- Město •
- Nová mobilita •
- Zprávy
Brněnští popeláři mají jako první v tuzemsku elektrický kuka vůz
Elektrický popelářský vůz Volvo FE Electric pro Brno. Pramen: Volvo Trucks
Energii pro nabíjení popelářských vozů bude Brno brát z vlastních zdrojů, tedy z městské fotovoltaiky a provozu spalovny.
Když je to v Brně (městě s největší trolejbusovou sítí v ČR) mne chybí sběrač, aby se při zastavení na trase pod trolejí mohl při sběru odpadu dobíjet.
No někdo to vyzkoušet musí. Sám s kukačka u jiné firmy po Brně jezdím, tak představu mám a vím, že SAKO na to uplatnění najde. Jen mi přijde zvláštní , že se asi kvůli elektrickým vozům změnila legislativa a najednou můžou mít 3 ose vozy 27tun, když do nedávna to bylo tun 26. Ale budiž. MB prázdný váží cca 15,5tuny, tohle počítám tak 17tun, 10tun to uveze, to jsou reálná data. Jen ten dojezd 70km v zimě… no. Někdy dělám 80km, jindy 220km, na ty dlouhé okruhy to tedy nepůjde. V zimě rekuperovat moc nepůjde, protože to je hodně o… Číst vice »
Dobré ráno „hloupý Mirku“. Nepřipadá mi, že byste se měl tak shazovat… Rekuperace: není on dost podstatný rozdíl, že rekuperace přes elektromotor nemusí přeřazovat a funguje prakticky skoro až do nuly? Znám to z lokomotiv, její účinek končí někde při 1 km/h. Vytopení kabiny –> tam může být zcela zásadní problém. U Kukačky se pravidelně větrá. Hydraulika: nevím, neznám, přemýšlím… Není pravděpodobně rozumné veškeré hydropohony nahrazovat elektromotory. Tedy problémy se zamrzáním asi zůstanou. Nicméně je to ze Švédska, tam jsou na zimy zvyklí. I mě by zajímaly zkušenosti hlavně s ohledem na to, že přesně takové využití je pro elektromobilitu… Číst vice »
Bude napájen elektřinou vzniklou ze spalování odpadu.
To uz muze rovnou palit ten odpad pri svazeni.
To by bylo zbytečně složité…
Tak na jednu stranu to určitě pozitiva má – nebude to dělat takový rachot, časté rozjezdy jsou pro elektriku asi taky fajn. Dojezd asi na tohle použití stačí. Ještě kdyby to třeba umělo dobíjet při brždění…
Ale zase koukám je to přeci jen těžší, než jiná popelářská auta, tak to může víc ničit silnice…
A smrdět to svým způsobem (i když ne po spáleném dieselu) bude stejně. 🙂
Proč by to nemělo rekuperovat při brždění motorem? To snad dnes dělají všechny elektroauta, ne?
To snad uměly už 14 Tr, jenom neměly baterii.
14 Tr rozhodně rekuperovat neuměly, ale brzdit do odporníku zvládaly.
Tady jde o problémy s brzdění v zimě, ne že by to nemělo umět.
Ironii by bylo, kdyby měli jako tiché EV auto pro svoz skla:)
Kravál při vysypávání kontejnerů je o trošku nižší a jinde výrazně nižší.
Co je na tom špatného?
Mě přijde že největší kravál popeláři dělají když běží hydraulický systém.
No, mě přijde, že největší kravál dělají, když na ně v ranní špičce všichni houkají, ať si pohnou, protože „mammataxi“ pak nestihne odvézt své dítě včas do školy.
Alespoň tak to vypadá v našem městě každý sudý čtvrtek po ránu.
Popeláři jsou největší zločinci, protože pracují i v době mezi sedmou až devátou ráno, kolony ve městě jsou větší než při bouračce na D1 mezi km 21 a 15, kdy všichni jedou přes nás a protože pořád honí čas, tak na náměstí nedávají přednost (a bez toho to ve StčK) nejde 🙂
Naopak, přišlo by mi to bytostně Brněnské.
No hmotnost… battery pack této velikosti bude mít něco přes tunu, to by v celkové váze zrovna tohoto kousku nemělo být rozhodující. Motor a pomocné agregáty budou dokonce lehčí…
To odpovídá – dieselové Volvo FM 330 VDK 23m³ má celkovou hmotnost 26000 kg