Brněnský dopravní podnik na videu vyvrátil fámy, zda se vejdou do nového tunelu dvě tramvaje
Tunel Žabovřeská, Brno, I/42, VMO, ŘSD
Provoz v tunelu s cestujícími začne 1. května.
Provoz v tunelu s cestujícími začne 1. května.
Ideální řešení ze strany DPMB, palec nahoru. Škoda, že se nedá dohledat dohledat autor téhle pitomosti, aby měl možnost se veřejně omluvit za to, kolik času a peněz stála náprava těch pár minut slávy, které si vydobyl, když začal veřejně hlásat svůj výmysl.
Asi někdo s brněnským komplexem, chtěl aby se Brno vyrovnalo Praze (viz průjezd v malostranské Letenské). 🙂
Vyberou dvě tramvaje po odtučňovací kůře a dělají chytré. Normálně nacpané šaliny se tam zkrátka nevlezou…..
Normálně nacpané šaliny ne, ale normálně nacpané tramvaje ano. 🙂
Jakože záleží hodně na tom, jak taková fáma vznikla. Jakože, sám bych tomu moc nevěřil, zvláště v dnešní době, kdy jsou na všechno normy, směrnice a podobně. Ale zase bych nutně neznačkoval.
Na co narážím? Ve světě jsou i dnes podobné věci možné a ve výsledku je pak samozřejmě nikdo nechápe. Narážím na nedávnou skutečnost, která se právě stala ve Španělsku… To si na tuhle bizarnost nikdo nepamatuje? Vždyť je to pár měsíců nazpět. 🤔 😀
No výborně. Tak já vytáhnu tohle: https://www.youtube.com/c/yovo68/videos
A budem z toho dělat celosvětový precedens, bez ohledu na nově otevřené úseky tratí, kde se šaliny nesrážejí bokem. Nebo ne a raději nebudem předpokládat, že všichni všechno zblbli?
Přesně na tohle jsem si vzpomněl taky.
Inženýři nejsou supermani. Ale od toho probíhá kontrola více lidmi z více míst. Z doslechu vím, že u bohunického tunelu byl správce stavby celkem přísný – všechno chtěl zdůvodnit, dohledat, ověřit. A já se mu nedivím.
Tak asi nejdůležitější kontrola je už při stavbě bednění pro primární ostění, to prostě musí sedět. Před odlitím primáru se dá napravit skoro cokoliv, výhoda NRTM.
Teda já su bota, píšu o primáru a myslím definitivní ostění.
A zase ten Komín. Severní portál je na území Žabovřesk!!!
Tak upřímně a to video jako konspirátora přesvědčí. Tak tomu teda nevěřím ani náhodou a ještě za tmy…
A cikáni tam dávaj žiletky na koleje!
VŠŽ fakulta stavební
Já to slyšel taky, ale o Chuchelským tunelu.
Tramvaje by se tam nejspíše vešly. 🙂 S vlaky podle současných norem je to prý problém. Ale tak rozšíření lehkým dorubáním snad vyloučené není. Doufám…
Prý prý… Tunel je poměrně mladý a je zkolaudovaný jako dvoukolejný. Chtělo by to vysvětlení od někoho s detailní znalostí, zda je to pravda či jen interpretace jedné paní, která povídala.
Lehký dorubání? Já si myslím, že tam vlastně už není moc kam. To už by nebyl tunel ale galerie skoro…
Mno když se za nějakých 50 let budete snažit nacpat do tunelu vozidla o větším profilu, než na jaký byl stavěný…
Jenže stavět tramvajový tunel podle AAR-H, pro jistotu, tak šaškec. https://en.wikipedia.org/wiki/Double-stack_rail_transport#/media/File:Gabarit_AAR_Plate-H.png
Tyhle ty konspirace všeho druhu jsou fakt na palici. 🤦
Možná je v tom jenom patologická snaha dokázat, že to musí být nahovno, když je to nové. A k tomu se hodí jakákoliv lež a jakýkoliv nesmysl.
Možná je to jen touha bezvýznamného člověka po pár minutách slávy, které mu poskytnou jeho známí, když jim oznámí, že jako první odhalil neuvěřitelnou chybu, spiknutí, podvod, problém, nebezpečí… Sice se po pár dnech ukáže, že lže jak když tiskne, ale ten dobrý pocit z prvních okamžiků už mu nikdo nevezme. A příště to udělá znovu a bude lhát tak dlouho, dokud mu bude někdo věřit.
Koleje se na horizontu sbíhají, to je optický klam, který už od počátku pronásleduje železnici.
To máte dobrý, lodě se zas propadají za obzor.
To je nějaký omyl, ne? Absolventi katedry geografie VŠŽ jasně říkají, že země je plochá. 😉
A vůdce dokonce tvrdil, že země je dutá a vyslal tým profesora Fischera na Rujanu, aby to experimentálně dokázal. Nakonec, v matematice je možné všechno, i mnoharozměrný prostor.
Tramvaje se tam nevlezou, ale šaliny v poho
Šaliny se tam vydajíjou.
Hlavně, aby se tam vešly i dva vlaky stejného směru a autoblokové úseky umožňovaly dostatečně krátký interval. Při pětiminutovém taktu se běžně stane, že vozy jedou při zpoždění na dohled za sebou.
Na exkurzi nám říkali, že fáma vznikla tak, že v tunelu nesmí být dvě šaliny ve stejném směru.
Toto vysvětlení působí realisticky.
Myslíte, že bychom s dobrým rozpočtem, který by umožňoval pozvat přední konspirátory z celého světa, a s dobrým PR včetně vhodného zacílení na sociálních sítích, nedokázali z domácí populace zaplnit velký sál pražského Kongresového centra na konferenci o tom, že je země ve skutečnosti placatá? Myslím, že bychom nemuseli ani avizovat dobrý catering.
Když to bude ve slevě…
Něco na tento způsob?
https://strach.cz/prodeje-nove-klausovy-knihy-trhaji-rekordy-smejdi-nestihaji-objednavat-autobusy/
Spíš takto: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%BD_sen
Když ono zblbnout Čechy je tak snadné. 😀
V senátu už to frčí: https://ekonomickydenik.cz/nechme-si-uhelne-elektrarny-co-nejdele-bruselu-navzdory-shodli-se-ucastnici-seminare-v-senatu/
Že se proti sobě vlezou havária to je jasný al kdo vyzkouší kačeny s drakama?
Zas tak veľkí blbci, aby nevedeli ani povedať minimálnu osovú vzdialenosť koľají, v DPMB fakt nie sú.
Nicméně já bych se nedivil snaze ušetřit na tunelu.
Vzdálenost otočných čepů Varia a KT8 je …
Šířka vozové skříně Varia a KT8 je …
Ale určitě je v tom nějaká konspirace a při pokládce kolejí nic neměřili a tak si toho nevšimli.
Ale prd, nemám důvod nevěřit projektj a ani před tímto článkem mě ani nenapadlo věřit fámám.
Nicméně tqky je pravda, že se dělají úzké silnice (kde vyhnutí dvou autobusů vyžaduje od řidičů trošku manévrování). Na železnici třeba nástupiště, kolem kterých se musí snižovat rychlost projíždějících vlaků. Zastávka na Mendeláku se zábradlím.
U nás si ještě nikdo „oficiálně“ nestěžoval na obousměrný provoz autobusů po pětimetrové komunikaci…
To je v pořádku, ne nadarmo ste jeden z místních top tydýtů.
Jasně tvl, když chceš něco vojebat, vojebeš to určitě zrovna na něčem, na co se přijde ještě před otevřenim. To dává smysl jak nic jinýho.
To by se mělo vyzkoušet, protože jinak by se mohlo stát, že drak kačenu schlamstne. Má to totiž v DNA.
Tak ,,takovédle Metro měli v Rumunsku před 30lety
To je k PLÁČI! Jaká fáma se rozšíří příště? Že je v tunelu červí díra?
To je jak s tou pani, co se údajně v roce 1976 utopila při havárii vodovodu na Pekařské. Tenkrát se ovšem fámu vyvrátit nepodařilo a je z toho oficiální „urban legend“ dokonce s pamětní deskou.
Nebo chlap zalitý v základech při betonování pilot. V různých podobách se totéž zaručeně stalo minimálně na deseti stavbách.
Myslím, že Vás komentář je k pláči. Zvlášt pro pozůstalé od té paní. Ta tragédie se skutečně stala před nemocnicí u sv. Anny a paní zahynula.
Doplnil bych, že její ostatky našli někde u čističky v Blaukecu.
Číst to můj otec, který tehdy na místě byl, tak tě asi inzultuje.
Za prvé si netykáme a za druhé byl tento „fakt“ zpochybněn už samotnými pracovníky kanalizačního provozu, kteří v oblasti prováděli dost zevrubný průzkum. Byl jste někdy v kanále? Víte, jak to funguje? Kanalizační systém není holubník a schovat v něm mrtvé tělo prakticky nejde.
Viz např. seriál ČT Osudové okamžiky.
Jasně, emigrovala do Německa.
V Brně, kde už se jednou podobná věc stala (Nové sady) a kde dodnes existuje pár zatáček, kde si šaliny dávají přednost, bych lidem nezazlival, že tomu uvěřili.
Takové oblouky bývaly i v Praze, kde se KT8 proti sobě nevešly. Nevím, zda ještě na síti jsou.
Potkávačky byly nedávno i na Libeňském mostě, jen jedna souprava v daném úseku. A oblouky taky.
Myslím, že před úpravou křižovatky Palackého náměstí, kdy soupravy KT8D5 nemohli od vstupu do metra jezdit směrem na most.
Určitě pořád třeba při odbočování u Národního divadla.
To se týkalo právě jen jednoho typu šalin, které se do Brna dostaly podstatně později, než byla postavena trať.
Zákazy potkávání platí pro všechny tramvaje, které mají průjezdný profil KT8. Tzn aktuálně KT8, Vario, EVO2 a 45T.
což je dost slušnej výčet…a zakládá to podhoubí k takovým hoaxům
no, lidi nasdili kecjakou blbost. a lecjake blbosti uveri.
ti, co o vikendu stepovali na vaclavaku jsou toho zarnym prikladem.
A to pitomosti sdílené na Facebooku nebo Twitteru jsou jen slabým odvarem toho, co se šíří řetězovými maily. I když princip je stále stejný – ovládnout duchem chudé a pak z nich vytahat co nejvíc peněz. Ať už jsou to předražené kšiltovky, zázračné fény, které z nepitné vody udělají studánkovou, anebo tablety kdoví čeho vydávané za zázračný lék proti covidu.
Nebo chvilkaři na Letné, stejný druh, jen z opačný strany. A na klopě placku, jak psí známku,
Znak příslušnosti k davu…
No jo, ale tyhle šaliny byly určitě prázdné. Kdoví, jak to bude s plnými…
Váš příspěvek by měl smysl, kdyby tramvaje byly nafukovací. Ale nejsou, takže šířka je stejná mezi vraty výrobce jako po zaplnění tramvají maximálně možným počtem cestujících.
To nemůžete vědět, ještě to nikdo nezkusil.
Je na to nějaká diplomka? Jestli ne, je to jen teorie.
Tak se tam teda náhodou vešly dvě sebe, ale na výšku se tam určitě nevejdou!
Ano, na výšku vedle sebe, to se vsadím, že neotestovali. 🙂
I tací žijí mezi námi 🙄🤦
A dokonce mají i právo volit.
Naštěstí o tom neví.
S ohledem na volební výsledky bych si dovolil pochybovat.
Chápu, že žijeme v ČR, kde je možné cokoliv, ale fakt si někdo myslel, že se do toho tunelu nevejdou dvě tramvaje vedle sebe? 😀
Mohl by mi někdo z Brna vysvětlit, jak zas taková kravina vznikla😳?
Brno
Je někde odkaz, kdo to vypustil a jaké má trvalé bydliště? Třeba je z vaší vesnice.
Čekáte, že někdo zveřejní něčí osobní údaje jen tak?
Hoax vypuštěný DPMB, aby ten mohl následně prezentovat, že je schopný a vše funguje jak má? Taky mě zaujalo, co je to za blbost. Dále mě zaujal ten modrý portál – to je aby to bylo pěkný?
Byl už den otevřených dveří? Možná si to tam nějaký znalec mezi kolejemi odkrokoval a hned věděl, že se šaliny nevejdou. 😁 A hned to poslal ven.
Ano, byl to Lojza Skočpodmetro z Řevnice.
To prrr… Řevnice jsou TY Řevnice, takže když už, tak z Řevnic! Nám na americké straně Prahy někdo z východní Evropy nebude kazit názvy obcí! 😉
Sranda, pokud někdo nepochopil.
Nebyl, bude až 28. dubna.
Vysoká škola života, fakulta liniových staveb.
Popřípadě fakutla třídního boje… a touha dokázat, že všichni inženýři jsou blbci, naprosto zbyteční a nikdy nic neudělali správně.
to asi úplně ne, já to slyšel od stavebního inženýra
Jsem z Brna a žádné takové fámy jsem nezaznamenal. Nevím, kde to vzniklo. 😀
V Brně vznikne kravin. Např. elektrizujeme trať Horní Heršpice-Střelice, ale krátkou spojku na Dolní nádraží necháme bez trakce, aby ji snad nemohla využít nákladní doprava z Čepra nebo odklonová osobní doprava. Pak se divíme, že se nám všichni smějí. Ale my se zase smějeme pražákům, že budou podkopávat Dejvice-Veleslavín, když na druhou kolej mají u stávající trati územní rezervu.
Zeptej se Fialy, ten je z Brna a všechno ví.
Vazne by me zajimala jaky inteligent toto vypustil a jeste vetsi, kdo tomu uveril 🤣