Autobusy Doprava ve městě Informační technologie Tramvaje Trolejbusy

Brněnský dopravní podnik cestujícím výrazně navýšil objem dat přes wifi

Tramvaje v Brně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tramvaje v Brně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Brněnský dopravní podnik (DPMB) po dvou měsících zkušebního provozu znásobil objem dat, která mohou cestující ve vozidlech vyčerpat skrze síť wifi. Podle nového nastavení je nový limit na cestujícího 100 MB, když začátkem února podnik spouštěl wifi s limitem pouhé 4 MB.

„Počáteční nastavení jsme v průběhu období postupně měnili, a to jak v oblasti objemu dat, tak v oblasti rychlosti jejich čerpání,“ uvedl generální ředitel podniku Miloš Havránek. „Současné nastavení je z našeho pohledu velmi komfortní a cestujícím vyhovuje,“ dodal. Po dohodě se zástupci města Brna bude podnik dále zájem o službu a čerpání dat sledovat a případně upravovat.

Dopravní podnik města Brna spustil wifi připojení ve všech vozech k letošnímu 1. únoru. Objem dat, který má podnik k dispozici v jednom voze, je 30 GB na měsíc. Připojení k internetu nabízí 720 vozů, celkem měsíčně může podnik poskytnout cestujícím 22,5 TB dat.

Možnost připojit se k internetu skrze wifi dostali měsíc po Brnu i cestující v ostravské MHD, a to bez datového limitu. Podmínkou je nicméně, že si do svých zařízení nainstalují novou aplikaci MojeDPO.

tagy
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Komarek

30 GB na vůz na měsíc? Přijde mi, že těch 30 GB profičí mnohem dřív…

LKB

To je rozdil v pristupu:
A) DPMB navysuje datove limity.
B) CD snizuje datove limity a udrzuje enormni mnozstvi vagonu, kde zadna wi-fi neni, misto toho, aby ji pri rekonstrukcich zavadeli vsude – nejlepe i s funkcnimi zasuvkami na 220V tam, kde nejsou.

Doporucuji B) inspirovat se u A) – to je prozakaznicky pristup!

železničář v důchodu

Neprovokujte, nebo SŽDC bude muset budovat další a další betonová koryta, aby snad někdo místo povinného hledění na monitor nemohl chtít aspoň chvíli sledovat z okna okolí trati.

Petr

Jo,člověk,který jezdí hodinovou trať každý den má opravdu potrebu sledovat každý den trať a ztratit 2 hodiny času …

železničář v důchodu

Ale proč mu má WiFi připojení platit železnice?

michal

A proč mu má dráha platit WC ve vlaku, se má vyčůrat doma, hodinu to vydrží a v autobusech až na vyjímky záchod taky neni.

železničář v důchodu

To je pravda: můžete jít do vlaku dělat „hajzldědka“ a vybírat, aby z těch fekálií dráha aspoň něco měla – ale z „rozdávání WiFi“ něco vyberete jen těžko, protože to shrábne ten operátor.

mgr.pavel

Komfort cestování. Někdo ocení wifi, jiný klimatizaci, další třeba dětský oddíl s pohádkami v railjetu. Nic z toho pro cestu vlakem nepotřebujete. Stejně jako můžeme sedět ve vlaku jen na dřevěných lavicích..

petr.r

pane magistře, nějak ste si spletl článek, tady to není o vlaku, ale o DP města brna, tak proboha proč si berete do huby zase čd railjety.

mgr.pavel

Pane Petře, já reaguji na argument „k čemu wifi ve vlacích“. Nějak jste si spletl vlákno..

petr.r

1435 není jen na dráze.

Martin z Moravy

Paní ministryně bude jistě zklamaná z přístupu DPMB a jejich navýšení datového limitu wi-fi…

Petr Sládek

A ten vůz za sebou vozi drát od kabelový?

Martin V.

No šaliny a trolejbusy dráty mají! Tak jestli tam ten internet nenamodulovali jako máme doma příkazy HDO pro bojler. 🙂 Jen aby nemuseli používat mobilní data a zabránili tak operátorům zlevnit. Celé to je komplot.A já snad na starý kolena začnu věřit konspiračním teoriím (nebo je rovnou budu vytvářet). 🙂

Petr

Skoda,o to dražší budou datové tarify…A Petr Kelner nebude mít dost peněz na další klisnu pro svou „talentovanou“ dceru…Já bych ty internety zdarma zakázal a basta!!!

svojsin

Snad by něco vyřešila sbírka „Na podporu zájmů Péti Kelnerovýho“, kam by občané mohli přispět ze svých beztak zbytečných úspor. Třeba místo charity nebo jídla pro děti atáááák…..