičky si hezky budete taky platit za odsezenou dobu. Auto je součást normálního života, zjevně ho lidi většinově preferují a je povinnost města pro to vytvořit podmínky, ne poslouchat hlupáky jako vy, kteří buď závidí nebo na něj nemají nebo jsou z těch asi 2% lidí, co auto nevyužijí, protože nevytáhnout paty z města, nemají rodinu, příbuzné někde mimo město, ideálně několik desítek km daleko, kam nevede koridor nebo dálková expresní autobusová linka. A při výletech jsou otroky jízdních řádů a ztrácí x hodin… Číst vice »
Však taky je. Kdekoliv se staví něco nového, tak je s parkovištěm nebo jsou v objektu pozemní garáže.
Tak zrovna v mém sousedství jeden „takypodnikatel“ přstavěl rodiný dúm na bytový. Sice vybudoval parkovací místa, ale pouze asi čtvrtinu z těch co měl. Zbytek „pokryl“ čistě formálně koupí asi kilometr vzdálených garáží. Přesto vydáno platné stavební povolení. Pochopitelně všichni nový nájemníci parkují před domem na ulici.
Pokud se před domem na ulici parkovat smí, pak v tom v principu nevidím problém.
Jenže to je ten problém. Pokud by u této stavby vzniklo i podzemní parkování, tak je všechno v pořádku. Lidé co tam bydlí, parkují pod tím domem. Takto parkují v okolí a zhoršují bez tak špatnou situaci ohledně parkování.