Brněnský dopravní podnik na videu vyvrátil fámy, zda se vejdou do nového tunelu dvě tramvaje

Tunel Žabovřeská, Brno, I/42, VMO, ŘSDTunel Žabovřeská, Brno, I/42, VMO, ŘSD

Provoz v tunelu s cestujícími začne 1. května.

91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Surio Mario

Ideální řešení ze strany DPMB, palec nahoru. Škoda, že se nedá dohledat dohledat autor téhle pitomosti, aby měl možnost se veřejně omluvit za to, kolik času a peněz stála náprava těch pár minut slávy, které si vydobyl, když začal veřejně hlásat svůj výmysl.

Původní Aleš

Asi někdo s brněnským komplexem, chtěl aby se Brno vyrovnalo Praze (viz průjezd v malostranské Letenské). 🙂

Baraba

Vyberou dvě tramvaje po odtučňovací kůře a dělají chytré. Normálně nacpané šaliny se tam zkrátka nevlezou…..

Lang

Normálně nacpané šaliny ne, ale normálně nacpané tramvaje ano. 🙂

David (Komi)

Jakože záleží hodně na tom, jak taková fáma vznikla. Jakože, sám bych tomu moc nevěřil, zvláště v dnešní době, kdy jsou na všechno normy, směrnice a podobně. Ale zase bych nutně neznačkoval.
Na co narážím? Ve světě jsou i dnes podobné věci možné a ve výsledku je pak samozřejmě nikdo nechápe. Narážím na nedávnou skutečnost, která se právě stala ve Španělsku… To si na tuhle bizarnost nikdo nepamatuje? Vždyť je to pár měsíců nazpět. 🤔 😀

Jiří Kocurek

No výborně. Tak já vytáhnu tohle: https://www.youtube.com/c/yovo68/videos

A budem z toho dělat celosvětový precedens, bez ohledu na nově otevřené úseky tratí, kde se šaliny nesrážejí bokem. Nebo ne a raději nebudem předpokládat, že všichni všechno zblbli?

Lang

Přesně na tohle jsem si vzpomněl taky.
Inženýři nejsou supermani. Ale od toho probíhá kontrola více lidmi z více míst. Z doslechu vím, že u bohunického tunelu byl správce stavby celkem přísný – všechno chtěl zdůvodnit, dohledat, ověřit. A já se mu nedivím.

Jiří Kocurek

Tak asi nejdůležitější kontrola je už při stavbě bednění pro primární ostění, to prostě musí sedět. Před odlitím primáru se dá napravit skoro cokoliv, výhoda NRTM.

Jiří Kocurek

Teda já su bota, píšu o primáru a myslím definitivní ostění.

Tomáš Gottschalk

A zase ten Komín. Severní portál je na území Žabovřesk!!!

Petr

Tak upřímně a to video jako konspirátora přesvědčí. Tak tomu teda nevěřím ani náhodou a ještě za tmy…

Facepalm

A cikáni tam dávaj žiletky na koleje!

Jaksi

VŠŽ fakulta stavební

Honza V.

Já to slyšel taky, ale o Chuchelským tunelu.

Frantisek

Tramvaje by se tam nejspíše vešly. 🙂 S vlaky podle současných norem je to prý problém. Ale tak rozšíření lehkým dorubáním snad vyloučené není. Doufám…

Pavel Skládaný

Prý prý… Tunel je poměrně mladý a je zkolaudovaný jako dvoukolejný. Chtělo by to vysvětlení od někoho s detailní znalostí, zda je to pravda či jen interpretace jedné paní, která povídala.

Honza Vrba

Lehký dorubání? Já si myslím, že tam vlastně už není moc kam. To už by nebyl tunel ale galerie skoro…

Jiří Kocurek

Mno když se za nějakých 50 let budete snažit nacpat do tunelu vozidla o větším profilu, než na jaký byl stavěný…

Jenže stavět tramvajový tunel podle AAR-H, pro jistotu, tak šaškec. https://en.wikipedia.org/wiki/Double-stack_rail_transport#/media/File:Gabarit_AAR_Plate-H.png

Martin1

Tyhle ty konspirace všeho druhu jsou fakt na palici. 🤦

Jiří Kocurek

Možná je v tom jenom patologická snaha dokázat, že to musí být nahovno, když je to nové. A k tomu se hodí jakákoliv lež a jakýkoliv nesmysl.

Surio Mario

Možná je to jen touha bezvýznamného člověka po pár minutách slávy, které mu poskytnou jeho známí, když jim oznámí, že jako první odhalil neuvěřitelnou chybu, spiknutí, podvod, problém, nebezpečí… Sice se po pár dnech ukáže, že lže jak když tiskne, ale ten dobrý pocit z prvních okamžiků už mu nikdo nevezme. A příště to udělá znovu a bude lhát tak dlouho, dokud mu bude někdo věřit.

Jakub

Koleje se na horizontu sbíhají, to je optický klam, který už od počátku pronásleduje železnici.

Jiří Kocurek

To máte dobrý, lodě se zas propadají za obzor.

Surio Mario

To je nějaký omyl, ne? Absolventi katedry geografie VŠŽ jasně říkají, že země je plochá. 😉

Pavel Skládaný

A vůdce dokonce tvrdil, že země je dutá a vyslal tým profesora Fischera na Rujanu, aby to experimentálně dokázal. Nakonec, v matematice je možné všechno, i mnoharozměrný prostor.

NALIM ZIRK

Tramvaje se tam nevlezou, ale šaliny v poho

Lysimachia

Šaliny se tam vydajíjou.

Pavel Skládaný

Hlavně, aby se tam vešly i dva vlaky stejného směru a autoblokové úseky umožňovaly dostatečně krátký interval. Při pětiminutovém taktu se běžně stane, že vozy jedou při zpoždění na dohled za sebou.

MP3

Na exkurzi nám říkali, že fáma vznikla tak, že v tunelu nesmí být dvě šaliny ve stejném směru.

Pavel Skládaný

Toto vysvětlení působí realisticky.

Danny

Myslíte, že bychom s dobrým rozpočtem, který by umožňoval pozvat přední konspirátory z celého světa, a s dobrým PR včetně vhodného zacílení na sociálních sítích, nedokázali z domácí populace zaplnit velký sál pražského Kongresového centra na konferenci o tom, že je země ve skutečnosti placatá? Myslím, že bychom nemuseli ani avizovat dobrý catering.

Jiří Kocurek

Když to bude ve slevě…

Lang

Když ono zblbnout Čechy je tak snadné. 😀

Šotouš trabantér

Že se proti sobě vlezou havária to je jasný al kdo vyzkouší kačeny s drakama?

JKan

Zas tak veľkí blbci, aby nevedeli ani povedať minimálnu osovú vzdialenosť koľají, v DPMB fakt nie sú.

Leinad

Nicméně já bych se nedivil snaze ušetřit na tunelu.

Jiří Kocurek

Vzdálenost otočných čepů Varia a KT8 je …
Šířka vozové skříně Varia a KT8 je …

Ale určitě je v tom nějaká konspirace a při pokládce kolejí nic neměřili a tak si toho nevšimli.

Leinad

Ale prd, nemám důvod nevěřit projektj a ani před tímto článkem mě ani nenapadlo věřit fámám.
Nicméně tqky je pravda, že se dělají úzké silnice (kde vyhnutí dvou autobusů vyžaduje od řidičů trošku manévrování). Na železnici třeba nástupiště, kolem kterých se musí snižovat rychlost projíždějících vlaků. Zastávka na Mendeláku se zábradlím.

Frantík

U nás si ještě nikdo „oficiálně“ nestěžoval na obousměrný provoz autobusů po pětimetrové komunikaci…

Facepalm

To je v pořádku, ne nadarmo ste jeden z místních top tydýtů.
Jasně tvl, když chceš něco vojebat, vojebeš to určitě zrovna na něčem, na co se přijde ještě před otevřenim. To dává smysl jak nic jinýho.

Jirka P

To by se mělo vyzkoušet, protože jinak by se mohlo stát, že drak kačenu schlamstne. Má to totiž v DNA.

Michal

Tak ,,takovédle Metro měli v Rumunsku před 30lety

Ondřej 2

To je k PLÁČI! Jaká fáma se rozšíří příště? Že je v tunelu červí díra?

To je jak s tou pani, co se údajně v roce 1976 utopila při havárii vodovodu na Pekařské. Tenkrát se ovšem fámu vyvrátit nepodařilo a je z toho oficiální „urban legend“ dokonce s pamětní deskou.

Lysimachia

Nebo chlap zalitý v základech při betonování pilot. V různých podobách se totéž zaručeně stalo minimálně na deseti stavbách.

Štěpán Káňa

Myslím, že Vás komentář je k pláči. Zvlášt pro pozůstalé od té paní. Ta tragédie se skutečně stala před nemocnicí u sv. Anny a paní zahynula.

Tomáš Gottschalk

Doplnil bych, že její ostatky našli někde u čističky v Blaukecu.

Kernteriér

Číst to můj otec, který tehdy na místě byl, tak tě asi inzultuje.

Ondřej 2

Za prvé si netykáme a za druhé byl tento „fakt“ zpochybněn už samotnými pracovníky kanalizačního provozu, kteří v oblasti prováděli dost zevrubný průzkum. Byl jste někdy v kanále? Víte, jak to funguje? Kanalizační systém není holubník a schovat v něm mrtvé tělo prakticky nejde.

Ondřej 2

Viz např. seriál ČT Osudové okamžiky.

Kernteriér

Jasně, emigrovala do Německa.

Liposh

V Brně, kde už se jednou podobná věc stala (Nové sady) a kde dodnes existuje pár zatáček, kde si šaliny dávají přednost, bych lidem nezazlival, že tomu uvěřili.

Ivan_pha

Takové oblouky bývaly i v Praze, kde se KT8 proti sobě nevešly. Nevím, zda ještě na síti jsou.

Leinad

Potkávačky byly nedávno i na Libeňském mostě, jen jedna souprava v daném úseku. A oblouky taky.

Vysehradsky jezdec

Myslím, že před úpravou křižovatky Palackého náměstí, kdy soupravy KT8D5 nemohli od vstupu do metra jezdit směrem na most.

Bobek

Určitě pořád třeba při odbočování u Národního divadla.

jackbrno

To se týkalo právě jen jednoho typu šalin, které se do Brna dostaly podstatně později, než byla postavena trať.

Ondra K.

Zákazy potkávání platí pro všechny tramvaje, které mají průjezdný profil KT8. Tzn aktuálně KT8, Vario, EVO2 a 45T.

liposh

což je dost slušnej výčet…a zakládá to podhoubí k takovým hoaxům

Pavel

no, lidi nasdili kecjakou blbost. a lecjake blbosti uveri.

ti, co o vikendu stepovali na vaclavaku jsou toho zarnym prikladem.

Lumiere

A to pitomosti sdílené na Facebooku nebo Twitteru jsou jen slabým odvarem toho, co se šíří řetězovými maily. I když princip je stále stejný – ovládnout duchem chudé a pak z nich vytahat co nejvíc peněz. Ať už jsou to předražené kšiltovky, zázračné fény, které z nepitné vody udělají studánkovou, anebo tablety kdoví čeho vydávané za zázračný lék proti covidu.

Honza

Nebo chvilkaři na Letné, stejný druh, jen z opačný strany. A na klopě placku, jak psí známku,
Znak příslušnosti k davu…

Kernteriér

No jo, ale tyhle šaliny byly určitě prázdné. Kdoví, jak to bude s plnými…

Karel

Váš příspěvek by měl smysl, kdyby tramvaje byly nafukovací. Ale nejsou, takže šířka je stejná mezi vraty výrobce jako po zaplnění tramvají maximálně možným počtem cestujících.

HlavaOtevřená

To nemůžete vědět, ještě to nikdo nezkusil.

Kernteriér

Je na to nějaká diplomka? Jestli ne, je to jen teorie.

Pivlis

Tak se tam teda náhodou vešly dvě sebe, ale na výšku se tam určitě nevejdou!

Kernteriér

Ano, na výšku vedle sebe, to se vsadím, že neotestovali. 🙂

Jeník

I tací žijí mezi námi 🙄🤦

Zapa

A dokonce mají i právo volit.

Daniel

Naštěstí o tom neví.

Leinad

S ohledem na volební výsledky bych si dovolil pochybovat.

Igor Mauricio

Chápu, že žijeme v ČR, kde je možné cokoliv, ale fakt si někdo myslel, že se do toho tunelu nevejdou dvě tramvaje vedle sebe? 😀

Vojta

Mohl by mi někdo z Brna vysvětlit, jak zas taková kravina vznikla😳?

asdasdfsdfasd

Brno

Svojsin

Je někde odkaz, kdo to vypustil a jaké má trvalé bydliště? Třeba je z vaší vesnice.

Jiří Kocurek

Čekáte, že někdo zveřejní něčí osobní údaje jen tak?

Kubrt

Hoax vypuštěný DPMB, aby ten mohl následně prezentovat, že je schopný a vše funguje jak má? Taky mě zaujalo, co je to za blbost. Dále mě zaujal ten modrý portál – to je aby to bylo pěkný?

Jindra

Byl už den otevřených dveří? Možná si to tam nějaký znalec mezi kolejemi odkrokoval a hned věděl, že se šaliny nevejdou. 😁 A hned to poslal ven.

Svojsin

Ano, byl to Lojza Skočpodmetro z Řevnice.

Flatt 1

To prrr… Řevnice jsou TY Řevnice, takže když už, tak z Řevnic! Nám na americké straně Prahy někdo z východní Evropy nebude kazit názvy obcí! 😉

Sranda, pokud někdo nepochopil.

jackbrno

Nebyl, bude až 28. dubna.

Tomáš V.

Vysoká škola života, fakulta liniových staveb.

Jiří Kocurek

Popřípadě fakutla třídního boje… a touha dokázat, že všichni inženýři jsou blbci, naprosto zbyteční a nikdy nic neudělali správně.

trafopajka

to asi úplně ne, já to slyšel od stavebního inženýra

Lang

Jsem z Brna a žádné takové fámy jsem nezaznamenal. Nevím, kde to vzniklo. 😀

Pavel Skládaný

V Brně vznikne kravin. Např. elektrizujeme trať Horní Heršpice-Střelice, ale krátkou spojku na Dolní nádraží necháme bez trakce, aby ji snad nemohla využít nákladní doprava z Čepra nebo odklonová osobní doprava. Pak se divíme, že se nám všichni smějí. Ale my se zase smějeme pražákům, že budou podkopávat Dejvice-Veleslavín, když na druhou kolej mají u stávající trati územní rezervu.

Carlos

Zeptej se Fialy, ten je z Brna a všechno ví.

Erik

Vazne by me zajimala jaky inteligent toto vypustil a jeste vetsi, kdo tomu uveril 🤣