Brněnský dopravní podnik omezí investice, složí méně Draků i škrtne některé opravy
Brněnská tramvaj EVO2 (Drak). Pramen: DPMB
Provoz v Brně omládne o nové trolejbusy, začne velká stavba vratné smyčky v Pisárkách.
Provoz v Brně omládne o nové trolejbusy, začne velká stavba vratné smyčky v Pisárkách.
Jezdím často do Brna na dovolenou. DPMB má krásné ceny oproti pražskému DPP.. 1.DPMB má validatory na karty ve všech tramvajích, autobusech i trolejbusech naproti tomu DPP má validatory v autobusech málo, a jen jeden a to u 2.dveří, což zdržuje…. 2. Vozový park DPMB by se měl omlazovat, když je ta krize tak alespoň se podívat do Ostravy po ojetých VarioLF3/2 protože DPO obousměrné tramvaje nevyužívá jen NAD… Když nemohou pořídit nové obousměrné tramvaje tak bych se opravdu podíval po ojetinách ale nízkých > mohou trvat z Wroclawi odkoupit vozy Škoda 19T a další vozy by mohli být třeba… Číst vice »
Kdyžtak Vratislav, nejsme v Německu.
Nejsme v Německu abychom mluvili polsky? Buďto Poláci dobyli Německo, což se nestalo, nebo to máte trochu popletené.
Vratislav, polsky Wrocław, německy Breslau.
Nebo spíše Němci dobyli opět Polsko.
Proč bychom měli být v Německu? Město se jmenuje Wrocław. Ne jinak.
Krásný příklad důsledků populismu. Výnosy z jízdného pokrývají jen malé porcento nákladů podniku a toto % se stále snižuje. Politici se bojí o popularitu, a proto raději omezí nutné investice, než aby zdražili lístek o korunu.
Ach joo… tak krátkozraké.
Je to hrozná škoda, brnenská MHD bola najlepšia široko ďaleko (samozrejme v pomere k veľkosti mesta a sile prepravných prúdov). Pár rokov dozadu by som nemal problém ani s tými billboardami o najlepšej MHD v Európe, lebo na túto veľkosť mesta to bola naozaj špička, ale v ostatnej dobe to ide fakt do totálnych sračiek 🙁 Holt, ľudia majú čo si zvolili.
Dle mě DPMB u koupě EVO2 stačí do konce roku 2024 odebrat a zaplatit díly na nasmlouvaný maximální počet TRAMvají – že si třeba jejich 4kusy zkomletuje až v roce 2025 na smlouvu nebude mít žádný vliv.
Zatímco v případě odběru zkompletovaných velkokapacitních tříčlánkových TRAM od Škody transport určených zejména pro linku 8 nejde výše uvedeným způsobem odložit jejich nákup a dodání proti nejzaššímu datu dle příslušné smlouvy.
A ešte si k tomu pridajte obmedzovanie spojov, ktore potichu prebieha už od covidu…
Když si srovnáme údaje oDP Brno, tak:
– v 2017 byl přepravní výkon 4,37 mld. místokm
– v 2021 byl přepravní výkon 4,21 mld. místokm, čili o 4% míň.
Asi takhle myslím si že finální rozhodnutí o EVO2 mělo padnout až po obnovení 1 do Bystrce nebo ještě lépe po naplánování počtu kurzů na 1 a 12 po prodloužení na Kamechy.
Sarkazmus: Ale třeba DP překvapí a investuje do cca 40m vozů
Na 40m tramvaje by sa museli prestavať vozovne, ale z dlhodobého hľadiska by to bola prospešná investícia, lebo výhľadovo budúdlhšie šaliny potreba aj na ďalšie linky okrem 1 (určite 8 a 12, kde už dnes v špičkách klasické 30m tramvaje nestačia).
EVO 2 je super šalina, ale 20m vozy sú pre Brno neperspektívne, už dnes stačia sólo len na pár liniek a v špičkách pomaly ani tam nie. Kupiť toľko EVO 2 a potom ich prevádzkovať v súpravách je fakt na hlavu…
A ty 20m dlouhé EVo2 nejde jako spojovat do dvojce? Já jsem přesvědčen, že při mých dvou nedávných krátkých návštěvách Brna jsem takových souprav viděl několik a jednou se i svezl! Představte si, že mít 2 kratší vzájemně spojitelné, ale zase i rozpojitelné TRAM je provozně lepší než mít jednu dlouhou v kuse – oni jaksi přichází poruchy a žel i nehody, ale ze soupravy dvou TRAM málo kdy postihnou současně obě, takže se vyřadí z provozu jen ta se závadou či poškozením po nehodě a druhá může vyjet sama na linku, kde její kapacita stačí či být spřažena s… Číst vice »
A souprava draků bude dražší, jak ta 40m souprava a díky kabině a kuplům bude mít i nižší obsaditelnost. A s tím odtahem. Kolikrát se reálně stane, že vůz nedokáže odjet alespoň na jeden podvozek, případně na 1/2 vozu ? A nebo alespoň na havarijní pojezd ? A kolikrát ten vůz umře tak, že nejsou ani brzdy ? Při odtahu musí být tak jako tak obsazen, v případě totálky je za ním ještě krycí souprava. Navíc problém Evo2 je v tom že nejsou kupovaný jako navýšení parku, ale jako náhrada K2. Takže, pokud se skuplují a vypraví na d-1, tak… Číst vice »
40m vůz je nesmysl už kvůli délce nástupních hrany zejména na roli, ale i dalších zastávkách nehledě na problematický (delší) průjezd křižovatkami.
Tak když že ODS razí ideologii nezvyšovat jízdné za žádnou cenu, nemůžeme se divit, že nejsou peníze na investice. Městská pokladna není bezedná..
(jsem poslední, kdo by chtěl drahou MHD, ale DPMB nezvyšoval ceny snad 10 let – a nezdražuje ani teď po extrémním růstu nákladů, to je neudržitelné)
Četl jste tady diskuze, když se nastínilo zdražení roční lítačky v Praze, která je o poznání levnější? Jak nastane hromadný útěk do aut, jak všichni přestanou jezdit MHD a tak zkrachuje?
Když by si z toho politik udělal obrázek, tak …
Zajímalo by mě DPMB může ovlivnit cenu jízdného když cenu určuje pokud se nepletu Kordis.
Ano DPMB může po zadat nejaky požadavek na zvýšení ceny ale to je tak vše
Cenu pro MHD určuje Brno
A cenu v regionu určuje JMK. Kordis jen vykonává a koordinuje
Tak hlavně, že Brno dotuje soukromníkovi spoj na vídeňské letiště… a vlastní dopravní podnikmusí škrtat.
A koloběžky
No jo. Brňáci só hlópí.
A Joker je odkud?
Ať se podíváme k vám, jak to u vás chodí.
Ciwe a peníze na halu se jako vezmou kde?
Investice za 320m, uspora 6m/rok, to jest ROI cca 40 let pri zapocitani prubezny inflace. Nebo to jsou jen financni uspory na nelidskych nakladech?
Podle článku se provedou i nějaké stavební akce ve vozovně; u těchto věcí se návratnost jednoduše hodnotit nedá.
„nějaké stavební akce ve vozovně“ = kompletní přestavba kolejové harfy vozovny
Smyčka Lipová (a lanovka Lipová – Kampus) je taky naprostý nesmysl, když jsou v okolí smyčky Pisárky a Mendlovo náměstí, tohle prostě někdo naprojektoval a teď je potřeba utratit peníze u spřízněných firem, protože smysluplné projekty nejsou připraveny.
Smyčka Lipová nesmysl není…ano, dá se otočit v Pisárkách, ale znamená to průjezd skrz vozovnu a mísení linky se zatahujícími vozy. Mendlovo náměstí sice je relativně poblíž, ale i tak je to několik kilometrů navíc…a uzel je šalinami docela zaplněný.
Jaká je aktuální zkušenost s Draky?
Nejlepší šalina za nejlepší cenu 🙂
Neřve, neskáče, nechrlí oheň ani síru, okolní domy se netřesou strachy. Prostě fajnové svezení, jako by to ani nebyl Drak.
Síce som sa v tom povozil, ale určite bude zaujímavé zvezenie po pár rokoch prevádzky. Môžem uviesť, že na Škodovkách 29T/30T začínajú hučať ložiská a to majú nabehaných nejkaých 400 tisíc až 500 tisíc km. Najprv som si myslel že to sú prevodovky, ale rovnako hučí aj hnaný podvozok pod článkom s pantografom. Hnacie tiež hučia rovnako, bez ohľadu na záber ozubenia (rozjazd, výbeh, EDB).
Pravda, jezdí se tím pěkně, zatím ani moc plochých kol, ale nechci to zakřiknout. Zatímco ty šílené LF vario mají plochá kola skoro všechny. Včera jsem z druhého vozu jedničky raději vystoupil, protože první podvozek pode mnou mlátil jako kladivo.
Ja mam pocit, ze tam je hodne malo mist k sezeni, ale zase je to jedina salina s klimatizaci, takze jsem za ne porad rad.
Doufam ze jako prvni skrtnou lanovku.
Ano, ta věc nic pořádně neřeší. Asi jako Regionova pendlující z Výstaviště na Uhelnou a zpátky.
Ano, místo jedné lanovky by bylo 16 nových 45T
V to také doufám, za mě naprosto zbytečně vyhozené peníze
Koneckonců stejně jako za tu hokejovou halu, ke které má lanovka vést. MS 2024 už tam stejně nebude a Zábranský v poslední době nechtěně dělá vše pro to, aby Rondo po pár letech svou kapacitou na zápasy Komety opět bohatě stačilo 😁 Jinými slovy řečeno tady v tuto chvíli není jediný důvod tohle za každou cenu stavět. Kdyby město uvažovalo rozumně, tak by vědělo, že mnohem dřív se z investic do sportu musí vyřešit problém s fotbalovým stadionem. Nemusí se postavit nic megalomanského, ale faktem je, že velmi brzy může v souvislosti s 1. ligou Zbrojovka řešit podobný problém, jako… Číst vice »
Kéž by