Brněnský dopravní podnik slibuje nováčkům 100 tisíc korun, shání 50 řidičů
Trolejbus SOR TNS 12 v ulicích Brna. Foto: DPMB
Výjimkou mezi zájemci o práci řidiče nejsou podle personalistky uchazeči s vyšším vzděláním, kteří chtějí odcházet z práce s čistou hlavou.
Já stále nerozumím jedné věci – kde je problém, aby řidič DP města měl stejnou pracovní dobu, jako lidi z kanceláří města? Tzn. 8 hodin práce a 30 minut na oběd. To je přece pracovní době úředníka. Tak proč by měl mít řidič, který je také zaměstnanec, jinou? Až budou mít chlapi za volantem pracovní dobu tak, že ve chvíli, kdy dorazí na pracoviště (do garáže a sednou za volant) a vrátí se zpět do garáže a opustí autobus bude přesně 8,5 hodiny, za tu stejnou hodinovou sazbu, jako mají dnes, tak teprve pak se možná někdo na pozici autobusáka… Číst vice »
Jakožto (projektový) manažer (v projekční kanceláři) a napůl úředník (v rámci výkonu manažera) si nějak nevybavuju, kdy jsem naposled byl v práci „jen“ 8 hodin. Jde se domů, až je úkol hotový (a že se úkoly umí objevit na poslední chvíli). Stejně jako řidič jde domů, až odjede poslední spoj. Nevím, kde se bere dogma, že kancelářský povaleč má pevnou pracovní dobu a může si dělat, co chce. A uklidit kancelář si člověk taky musí, jestli nechce žít v chlívku, nemluvě o tom, že potřebuju mít ve věcech pořádek, abych mohl v případě potřeby rychle něco najít, a to v… Číst vice »
Udělat něco co nefunguje (protože to už několikrát zkoušeli), vydat tiskovou zprávu (kterou jim ctrl C ctrl V „novináři“ otisknou) a takhle pořád dokola už roky. A slušně (když už ne dobře) platit nezačnou. Takže zase nevypravené spoje, klesající úroveň řidičů (žádný výběr, berou každého kdo projde přes psycholožku a doktorku), zase víc lidí pojede autem a víc naštvaných lidí. Spokojený je vlastně jen samolibý ředitel Havránek.
Jo. Mám podobný názor. 6 let u dpmb a penize nejsou ten jediný problém. Ale to vi ten co je z oboru a v kanclu se tvari, že pohoda. Pokud si dobrých ridicu nevazi, samozrejme ze potom berou kazdeho. Ale to není jen DP.
Při těch popsaných podmínkách k získání je to fakt nic moc. Chtělo by to tak dvojnásobek aspoň
Paní Jánská by sama měla začít jezdit jako profesionálka, třeba s trolejbusem. A na HPP. Aby poznala osobně ,, čistou hlavu ,,.
Mě osobně stačilo 19 let na trolejbusech v Plzni a to jsem končil 2015. A řeknu vám, nikdy více.
„kteří chtějí odcházet z práce s čistou hlavou“ Poskytnu osobní zkušenost jako řidič autobusu. A to jezdím na malém městě, linkové spoje. Jako řidič busu po celou dobu řízení, musíte dávat pozor, pořád sledovat vše kolem. Vysává to energii co máte. Je tam celá řada stresujících věcí, aspektů co během dne zažíváte. Lidé a cestující jsou kapitola sama o sobě. Nestačíte se divit. Pak dlouhé směny. Vysoké pokuty za chyby od zaměstnavatele. Zkuste pozděj přijít do práce. Podjet čas. A když si představím provoz v Brně. Nebo Praze či Ostravě. Docházet s čistou hlavou? Budete odcházet neskutečně unavení, vyčerpaní. A… Číst vice »
V Brně bych raději šel na tramvaj. Vždy jsem chtěl řídit kolejové vozidlo. Mají tam hustou tramvajovou síť (narozdíl od Olomouce).
navíc když něco provede pilot tramvaje, nepříjde i o soukromý řidičák
Tak Olomouc srovnávat se Šalingradem je jaksi mimo🤦🏻♂️
Ten náš maloprovoz se s brňenským nedá srovnávat😂
Ale mene mozkove zdatne vedeni tram provozu
Je fakt, že jezdit tady v Olomouci šalinou je takovej lepší skladník s rudlem, šup sem šup tam a furt dokola na krátké trase, z toho by mi asi taky hráblo. 🙂
Odcházet s čistou hlavou znamená, že práce končí s koncem směny, nic si v hlavě nenesete domů a do druhého dne. Prostě každý den se začíná nanovo.
Přesně. Víte, co vás tam další den čeká, nemusíte se na další pracovní den nijak připravovat, nemusíte mít strach, jestli vám za tu práci zaplatí, jestli ji zvládnete… Nic z toho není samozřejmé.
Dovolil bych si oponovat. Jen taková MU a máte hlavu v pejru na pěkně dlouho.A to se bavím jen o tom,že nebude proti Vám vznešeno obvinění z obecného ohrožení.To je potom jiná liga.
A za další.Když si bude někdo stěžovat,protože on přece může,ale svoje povinnosti z SPP nezná a Vy musíte na “koberec”k podání vysvětlení? Nene,zlatý uhlí,to si nestěžuje😉
To je právě ta „čistá hlava“, že Vám ji na firmě vedoucí umejou…
Zlatá svata pravda.. 😍
Ok, cize aby sme to dali do perspektivy, 100 k deleno 4 roky viazanosti, deleno 12 mesiacov, to je 2 083 korun hrubeho mesacne
Pre mna je vysoky naborak obvykle skor red flag nez lakadlo, ale tak to uz si musi kazdy prebrat sam…
Přesně, taky nechápu, jak málo lidí si to umí spočítat.
Ale třeba je to zaměřené na zaměstnance-turisty, kteří přijdou, vydrží po dobu, než dostanou náborový bonus a pak jdou zase do jiné firmy, kde vezmou další bonus 😀
A ti držáci, co by měli být ohodnocení nejlépe, na to doplácejí…
Ahoj, a to Vám o danou částku sníží prémie a dopravní podnik je na svém a nový řidič na tom co běžný.
u SŽ je 70000 nástupní benefi.
Kde????
„kteří chtějí odcházet z práce s čistou hlavou“
Řidič busu MHD v Brně, nebo jakémkoliv jiném větším městě je asi jediná řidičská práce, kterou bych si nedokázal představit dělat a můj respekt jde ke každému, kdo se dobrovolně tomuto zaměstnání upíše, protože čistá hlava je něco, co určitě moc často nezažívají.
Tam jde o čistou hlavu po práci, ne v práci.. co si tak čtu diskuze jinde, tak to řidiči i potvrzují, prostě si svoje odjezdí a nezůstávají jim v hlavě nedodělky… na druhou stranu , když se občas kouknu na videa na youtube co někteří řidiči MHD postujou, a nadávají jak špačci u dopravních situací který by mě jako řidiče nechaly naprosto v klidu, tak se spíš pozastavuju nad jejich mentálními (ne)schopnostmi vyrovnat se s různými situacemi, než že bych je nějak obdivoval (nemyslím že bych jako řidič jen auta viděl tu dopravu jinak než řidič MHD)… něco jiného jsou… Číst vice »
Asi jim to leze už na nervy 😀. Jinak Facebook ani YouTube neprezentuje většinou myšlení lidí. Já to znám zase z provozu kdy odbočuji a jsem na kolejích a najednou se přiřítí tramvaják a vynucuje si přednost zvoněním a přiřítí se jak kdyby mě chtěl přejet. Skoro to vypadá jak kdyby na mě chtěl udělat pojistný podvod.
Vy tam při odbočování nemáte co stát. To, že vás zvoněním upozorňuje na svou přítomnost, není žádné vynucovaní. Vy jste ten, kdo porušuje pravidla.
A hysterické zvonění v té chvíli pomůže situaci vyřešit jak? Kromě vybití frustrace řidiče (nebo možná naopak jejího zvýšení) a zvýšení stresu všech kolemjedoucích a kolemjdoucích to nemá žádný reálný dopad na dopravní situaci.. že se člověk vlivem nepotvrzených očekávání dostane do situace kde něco porušuje se běžně děje (řidič např. může najet na koleje aby líp viděl protisměr) , ale u toho se nemusí zvonit či troubit jak na lesy..
a vlaku taky vjedeš na koleje abys měl lepší přehled, asi ne žejo, tramvaj je drážní vozidlo a ty tam nemáš co stát na kolejích
Argumentace dražnim vozidlem je blbost, to platí na samostatném tělese.
Jak prosím odlišujete hysterické zvonění od normálního zvonění?
Jestliže vy jedete jako píp, takže svým autem převážejícím v průměru 1.5 lidi blokujete vozidlo MHD převážející desítky lidí, vážně vám tak moc vadí upozornění, že máte uhnout? Nejste nějak moc přecitlivělý až drzý? Nebo jak jinak vám má dát řidič MHD vědět..?
Vycházím ze situace kterou popsal kolega Kleist a kterou jsem také párkrát zažil, někdy se holt stane že člvoěk už najede na koleje a v okamžiku kdy přijede tramvaj tak prostě nemá jak kam uhnout a i v takových situacích jsou někteří tramvajáci schopni několik vteřin v kuse zvonit, což je v dané situaci zcela zbytečné.. nemluvím o situaci kdy někde náhle vjede při odbočování těsně před už jedoucí tramvaj, ale o situaci, kdy tam to auto už stojí, tramvaj k němu teprve přijede a terpve začne zvonit..
Chápete, že tam vůbec nemáte co dělat? Prý to nejde, do doby, než tam stojí policejní hlídka. Pak to jde… Asi zázrak.
Ja nerozporuju že tam nemám být, jen to že když už tam jsem, tak to ze strany řidiče tramvaje jde řešit i klidneji.. jak píšete níže, předpokládám že povinnost predvidat se vztahuje i na řidiče tramvaje, kteří to prostě někdy zbytečně hrotí.. (jakkoliv by byli třeba v právu).. o tom automatickém zvonění při náhlém brzdění to nevím, ale asi by to leccos vysvetlovalo, to zas jo..
Nemá vjíždět do ucpané křižovatky (když je za křižovatkou kolona, má stát před ní).
Ale klidně může najet do křižovatky s tím že dá přednost tramvajím, protisměru a chodcům.
A dáváte přednost tramvaji, když jí stojíte na kolejích? Asi ne, že. A najet do křižovatky jak tvrdíte smíte opět jen tehdy je-li zřejmé že ji budete moci včas bezpečně opustit.
Hysterický zvonění je třeba to, když tramvaják dojel k překážce, do tlačítka zvonku strčil párátko aby to zvonilo pořád a mohl jít ven hulákat na kolemjdoucí.
Při prudším brzdění novější tramvaje pokud vím zvolí automaticky. Takže bych o hysterii mluvil spíše o řídících co nedokáží odbočit bez porušování pravidel. Přes okénko spolujezdce lépe uvidíte do protisměru? Povinností řidiče je předvídat a ne najíždět do křižovatky, kterou nemohu opustit. Tak časté v Praze skoro vsude či v Brně na Nových Sadech.
Prudší brždění => automatické zvonění: Nejen novější tramvaje, to snad „umí“ všechny. Před lety vyzkoušeno i v té nejklasičtější T3 🙂
Někdy se to vypíná.
Dát přednost znamená nedonutit k prudkému manévu.
Vjet před jedoucí tramvaj je prasárna. Ale najet do křižovatky při odbočování (a dávat přednost protisměru nebo chodcům) když žádná tram nejede, to je naprosto v pohodě.
To je přestupek.
Vjedu tam pokud nevidím přijíždějící tramvaj. Poté už musí on počkat. Kdybych couvnul tak akorát někoho nabořím. A kdybych stál vedle tak brzdim celou ulici. Možná i včetně tramvají.
Jenže vy tam nemáte co vjíždět, když nemůžete pokračovat v jízdě.
Zvonění je jako troubení, má se zvonit jen pro odvrácení nebezpečí. Představte si že by každé auto při rozjezdu, průjezdu křižovatkou, nebo odbočování troubilo. Vždyť by to tu bylo jako v Kalkatě.
No tak, tohle odvádění pozornosti jinam si nechte na kroužek demagogie.
No to je přesně ta situace třeba, myslím tehdy, pokud to auto na těch kolejích už stojí a tramvaják (ve stejném směru) ho zdálky vidí, pak nějaké přehnané zvonění je uplně na nic a jen zvyšuje všeobecný stress.. to auto mohlo na ty koleje najet v době kdy tu tramvaj ani nemusel vůbec vidět, takže tam prostě nejde nic moc už dělat a zvoněním se nic nevyřeší (a to že třeba to auto nemůže kvůli protiprovozu odjet musí i ten tramvaják vidět), např. odbočování vlevo na Příkop z Milady Horákové po sjezdu od Dětské nemocnice v Brně.. jiná situace by… Číst vice »
Kde zrovna tam potřebujete vjíždět na koleje, abyte viděl do protisměru. Jestli vám vadí cinkání, stačí při odbočování nenajet na koleje a nestát tam. Zvládají to tam mnozí až na pár neschopných,coby měli vrátit řidičáky.
Ti, kdo to mínusují, jsou asi taky pěkní prasiči bez znalostí předpisů.
Pod kopcem na Milady Horákové je celkem přehledná křižovatka – v čemu konkrétně potřebujete jet o ty tři metry vlevo, abyste viděl co konkrétně, prosím?
Pro neznalé: najetí na trmavajový pás při odbočení vlevo na https://en.mapy.cz/s/gujusadugo
No protože tam často „zavazí“ auta co jedou od Moraváku a odbočují na 28. října, a řekl bych že jich je tam víc než těch co jedou nahoru k nemocnici, když tam odbočuje větší dodávka tak na ten rovný směr nevidím skoro vůbec, tam prostě je líp vidět, když si člověk popojede na ty koleje.. neřikám že to je super nutné, ale pomůže to.. když šalina od nemocnice nejede, tak to umožní projetí dost aut navíc než kdybych čekal až na šipku.. ten obrázek na mapy.cz je trochu zavádějící, protože ta kamera je nad střechou auta, reálně řidič sedí níž… Číst vice »
Tak chvíli počkáte až uvidíte. Já to tam znám a většina řidičů to tam zvládá bez najetí na koleje. Tak už vime kdo je těch několik co blokují ostatní kvůli svým sobeckým zájmům.
Já sem teda člověka který by na koleje nenajel (a to v obou směrech) ještě tam snad nikdy nepotkal (pokud je šalina v dohledu tak tam samozřejmě nikdo nenajede) .. jinak nikoho sem zatím nikdy nezblokoval, už prostě na to dávám pozor a celá „blokovací“ situace zas nenastává tak často abyste na to reagoval takto žlučovitě, si teda jako myslím 🙂 jinak osobní zájmy jednotlivců tady byly, jsou a budou, a je to tak správně a nic sobeckého na tom není, někdy holt kolidují s obecným zájmem, ale v silniční dopravě je drtivá většina situací vyřešena nějakým rozumným kompromisem, takže… Číst vice »